VERSLAG: Here Comes The Summer 2018

VERSLAG: Karst Jaarsma

123

Zondag

Na twee dagen in het zomerse weer mag er op de laatste dag genoten worden van pareltjes uit eigen land. Meindert Talma, Clean Pete en Johan staan op het podium. Clean Pete stond hier een aantal jaar geleden ook al. De band rond zusjes Loes en Renée Wijnhoven speelt tweestemmige Nederpop. Ze klinken vandaag als een voortreffelijk geheel. De band is een welkome toevoeging op eerdere shows. De nederpop blijft het centrale element. Gelukkig staan er nog wat mooie kleine liedjes die ze met hun tweeën spelen op het programma. Het is echter de afsluitende rock ’n roll die aan een Nederlandstalige Buddy Holly doet denken die maakt dat het optreden echt goed wordt.

Na een pauze van acht jaar kwam er onverwacht een nieuw album van de Nederlandse rockband Johan. De zomerse rock doet het prima in het schaduwrijke bos. De rockrefreinen en het puike muzikale spel valt over het loom gefeest publiek heen. Johan kent ongetwijfeld een glorieuze terugkeer. Op Vlieland doet de muziek het in ieder geval prima in de schaduw van het bos.

Daarmee is de band een goede afsluiter van een aangenaam zomers weekend. De weergoden staan aan de kant van de organisatie en daarmee kan het al niet misgaan. De grote namen en onverwachte parels van het bekende zusterfestival zijn er niet, maar dat maakt Vlieland er niet minder fijn op voor deze paar dagen. Een goede start van het festivalseizoen dat in september met de echte knaller weer wordt afgesloten.

123

BEVRIJDINGSFESTIVAL OVERIJSSEL - 05/05 - ZWOLLEFestivalinfo was natuurlijk ook op het Bevrijdingsfestival Overijssel. Samen...

Bevrijdingsfestival Utrecht logo