Wâldrock, Graspop, Paaspop, Werchter, Motel Mozaique...

Door Marz667 op 05 februari 2009 - 11:43 1 Tussen het geweld van de grote festivals in Nederland lijken de kleinere festivals misschien wel in de vergetelheid te raken. Aangezien ook deze evenementen mooie line-ups weten te presenteren volgt hieronder een overzicht:

Op de website Mike Portnoy, drummer van Dream Theater is vandaag bekendgemaakt dat Dream Theater is bevestigd voor op Graspop 26 juni 2009. Eerder werd al bekend dat de groep op Sweden Rock Festival speelt.

De website van het Wâldrock Festival laat weten dat de band Dragonforce te zien zal zijn op de komende editie.

Op de website van Paaspop zijn zojuist een aantal nieuwe namen bevestigd. Het gaat hier o.a. om Dolf Jansen, Kane, The Blackout, TheFringe en Face Tomorrow. Zie hier een overzicht met alle namen.

De MySpace van Mastodon verklapt ons dat de groep te zien zal zijn op Werchter in België.

Daarnaast zijn er ook drie nieuwe namen voor Motel Mozaique bekend. A Certain Ratio, The Invisible en Johann Johannsson zullen optreden op het Rotterdamse festival.



London Calling nieuws3

EERSTE NAMEN LONDON CALLING BEKENDDe eerste namen van London Calling zijn bekendgemaakt door Paradiso. Het gaat...

cas10

MARCO BORSATO OP CONCERT AT SEA Concert At Sea maakt vandaag de eerste namen bekend. Naast Marco Borsato...

REACTIES

Avatar Henkendehenk
do 05 feb 2009 11:52

Henkendehenk Dragonforce op waldrock is vet! En wel leuk dat Dream Theater op Graspop komt.

 0
geen avatar
do 05 feb 2009 11:54

Jboog zelf vind ik de Paaspop toevoegingen van Epica (eerste optreden met isaac en enigste optreden in Europa tot juni), De Jeugd van Tegenwoordig, De Staat, Kane en Triggerfinger ook erg noemenswaardig... alle namen staan nu op de website van Paaspop...

 0
Avatar Marz667
do 05 feb 2009 12:02

Marz667 Jboog schreef:
De Jeugd van Tegenwoordig, De Staat, Kane en Triggerfinger ook erg noemenswaardig...

Want? Elke fan heeft die bands wel al in het buurthuis op de hoek kunnen zien lijkt me. Ook staat Kane gewoon in het nieuwsbericht, inderdaad, als 'enigste' uit je lijstje ;)

 0
Avatar BasP
do 05 feb 2009 12:09

Wrong Epica is voor Paaspop wel noemenswaardig, maar verder... Ook de namen die in het nieuwsbericht staan zijn niet zo speciaal. Jammer dat Dream Theater op Graspop staat, ik ga er heen maar heb helemaal niets met de band...

 0
Avatar sannepandra
do 05 feb 2009 12:15

sannepandra Grappig, Kane op Paaspop. Riep meneer Woesthoff jaren geleden niet dat ze NOOIT meer op Paaspop zouden komen, vanwege het bier gooien ?!?! ;)

 0
Avatar CalibanFan
do 05 feb 2009 13:18

CalibanFan Dolf Jansen op Paaspop, leuk!

 0
Avatar Metalpier
do 05 feb 2009 13:46

Metalpier Mooie toevoeging voor Graspop. Nu nog hopen op paar mooie Headliners

 0
Avatar Jeriel
do 05 feb 2009 14:12

Jeriel @ Wrong: je hoeft er toch ook niet naar te gaan kijken... Op elk festival staan wel bands die je niet hoeft te zien, en dat is maar goed ook, anders staat er altijd iets tegenover elkaar geprogrammeerd.
Het is dus niet jammer. Zo staan er ook een hoop bands op Graspop waar ik niks mee heb, maar daar hoor je me ook niet over. Alleen maar goed, toch?!

 0
Avatar Rudie_
do 05 feb 2009 15:23

Rudie_ Volgens mij is de programeur van Paaspop afgelopen januari naar Noorderslag geweest. Best wat acts die op Noorderslag stonden staan op Paaspop. Maargoed ik ben dr blij dat ze een aantal acts waarop ik hoopte hebben weten te strikken. Ik heb dr zin in! :D

 0
Avatar darkjustice-drummer
do 05 feb 2009 15:27

darkjustice-.. Dream theater is niks voor mij.. veel te ingewikkeld, en dat Dragonforce op Waldrock komt is al een tijdje bekend.. tis alweer bijna 3 jaar geleden dat ik ze live heb gezien, dus ga ik vast wel even kijken

 0
Avatar jeroensiep
do 05 feb 2009 15:50

jeroensiep Mastodon op Werchter? Het begint een beetje op de line-up van 2007 te lijken...Niet dat ik daarover wil klagen..Ik vraag me alleen af waar Muse, Arctic Monkeys, Faithless, Billy Talent, Bloc Party, Incubis en Interpol blijven...(A)

 0
Avatar horned_reaper
do 05 feb 2009 16:20

horned_reaper DREAM THEATER OP GRASPOP !!!! MFG !!!!
Naar Wacken die band !!!!!!!!!!!

 0
Avatar utopiachris
do 05 feb 2009 16:29

utopiachris Gadverdamme, alweer Dream Theater op GMM. Ach, weer een goed uur om bij t lokale volluk in de tuin bier te nuttigen.

 0
Avatar jessicaR
do 05 feb 2009 16:32

jessicaR The Blackout! :D Hopelijk komen die dan ook ff concertje doen in de Melkweg ofzo :)

 0
Avatar horned_reaper
do 05 feb 2009 16:35

horned_reaper utopiachris schreef:
Gadverdamme, alweer Dream Theater op GMM. Ach, weer een goed uur om bij t lokale volluk in de tuin bier te nuttigen.


WTF :') en jij houd van muziek ?

 0
Avatar maddog
do 05 feb 2009 16:37

maddog jeroensiep schreef:
Mastodon op Werchter? Het begint een beetje op de line-up van 2007 te lijken...Niet dat ik daarover wil klagen..Ik vraag me alleen af waar Muse, Arctic Monkeys, Faithless, Billy Talent, Bloc Party, Incubis en Interpol blijven...(A)


Incubus kun je vergeten, die hebben een rustpauze ingelast i.v.m. een baby incubusje.

Als Mastodon op dezelfde dag speelt als Metallica zeer zeker aanwezig die dag.

 0
Avatar siegster
do 05 feb 2009 16:38

siegster Op de site van Wâldrock staat dat Dragonforce op vrijdag speelt.
Is Wâldrock 2 dagen? Ik dacht alleen zaterdag..

 0
Avatar horned_reaper
do 05 feb 2009 16:38

horned_reaper siegster schreef:
Op de site van Wâldrock staat dat Dragonforce op vrijdag speelt.
Is Wâldrock 2 dagen? Ik dacht alleen zaterdag..


Vrijdag is altijd de Pre-party

 0
Avatar darkjustice-drummer
do 05 feb 2009 17:33

darkjustice-.. horned_reaper schreef:
siegster schreef:
Op de site van Wâldrock staat dat Dragonforce op vrijdag speelt.
Is Wâldrock 2 dagen? Ik dacht alleen zaterdag..


Vrijdag is altijd de Pre-party

ja maar er staat nooit een band als Dragonforce..

 0
Avatar horned_reaper
do 05 feb 2009 17:47

horned_reaper darkjustice-drummer schreef:
horned_reaper schreef:
siegster schreef:
Op de site van Wâldrock staat dat Dragonforce op vrijdag speelt.
Is Wâldrock 2 dagen? Ik dacht alleen zaterdag..


Vrijdag is altijd de Pre-party

ja maar er staat nooit een band als Dragonforce..

Vorig jaar Leaves Eyes, en dat is opzich ook geen kleine naam.

 0
Avatar Obey-Your-Master
do 05 feb 2009 17:57

Obey-Your-Ma.. hm ja maar de pre-party word wel steeds groter.. ik denk dat binnen een paar jaar de vrijdag ook een volledige dag is!

dragonforce is leuke toevoeging trouwens..

 0
geen avatar
do 05 feb 2009 18:27

Wouter8 Ik vraag mij alleen af, wat de grote festivals zijn, als Werchter en Graspop een klein festival wordt genoemd....
Mis ik iets of zo?

 1
Avatar horned_reaper
do 05 feb 2009 18:53

horned_reaper Wouter8 schreef:
Ik vraag mij alleen af, wat de grote festivals zijn, als Werchter en Graspop een klein festival wordt genoemd....
Mis ik iets of zo?


Tjah, de hypes genaamd Pinkpop en Lowlands noemen ze nu eenmaal groot....
Maar festivals als Zigzet en Wacken... of Masters of Rock.... dat zijn echte monsters van festivals.

 0
Avatar HarmG
do 05 feb 2009 18:55

fresh77 Wouter8 schreef:
Ik vraag mij alleen af, wat de grote festivals zijn, als Werchter en Graspop een klein festival wordt genoemd....
Mis ik iets of zo?


Mastodon op Werchter is geen apart nieuwsbericht waard..

 0
Avatar Solar.Cell
do 05 feb 2009 19:22

Solar.Cell Oewwwwwww dat word misschien 1 dagje graspop!!! Dream Theater is GE-WEL-DIG!!!

 0
Avatar Solar.Cell
do 05 feb 2009 19:25

Solar.Cell horned_reaper schreef:
darkjustice-drummer schreef:
horned_reaper schreef:
siegster schreef:
Op de site van Wâldrock staat dat Dragonforce op vrijdag speelt.
Is Wâldrock 2 dagen? Ik dacht alleen zaterdag..


Vrijdag is altijd de Pre-party

ja maar er staat nooit een band als Dragonforce..

Vorig jaar Leaves Eyes, en dat is opzich ook geen kleine naam.

Ik gok dat waldrock meer mensen naar de pre-party wil halen, misschien willen ze uitgroeien naar een volledig 2 daags festival? ik hoop van wel want hier in NL is het bar slecht gesteld met de metalfestivals! Fields of Rock is ook alweer dood na 3 edities...

Het zijn nu vooral kleine 1 dag festivalletjes, op waldrock en wat op zwartecross na...

 0
Avatar BasP
do 05 feb 2009 21:16

Wrong Als ze op de vrijdag steeds grotere bands zetten, en dit een succes wordt, is dit toch alleen maar aanleiding om meer te doen met vrijdag? :) Mooie vooruitgang vind ik het!

 0
Avatar Maiden77
do 05 feb 2009 22:16

Maiden77 Zeker een goede aanwinst Dream Theater op Graspop en Waldrock gaat er voor dit jaar ook zeker uitzien als de moeite waard.

 0
Avatar Paul_Banks
vr 06 feb 2009 09:54

Paul_Banks A certain ratio en Johann Johannson zijn wel zeer welkome aanvullingen op het al mooie affiche van Motel Mozaique

 0
Avatar Metalpier
vr 06 feb 2009 11:10

Metalpier Slipknot is ook bevestigd. Staat op hun site voor de zaterdag.

 0
Avatar Metalpier
vr 06 feb 2009 11:11

Metalpier voor graspop was ik vergeten

 0
Avatar eric_maiden
vr 06 feb 2009 11:24

eric_maiden dream theater op graspop-_-' zeer slecht nieuws voor mij!

 0
Avatar siegster
vr 06 feb 2009 23:49

siegster Zijn er al geruchten rond Wâldrock?
Bands die niet op de site staan bedoel ik.
Ik had zelf in de wandelgangen vernomen dat ze bezig zijn met Kataklysm

 0
Avatar pijpknert
za 07 feb 2009 10:16

pijpknert eric_maiden schreef:
dream theater op graspop-_-' zeer slecht nieuws voor mij!


dan ga jij toch lekker naar dat kneuzenfestival Lowlands!

 0

REAGEREN

REAGEREN?