Pinkpop 2011: de line-up

Door HarmG op 16 maart 2011 - 12:44 1 Eindelijk is het zover! De line-up van Pinkpop 2011 is zo goed als rond. Op de persconferentie in Paradiso is zojuist bekendgemaakt dat o.a. Alter Bridge, Tim Knol en De Staat op het festival spelen dit jaar. Optredens in de poptempel kwamen van Tim Knol, Dazzled Kid en Madi. Hier kun je luisteren naar onze Pinkpop 2011 Spotify playlist.

Een overzicht van bands per dag:

Zaterdag
Coldplay, De Staat, Selah Sue, Elbow, Madi, Ash, Manic Street Preachers, Simple Plan, Alter Bridge, Lifehouse

Zondag
Laura Jansen, Graffiti6, Bloody Beetroots Deathcrew 77, Justin Nozuka, Avenged Sevenfold, Tim Knol, Wolfmother, White Lies, Kings of Leon

Maandag
Kaiser Chiefs, Foo Fighters, Go Back To The Zoo, Dazzled Kid, All Time Low, Band of Horses, Deadmau5, Plain White T's, Beatsteaks, The Gaslight Anthem, The Script, 30 Seconds To Mars, Scouting For Girls, Two Door Cinema Club, Volbeat

Jan Smeets wist verder nog te vertellen dat Coldplay de duurste band ooit is voor Pinkpop en dat de band een klein extra podium op het veld wil.

De voorverkoop gaat komende zaterdag om 10.00 uur van start.

Altijd op de hoogte van al het festivalnieuws?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



frontstage

VANAVOND FRONTSTAGE RADIO 34!Vandaag stond het Nederlandse muziekland vooral in het teken van de...

rockwerchter2011news20

QUEENS OF THE STONE AGE OP ROCK WERCHTER Terwijl we in spanning aftellen tot de persconferentie van Pinkpop, voegt...

REACTIES

geen avatar
wo 16 mrt 2011 12:55

shibaku hmm dat wordt de zaterdag keuzes maken voor bands die ik wil zien en zondag nieuwe acts ontdekken. ben benieuwd naar de maandag

 0
geen avatar
wo 16 mrt 2011 13:03

Cjmormon Alter Brigde!!! mooi:D laat die ook maar op Graspop komen

 0
Avatar DeBunker
wo 16 mrt 2011 13:07

DeBunker Het lijkt wel of Pinkpop meer gaat voor één of twee dagelijkse headliners en de rest opvult met hitjes of vergane glorie.

 -1
Avatar fleatje
wo 16 mrt 2011 13:07

fleatje tot nu toe voor mij nog geen noemenswaardige bands. nog niets dat mij heeft kunnen overhalen af te reizen naar het (zonnige?) zuiden :-(

 -1
Avatar DeBunker
wo 16 mrt 2011 13:11

DeBunker Het lijkt wel of Pinkpop meer gaat voor één of twee dagelijkse headliners en de rest opvult met hitjes of vergane glorie.

 -1
geen avatar
wo 16 mrt 2011 13:29

lienerockslife Dan toch kaartje voor Hurricane verkopen? Geen geld voor beide. Wil heel graag naar PP11

 0
Avatar jessicaR
wo 16 mrt 2011 13:31

jessicaR Geen slechte lineup, er zijn elke dag wel 4 a 5 bands die ik wil zien, ook al zal ik de meesten ervan de week ervoor al op Rock Am Ring zien. Wel heel erg jammer The Sounds en The Hives er niet bij zitten. Maargoed, er komen nog 5 bands bij, dus wat niet is kan nog komen.

 0
Avatar fleatje
wo 16 mrt 2011 13:32

fleatje voor mij persoonlijk niet veel bijzonders. Alleen deadmau5 spreekt me aan omdat die op Lowlands 2010 gewoon hard ging. Verder niet veel bijzonders. Misschien dat ik voor de gezelligheid mee ga. even afwachten dus.

 -1
Avatar Marek
wo 16 mrt 2011 13:33

Marek Hurricane heeft toch wel een veel betere line-up dan dit imo. Zaterdag is echt een kutdag van Pinkpop. Zondag staan 3 bands die zou willen zien, en maandag een stuk of 5.

 -1
Avatar Kydroh
wo 16 mrt 2011 13:34

Kydroh @Fleatje waarom zit ik dan met het probleem of ik nou een dagkaart koop of het hele weekend ga :-P

Zaterdag
Coldplay, De Staat, Selah Sue, Elbow, Simple Plan, Alter Bridge, Lifehouse

Zondag
Laura Jansen, Avenged Sevenfold, Wolfmother, White Lies, Kings of Leon

Maandag
Kaiser Chiefs, Foo Fighters, All Time Low, Plain White T's, The Gaslight Anthem, The Script, 30 Seconds To Mars, Scouting For Girls, Volbeat

 0
geen avatar
wo 16 mrt 2011 13:38

dalkmaar heeeeerlijk die maandag :D
de rest is zeker ook niet verkeerd!

 1
Avatar Teun
wo 16 mrt 2011 13:45

Teun Simpele, mainstream, nietszeggende line-up. Ze hadden er zo veel meer van kunnen maken maar wat DeBunker al zegt: 'opvulwerk met """""hitjes""""" en vergane glorie'.
Ik zou hier nog geen 10 euro voor neertellen. Of misschien wel, want das best goedkoop voor Coldplay en Foo Fighters. Want dat kan deze zuure zeverzak dan nog wel waarderen.

 -1
Avatar Crown_of_Thorns
wo 16 mrt 2011 13:45

Crown_of_Tho.. Valt best wel tegen :( Ik twijfel nog, maar ik denk dat ik niet ga.

 -1
Avatar fleatje
wo 16 mrt 2011 13:47

fleatje Kydroh schreef:
@Fleatje waarom zit ik dan met het probleem of ik nou een dagkaart koop of het hele weekend ga :-P

Zaterdag
Coldplay, De Staat, Selah Sue, Elbow, Simple Plan, Alter Bridge, Lifehouse

Zondag
Laura Jansen, Avenged Sevenfold, Wolfmother, White Lies, Kings of Leon

Maandag
Kaiser Chiefs, Foo Fighters, All Time Low, Plain White T's, The Gaslight Anthem, The Script, 30 Seconds To Mars, Scouting For Girls, Volbeat


Ik zou niet weten waarom je met dat probleem zit :p financien misschien? maar ik zou zeggen...ga het hele weekend als je met dat probleem zit. Ik zit te denken om weer naar Spanje te gaan. Minder commercieel en verzekerd van goed weer! :p
ik zie het allemaal wel :p

 -1
Avatar fleatje
wo 16 mrt 2011 13:49

fleatje Kydroh schreef:
@Fleatje waarom zit ik dan met het probleem of ik nou een dagkaart koop of het hele weekend ga :-P

Zaterdag
Coldplay, De Staat, Selah Sue, Elbow, Simple Plan, Alter Bridge, Lifehouse

Zondag
Laura Jansen, Avenged Sevenfold, Wolfmother, White Lies, Kings of Leon

Maandag
Kaiser Chiefs, Foo Fighters, All Time Low, Plain White T's, The Gaslight Anthem, The Script, 30 Seconds To Mars, Scouting For Girls, Volbeat


Ik zou niet weten waarom je met dat probleem zit :p financien misschien? maar ik zou zeggen...ga het hele weekend als je met dat probleem zit. Ik zit te denken om weer naar Spanje te gaan. Minder commercieel en verzekerd van goed weer! :p
ik zie het allemaal wel :p

 -1
Avatar GogolMischa
wo 16 mrt 2011 13:50

GogolMischa oke alleen de maandag is nog het overwegen waard, vooral dankzij beatsteaks gaslight anthem en foo fighters, voor de rest volbeat ook wel vet en oke kaiser chiefs ook altijd goed voor een feestje, verder dazzled kid en gbttz zijn ook wel leuk maar kan je op de gratis festivals ook wel zien

 -1
Avatar fleatje
wo 16 mrt 2011 13:52

fleatje Kydroh schreef:
@Fleatje waarom zit ik dan met het probleem of ik nou een dagkaart koop of het hele weekend ga :-P

Zaterdag
Coldplay, De Staat, Selah Sue, Elbow, Simple Plan, Alter Bridge, Lifehouse

Zondag
Laura Jansen, Avenged Sevenfold, Wolfmother, White Lies, Kings of Leon

Maandag
Kaiser Chiefs, Foo Fighters, All Time Low, Plain White T's, The Gaslight Anthem, The Script, 30 Seconds To Mars, Scouting For Girls, Volbeat


Ik zou niet weten waarom je met dat probleem zit :p financien misschien? maar ik zou zeggen...ga het hele weekend als je met dat probleem zit. Ik zit te denken om weer naar Spanje te gaan. Minder commercieel en verzekerd van goed weer! :p
ik zie het allemaal wel :p

 -1
Avatar Kydroh
wo 16 mrt 2011 13:56

Kydroh fleatje schreef:
Kydroh schreef:
@Fleatje waarom zit ik dan met het probleem of ik nou een dagkaart koop of het hele weekend ga :-P

-----
Naja ik denk toch dat ik alleen de maandag ga.
De rest zijn van die bandjes die ik wel in kleinere zalen krijg te zien.
Lifehouse zie ik zelfs die vrijdag ervoor in het Paard :-P

Maar ga jij maar naar Fiberfib xD dan ga ik lekker naar de commcercieele muziek van maandag + Foo Fighters en Gaslight Anthem ;-)

Zaterdag
Coldplay, De Staat, Selah Sue, Elbow, Simple Plan, Alter Bridge, Lifehouse

Zondag
Laura Jansen, Avenged Sevenfold, Wolfmother, White Lies, Kings of Leon

Maandag
Kaiser Chiefs, Foo Fighters, All Time Low, Plain White T's, The Gaslight Anthem, The Script, 30 Seconds To Mars, Scouting For Girls, Volbeat


Ik zou niet weten waarom je met dat probleem zit :p financien misschien? maar ik zou zeggen...ga het hele weekend als je met dat probleem zit. Ik zit te denken om weer naar Spanje te gaan. Minder commercieel en verzekerd van goed weer! :p
ik zie het allemaal wel :p

 -1
Avatar Maynard-J
wo 16 mrt 2011 13:57

Maynard-J Een volgorde en podiumindeling per dag op basis van de berichtjes:

Zaterdag 11-6:

Main
Coldplay
Elbow
Lifehouse
De Staat

3FM stage
Alter Bridge
Simple Plan
Manic Street Preachers

Tent
Selah Sue
Ash
Madi


Zondag 12-6

Main
Kings of Leon
White Lies
Wolfmother
Tim Knol

3FM stage / Tent (nog niet echt duidelijk)
Laura Jansen
Graffiti6
Bloody Beetroots Deathcrew 77
Justin Nozuka
Avenged Sevenfold


Maandag 13-6

Main
Foo Fighters
Kaiser Chiefs
Volbeat
Go Back to the Zoo
Two Door Cinema Club
Scouting for Girls

3FM stage
30 Seconds to Mars
The Script
The Gaslight Anthem
Beatsteaks
Plain White T's

Tent
Deadmau5
Band of Horses
All Time Low
Dazzled Kid

Op dit moment lijkt het erop dat op maandag nog één naam erbij komt voor de tent, op zondag eentje op Main en drie voor 3FM en de tent. Zaterdag zit vol.

 -1
Avatar ralluf
wo 16 mrt 2011 13:59

ralluf Ik ga niet zeuren, want het is een beste line up volgens mij, maar het is ook voor het eerst in 10 jaar dat ik twijfel of ik zal gaan. Ik ga nooit echt op de line up af, maar er staat dit keer helaas echt niets tussen dat mij prikkelt.

En ik begrijp niet hoe Coldplay duurder kan zijn dan iets als Metallica...

 -1
Avatar Lennyberg
wo 16 mrt 2011 14:04

Lennyberg De zaterdag is imo nog de meest interessante dag met Elbow, MSP, De Staat en Coldplay. De maandag is ook nog enigzins oke, maar voorlopig nog niet veel reden om een rit naar Landgraaf te maken...

 0
Avatar Charlotte208
wo 16 mrt 2011 14:14

Charlotte208 hmm..tja.. Vorig jaar ging ik ook maar voor 5 bands en die waren allemaal echt geweldig. Dit jaar zitten er zo'n 6,5 leukere tussen voor mij. Lastig. Misschien maar een dagkaart dan.

 0
Avatar roos93
wo 16 mrt 2011 14:21

roos93 3 Doors Down, Neon Trees????? :(

 0
Avatar noortjeisleuk
wo 16 mrt 2011 14:26

noortjeisleuk Ik vind hem errrrug vet. Jammer dat ik niet kan. :)

 0
Avatar gay-girl
wo 16 mrt 2011 14:27

gay-girl Ik ben hysterisch, its better then heaven <3

 0
Avatar Korenwolf
wo 16 mrt 2011 14:27

Korenwolf @ Ralluf
Ja dat vraag ik me ook af, er zijn weinig bands zo arrogant als metallica.
Wat ontbreekt is een classic rockband, de gitaar, de solo, het momentje van 10 minuten alleen maar slash of john frusciante. Waarom komt Slash niet? Die is flink aan het toeren en lang niet zo duur als bijv de foo fighters (welke naast coldplay ook een magistraal optreden kan afleveren). Coldplay en foo fighters 2 keer gezien, ze waren allebei beide keren ge-ni-aal

 1
geen avatar
wo 16 mrt 2011 14:41

faculty kunnen ze Deadmau5 niet ook even doorsturen naar de paradiso of melkweg :). Vorig jaar lowlands was legendarisch !!!! Ik heb geen zin om naar dit ongeorganiseerde kutfestival te gaan hiervoor

 0
Avatar jeroensiep
wo 16 mrt 2011 14:50

jeroensiep ralluf schreef:
Ik ga niet zeuren, want het is een beste line up volgens mij, maar het is ook voor het eerst in 10 jaar dat ik twijfel of ik zal gaan. Ik ga nooit echt op de line up af, maar er staat dit keer helaas echt niets tussen dat mij prikkelt.

En ik begrijp niet hoe Coldplay duurder kan zijn dan iets als Metallica...
Nou misschien...Omdat het al honderden keren is gezegd, is het omdat ze een extra (mini-)podium in het midden van het veld willen hebben waar ze op verschijnen net als bij RW'09. Én Metallica is op dit moment niet zo erg in de picture als Coldplay, het is toch vrij logisch dat Coldplay meer geld kan vragen? Het is 2011 en Metallica heeft zijn beste tijd gehad.

Ben best blij met deze line-up aangezien ik alleen Zaterdag Coldplay, Manic Street Preachers, Elbow en De Staat ga zien. Die week daarna ga ik naar Hurricane. :)

 -1
Avatar ralluf
wo 16 mrt 2011 15:08

ralluf jeroensiep schreef:
ralluf schreef:
Ik ga niet zeuren, want het is een beste line up volgens mij, maar het is ook voor het eerst in 10 jaar dat ik twijfel of ik zal gaan. Ik ga nooit echt op de line up af, maar er staat dit keer helaas echt niets tussen dat mij prikkelt.

En ik begrijp niet hoe Coldplay duurder kan zijn dan iets als Metallica...
Nou misschien...Omdat het al honderden keren is gezegd, is het omdat ze een extra (mini-)podium in het midden van het veld willen hebben waar ze op verschijnen net als bij RW'09. Én Metallica is op dit moment niet zo erg in de picture als Coldplay, het is toch vrij logisch dat Coldplay meer geld kan vragen? Het is 2011 en Metallica heeft zijn beste tijd gehad.
Nou, ik denk niet dat het podium in het "salaris" van de band zit, dus dat zal Coldplay niet de duurste act ooit maken ;)

Ik noemde Metallica uiteraard omdat dat tot nu toe de duurste PP-band was. Maar imho is Coldplay qua staat van dienst nog lang niet zo groot als Metallica, RHCP of de Foo Fighters. Maar misschien heb ik iets gemist:)

Ik hoop maar dat ze hun geld waarmaken, en dat er niet alleen voor de naam betaald wordt.
(Goed, ik ben jaren geleden erg teleurgesteld door Coldplay, maar als ik ga, gun ik ze zeker weer een kans:) )

 1
Avatar doragonboy
wo 16 mrt 2011 15:12

doragonboy A7X en Alter Bridge door voor club show of Rock Werchter AUB :D

 -1
Avatar tobyhazenberg
wo 16 mrt 2011 15:40

tobyhazenberg Metallica kost, voor 1,5/2 uur spelen, 1 / 1,5 miljoen eurootjes. Dusja dan is Coldplay een dure band, of ze komen maar een uur spelen...

 1
Avatar Dextermaniac
wo 16 mrt 2011 16:00

Dextermaniac Jezus, wat een rot line-up. Het meeste is niks voor mij iig. Jammer dat Wolfmother en de Foo's niet eens op dezelfde dag zijn, gaat 'm niet worden. Minder dat het zo'n rotzooi is, had mijn hoop op een hard rockende zondag gezet :) Maar nee.

 -1
Avatar jeroensiep
wo 16 mrt 2011 16:02

jeroensiep ralluf schreef:
jeroensiep schreef:
ralluf schreef:
Ik ga niet zeuren, want het is een beste line up volgens mij, maar het is ook voor het eerst in 10 jaar dat ik twijfel of ik zal gaan. Ik ga nooit echt op de line up af, maar er staat dit keer helaas echt niets tussen dat mij prikkelt.

En ik begrijp niet hoe Coldplay duurder kan zijn dan iets als Metallica...
Nou misschien...Omdat het al honderden keren is gezegd, is het omdat ze een extra (mini-)podium in het midden van het veld willen hebben waar ze op verschijnen net als bij RW'09. Én Metallica is op dit moment niet zo erg in de picture als Coldplay, het is toch vrij logisch dat Coldplay meer geld kan vragen? Het is 2011 en Metallica heeft zijn beste tijd gehad.
Nou, ik denk niet dat het podium in het "salaris" van de band zit, dus dat zal Coldplay niet de duurste act ooit maken ;)

Ik noemde Metallica uiteraard omdat dat tot nu toe de duurste PP-band was. Maar imho is Coldplay qua staat van dienst nog lang niet zo groot als Metallica, RHCP of de Foo Fighters. Maar misschien heb ik iets gemist:)

Ik hoop maar dat ze hun geld waarmaken, en dat er niet alleen voor de naam betaald wordt.
(Goed, ik ben jaren geleden erg teleurgesteld door Coldplay, maar als ik ga, gun ik ze zeker weer een kans:) ) Nou Pinkpop betaald toch voor de ACT niet enkel het salaris van de band. Metallica heeft vuurwerk, Coldplay een extra podium en waarschijnlijk weer confetti etc. Licht, beeld en geluidsteam...Metallica en RHCP lopen inderdaad al langer mee, maar zijn al over hun hoogtepunt heen. Coldplay zit qua populariteit op hun hoogtepunt. En Foo Fighters zijn misschien iets eerder begonnen, maar dat scheelt echt niet veel.

Maar teleurgesteld in Coldplay? Waarom dat dan? Ik heb nog nooit iemand gehoord over een slecht Coldplay concert...

Alleen van mensen die het bij voorbaat al haten zonder er naar te kijken omdat het zogenaamd 'slaapmuziek' is. Dan zouden die mensen ook kunnen zeggen dat Elbow en MSP dat zijn.

Metallica was volgens mij 1,3 en Coldplay 1,5 Miljoen...

 -1
Avatar tobyhazenberg
wo 16 mrt 2011 16:02

tobyhazenberg Naast Lowlands ook Pinkpop steeds meer 3FM-festival. Helaas...

 1
Avatar KiiPKiiP
wo 16 mrt 2011 16:11

KiiPKiiP AAHHH!!
Alter Bridge moet naar Graspop komen!!
Pleaseeee :D

 -1
Avatar Tr1stan
wo 16 mrt 2011 16:16

Tr1stan De maandag is wel oke, vooral Deadmau5 en Band of Horses vind ik positief. De zondag is zeer zwak, ik zou totaal niet weten welke act dan zou moeten semi-headlinen... En de opvulling is ook ronduit slecht. Misschien is er nog hoop, aangezien er nog 4 acts bij komen. En zaterdag, tja, De Staat is goed, maar je ziet dat Pinkpop goedkope acts op die dag neerzet omdat toch iedereen voor Coldplay komt.

Conclusie: Line-up valt tegen.

 -1
Avatar pijnacker
wo 16 mrt 2011 16:33

pijnacker Nog één zo'n naam en ik verkoop mijn kaarten.

 -1
Avatar Hardloper
wo 16 mrt 2011 16:46

Hardloper Voor de mensen die gaan veel plezier... :-P Ik wacht wel tot volbeat een losse show komt geven in Nederland :-)

 -1
geen avatar
wo 16 mrt 2011 16:46

peroznio Hoop nog op iets in de richting van The National of Interpol, zouden beide niet misstaan op Main of 3fm stage. En Moss mag naar mijn mening ook nog wel ergens een plaatsje opvullen. :)

 -1
Avatar _Tink
wo 16 mrt 2011 17:02

_Tink @pijnacker, leuk geprobeerd het gaat pas zaterdag in de voorverkoop.

Het valt me echt tegen. Alleen de maandag wil ik opzich wel naartoe. Zo balen dat ik niet naar Hurricane kan! Had gehoopt dat er nog wat bandjes die daar komen ook op pinkpop zouden staan...

 -1
Avatar Frenky7
wo 16 mrt 2011 17:09

Frenky7 Zeer matige line-up. Jammer.

 -1
geen avatar
wo 16 mrt 2011 17:11

zoutwater Ach, best goeie namen op Rock gebied. Met name Avenged Sevenfold, Wolfmother, Volbeat, Foo Fighters.. Niet slecht. Ik ben in ieder geval blij dat ze niet de Black Eyed Peas en Bruno Mars hebben geboekt zoals Pop Werchter...

 1
geen avatar
wo 16 mrt 2011 17:18

Diven Goeie line up, divers zoals altijd, en voor het eerst in jaren ook echt beter als Rock Werchter ! Hier gelukkig geen black eyed peas en Bruno Mars !

Toffe verrassing was toch wel Deadmau5 ! Dat gaat toch wel losgaan worden in de tent !

Ach, en dat er op internet veel 'anti' pinkpop zijn is al jaren. Zet de helft van deze line up op Lowlands neer en het is fantastisch....

Ik ga er in ieder geval zoals altijd weer van genieten, en qua organisatorisch vind ik pinkpop juist top, en aangezien ik lange tijd werkzaam ben geweest in de entertainment branche, weet ik er wel wat van, en ik heb niet echt vaak echte fouten aan Pinkpop kunnen ontdekken, nooit langer dan 15 minuten hoeven wachten op het terrein op te komen, of de camping. Nooit lang hoeven wachten bij de bar of het eten, en security stelt geen drol voor.

 1
Avatar Flying_Dutchman
wo 16 mrt 2011 17:22

Flying_Dutch.. De Staat, Alter Bridge en Band Of Horses zijn hele fijne toevoegingen! Wel jammer, ik had nog gehoopt op the Strokes.

 1
Avatar Bakkebaard
wo 16 mrt 2011 17:29

Bakkebaard Naast 4 dagen Rock Werchter, dan ook maar een dagje pinkpop denk ik (net als voorgaande jaren :P).. de Maandag is wel een konings line up

 1
Avatar Megalomaniac
wo 16 mrt 2011 17:37

Megalomaniac Het kan natuurlijk altijd beter, maar toch een prima line-up
Ben blij met:
Coldplay, Foo Fighters, The Gaslight Anthem, Kaiser Chiefs!, Volbeat, Wolfmother, White Lies, Lifehouse(toch een keer checken) De Staat, The Manic Streeet Preachers (wil ik wel een keer zien, toch zo oude bekende grote band..) Avenged Sevenfold, Kings of Leon, All Time Low (was op Lowlands wel grappig opzich) Dazzled Kid(goede zanger gewoon)

Beatsteaks is dan ook wel een beetje punk achtig, maar een echte punk band mis ik. Ben dan wel weer blij dat alle 3 de dagen een beetje stevige band staat. Zaterdag: Alter Bridge Zondag: Avenged Sevenfold en dan maandag Volbeat.

 1
Avatar Trash2007
wo 16 mrt 2011 17:38

Trash2007 Typische Pinkpop line-up toch? De radiohits en grote namen zijn er allemaal weer bij.

 1
Avatar Ace2000
wo 16 mrt 2011 17:40

Ace2000 @ Diven Het probleem met Pinkpop is vaak dat de halve line up al op Lowlands heeft gestaan, toen ze nog relevant en/of nieuw en spannend waren. Maar ik geef eerlijk toe, ben er nog nooit geweest en zal ook fit jaar niet gebeuren.

 -1
geen avatar
wo 16 mrt 2011 18:13

Diven Ace2000 schreef:
@ Diven Het probleem met Pinkpop is vaak dat de halve line up al op Lowlands heeft gestaan, toen ze nog relevant en/of nieuw en spannend waren. Maar ik geef eerlijk toe, ben er nog nooit geweest en zal ook fit jaar niet gebeuren.


Mja, wellicht wel, alhoewel Pinkpop nooit naar Lowlands line ups kijkt, maar meer een combinatie van wat populair is, wat beschikbaar is, wat betaalbaar is, en wat een eventuele reunie doet en er eerder heeft gestaan.

Voor een gewone muziekliefhebber als ik ben, die niet al die poespas eromheen hoeft (zoals op lowlands) is Pinkpop in Nederland in mijn opinie het beste festival.

Ik kijk even niet naar het buitenland, want daar kan een nederlands festival normaliter niet mee concureren, omdat de belastingen en kosten hier om een festival/feest van enig soort te organiseren veel hoger zijn dan in het buitenland.

Het speelt ook wel mee dat ik als limburger nou eenmaal dat stukje limburgs trots wil steunen door elk jaar te gaan hehe (en Brand Bier is nu eenmaal super lekker bier, en het bier op pinkpop is ook nooit aangelengd, het zogenaamde festival bier).

 -1
geen avatar
wo 16 mrt 2011 18:20

superarie De headliners hebben de kwaliteit van de andere acts wel aardig aangetast.
Misschien 4 namen die mij wel interessant lijken, maar geef toe: de organisatie heeft wel een bepaalde markt weten aan te boren (14-jarige meisjes), aan de reacties op twitter te zien.
Na de line-up vorig jaar wou ik eigenlijk dit jaar heengaan, maar deze line-up is echt heel erg teleurstellend. Ook de gezelligheid kan dit niet vergoeden.

 -1
geen avatar
wo 16 mrt 2011 18:21

SinisterNL perfect deze line up!! weet ik in ieder geval zeker dat ik hier me geld niet aan hoef te verspillen mocht ik teveel hebben!

 -1
Avatar Megalomaniac
wo 16 mrt 2011 18:21

Megalomaniac Voor sommige mensen even voor de duidelijkheid.. Het is PinkPOP, niet PinkROCK.

 1
geen avatar
wo 16 mrt 2011 18:35

DieEeneSander Prima line-up voor Pinkpop, 50% Lowlands '10. (standaard)

 0
Avatar Rudie_
wo 16 mrt 2011 19:00

Rudie_ Het is geen slechte line up maar echt warm kan ik er ook niet van worden. Ik denk dat ik niet ga, ook al zag het er veelbelovend uit.

 -1
Avatar Linde
wo 16 mrt 2011 19:07

Linde hm, toch maar niet

 -1
geen avatar
wo 16 mrt 2011 19:26

Kazzie15 Geen grote verrassingen! Maar ach mooi lijstje. Is kijken hoe met de geldzaken staat tegen die tijd :)

 -1
Avatar peaceman
wo 16 mrt 2011 20:51

peaceman DieEeneSander schreef:
Prima line-up voor Pinkpop, 50% Lowlands '10. (standaard)
Ach het is ook andersom geweest. Who cares? Als het maar goede bands zijn toch?

Ik vind het best een goede line-up. Sowieso beter dan vorig jaar.

 1
Avatar ralluf
wo 16 mrt 2011 21:47

ralluf jeroensiep schreef:
Nou Pinkpop betaald toch voor de ACT niet enkel het salaris van de band. Metallica heeft vuurwerk, Coldplay een extra podium en waarschijnlijk weer confetti etc. Licht, beeld en geluidsteam...Metallica en RHCP lopen inderdaad al langer mee, maar zijn al over hun hoogtepunt heen. Coldplay zit qua populariteit op hun hoogtepunt.

Daar heb je wel gelijk in, maar de waarde van een band zit ook deels in het aantal vlieguren.

Maar teleurgesteld in Coldplay? Waarom dat dan? Ik heb nog nooit iemand gehoord over een slecht Coldplay concert...

Alleen van mensen die het bij voorbaat al haten zonder er naar te kijken omdat het zogenaamd 'slaapmuziek' is. Dan zouden die mensen ook kunnen zeggen dat Elbow en MSP dat zijn.

Nee, ik had (en heb) niets tegen Coldplay. Ik bedenk me nu ook dat het een concert in 2002 was, dus misschien is het tijd voor een nieuwe ervaring:)

Maar goed, het was Werchter 2002 en het optreden miste gewoon de kracht om ook maar tot halverwege de festivalwei te overtuigen. De albums die ze daarna gemaakt hebben, hebben me niet heel erg gegrepen (ook niet slecht hoor), dus voor mij is het altijd een beetje een middelmatige band geweest die geen festival kan trekken;) Misschien niet eerlijk na 9 jaar :p maar een eerste indruk doet blijkbaar veel.

 0
Avatar peaceman
wo 16 mrt 2011 22:03

peaceman Idd Coldplay op Rock Werchter was niet best.

De vergelijking met MSP gaat trouwens niet op. Die gebruiken veel meer gitaar.. Vooral op de eerdere albums en op Journal For Plague Lovers (geweldig album!).

 0
Avatar TAOS
wo 16 mrt 2011 22:27

TAOS Lowlands lineup van vorig jaar is wel erg aanwezig en een paar headliners....

 -1
Avatar Guidovm
do 17 mrt 2011 04:23

Guidovm Dit had ik in me wildste dromen nog niet gedroomt! White Lies,2dcc,De Staat,Manic Street preachers(waarvoor ik in de melkweg te laat was! en Kaiser Chiefs zozo toe maar!

 0
Avatar Guidovm
do 17 mrt 2011 04:27

Guidovm lienerockslife schreef:
Dan toch kaartje voor Hurricane verkopen? Geen geld voor beide. Wil heel graag naar PP11


Die van Hurricane is nog niet bekend maar al wel veel beter!

 0
Avatar Guidovm
do 17 mrt 2011 06:28

Guidovm jeroensiep schreef:
ralluf schreef:
Ik ga niet zeuren, want het is een beste line up volgens mij, maar het is ook voor het eerst in 10 jaar dat ik twijfel of ik zal gaan. Ik ga nooit echt op de line up af, maar er staat dit keer helaas echt niets tussen dat mij prikkelt.

En ik begrijp niet hoe Coldplay duurder kan zijn dan iets als Metallica...
Nou misschien...Omdat het al honderden keren is gezegd, is het omdat ze een extra (mini-)podium in het midden van het veld willen hebben waar ze op verschijnen net als bij RW'09. Én Metallica is op dit moment niet zo erg in de picture als Coldplay, het is toch vrij logisch dat Coldplay meer geld kan vragen? Het is 2011 en Metallica heeft zijn beste tijd gehad.

Ben best blij met deze line-up aangezien ik alleen Zaterdag Coldplay, Manic Street Preachers, Elbow en De Staat ga zien. Die week daarna ga ik naar Hurricane. :)

zn mini podium hoeft helemaal niet zo duur te zijn hoor!

 0
Avatar Ace2000
do 17 mrt 2011 12:06

Ace2000 Hmm, op Graspop weinig pop gezien, dat zegt echt niets.

@Diven,dat snap ik, have fun!

 0
Avatar Maynard-J
do 17 mrt 2011 12:44

Maynard-J Aangepaste podium indeling op basis van lijstje op graz.nl:

Zaterdag 11-6

Main
Coldplay
Elbow
Lifehouse
De Staat

3FM stage
Alter Bridge
Simple Plan
Manic Street Preachers

Tent
Selah Sue
Ash
Madi


Zondag 12-6

Main
Kings of Leon
White Lies
Wolfmother
Tim Knol
+1

3FM stage
Avenged Sevenfold
Justin Nozuka
+2

Tent
Bloody Beetroots Deathcrew 77
Graffiti6
Laura Jansen
+1


Maandag 13-6

Main
Foo Fighters
Kaiser Chiefs
Volbeat
Go Back to the Zoo
Two Door Cinema Club
Scouting for Girls

3FM stage
30 Seconds to Mars
The Script
The Gaslight Anthem
Beatsteaks
Plain White T's

Tent
Deadmau5
Band of Horses
All Time Low
Dazzled Kid
+1

 0
geen avatar
do 17 mrt 2011 14:03

adamuitgrunn lienerockslife schreef:
Dan toch kaartje voor Hurricane verkopen? Geen geld voor beide. Wil heel graag naar PP11


Waarom zou je dat kaartje verkopen? Hurricane heeft echt een goed line-up. Weet jij trouwens (of iemand anders hier) hoe je het goedkoopst kaartjes voor hurricane kunt kopen?

 -1
Avatar Maynard-J
do 17 mrt 2011 14:40

Maynard-J adamuitgrunn schreef:
lienerockslife schreef:
Dan toch kaartje voor Hurricane verkopen? Geen geld voor beide. Wil heel graag naar PP11


Waarom zou je dat kaartje verkopen? Hurricane heeft echt een goed line-up. Weet jij trouwens (of iemand anders hier) hoe je het goedkoopst kaartjes voor hurricane kunt kopen?

De voorverkoop van Southside, Hurricane, Area4 en Highfield wordt in Nederland gedaan door www.m-visible.nl. Stuur een mailtje naar het daar opgegeven adres en volg de instructies op.

Ik heb € 132,50 voor mijn kaartje betaald. Dit is de ticketprijs van €125,- plus €7,50 servicekosten, volgens mij geen cent meer dan wat je in Duitsland zou betalen. Hurricane is geloof ik ook niet duurder dan Southside, het is in principe hetzelfde festival op een andere locatie.

 0
Avatar Maynard-J
do 17 mrt 2011 14:43

Maynard-J O ja, wat ik er niet duidelijk bij zei: ik ga dus naar Southside. Het is voor mij (vanuit Maastricht) niet veel verder weg dan Hurricane, heeft naar verluidt plek voor 45.000 man (tegenover 75.000 man op Hurricane) en ligt op niet al te grote afstand van Zwitserland, Frankrijk, Tsjechië, Oostenrijk en zelfs Italië. Lijkt mij gezelliger dan Hurricane, en ook beter weer.

Maar als je adamuitgrunn heet zal je wel voor Hurricane kiezen. :-)

 0
geen avatar
do 17 mrt 2011 15:12

adamuitgrunn Maynard-J schreef:
Maar als je adamuitgrunn heet zal je wel voor Hurricane kiezen. :-)


Haha, tja wat namen al niet zeggen... je hebt best een punt over southside, maar ik vind t ook niet erg dat t iets drukker en meer nederlanders zijn. Dank je voor je informatie en veel plezier op Southside!

 0
Avatar TEUNNN
do 17 mrt 2011 17:18

TEUNNN shibaku schreef:
hmm dat wordt de zaterdag keuzes maken voor bands die ik wil zien en zondag nieuwe acts ontdekken. ben benieuwd naar de maandag

Je hebt écht geen verstand van muziek als je op Pinkpop nieuwe acts wilt gaan ontdekken.

 0
Avatar Guidovm
do 17 mrt 2011 18:57

Guidovm adamuitgrunn schreef:
lienerockslife schreef:
Dan toch kaartje voor Hurricane verkopen? Geen geld voor beide. Wil heel graag naar PP11


gewoon via de website!
Waarom zou je dat kaartje verkopen? Hurricane heeft echt een goed line-up. Weet jij trouwens (of iemand anders hier) hoe je het goedkoopst kaartjes voor hurricane kunt kopen?

 0
geen avatar
vr 18 mrt 2011 10:57

shibaku TEUNNN schreef:
shibaku schreef:
hmm dat wordt de zaterdag keuzes maken voor bands die ik wil zien en zondag nieuwe acts ontdekken. ben benieuwd naar de maandag

Je hebt écht geen verstand van muziek als je op Pinkpop nieuwe acts wilt gaan ontdekken.

Dus jij gaat mij vertellen welke bands ik al ken en welke nog niet? handig. kun je ook mijn kont afvegen als ik ben gaan schijten? jij schijnt het beter te kunnen.

 1
Avatar jeroensiep
vr 18 mrt 2011 13:49

jeroensiep TEUNNN schreef:
shibaku schreef:
hmm dat wordt de zaterdag keuzes maken voor bands die ik wil zien en zondag nieuwe acts ontdekken. ben benieuwd naar de maandag

Je hebt écht geen verstand van muziek als je op Pinkpop nieuwe acts wilt gaan ontdekken. Krijg je sterallures omdat je op Lowlands bent geweest ofzo? Daar zijn ze ook niet bijster origineel hoor. Bands live zien is toch ook bands ontdekken...Of heb jij alles al gezien? Als je denkt dat Lowlands alles is dan heb je pas écht geen verstand...:P

 1
Avatar klompje
vr 18 mrt 2011 14:16

klompje Wat zijn we weer heerlijk complimenteus hier! Jongens, laat elkaar nou genieten op de manier die hij of zij het prettigst vindt. Ik heb persoonlijk altijd wel wat nieuws te ontdekken, op welk festival ik dan ook kom. Ik heb bijv. QOTSA al 10 x mogen aanschouwen, maar elke keer blijft een superervaring. Even on topic, vind persoonlijk de line up niet echt denderend, Werchter was ook al niet top, ga dit jaar zelf naar sziget, hoop dat ze daar wel gaan knallen. Maar voor een ieder die dit jaar wel naar PP gaat, veel plezier.

 0
Avatar djfundametal
vr 18 mrt 2011 20:14

djfundametal Diven schreef:
Goeie line up, divers zoals altijd, en voor het eerst in jaren ook echt beter als Rock Werchter ! Hier gelukkig geen black eyed peas en Bruno Mars !

Toffe verrassing was toch wel Deadmau5 ! Dat gaat toch wel losgaan worden in de tent !

Ach, en dat er op internet veel 'anti' pinkpop zijn is al jaren. Zet de helft van deze line up op Lowlands neer en het is fantastisch....

Ik ga er in ieder geval zoals altijd weer van genieten, en qua organisatorisch vind ik pinkpop juist top, en aangezien ik lange tijd werkzaam ben geweest in de entertainment branche, weet ik er wel wat van, en ik heb niet echt vaak echte fouten aan Pinkpop kunnen ontdekken, nooit langer dan 15 minuten hoeven wachten op het terrein op te komen, of de camping. Nooit lang hoeven wachten bij de bar of het eten, en security stelt geen drol voor.


dan moeten we eens onder vier ogen praten, kan je wel honderden fouten melden hoor van de organisatie van pinkpop. zit al jaren in de securitybranche, dus qua veiligheid kan er nog veel verbeteren op pinkpop, en daar staat werchter en pukkelpop al veel sterker bij

 0
Avatar MarinaSimone
vr 18 mrt 2011 22:47

MarinaSimone Tja de line-up had veeeeeeeeeeeeeeeel beter gekund,maar ik heb Kings of Leon,Coldplay en Foo Fighters allang op mijn to-see list staan dus die kan ik dan wel weer afstrepen!En mijn beste vriend is ook blij want die wil volbeat al heel lang zien,dus een win-win feessie:d

 0
geen avatar
za 19 mrt 2011 10:35

greenstein 3fm maakt de festivals kapot.

 0
Avatar Hamkaas
za 19 mrt 2011 12:29

Hamkaas Yeah Pinkpopkaartje binnen. Blij blij blij

 0
Avatar snakesonic
di 22 mrt 2011 09:55

snakesonic Wat een gaap line-up. Totaal niet interessant. Bespaart mij gelukkig weer geld:D

 0
geen avatar
di 22 mrt 2011 19:06

pilsnikkenop.. Wat een gezeik de hele tijd over 3fm

 0
Avatar Bakkebaard
za 26 mrt 2011 20:02

Bakkebaard ralluf schreef:
jeroensiep schreef:
Nou Pinkpop betaald toch voor de ACT niet enkel het salaris van de band. Metallica heeft vuurwerk, Coldplay een extra podium en waarschijnlijk weer confetti etc. Licht, beeld en geluidsteam...Metallica en RHCP lopen inderdaad al langer mee, maar zijn al over hun hoogtepunt heen. Coldplay zit qua populariteit op hun hoogtepunt.

Daar heb je wel gelijk in, maar de waarde van een band zit ook deels in het aantal vlieguren.

Maar teleurgesteld in Coldplay? Waarom dat dan? Ik heb nog nooit iemand gehoord over een slecht Coldplay concert...

Alleen van mensen die het bij voorbaat al haten zonder er naar te kijken omdat het zogenaamd 'slaapmuziek' is. Dan zouden die mensen ook kunnen zeggen dat Elbow en MSP dat zijn.

Nee, ik had (en heb) niets tegen Coldplay. Ik bedenk me nu ook dat het een concert in 2002 was, dus misschien is het tijd voor een nieuwe ervaring:)

Maar goed, het was Werchter 2002 en het optreden miste gewoon de kracht om ook maar tot halverwege de festivalwei te overtuigen. De albums die ze daarna gemaakt hebben, hebben me niet heel erg gegrepen (ook niet slecht hoor), dus voor mij is het altijd een beetje een middelmatige band geweest die geen festival kan trekken;) Misschien niet eerlijk na 9 jaar :p maar een eerste indruk doet blijkbaar veel.

2 Jaar geleden op Rock Werchter was Coldplay echt goed.. hopelijk dit jaar weer (A)

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.