Jan Smeets boos op Werchter organisatie

Door HarmG op 23 mei 2012 - 10:51 1 Jan Smeets, de organisator van Pinkpop, is boos omdat Herman Schueremans achter zijn rug Metallica naar Werchter Boutique heeft gehaald. De organisatie wilde de band naar Landgraaf halen, maar nog tijdens de onderhandelingen was Werchter het festival te snel af.

Pinkpop is er daarnaast niet blij mee dat er nog een groot festival plaatsvindt dit weekend. 'Voor het eerst word ik in mijn heilige pinksterweekend bekampt.', aldus Smeets. Zijn festival is vooralsnog niet uitverkocht. Werchter Boutique is dat wel.

Wekelijks het belangrijkste festivalnieuws in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



7thsunday

TIJDSCHEMA 7TH SUNDAY ONLINEHet tijdschema van 7th Sunday Festival is bekend. Aankomende zondag, Eerste...

pukkelpop2012nieuws5

SCHADE PUKKELPOP 76 MILJOEN De storm die in augustus vorig jaar over het terrein van Pukkelpop raasde,...

REACTIES

Avatar Haario
wo 23 mei 2012 10:44

Haario Pfff, concurrentie hoort erbij, Jan. Kom aan zeg.

 6
geen avatar
wo 23 mei 2012 10:53

Gijstebrij Jan Smeets of Jan Kbal?

 -1
Avatar CmpngFlghtTLwlndsPrd
wo 23 mei 2012 10:54

CmpngFlghtTL.. In eerste instantie heeft hij nog lopen verkondingen op 3fm bij Giel dat hij Liever Springsteen had dan Metallica, nu dus blijkbaar weer niet.

Het wordt tijd dat Jan met pensioen gaat. Het Pinksterweekend is gewoon een mooie gelegenheid voor een festival, Pinkpop heeft daar niet de monopoly op.

 4
geen avatar
wo 23 mei 2012 11:01

steele Ja wat een zeurpiet is die kabouter Smeets toch.. ach ja hij denkt dat ie nog wat te zeggen heeft terwijl hij gewoon de clown van Mojo is ... Master of Puppets Jan !

 1
Avatar buke
wo 23 mei 2012 11:04

buke Ik denk dat Smeets beter naar z'n eigen line-up kan gaan kijken (los van Springsteen of Metallica) dan zeuren over concurentie. M'n broertje kon voor 100 euro heen, wierp een blik op de line-up en zei beleefd bedankt. De spoeling is écht veel te dun...

 0
Avatar elmojfk
wo 23 mei 2012 11:09

elmojfk Dan had je eerder moeten zijn!
Nou ik ben er blij mee ik ga nu lekker genieten van Metallica op Werchter Boutique!
In your face pinkpop!

 1
Avatar Maynard-J
wo 23 mei 2012 11:10

Maynard-J Ach, alsof hij Springsteen en Metallica allebei had kunnen betalen.

Ik denk dat Werchter Boutique hem maar op één manier in de weg zit en dat is dat veel Soundgarden fans voor die maandag kiezen i.p.v. de Pinkpopzondag. Verder is WB toch echt een heel ander (veel heavier) festival en dan kun je toch niet echt van concurrentie spreken. Als het echte RW in hetzelfde weekend was gaan zitten was het een heel ander verhaal geweest.

Jan met pensioen sturen gaat wat ver, maar dit soort rancuneuze opmerkingen vind ik een beetje beneden peil.

 0
Avatar buddha84
wo 23 mei 2012 11:17

buddha84 Jantje Jantje Jantje...

 0
geen avatar
wo 23 mei 2012 11:32

FarAwayBoy Zo kan Schueuremans ook boos zijn op Smeets dat hij het enige benelux-optreden van Bruce Springsteen heeft weggeroofd :) Deze had ook gemakkelijk headliner kunnen zijn op Rock Werchter (of TW Classic, of gewoone elders in België :p)

 2
Avatar henri_b
wo 23 mei 2012 11:38

henri_b Frappant detail: In de Pinkpop 2012 gids wordt gewoon reclame gemaakt voor Werchter..

 1
Avatar JayKay
wo 23 mei 2012 11:49

JayKay Jan moet niet zo huilen, als hij goede bands op pinkpop had staan dan was het gewoon uitverkocht geweest, klaar!

 3
Avatar peaceman
wo 23 mei 2012 12:40

peaceman Tja het eigenlijke nieuwsbericht geeft een totaal ander beeld. Beetje populair geknipt.

 -2
Avatar EdwardK123
wo 23 mei 2012 13:03

EdwardK123 Ik ben altijd wel benieuwd naar verkoopcijfers en dergelijke. Weet iemand toevallig hoeveel weekendkaarten er zijn verkocht?

On-topic: het "heilige" Pinksterweekend? Och, meneer Smeets.

 0
Avatar Lukas(:
wo 23 mei 2012 13:22

Lukas(: bron?

 -1
Avatar tobyhazenberg
wo 23 mei 2012 13:41

tobyhazenberg Pikte Smeets ook geen acts weg op Elastiek muziek Hilvarenbeek. Op de dag zelf nog?

 -1
geen avatar
wo 23 mei 2012 13:46

Free Het is blijkbaar de mode hier om op Jan te kakken. Jan speelt het spel eerlijk. Herman is tegelijk "huurder" en "verhuurder" als het om artiesten gaat, en dan weet het kleinste kind dat niet alles correct verloopt. Tijdens het weekend van RW is er geen ander groot festival, en daar heeft Herman ook zelf voor "gezorgd". Herman goochelt wel telkens met zijn 2 andere festivals, qua datum. WB en TWC staan altijd op andere datums (en dat komt slechts zelden door het artistieke aanbod, wat hij ook mag beweren). Hij doet dit om andere te pesten, wie dat nog niet door heeft is blind. Natuurlijk speelt de concurrentie maar dergelijke grote festivals zouden elkaars datums moeten respecteren en elkaars licht in de ogen moeten gunnen... Maar Jan mag volgend jaar voor mij ook een Pinkpop Boutique organiseren, bijvoorbeeld op de datum van RW ;-))

 -3
Avatar pijnacker
wo 23 mei 2012 13:50

pijnacker http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Landgraaf/4058031

 1
Avatar jeroensiep
wo 23 mei 2012 14:10

jeroensiep Het is toch alleen maar beter dan Metallica op een festival word gezet met een line-up waar de fans van Metallica ook blij van worden? Ik hoef echt geen Metallica-taferelen op mijn festival, dat verpest gewoon de sfeer. Ik zeg niet dat alle Metallica-fans zich misdragen, maar het uitfluiten van alle andere acts en iedereen weghouden van de Main Stage omdat Metallica om half 10 komt vind ik behoorlijk triest. Hij zou helemaal niet boos moeten zijn vanwege het ontbreken van Metallica. Dat het festival niet uitverkocht raakt ligt daar niet aan.

Als ik voor 100 euro naar Pinkpop kon zou ik zeker wel gaan eigenlijk. Er zit genoeg tussen wat ik wil zien.

 -2
geen avatar
wo 23 mei 2012 15:01

LadyEvil Met andere woorden: de line-up van Pinkpop 2012 is een flop, de kaartverkoop valt (met uitzondering van een stapel dagkaartjes voor Bruce Springsteen-fans) fors tegen, Pinkpop leidt dit jaar verlies en plotseling heeft Herman Schueremans het gedaan, door in Vlaanderen een metaldag te organiseren?

Terwijl Smeets een aantal jaren geleden nog liet weten geen metalbands meer op Pinkpop te willen; totdat hij er achter kwam, danwel Mojo besliste, dat het binnenhalen van heavy acts als Metallica en Rammstein het zieltogende Pinkpop kon redden, wat tegelijkertijd het einde betekende van een levensvatbaar Fields Of Rock.

Terwijl Smeets in november nog met een grote mond verkondigde dat hij Metallica kreeg aangeboden, maar zelf de voorkeur gaf aan Springsteen als hoofdact; hoewel vele 'leken' hem al konden vertellen dat zo'n peperdure classic act vooral dagtickets verkoopt en geen weekendkaarten.

Herman Schueremans is weinig geliefd, om begrijpelijke redenen, maar Smeets is zelf geen haar beter en bovendien ontzettend arrogant, daar hij al jaren nog maar weinig te zeggen heeft over het programma van Pinkpop. Mojo bepaalt in grote lijnen wie er op Pinkpop speelt, niet Smeets. Het wordt tijd dat hem ook zijn nog overgebleven, voornamelijk symbolische taken worden afgenomen en een nieuwe festivaldirecteur een kans krijgt om weer wat van Pinkpop te maken.

 4
Avatar Maynard-J
wo 23 mei 2012 15:29

Maynard-J EdwardK123 schreef:
Ik ben altijd wel benieuwd naar verkoopcijfers en dergelijke. Weet iemand toevallig hoeveel weekendkaarten er zijn verkocht?


Ik ga komend weekend een paar diensten draaien op camping D, en toevallig hield Jan nog een inleidend praatje op een bijeenkomst in Heerlen afgelopen maandag. Er worden pakweg 31.000 kampeerders verwacht. Daarnaast waren er zo'n 7.000 zaterdagkaarten en 11.000 zondagkaarten verkocht. Maar er is de ervaring van eerdere jaren dat er in de laatste week nog 10.000 kaarten werden verkocht. Dat zal nu wel uitkomen, met de goede weersvoorspelling en het feit dat iedereen deze week z'n vakantiegeld krijgt. Ik verwacht dus op zaterdag en zondag zo'n 45.000 man. Ralatief rustig dus, ik vind het wel best zo.

Maandag is het natuurlijk poepdruk maar niet drukker dan wanneer het normaal vol zou zijn; de extra maandagkaarten gingen ten kosten van het aantal weekendtickets.

 0
Avatar Metalpier
wo 23 mei 2012 15:39

Metalpier Hoeveel festivals vallen wel niet samen. Niemand die zuurt, behalve jan, omdat hij bang is voor concurrentie van het heavy genre. Moet hij maar minder van die 3fm zeikbandjes willen hebben en programmeren

 1
Avatar CmpngFlghtTLwlndsPrd
wo 23 mei 2012 15:46

CmpngFlghtTL.. peaceman schreef:
Tja het eigenlijke nieuwsbericht geeft een totaal ander beeld. Beetje populair geknipt.
Heb je een link naar dat bericht?

 -1
Avatar buddha84
wo 23 mei 2012 15:56

buddha84 CmpngFlghtTLwlndsPrd schreef:
peaceman schreef:
Tja het eigenlijke nieuwsbericht geeft een totaal ander beeld. Beetje populair geknipt.
Heb je een link naar dat bericht?

http://www.hln.be/hln/nl/9093/Festivals-en-concerten/article/detail/1442598/2012/05/23/Onmin-tussen-Pinkpop-en-Schueremans-wegens-Metallica.dhtml

 2
Avatar buddha84
wo 23 mei 2012 15:59

buddha84 Ik bijf er bij... Jantje, Jantje, Jantje... Vooral als hij het over "MIJN" weekend heeft... in 2005 was zijn weekend een grote flop qua kaart verkoop(was zelf wel gegaan en een van de leukste pinkpop edities mee gemaakt) en n jaar of 2 jaar later stapte hij wel van zijn weekend af ivm het boeken van bands enz... Beetje dom gemiemel en zo de slechte kaartverkoop goed lullen... jammer...

 -1
Avatar Freeburt
wo 23 mei 2012 16:51

Freeburt Jank Smeets

 1
Avatar Maynard-J
wo 23 mei 2012 17:06

Maynard-J FarAwayBoy schreef:
Zo kan Schueuremans ook boos zijn op Smeets dat hij het enige benelux-optreden van Bruce Springsteen heeft weggeroofd :)


Volgens mij heeft De Schuer in 2009 ook gezegd dat hij The Boss dolgraag zelf had gehad.

 -2
Avatar jos_theboss22
wo 23 mei 2012 17:59

jos_theboss22 Eerlijk zeged denk ik niet dat ze nou met Metalica nou inees veel meer kaarten hadden verkocht. En ik denk eerlijk gezegd dat het verder pinkpop weinig zal schaden de meeste mensen die naar werchter gaan zijn metal fans en pinkpop trekt toch een ander soortig publiek. En ik denk dat de fans van soundgarden maybe eerder naar pinkpop voor 1 dag gaan omdat dat toch qua entree goedkoper is. Dus over het algemeen is het een gezeur om niks van pinkpop.

 -4
Avatar Freeburt
wo 23 mei 2012 19:00

Freeburt Dagkaart pinkpop is dezelfde prijs als WB, Jos. En dan hebben de Soundgarden fans een leuk naprogramma

 -1
Avatar Rudie_
wo 23 mei 2012 19:20

Rudie_ In tegenstelling tot de rest van Nederland vindt ik dit qua line up één van de sterkste edities ooit van Pinkpop. Het verbaast mij dus dat er zo weinig kaarten zijn verkocht. Ik heb groot respect voor Jan Smeets in wat hij de afgelopen 43 jaar heeft neergezet maar, dit is toch wel een beetje zeurderig Jan!

Hoe dan ook, ik ga me wel vermaken komende Pinkpop editie!

 1
Avatar peaceman
wo 23 mei 2012 22:09

peaceman Op 3voor12 staat een wat uitgebreider stuk hierover. Ik moet zeggen dat ik me de frustratie wel kan voorstellen. Waar ik wel mijn vraagtekens bij heb, is waarom hij hier nu pas mee komt. Kom er dan eerder mee. Verder niets mis met de line-up van Pinkpop wat mij betreft.

 -3
Avatar KingRichard
wo 23 mei 2012 23:06

KingRichard Niet zo janken opa Jan! Het wordt tijd dat er weer eens een frisse wind gaat waaien op Pinkpop en dat opa lekker met pensioen gaat!! Tot die tijd gaan wij lekker naar Werchter ... Amai!?

 -2
Avatar metalupyourass
do 24 mei 2012 03:45

metalupyourass Free schreef:
Jan speelt het spel eerlijk.lLol, heilige Jan zeker? Maar Jan mag volgend jaar voor mij ook een Pinkpop Boutique organiseren, bijvoorbeeld op de datum van RW ;-))
Dat mag hij zeker, als RW een deftig programma neerzet verkoopt het toch uit. De reden waarschijnlijk waarom Pinkpop niet uitverkoopt; de line-up.

 0
Avatar Maynard-J
do 24 mei 2012 09:14

Maynard-J Ik vind de line-up voor zaterdag en maandag ook dik oké. De zondag vind ik afgezien van Soundgarden nogal zwak wat betreft het hoofdpodium, maar met Mastodon, Sharon Jones, Bombay Bicycle Club en Keane ga ik me toch wel vermaken bij de andere podia. En ik heb de Kyteman-hype een paar jaar geleden totaal gemist, misschien moet ik er nu maar eens bij stil blijven staan.

Nog een leuk nieuwtje: Jan vertelde maandag in Heerlen dat hij Springsteen liever op zondag had gehad, maar Bruce wilde liever maandag spelen. Ik denk dat het daarom moeilijker is geweest een echt goede headliner voor de zondag te regelen, terwijl de maandag min of meer een dubbele headliner heeft. Mumford and Sons is geen megaband maar wel retepopulair, en voor het eerst sinds het uitverkochte HMH-concert uit 2010 weer in Nederland. Die zouden als afsluiter ook behoorlijk wat volk hebben getrokken. Misschien was dat ook wel het plan, maar moest er door de verschuiving van Bruce naar maandag een vierde hoofdact worden geregeld. Minder geld over voor meer grote namen in de rest van het weekend dus.

En het leukste: ik heb mijn dienst op zaterdag van 14:00 tot 22:15 kunnen ruilen voor een shift van 5:00 tot 14:15 op dezelfde dag, en mijn andere dienst is op dinsdag van 6:00 tot 14:15. Ik heb het hele festival dus vrij!

 -2
Avatar vroow
do 24 mei 2012 09:32

vroow En gelijk heeft ie! Wat is het ronduit onbeschoft en onprofessioneel van een festival zoals werchter boutique om de line up af te kapen en met wat centjes te gaan zwaaien. Dit is voor mij een reden om niet meer naar werchter te gaan. Concurrentie oke, maar graag zoals het hoort en niet op deze hufterige manier.

 -1
Avatar djfundametal
do 24 mei 2012 10:07

djfundametal Smeets geeft het toch zelf aan, ze wilde maandag. Smeets wilde bruce op maandag, en Metallica op zondag. Dat wilde Metallica niet. Dus als Herman ze niet had geboekt dan was het geen Metallica in de benelux. Dus ik sta achter boutique en de bruce fans hebben pinkpop

 -1
Avatar knakworst
do 24 mei 2012 10:29

knakworst Eens met djfundametal!

 -3
Avatar SnarfLiono
do 24 mei 2012 12:03

SnarfLiono Smeets weet als geen ander dat de boze kabouter spelen in de media publicitair gezien werkt, wat hij er verder mee beoogd? Geen idee.Bovendien heeft DJ F gelijk Metallica heeft een tourschema met aan aantal dagen tussenpauze. Aangezien ik dinsdag geen vrije dag heb zou Boutique op zondag ook voor mij beter uit hebben gekomen, maar dat kan dus niet.

 0
Avatar Guidovm
do 24 mei 2012 13:17

Guidovm Hahah Jan denk aan je hart!
Wat laat je je weer kennen zeg!
Je leeft zo erg in het verleden!
Komt vast doordat het bij lange na niet uitverkocht is! Wel lekker met dit weer de ruimte!

 -1
Avatar kuifjeschaap
do 24 mei 2012 13:44

kuifjeschaap Jantje Lacht, Jantje huilt!

 1
geen avatar
do 24 mei 2012 17:04

Bivakmuts Zolang op Pinkpop om 11 uur het licht uitgaat, zien ze mij daar niet meer terug. Niet van deze tijd.

 -1
Avatar xFuzzy
do 24 mei 2012 17:24

xFuzzy Zeiknicht

 -1
Avatar CmpngFlghtTLwlndsPrd
do 24 mei 2012 17:49

CmpngFlghtTL.. Bivakmuts schreef:
Zolang op Pinkpop om 11 uur het licht uitgaat, zien ze mij daar niet meer terug. Niet van deze tijd.
Dat is een andere discussie maar ik ben het er volledig mee eens.

Sowieso snap ik niet dat Werchter vier echt goede festival dagen neer kan zetten en Pinkpop 3 dagen met slappe hap programmeert. Pinkpop blijft achter terwijl het met een paar aanpassingen zoveel beter kan.

 -1
geen avatar
do 24 mei 2012 18:04

este92 Wat zit Jan nu te klagen? Pukkelpop en Lowlands vallen toch ook in hetzelfde weekend en zij klagen toch niet van mekaar?

 1
Avatar peaceman
do 24 mei 2012 19:45

peaceman CmpngFlghtTLwlndsPrd schreef:
Bivakmuts schreef:
Zolang op Pinkpop om 11 uur het licht uitgaat, zien ze mij daar niet meer terug. Niet van deze tijd.
Dat is een andere discussie maar ik ben het er volledig mee eens.

Sowieso snap ik niet dat Werchter vier echt goede festival dagen neer kan zetten en Pinkpop 3 dagen met slappe hap programmeert. Pinkpop blijft achter terwijl het met een paar aanpassingen zoveel beter kan.

 -2
Avatar peaceman
do 24 mei 2012 19:51

peaceman Als er nou iets wel duidelijk te beargumenteren is, zijn het wel de verschillen tussen pp en rw.
Ik zal het samenvatten in 3 punten die de grootste lading dekken:
1. Budget (verschil ongeveer 3 miljoen)
2. Periode in het jaar ( ja dat maakt veel verschil, want anders had pp pearl jam KUNNEN boeken
3. Locatie

 -3
Avatar peaceman
do 24 mei 2012 19:54

peaceman este92 schreef:
Wat zit Jan nu te klagen? Pukkelpop en Lowlands vallen toch ook in hetzelfde weekend en zij klagen toch niet van mekaar?
Het gaat om een afspraak die geschonden werd. Lees het artikel bij 3voor12 maar eens. Festivalinfo weet soms erg op zijn telegraafs halve waarheden rond te strooien.

 -3
geen avatar
do 24 mei 2012 20:26

pede @peaceman, gelezen. Maar komt er dus eigenlijk op neer dat Smeets Metallica op zondag wilde en dat Metallica niet wilde. Metallica wilde op maandag en daar had Smeets geen plek. Kortom Smeets moet niet zeuren.

 1
Avatar peaceman
do 24 mei 2012 20:36

peaceman pede schreef:
@peaceman, gelezen. Maar komt er dus eigenlijk op neer dat Smeets Metallica op zondag wilde en dat Metallica niet wilde. Metallica wilde op maandag en daar had Smeets geen plek. Kortom Smeets moet niet zeuren.
deels klopt het wat je zegt, maar je vergeet dat Werchter boutique een al lang bestaande afspraak schond. Op dat punt snap ik de irritatie.

 -3
Avatar SnarfLiono
do 24 mei 2012 21:03

SnarfLiono Metallica tourt al jaren volgens een twee weken op-twee weken af schema met een paar dagen tussen elk optreden, wat de meesten hier niet doorhebben is dat Jan Smeets door wat controverse nog wat extra kaarten wil verslijten (aan wie dan wel weet ik niet met zijn sneue line-up) waarschijnlijk zitten Schueremans en hij nu onder het genot van een biertje de uitwerking van al deze vermeende complotten door jullie mee te lezen.

 1
geen avatar
vr 25 mei 2012 01:10

pede peaceman schreef:
pede schreef:
@peaceman, gelezen. Maar komt er dus eigenlijk op neer dat Smeets Metallica op zondag wilde en dat Metallica niet wilde. Metallica wilde op maandag en daar had Smeets geen plek. Kortom Smeets moet niet zeuren.
deels klopt het wat je zegt, maar je vergeet dat Werchter boutique een al lang bestaande afspraak schond. Op dat punt snap ik de irritatie.

Irritatie was terecht geweest als boutique als festivaldag vergelijkbaar zou zijn met pinkpop. Maar boutique kiest voor een invulling met zware gitaren.

Sowieso de reactie dat in 'zijn' pinksterweekend geen andere festivals zouden mogen.

 -1
Avatar Guidovm
vr 25 mei 2012 04:51

Guidovm He pijnstacker! Gaan we nog een meet en greet doen op de pp zondag???Ben nou wel benieuwd wie je ben! :-)

 -2
Avatar Guidovm
vr 25 mei 2012 05:37

Guidovm Zo na alles even gelezen te hebben en me enigsinds in de materie te hebben verdiept, kom ik met het volgende: A. is de line up van Pinkpop zo slecht nog niet! Met Moss,The Cure,Kyuss,Will and the people,babylon Circus,Mastodon(die dus ook op rb staat!)Kyteman met 60 andere on stage!!! Sharon Jones and the dap kings met bijna net zoveel mensen,The wombats,Soundgarden, Chase and status,keane en Linkin Park(waar dus echt velen voor komen oa mijn vrienden die normaliter niet zo ver van huis rocken). Rival Sons,Blood Red Shoes, Seasick Steve(noem het allemaal maar 3 fm muziek rocken allemaal zwaar de pan uit!)Miike Snow,The Specials,The Hives,Mumford en zonen(lijkt wel een bouw bedrijf maar dat geheel ter zijde natuurlijk) Paul Kalkbrenner!!!! en Bruce voor wie er van houd(moet je toch gezien hebben ook al is het niet echt jou smaakje thee!)
Tuurlijk staan er een paar bout namen maar die staan op Werchter nog vee meer! En wat te denken aan zwakke namen op Hurricane/Rock am ring en Isle of wight en Roskilde die ik alle 4 minder vind!
Laat ik het deze x algemeen houden en niet op de man gaan spelen...Maar dat gezeur van 23 uur hoelaat denk je dat wb ophoud dan?Idd 15 minuutjes later! Rock and roll!
Owja er zijn ook Soundgarden fans(WIJ)die juist pp aandoen omdat die rechtse ouderwetse droeftoeters(zeuren om downloads nadat je na u2 de rijkste band op aarde ben man man man en dan Ja een zeur durven vinden?)verschrikkelijk vinden en boycotten(ook vrienden en familie die vroegah cd's kochten!) Zo popi jopie zijn die niet meer ja in Zuid Amerika ja!
Linkin Park is zeer zeker niet my cup of thee maar kan best eens verrassen!
Maar goed hier zul je altijd de rivaliteit ll/pp hebben ik sta er tussen beide 1x geweest...echt GEEN voorkeur! Ll valt meer te kiezen en is 24 uurs! PP heb je meer ruimte en minder doorsnuif kids die tegen je aan lopen als sport zien! Pinkpop heeft meer muziekliefhebbers ll is meer party!
Zo is er altijd wel wat...
Iedereen die gaat veel plezier gewenst!
Iedereen die nog nooit op pp geweest is en er ALTIJD een mening over heeft:Ga nou eerst maar eens een keer een kijkje nemen voor je je waffel opentrekt aub.
Sorry voor me lange betoog maar was wel even nodig.

 -3
Avatar SnarfLiono
vr 25 mei 2012 08:34

SnarfLiono Onnavolgbaar geraaskal is nodig????

 0
Avatar tobyhazenberg
vr 25 mei 2012 08:51

tobyhazenberg Ik ben op veel verschillende binnen- en buitenlandse festivals geweest. En vind LL daar qua organisatie met kop- en schouders bovenuit komen. Programma niet altijd mijn voorkeur,zeker niet de laatste jaren.
Maar waarom als Mr. Smeets gaan miepen; als je ook de handen in één kunt slaan zoals, Lowlands en Pukkelpop. Zorg dan dat je grote namen kunt halen en verdeel deze dan over festivals in de buurt. Maar goed, als een band een NO GO geeft op zaterdag en je andere dagen heb je al een headliner. Dan is het toch niet gek dat ze ergens anders komen te staan op "jou, heilige" maandag?

 -2
Avatar pijnacker
vr 25 mei 2012 10:07

pijnacker Guidovm schreef:
He pijnstacker! Gaan we nog een meet en greet doen op de pp zondag???Ben nou wel benieuwd wie je ben! :-)


Ja tuurlijk vriend !! Dat zou mijn 29ste PP nog eens opsieren zeg, een ontmoeting met de op deze site al legendarische Guido ! Krijg je een dikke pils van me. Zeg maar waar deze ouwe lul die er jonger uitziet met zijn legergroene broek tot op de knieen, en zijn knaloranje shirt, moet komen opdraven. Liefst bij een bar als er een knetterharde band speelt, die zie/hoor ik liever op afstand....;-)

 1
Avatar pijnacker
vr 25 mei 2012 11:57

pijnacker Enne....ben misschien vanaf vanmiddag niet meer online, maar reken bij zowel Babylon Circus als bij Racoon links, vrij vooraan maar niet in de kooi, overzijde van de ingang dus, eerste biertent vanaf het podium. Of daarvandaan stukje het veld op. Maar dat knaloranje shirt heb je zo in je vizier ! 3FM stage vaak links naast de PA of er net voor. En Converse-stage aan de rechterkant vooraan/halverwege naar binnen, ik blijf aan de zijkant. Je gaat me vinden !!!!!!! Vriend !!!!;-)

 1
Avatar pijnacker
vr 25 mei 2012 11:58

pijnacker Wel jammer dat Chef Special niet op zondag optreedt.

 -1
Avatar peaceman
vr 25 mei 2012 12:58

peaceman Erg vermakelijk om te zien hoe bepaalde berichten met puur feiten door sommigen hier met een --beoordeeld worden. Feiten willen ' we' blijkbaar niet weten.

 -1
Avatar Maynard-J
vr 25 mei 2012 14:48

Maynard-J Ach, mijn heldere en goed gefundeerde analyse is gewoon bestraft met een -2. Leuk hoor!

 -2
Avatar peaceman
vr 25 mei 2012 16:56

peaceman Maynard-J schreef:
Ach, mijn heldere en goed gefundeerde analyse is gewoon bestraft met een -2. Leuk hoor!
Tja men zal dat wel makkelijker vinden dan op de inhoud in te gaan. ;-)

 -1
Avatar Guidovm
vr 25 mei 2012 17:23

Guidovm Hahaha pijnstacker was een grapje hoor!
Je herkent mij aan de chilly Billy die op het veld ligt te genieten van de zon! ;-)
Dat jij nu al weet wat voor kleding je zondag aan heb wow!!!

 0
Avatar pijnacker
vr 25 mei 2012 20:43

pijnacker yep, er gaan 3 verschilende oranje shirts mee, Ben ik makkelijk terug te vinden als mijn vrienden bier voor me halen....;-)

 1
Avatar pijnacker
vr 25 mei 2012 20:48

pijnacker maar je bent welkom hoor....die dikke pils staat klaat voor je

 1
Avatar pijnacker
vr 25 mei 2012 21:07

pijnacker maar je bent welkom hoor....die dikke pils staat klaat voor je

 1
Avatar wokkel
vr 25 mei 2012 22:08

wokkel @pijnacker Dat zou mijn 29ste PP nog eens opsieren

Hier nog eentje van de auwe stempel...loop er een achter .... de 28e X

 2
Avatar pijnacker
vr 25 mei 2012 22:15

pijnacker je ziet er best nog goed uit anders.

 3
Avatar wokkel
vr 25 mei 2012 22:25

wokkel overdosis festivals

 1
Avatar gottheblues
vr 25 mei 2012 22:39

gottheblues Regel gewoon een goed programma pisvlek!

 0
Avatar Guidovm
za 26 mei 2012 02:05

Guidovm SnarfLiono schreef:
Onnavolgbaar geraaskal is nodig????

Tja argumenten worden een type als jij al weer teveel...

 -1
Avatar Guidovm
za 26 mei 2012 02:08

Guidovm Aardig van je hoor pijnsatcker!
Zal kijken..zullen er toch veel in oranje lopen met de wk games oa voor de boeg! :-)

 0
Avatar deHertog
zo 27 mei 2012 11:55

deHertog Jan, je organisatie heeft ons een keer Krezip in plaats van Depeche Mode gegeven, en jullie speelden dat weg als een gepaste vervangen, dit heb ik pinkpop nog niet vergeven

 2
Avatar jeroensiep
ma 28 mei 2012 16:53

jeroensiep deHertog schreef:
Jan, je organisatie heeft ons een keer Krezip in plaats van Depeche Mode gegeven, en jullie speelden dat weg als een gepaste vervangen, dit heb ik pinkpop nog niet vergeven
Inderdaad, net als dit jaar Kasabian vervangen voor Moss...Heel die dag had een enorm gat tussen The Cure en de rest van de acts.

 0
Avatar Delta
di 29 mei 2012 14:50

Delta jeroensiep schreef:
deHertog schreef:
Jan, je organisatie heeft ons een keer Krezip in plaats van Depeche Mode gegeven, en jullie speelden dat weg als een gepaste vervangen, dit heb ik pinkpop nog niet vergeven
Inderdaad, net als dit jaar Kasabian vervangen voor Moss...Heel die dag had een enorm gat tussen The Cure en de rest van de acts.

Met beiden ben ik het eens.
Maar... op RW moesten the Eurytmics cancellen en als vervanging kregen we.... een uren lange stilte.

Daar werd gewoon niks geregeld. Pauze. Zoek het maar uit. Rust.

Een ander jaar kregen we op zaterdag èn op zondag "Live" wegens geen Pearl Jam. Alsof er iemand daar op zit te wachten?

Maar het meest storende aan Pinkpop vond ik dit jaar toch echt wel de exorbitant hoge prijzen.

20 euro om je auto op een scheef veld te "mogen" parkeren.
2,50 euro voor 1 bon
1 bon voor 1 bier, cola, koffie en zelfs voor 1 banaan??? Zijn die bananenbomen van goud ofzo??
3 bonnen voor een hamburger, 4 voor een bakje bami met onherkenbare saus.

Zelfs met deze temperaturen was het nog steeds verboden om klein flesje mee te nemen het terrein op. "Je kan een beker pakken bij de waterkraam". Ja godver, eerst 2,5 uur in de rij staan voor 1 bekertje water... T'is verdorie de moeite!

Helaas (of niet), maar dit was voor mij de allerlaatste PinkPop. En waarschijnlijk ook het allerlaatste Nederlandse festival.

Eind van het jaar maar eens op Iceland Airwaves kijken (en me waarschijnlijk daar ook storen aan de hoge prijzen) en me in de toekomst maar weer alleen concentreren op de festivals in het Oostblok.

 -1
Avatar metalupyourass
di 29 mei 2012 16:26

metalupyourass Grote groepen die last minute afzeggen kan je onmogelijk vervangen door een evenwaardige band, dat is zo voor Pinkpop, werchter en elk ander festival ter wereld.
2.50 Euro voor een pint is duur maar tegenwoordig ook op (bijna) elk festival. Al kan je op Graspop, Werchter en Pukkelpop je muntje wel in 2 scheuren waardoor je 'maar' 1.25euro voor een banaan betaald.
De prijzen voor een hamburger en een bakje bami zijn toch wel heel duur hoor als ze kloppen in bovenstaande reactie.

 -1
Avatar Guidovm
wo 30 mei 2012 00:05

Guidovm Delta schreef:
jeroensiep schreef:
deHertog schreef:
Jan, je organisatie heeft ons een keer Krezip in plaats van Depeche Mode gegeven, en jullie speelden dat weg als een gepaste vervangen, dit heb ik pinkpop nog niet vergeven
Inderdaad, net als dit jaar Kasabian vervangen voor Moss...Heel die dag had een enorm gat tussen The Cure en de rest van de acts.

Met beiden ben ik het eens.
Maar... op RW moesten the Eurytmics cancellen en als vervanging kregen we.... een uren lange stilte.

Daar werd gewoon niks geregeld. Pauze. Zoek het maar uit. Rust.

Een ander jaar kregen we op zaterdag èn op zondag "Live" wegens geen Pearl Jam. Alsof er iemand daar op zit te wachten?

Maar het meest storende aan Pinkpop vond ik dit jaar toch echt wel de exorbitant hoge prijzen.

20 euro om je auto op een scheef veld te "mogen" parkeren.
2,50 euro voor 1 bon
1 bon voor 1 bier, cola, koffie en zelfs voor 1 banaan??? Zijn die bananenbomen van goud ofzo??
3 bonnen voor een hamburger, 4 voor een bakje bami met onherkenbare saus.

Zelfs met deze temperaturen was het nog steeds verboden om klein flesje mee te nemen het terrein op. "Je kan een beker pakken bij de waterkraam". Ja godver, eerst 2,5 uur in de rij staan voor 1 bekertje water... T'is verdorie de moeite!

Helaas (of niet), maar dit was voor mij de allerlaatste PinkPop. En waarschijnlijk ook het allerlaatste Nederlandse festival.

Eind van het jaar maar eens op Iceland Airwaves kijken (en me waarschijnlijk daar ook storen aan de hoge prijzen) en me in de toekomst maar weer alleen concentreren op de festivals in het Oostblok.

Hahaha wat ben jij een lachwekkende zeikerd man! Je kan toch meteen 2 bekertjes drinken en er minimaal 4 meenemen? Meisjes liepen al met 6 bekertjes!
Sissy!
Parkeren kon je ook in de wijk gratis! Of somewhere else!
In Ijsland heb je iig niet zoveel dorst maar zal je wel weer zeuren om al het ijs ;-)
De kou en wellicht sneeuw.
Onee de prijzen zijn daar laag en je kan daar enkel kiezen tussen Walvisvlees en zeehonden vlees!
En oostblok waar je als westerling compleet word genaaid omdat er ook alleen maar westerlingen(lees Nederlanders)zijn!
En dan zie je op Sziget WEER alle Nederlandse acts die 3 jaar geleden op Pinkpop stonden!

Veel plezier daar!!! (kost gelukkig ook niet veel om daar te komen!)

 0
Avatar jeroensiep
wo 30 mei 2012 01:25

jeroensiep metalupyourass schreef:
Grote groepen die last minute afzeggen kan je onmogelijk vervangen door een evenwaardige band, dat is zo voor Pinkpop, werchter en elk ander festival ter wereld.
2.50 Euro voor een pint is duur maar tegenwoordig ook op (bijna) elk festival. Al kan je op Graspop, Werchter en Pukkelpop je muntje wel in 2 scheuren waardoor je 'maar' 1.25euro voor een banaan betaald.
De prijzen voor een hamburger en een bakje bami zijn toch wel heel duur hoor als ze kloppen in bovenstaande reactie.
Of als je denkt lief te zijn voor je vriendin en een Ben & Jerry's ijsje te kopen...Dat kost je toch mooi 10 euro als je zelf niets neemt voor een zielig bakje roomijs. Broodje Döner werd verkocht voor 5 bonnen a 2,50 dus 12,50! Maar als ik op een festival ben ga ik ook niet op mijn centen zitten ook, ik ben er immers toch om plezier te hebben.

Groezrock is een voorbeeld van een festival dat goed vervangers regelt. Toen die aswolk boven Ijsland hing en niemand kon vliegen werden er prima bands geregeld als vervanger, en dat was ook een week van tevoren. Of Good Charlotte kwam niet en werd vervangen door Thursday wat voor mij ook nog eens een verbetering was.

 -1
Avatar Guidovm
wo 30 mei 2012 04:45

Guidovm je liegt broodje donner(minister)was slechts 4 muntjes! :-) Ik kocht gewoon wat goed en betaalbaar was! En verder water wat zeer beperkt was! Dus veel smint en kaugom want best droge muil met 29 graden dansen,lullen,lopen en tussen 50.000 anderen hangen. Als je slim was at je vooraf of nam je mee ;-)

 0
Avatar tobyhazenberg
wo 30 mei 2012 09:50

tobyhazenberg Eten en drinken is belachelijk duur op festivals. Voor 0,2cl betaal ik in de stad geen €2,50! En €10,00 voor een Donner... Kom op, afzetters!

 1
geen avatar
wo 30 mei 2012 10:08

pede @delta: je vroeg je af wie er zat te wachten op de vervanger live voor pearl jam? Nou genoeg kan ik me nog herinneren. Het was stampensdruk toen. Echt te massaal, met te veel mensen per vierkante meter. Zeker als je nog bedenkt waarom pearl jam toen afzegde.


Daarbij probeer als organisatie in minder dan 24 uur, maar eens een goede vervanger te vinden voor een band als pearl jam?

 1
Avatar Delta
wo 30 mei 2012 15:53

Delta Guidovm schreef:
Delta schreef:
jeroensiep schreef:
deHertog schreef:
Jan, je organisatie heeft ons een keer Krezip in plaats van Depeche Mode gegeven, en jullie speelden dat weg als een gepaste vervangen, dit heb ik pinkpop nog niet vergeven
Inderdaad, net als dit jaar Kasabian vervangen voor Moss...Heel die dag had een enorm gat tussen The Cure en de rest van de acts.

Met beiden ben ik het eens.
Maar... op RW moesten the Eurytmics cancellen en als vervanging kregen we.... een uren lange stilte.

Daar werd gewoon niks geregeld. Pauze. Zoek het maar uit. Rust.

Een ander jaar kregen we op zaterdag èn op zondag "Live" wegens geen Pearl Jam. Alsof er iemand daar op zit te wachten?

Maar het meest storende aan Pinkpop vond ik dit jaar toch echt wel de exorbitant hoge prijzen.

20 euro om je auto op een scheef veld te "mogen" parkeren.
2,50 euro voor 1 bon
1 bon voor 1 bier, cola, koffie en zelfs voor 1 banaan??? Zijn die bananenbomen van goud ofzo??
3 bonnen voor een hamburger, 4 voor een bakje bami met onherkenbare saus.

Zelfs met deze temperaturen was het nog steeds verboden om klein flesje mee te nemen het terrein op. "Je kan een beker pakken bij de waterkraam". Ja godver, eerst 2,5 uur in de rij staan voor 1 bekertje water... T'is verdorie de moeite!

Helaas (of niet), maar dit was voor mij de allerlaatste PinkPop. En waarschijnlijk ook het allerlaatste Nederlandse festival.

Eind van het jaar maar eens op Iceland Airwaves kijken (en me waarschijnlijk daar ook storen aan de hoge prijzen) en me in de toekomst maar weer alleen concentreren op de festivals in het Oostblok.

Hahaha wat ben jij een lachwekkende zeikerd man! Je kan toch meteen 2 bekertjes drinken en er minimaal 4 meenemen? Meisjes liepen al met 6 bekertjes!
Sissy!
Parkeren kon je ook in de wijk gratis! Of somewhere else!
In Ijsland heb je iig niet zoveel dorst maar zal je wel weer zeuren om al het ijs ;-)
De kou en wellicht sneeuw.
Onee de prijzen zijn daar laag en je kan daar enkel kiezen tussen Walvisvlees en zeehonden vlees!
En oostblok waar je als westerling compleet word genaaid omdat er ook alleen maar westerlingen(lees Nederlanders)zijn!
En dan zie je op Sziget WEER alle Nederlandse acts die 3 jaar geleden op Pinkpop stonden!

Veel plezier daar!!! (kost gelukkig ook niet veel om daar te komen!)


Kijk kijk, de reactie van Festivalinfo's zeikende pisvlek die pretendeert dat ie alles beter weet.

Ontwijkt waar het om gaat begint al meteen met beledigen (ik trouwens nu ook, maar zo denk ik nu eenmaal over hem).
Ik heb werkelijk geen idee waar jij die wijsheid in je lulverhaal vandaan haalt hoor guido wat je nu allemaal uitkraamt, maar inhoudelijk kan ik het niet noemen.

Als je mijn post hebt gelezen ging het mij om de hoge prijzen die men voor ALLES durfde te vragen. En dan zeker in combinatie met de totale weigering om eten en drinken mee te laten nemen door de mensen. Ze zijn dus verplicht om hun hapje en drankje daar te kopen.
Als de prijzen normaal zijn kopen de bezoekers echt wel het eten en drinken, maar zoals ze nu zijn blijven de mensen weg. Juist omdat ze geen manier zien om deze kosten te drukken. Als je nou eten mee mocht nemen en je drinken daar kopen, zou ik het misschien nog overwegen om te gaan, dan kost het je alleen je kaartje en het drinken. Nu heb ik geen enkele mogelijkheid en zou ik alles daar moeten kopen tegen enorme prijzen, nee, dan blijf ik voortaan wel weg.

@Pede: Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Het was alleen jammer dat Live de tweede dag exact dezelfde setlist speelde, compleet met zijn 2 zoontjes op het podium roepen, compleet dezelfde tekst. En o ja, ook de tweede dag was hij tegen Bush & consorten. Het leek dus net of hij totaal niet door had dat hij er gisteren ook gestaan had.

@Guido, je kan me "minnen" wat je wilt. Van mij zal je nooit een "min" krijgen. Ik doe er niet aan mee.

 -1
Avatar Maynard-J
wo 30 mei 2012 19:21

Maynard-J jeroensiep schreef:Of als je denkt lief te zijn voor je vriendin en een Ben & Jerry's ijsje te kopen...Dat kost je toch mooi 10 euro als je zelf niets neemt voor een zielig bakje roomijs.

Dan heb je wel een hele dikke vriendin... zo'n klein bakje was 2 bonnetjes (5 euro), terwijl je 4 bonnen neerlegde voor een grote bak waar veel en veel meer in zat. Ik had samen met een vriend van me al moeite om die bak met z'n tweeën leeg te vreten.

 1
Avatar jeroensiep
wo 30 mei 2012 19:33

jeroensiep Maynard-J schreef:
jeroensiep schreef:Of als je denkt lief te zijn voor je vriendin en een Ben & Jerry's ijsje te kopen...Dat kost je toch mooi 10 euro als je zelf niets neemt voor een zielig bakje roomijs.


Dan heb je wel een hele dikke vriendin... zo'n klein bakje was 2 bonnetjes (5 euro), terwijl je 4 bonnen neerlegde voor een grote bak waar veel en veel meer in zat. Ik had samen met een vriend van me al moeite om die bak met z'n tweeën leeg te vreten. Ach man je hebt zelf een te dikke kop als je het niet schandalig vind dat je 10 euro voor zo'n bak moet betalen. Dat van mijn vriendin was een wijze van spreken, ik ga geen tien euro (meer) neerleggen voor een ben en jerry's ijsje en daar is zij het ook mee eens. Bovendien ook al zou het wél voor haar zou zijn dan betekend dat niet dat iemand per se dik is. Dus waarom je mij en mijn vriendin probeert te beledigen over een te duur ijsje is mij een raadsel. Het zal wel jaloezie zijn...

 -1
Avatar Maynard-J
wo 30 mei 2012 19:50

Maynard-J jeroensiep schreef:
Maynard-J schreef:
jeroensiep schreef:Of als je denkt lief te zijn voor je vriendin en een Ben & Jerry's ijsje te kopen...Dat kost je toch mooi 10 euro als je zelf niets neemt voor een zielig bakje roomijs.


Dan heb je wel een hele dikke vriendin... zo'n klein bakje was 2 bonnetjes (5 euro), terwijl je 4 bonnen neerlegde voor een grote bak waar veel en veel meer in zat. Ik had samen met een vriend van me al moeite om die bak met z'n tweeën leeg te vreten. Ach man je hebt zelf een te dikke kop als je het niet schandalig vind dat je 10 euro voor zo'n bak moet betalen. Dat van mijn vriendin was een wijze van spreken, ik ga geen tien euro (meer) neerleggen voor een ben en jerry's ijsje en daar is zij het ook mee eens. Bovendien ook al zou het wél voor haar zou zijn dan betekend dat niet dat iemand per se dik is. Dus waarom je mij en mijn vriendin probeert te beledigen over een te duur ijsje is mij een raadsel. Het zal wel jaloezie zijn...

Goh, misschien had ik er een smiley bij moeten zetten om te laten zien dat ik geen botte boer ben. Natuurlijk bedoelde ik het als grapje en wilde ik alleen maar zeggen dat je fout zat met de prijs en dat je wel een enorme slokop moet zijn om zo'n bak van 10 euro (waar je met z'n drieën al flink van kan eten) in je eentje leeg te lepelen.

Trouwens, wie ben jij om te zeggen dat ik die prijs niet oké mag vinden? Als je zin hebt in lekker ijs, dat ding met z'n tweetjes betaalt en er meer dan genoeg te eten aan hebt valt het toch best mee? Wat zou ik dan principieel gaan lopen doen over die prijs. Leuk festival zou ik dan hebben zeg! Ik heb in het hele Pinkpop-weekend welgeteld 100 euro aan consumptiebonnen uitgegeven, wat gezien de bierconsumptie van vele anderen hier behoorlijk meevalt. Nou ja, als ik geen gratis bonnen had gekregen na mijn shifts als vrijwilliger zou het 120 euro zijn geweest.

Oh, en ik ben helemaal niet jaloers, ik heb een geweldige vriendin dus hou eens op met dingen concluderen over mensen die een beetje adrem maar wel inhoudelijk op jouw tekstjes reageren.

Om de eeuwige vete tussen jou en Guido even boven te halen: Guido is bot maar tenminste wel grappig terwijl jij alleen snel op je gevoelige teentjes getrapt bent door je gebrek aan gevoel voor humor.

 1
Avatar Maynard-J
wo 30 mei 2012 19:52

Maynard-J En dat meende ik trouwens allemaal serieus.

 0
Avatar jeroensiep
do 31 mei 2012 10:05

jeroensiep Maynard-J schreef:
En dat meende ik trouwens allemaal serieus.
Eeuwige vete tussen mij en guido? Dat hij alle berichten van mij minpunten geeft ook al staat er niets in waar hij zich aan kan storen zie ik niet als een vete. Dat jij hem grappig vind is mij een compleet raadsel. Ik ga ervan uit dat ik niet de enige ben die op zijn teentjes getrapt is als zijn vriendin voor dik word uitgemaakt...Gelukkig mag iedereen van alles concluderen over mij, maar als ik zelf net zo kinderachtig reageer is het opeens een probleem.

Het enige wat ik zei in eerste instantie was dat ik sommige dingen best duur vond als reactie op iemand anders. Daarnaast zeg ik dat ik op een festival niet op mijn centen ga zitten omdat ik er voor mijn plezier ben en nu zeg je precies hetzelfde alsof ik heb lopen chagrijnen...

Wie trekt er nu belachelijke conclusies, je kent mij niet maar mijn gebrek aan humor word geconstateerd door een klein stukje tekst waar niet eens iets bijzonders in staat.

Ja, ik kan gefrustreerd raken als iemand mij of mijn vrienden beledigd of conclusies trekt over mijn persoonlijkheid terwijl je mij niet kent. Maar blijkbaar moet ik alles pikken om een of andere reden.

Een slokop had wel een beter verwoording geweest dan gelijk iemand voor dik uit te maken. Kijk eerst eens naar jezelf voordat je mij gaat veroordelen op wat ik schrijf hier. Ik begin niet met belachelijke conclusies trekken.

 -1
Avatar Maynard-J
do 31 mei 2012 16:29

Maynard-J Zucht... ik citeer: "Of als je denkt lief te zijn voor je vriendin en een Ben & Jerry's ijsje te kopen...Dat kost je toch mooi 10 euro als je zelf niets neemt voor een zielig bakje roomijs". Met het woord "je" bedoel jij toch niemand in het bijzonder? Met mijn reactie "Dan heb je wel een hele dikke vriendin" bedoel ik ook niet één bepaald persoon en jou al helemaal niet. Ik ken jou niet en wist ook niet of je een vriendin had. Als ik de grap nog een keer mag uitleggen: iemand die voor 10 euro een enorme bak ijs haalt als tussendoortje voor z'n vriendin moet wel een heel gulzige vriendin hebben. Dat jij je door dat grapje persoonlijk aangevallen voelt is jouw probleem. Ik reageerde op jou omdat jij het had over een "zielig bakje roomijs" voor 10 euro, terwijl die kleine bakjes 5 euro waren en je voor 10 euro zeker 3 keer zoveel kreeg. Jij had het niet over jezelf en je eigen vriendin, ik ook niet. Dat je toch zo kwaad blijft reageren op zo'n grapje bevestigt voor mij dat je niet echt tegen een geintje kan.

Jij en Guido heb ik al in meerdere discussies erg pikkig op elkaar zien reageren, mag ik dat dan een vete noemen? Jullie kunnen elkaar iig niet luchten of zien.

 1
Avatar jeroensiep
vr 01 jun 2012 13:15

jeroensiep Nou, oke dan is er nu toch niks aan de hand ook. Je mag het wel een vete noemen ook al heb ik me voorgenomen er niet meer op in te gaan. Dus het is gereduceerd tot minnetjes van Guido op mijn berichten. Ik kan wel tegen een grapje, maar in puur tekst komen ze meestal niet goed over. Net zoals dat mijn berichten ook anders opgevat worden dan dat ik bedoel. Maar dat heeft toch verder niets met het 'echte leven' te maken. Internetgesprekken staat bijna altijd gelijk aan miscommunicatie. Plus, ik kan weleens gepikeerd zijn omdat een hoop berichten online wél zo bedoeld zijn. Echt kwaad kan ik er niet om worden/blijven, maar soms in de eerste reactie wel.

 -1
Avatar Guidovm
ma 04 jun 2012 18:03

Guidovm Delta schreef:
Guidovm schreef:
Delta schreef:
jeroensiep schreef:
deHertog schreef:
Jan, je organisatie heeft ons een keer Krezip in plaats van Depeche Mode gegeven, en jullie speelden dat weg als een gepaste vervangen, dit heb ik pinkpop nog niet vergeven
Inderdaad, net als dit jaar Kasabian vervangen voor Moss...Heel die dag had een enorm gat tussen The Cure en de rest van de acts.

Met beiden ben ik het eens.
Maar... op RW moesten the Eurytmics cancellen en als vervanging kregen we.... een uren lange stilte.

Daar werd gewoon niks geregeld. Pauze. Zoek het maar uit. Rust.

Een ander jaar kregen we op zaterdag èn op zondag "Live" wegens geen Pearl Jam. Alsof er iemand daar op zit te wachten?

Maar het meest storende aan Pinkpop vond ik dit jaar toch echt wel de exorbitant hoge prijzen.

20 euro om je auto op een scheef veld te "mogen" parkeren.
2,50 euro voor 1 bon
1 bon voor 1 bier, cola, koffie en zelfs voor 1 banaan??? Zijn die bananenbomen van goud ofzo??
3 bonnen voor een hamburger, 4 voor een bakje bami met onherkenbare saus.

Zelfs met deze temperaturen was het nog steeds verboden om klein flesje mee te nemen het terrein op. "Je kan een beker pakken bij de waterkraam". Ja godver, eerst 2,5 uur in de rij staan voor 1 bekertje water... T'is verdorie de moeite!

Helaas (of niet), maar dit was voor mij de allerlaatste PinkPop. En waarschijnlijk ook het allerlaatste Nederlandse festival.

Eind van het jaar maar eens op Iceland Airwaves kijken (en me waarschijnlijk daar ook storen aan de hoge prijzen) en me in de toekomst maar weer alleen concentreren op de festivals in het Oostblok.

Hahaha wat ben jij een lachwekkende zeikerd man! Je kan toch meteen 2 bekertjes drinken en er minimaal 4 meenemen? Meisjes liepen al met 6 bekertjes!
Sissy!
Parkeren kon je ook in de wijk gratis! Of somewhere else!
In Ijsland heb je iig niet zoveel dorst maar zal je wel weer zeuren om al het ijs ;-)
De kou en wellicht sneeuw.
Onee de prijzen zijn daar laag en je kan daar enkel kiezen tussen Walvisvlees en zeehonden vlees!
En oostblok waar je als westerling compleet word genaaid omdat er ook alleen maar westerlingen(lees Nederlanders)zijn!
En dan zie je op Sziget WEER alle Nederlandse acts die 3 jaar geleden op Pinkpop stonden!

Veel plezier daar!!! (kost gelukkig ook niet veel om daar te komen!)


Kijk kijk, de reactie van Festivalinfo's zeikende pisvlek die pretendeert dat ie alles beter weet.

Ontwijkt waar het om gaat begint al meteen met beledigen (ik trouwens nu ook, maar zo denk ik nu eenmaal over hem).
Ik heb werkelijk geen idee waar jij die wijsheid in je lulverhaal vandaan haalt hoor guido wat je nu allemaal uitkraamt, maar inhoudelijk kan ik het niet noemen.

Als je mijn post hebt gelezen ging het mij om de hoge prijzen die men voor ALLES durfde te vragen. En dan zeker in combinatie met de totale weigering om eten en drinken mee te laten nemen door de mensen. Ze zijn dus verplicht om hun hapje en drankje daar te kopen.
Als de prijzen normaal zijn kopen de bezoekers echt wel het eten en drinken, maar zoals ze nu zijn blijven de mensen weg. Juist omdat ze geen manier zien om deze kosten te drukken. Als je nou eten mee mocht nemen en je drinken daar kopen, zou ik het misschien nog overwegen om te gaan, dan kost het je alleen je kaartje en het drinken. Nu heb ik geen enkele mogelijkheid en zou ik alles daar moeten kopen tegen enorme prijzen, nee, dan blijf ik voortaan wel weg.

@Pede: Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Het was alleen jammer dat Live de tweede dag exact dezelfde setlist speelde, compleet met zijn 2 zoontjes op het podium roepen, compleet dezelfde tekst. En o ja, ook de tweede dag was hij tegen Bush & consorten. Het leek dus net of hij totaal niet door had dat hij er gisteren ook gestaan had.

@Guido, je kan me "minnen" wat je wilt. Van mij zal je nooit een "min" krijgen. Ik doe er niet aan mee.

Hahaha nu al paranoia! Was dit topic al vergeten dus had je nog niet gemint zal ik zo doen goed?
Hahahah meteen schelden nu kennen we hem weer!
En orgineel hoor mijn post omdraaien!
Daar heb je heel veel creativiteit voor nodig! :-)
Meer dan 1 bekertje water pakken word het jochie te zwaar tillen! hahahaha mooi man!
Wat liet jij je weer even kennen zeg!

 0
Avatar Guidovm
ma 04 jun 2012 18:06

Guidovm Maynard-J schreef:
jeroensiep schreef:Of als je denkt lief te zijn voor je vriendin en een Ben & Jerry's ijsje te kopen...Dat kost je toch mooi 10 euro als je zelf niets neemt voor een zielig bakje roomijs.


Dan heb je wel een hele dikke vriendin... zo'n klein bakje was 2 bonnetjes (5 euro), terwijl je 4 bonnen neerlegde voor een grote bak waar veel en veel meer in zat. Ik had samen met een vriend van me al moeite om die bak met z'n tweeën leeg te vreten.

Jeroentje valt op dikke meiden!(dan voelt ie zichzelf slank!) Hij is ook een echte feeder! Ja dat kost nu eenmaal geld Jeroentje!!!

 0
Avatar Guidovm
ma 04 jun 2012 18:10

Guidovm jeroensiep schreef:
Maynard-J schreef:
En dat meende ik trouwens allemaal serieus.
Eeuwige vete tussen mij en guido? Dat hij alle berichten van mij minpunten geeft ook al staat er niets in waar hij zich aan kan storen zie ik niet als een vete. Dat jij hem grappig vind is mij een compleet raadsel. Ik ga ervan uit dat ik niet de enige ben die op zijn teentjes getrapt is als zijn vriendin voor dik word uitgemaakt...Gelukkig mag iedereen van alles concluderen over mij, maar als ik zelf net zo kinderachtig reageer is het opeens een probleem.

Het enige wat ik zei in eerste instantie was dat ik sommige dingen best duur vond als reactie op iemand anders. Daarnaast zeg ik dat ik op een festival niet op mijn centen ga zitten omdat ik er voor mijn plezier ben en nu zeg je precies hetzelfde alsof ik heb lopen chagrijnen...

Wie trekt er nu belachelijke conclusies, je kent mij niet maar mijn gebrek aan humor word geconstateerd door een klein stukje tekst waar niet eens iets bijzonders in staat.

Ja, ik kan gefrustreerd raken als iemand mij of mijn vrienden beledigd of conclusies trekt over mijn persoonlijkheid terwijl je mij niet kent. Maar blijkbaar moet ik alles pikken om een of andere reden.

Een slokop had wel een beter verwoording geweest dan gelijk iemand voor dik uit te maken. Kijk eerst eens naar jezelf voordat je mij gaat veroordelen op wat ik schrijf hier. Ik begin niet met belachelijke conclusies trekken.

Het word nu eerder een minnetjes vete! Zonder dat je er zelf aan meedoet of erg in heb! Nou zal niet achterlopen heb geminnt! :-)

Nu tevreden weer?

 0
Avatar Guidovm
ma 04 jun 2012 18:17

Guidovm Ik wil die oude vete van Jan 2011 nog wel even oprakelen ik mocht van kolonel Jeroentje niet zeggen dat ik Caro Emerald verschrikkelijk vond zingen!
Dat kon niet want zijn was goed punt.
Ik vond dat natuurlijk zo autoritair dictatoriaal dat ik daar uiteraard op moest gaan...visa verse

 0
geen avatar
ma 04 jun 2012 23:45

Mudvayne Whatever...!

Kakken op de smeets.
Hier en nu...

 1

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.