700 bezwaarschriften voor Elsrock 2009

Door Marz667 op 20 maart 2009 - 14:42 1 Op de website van de plaatselijke krant, kunnen we lezen dat Elsrock heel wat tegenslagen heeft.

Inwoners van Rijssen protesteren massaal tegen het festival. Tegen de vergunning voor openluchtfestival met metalmuziek, die burgemeester Bort Koelewijn heeft verstrekt, zijn in vijf weken tijd ruim 700 bezwaarschriften ingediend. Dat kunnen er nog meer worden. De termijn sluit namelijk volgende week woensdag.

Daarnaast hebben kerken in Rijssen 2.500 handtekeningen tegen het metalfestival ingezameld.

Het massale protest zal echter weinig zoden aan de dijk zetten. Elsrock, gepland op 29 augustus op het RKSV-terrein, zal gewoon doorgaan. Burgemeester Koelewijn ziet 'juridisch gezien geen mogelijkheden om een ander besluit te nemen', laat hij in een reactie weten.



kytemannews.jpg18

013 TILBURG KOMT MET NIEUW FESTIVALDe bands Balthazar, Daily Bread, Das Pop, Giovanca, Gustaph, Hit Me TV,...

bospopnews.jpg21

EERSTE NAMEN VOOR BOSPOP 2009 Op de website van Live Nation kunnen we de eerste informatie rond Bospop 2009...

REACTIES

Avatar Maiden77
vr 20 mrt 2009 15:06

Maiden77 En weer ene festival naar de klote. is het Mojo niet dan zorgen een paar andere verziekers er wel weer voor. 1 keer per jaar dat er even wat meer herrie in de omgeving is dan anders. En als je dan kijkt wat de overlast nu eenmaal is dan blijft dat bij een minimum. Niets tegen de godsdienst maar denk dat het christendom in deze plaats gewoon een zeer groot aandeel heeft om het festival de dood in te jagen. Zullen wij dan maar tegen die tering klokken in protest gaan?? Die zorgen er namelijk voor dat ik daar iedere zondag last van heb.

 2
Avatar SnarfLiono
vr 20 mrt 2009 15:06

SnarfLiono Het is niet naast de deur maar ik overweeg om af te reizen, om te protesteren tegen dit intolerante, totalitaire Gristen Sharia regimes nastrevende tuig. Ik ben ooit bij Dio in Rijssen geweest hadden we er een weekendje van gemaakt wen we wilden de zondag erna nog een biertje doen in Rijssen, foute boel, niks open dus behalve de heidenen van de Chinees, echt een raar gehucht dat Rijssen.

 3
Avatar BasP
vr 20 mrt 2009 15:19

Wrong Ik hoop dat het festival bewust bands als Marduk gaat boeken.

 1
Avatar eisenherz
vr 20 mrt 2009 15:24

eisenherz maiden77; het geluid van die klokken heeft wel wat. Nee, ik ga er niet in protest. Ik zou echter wel in protest gaan als Elsrock niet doorgaat omdat het satanischer is dan kerkgezang x'D.

 0
Avatar SDonkey
vr 20 mrt 2009 15:38

SDonkey SnarfLiono schreef:
Het is niet naast de deur maar ik overweeg om af te reizen, om te protesteren tegen dit intolerante, totalitaire Gristen Sharia regimes nastrevende tuig.


+1

 0
Avatar tbeest
vr 20 mrt 2009 15:41

tbeest +2 ;-)

 0
Avatar Bert
vr 20 mrt 2009 15:42

Bert Ach deze mensen willen 50 jaar terug in de tijd. Misschien tijd om te emigreren naar Texas of ergens anders waar ze die gast in de lucht vrezen.

 0
Avatar SDonkey
vr 20 mrt 2009 15:42

SDonkey Zet dit er dan ook bij:
"Inhoudelijk worden de volgende argumenten in de bezwaarschriften tegen Elsrock opgevoerd: teksten van optredende bands zouden 'godslasterlijk' zijn, het festival zou veel inwoners van Rijssen kwetsen, geluidsoverlast wordt voorzien, een klein deel van de bevolking zou een groot deel 'absoluut geen plezier doen.' Aantallen spelen in deze kwestie geen rol, verklaart Koelewijn, die zich als burgemeester vooraf niet mag bemoeien met de inhoud van teksten van optredende bands. Wel heeft de burgemeester - die binnenkort zijn handelwijze nog eens uitlegt op de Fruytierschool - aangestuurd op een dialoog tussen organisatoren en tegenstanders van het metalfestival. Gezien het immens aantal bezwaarschriften heeft dat niet tot wederzijds begrip geleid. Integendeel; de vijfde editie van Elsrock heeft dit jaar meer stof doen opwaaien dan in voorgaande jaren. Zo was er een scherpe discussie in de raad over de vergunning die lang op zich liet wachten. Waarbij ook dominee Schreuder, als spreekbuis van het reformatorische volksdeel, zich roerde. Met nu als apotheose 700 bezwaarschriften en een petitie met 2500 handtekeningen. De burgemeester is er niet blij mee. Hij gaat er vanuit dat ongeveer 7000 inwoners problemen met Elsrock hebben. Dat is ongeveer eenvijfde van het inwonertal van Rijssen-Holten."

20 % maar ze moeten niet zo zeiken, 80% is voor of heeft geen mening, democratisch gezien niks aan de hand.

 0
Avatar jos_theboss22
vr 20 mrt 2009 16:01

jos_theboss22 lol.

 0
Avatar niesl2
vr 20 mrt 2009 16:38

niesl2 Weer een reden om dat bejaarde geloof te boycotten. Zij mogen wel een uitgesproken mening over anderen hebben, maar zodra iemand iets zegt over hun manier van leven moet het dood.

En volgens mij val het wel mee hoe evil en godslasterlijk de teksten van de meeste acts op Elsrock zijn. Volgend jaar een black metal editie? :P

 0
Avatar ErikLuyten
vr 20 mrt 2009 16:42

punkr Wrong schreef:
Ik hoop dat het festival bewust bands als Marduk gaat boeken.
ZXZW heeft Der Blutharsch; die willen ze vast ook niet zien daar :-)

 0
Avatar Obey-Your-Master
vr 20 mrt 2009 17:07

Obey-Your-Ma.. ik heb mn kaartje al :D word geweldig, en trouwens; dit doen die lui uit Rijssen elk jaar ja... en GODzijdank (hehehehe) leven we in een vrij land!!!


en ik snap hun bezwaar ook niet... welke band op Elsrock dit jaar heeft een satanistische act of teksten..?? geen van allen!

ik denk dat ik voordat ik het terrein op ga nog wel even Rijssen in ga om daar de sfeer te proeven als wij er met een bende metallui komen... gaan we gezellig biertje met ze drinken en laten zien dat we geen slechte mensen zijn! :D

als ze daar niet open voor staan gaan we het wel anders doen: VENOM opzetten en dat dorpje aan puin slaan :D hahaha

 0
Avatar Nvl8
vr 20 mrt 2009 17:12

Nvl8 Hallo Riessen

Daar dragen ze rokken en hebben ze een tv op zolder staan anders worden ze gestraft door god... Beetje jammer... Maar mooi dat die Burgermeester er peop aan heeft :D

 0
Avatar KoenHK
vr 20 mrt 2009 17:39

KoenHK whaha... wat een geleuter, zo gaat het elk jaar, had wel een persbericht van 2 jaar geleden kunnen zijn. Dit is cultuur net als welk geloof dan ook, dus gaan met die banaan!!! Elsrock agogo, jammer alleen dat het gelijk valt met GEUZENPOP, daar ben ik te vinden.

 0
Avatar darkjustice-drummer
vr 20 mrt 2009 18:00

darkjustice-.. pff, gezeik weer altijd.. ik heb mn kaartje al binnen en ik heb er zin an!!:D

 0
Avatar eric_maiden
vr 20 mrt 2009 18:34

eric_maiden wat een fucking stakkers, echt zwaar sneu gewoon, die mensen die gun ik wat, wat ik maar niet hardop zeg. Maar zet er maar bands neer als Gorgoroth, Marduk, Immortal etc. lekker die stakkers opnaaien!!

 0
Avatar Melloww
vr 20 mrt 2009 18:48

Melloww Rijssen moet eens niet zo lopen te zeiken, altijd weer lui die roet in het eten gooien!
Waar willen ze heen? Iedereen over 5 jaar op de bank zonder ook maar 1 festival meer in ons kouwe kikkerlandje?

En die discotheken waar alleen maar mensen met allemaal verschillende smaken qua muziek, daar is niks mis mee? Nog nooit één vechtparty gezien op een festival, waarom niet?

omdat iedereen die daar komt voor hetzelfde komt en wat aan elkaar heeft!!
Maar nee, die festivals willen ze verbieden.

WORD WAKKER STAKKER!!!!!

 0
Avatar Melloww
vr 20 mrt 2009 18:48

Melloww Hulde aan de burgermeester!! maar het zit eenmaal in die eigenwijse koppies van die

'riessenaren'

 0
Avatar Obey-Your-Master
vr 20 mrt 2009 19:18

Obey-Your-Ma.. hulde aan de burgemeester? flikker toch op!!

hij kan het simpelweg niet verbieden omdat het discriminatie is als hij dat zou doen! hulde aan de grondwet! :D

 0
geen avatar
vr 20 mrt 2009 19:20

Squix niesl2 schreef:
Weer een reden om dat bejaarde geloof te boycotten. Zij mogen wel een uitgesproken mening over anderen hebben, maar zodra iemand iets zegt over hun manier van leven moet het dood.


Niet alles over een kam scheren Niels.
Wikipedia zegt: Rijssen behoort ook tot de bijbelgordel, een aanduiding voor bepaalde streken in Nederland waar relatief veel bevindelijk gereformeerden wonen, ook wel aangeduid als behorende tot de zogenaamde zwartekousenkerken. Kerk en politiek zijn niet gescheiden waardoor het merendeel van de bevolking op de SGP stemt tijdens de verkiezingen.
Beetje categorie Staphorst/Urk zeg maar.

 0
Avatar BeelzeM
vr 20 mrt 2009 19:57

BeelzeM Hup Mayhem en Gorgoroth op dat affiche. Christelijke schapen. Godverdomme wat wordt je daar soms moe van.

 0
Avatar AMBULANT
vr 20 mrt 2009 20:27

AMBULANT Gewoon negeren, da's de grootste vorm van vernedering. Niets over zeggen, geen media inlichten en gewoon je festivalletje vieren...

Het feit dat wij onze goden gewoon op het podium zien staan en zij niet zegt al genoeg over hun geloof...

 0
Avatar Obey-Your-Master
vr 20 mrt 2009 20:29

Obey-Your-Ma.. @Squix; jij bedoelt dus te zeggen dat er in Urk/Staphorst/Rijssen andere wetten gelden omdat daar veel van die poppenkast-gelovingen wonen..?

 0
Avatar Maggie
vr 20 mrt 2009 23:59

Maggie metalfestival in Rijsen dat vraagt ook om problemen.... Had niets anders van de rijsenaren verwacht...

 0
geen avatar
za 21 mrt 2009 00:21

Squix Obey-Your-Master schreef:
@Squix; jij bedoelt dus te zeggen dat er in Urk/Staphorst/Rijssen andere wetten gelden omdat daar veel van die poppenkast-gelovingen wonen..?


Juist niet.
Wat ik er mee wil zeggen is dat er genoeg gelovigen zijn die niet zo maf zijn als die gefreakte lui in Urk/Staphorst/Rijssen. En dat je dus niet iedere gelovige over een kam moet scheren.

 0
Avatar Obey-Your-Master
za 21 mrt 2009 05:10

Obey-Your-Ma.. ahaaa op die manier, ja dan ben ik het helemaal met je eens XD

mijn hele familie is zo'n beetje christelijk, zo ben ik dus ook opgevoed... maar die doen niet zo maf over metal en dat soort gedoe XD ze laten hun zoon zelfs naar Elsrock gaan, kan je nagaan!!!!!!!! (het sarcasme ruikt zo erg dat ik het kan proeven...xD)


oftewel; niet alle gelovigen zijn zulke mafkezen als die 2500 uit Rijssen.... ;)

 0
geen avatar
za 21 mrt 2009 08:44

Luna24 Ik krijg spontaan zin om ook te gaan :-)
Ik word hier altijd heel recalcitrant van...

 0
Avatar eisenherz
za 21 mrt 2009 09:36

eisenherz Maggie schreef:
metalfestival in Rijsen dat vraagt ook om problemen.... Had niets anders van de rijsenaren verwacht...


Het is nog geen 10% van rijssen dat er tegen is en toch praat je over "rijssenaren" alsof het over de volle 100% gaat?

Dit bericht is best zielig. Je kunt altijd en overal wel 10% van een inwonersaantal vinden die ergens tegen is. Hun probleem, niet de onze. Kortom wat Ambulante zei: Gewoon negeren, da's de grootste vorm van vernedering. Niets over zeggen, geen media inlichten en gewoon je festivalletje vieren...

 0
Avatar metal
za 21 mrt 2009 10:49

metal nobody likes us, we don't care(6)

 0
Avatar Obey-Your-Master
za 21 mrt 2009 14:44

Obey-Your-Ma.. metal schreef:
nobody likes us, we don't care(6)


wat een kutopmerking! van welke band was dat ook al weer? XD

vind ik dit beter passen: United We Stand, Divided We Fall, METAL FOREVER!!!

 0
Avatar darkjustice-drummer
za 21 mrt 2009 15:08

darkjustice-.. we don`t care what you say.. FUCK YOU!!

 0
Avatar buddha84
za 21 mrt 2009 18:13

buddha84 is t nie no one likes us, we don't care?!?!?!van condemned 84
en united we stand, divided we fall (kwam d8 k) uit t nummer "boys on the dock" van dropkick
maken we dr n pubnk/oi festival van hahaha...

 0
Avatar darkjustice-drummer
za 21 mrt 2009 18:32

darkjustice-.. buddha84 schreef:
is t nie no one likes us, we don't care?!?!?!van condemned 84
en united we stand, divided we fall (kwam d8 k) uit t nummer "boys on the dock" van dropkick
maken we dr n pubnk/oi festival van hahaha...


we don`t care what you sat.. FUCK YOU! is van het nummer Fuck you can Overkill, United we stand, Divided we fall, METAL FOREVER is van het nummer metal forever van Goddess of Desire.. en die tekst die metal zegt weet ik niet....:P

 0
Avatar niesl2
za 21 mrt 2009 18:34

niesl2 Squix schreef:
Obey-Your-Master schreef:
@Squix; jij bedoelt dus te zeggen dat er in Urk/Staphorst/Rijssen andere wetten gelden omdat daar veel van die poppenkast-gelovingen wonen..?


Juist niet.
Wat ik er mee wil zeggen is dat er genoeg gelovigen zijn die niet zo maf zijn als die gefreakte lui in Urk/Staphorst/Rijssen. En dat je dus niet iedere gelovige over een kam moet scheren.

Ik wil daar ook voornamelijk mee zeggen dat het volstrekt absurd is dat die mensen in een land met zoveel verschillende mensen, achtergronden en culturen nog steeds bijna Middeleeuwse maatstaven gebruiken om naar andere groepen mensen te kijken.

Schijnbaar tolereren die metalheads die SGP-christenen wel (ze houden er immers een festival), waarom kunnen die christenen die metalheads dan ook niet gewoon tolereren en niet zo moeilijk doen als er eens een keer een niet-christelijk feestje in de gemeente is.

 0
Avatar pijnacker
zo 22 mrt 2009 14:25

pijnacker Beetje respect is wel op z'n plaats. Zeker omdat de burgemeester al besloten heeft. Is hij trouwens een broer van Peter ?

 0
Avatar dreamofatheater
ma 23 mrt 2009 09:55

dreamofathea.. BeelzeM schreef:
Hup Mayhem en Gorgoroth op dat affiche. Christelijke schapen. Godverdomme wat wordt je daar soms moe van.


Hee rustig aan jij! Er zijn ook christenen die metal leuk vinden, zoals ik. Volgens mij is metal een geschenk van God. Metal geeft namelijk inzicht in pijn die de mens kan lijden; bijvoorbeeld als je naar de teksten van Ozzy Osbourne kijkt. Maar goed, ik snap best dat bij een dorp als Rijssen ze nogal eens moeilijk gaan doen. Maar dan kunnen ze de topamateurvoetbalclub Exelsior ook wel verbieden, want langs dat veld word me wat afgevloekt zeg! Maar ja; dat zal dan wel weer 'cultuur' zijn, en metal zeker niet! ?

 0
Avatar Obey-Your-Master
ma 23 mrt 2009 10:29

Obey-Your-Ma.. buddha84 schreef:
en united we stand, divided we fall (kwam d8 k) uit t nummer "boys on the dock" van dropkick
maken we dr n pubnk/oi festival van hahaha...


eeehm juist, METAL FOREVER in een punk nummer..? jammer joh... XD Goddess Of Desire is gewoon briljant (en eigenlijk zou je hun nummer Metal Forever gewoon moeten kennen als nederlander..)

 0
geen avatar
ma 23 mrt 2009 15:54

The-Beerbear Ik zou als organisatie ertegenin gaan en zeggen dat zij niet degenen zijn die de bewoners kwetsen, maar andersom. Het is discriminatie mensen geen muziek te willen laten spelen op basis van wat voor muziek het is, ook nog eens geen kwetsende uitlatingen tegen de inwoners van Rijssen in het bijzonder bevattend.

Je reinste discriminatie van een deel van de Rijssenaren dus.

 0
Avatar MissWolf
ma 23 mrt 2009 20:17

MissWolf Same shit, different year

 0
Avatar scarsoflife
di 24 mrt 2009 00:26

scarsoflife levenloze mensen ^^

 0
Avatar Obey-Your-Master
di 24 mrt 2009 14:11

Obey-Your-Ma.. MissWolf schreef:
Same shit, different year


jij snapt hem!! en andere jaren heeft het ook niks uitgehaald... dus waarom proberen ze het weer??

 0
Avatar scarykidsx
do 26 mrt 2009 16:35

scarykidsx het zijn er inmiddels al maar dan 3000... :

 0

REAGEREN

REAGEREN?