Geen Waldrock in 2010

Door fresh77 op 18 februari 2010 - 15:06 1 Het was even leuk om te speculeren over Waldrock 2010, maar helaas meldt de organisatie van het festival vandaag op de website dat het festival dit jaar definitief niet doorgaat. De organisatie geeft aan met trots terug te kunnen kijken naar 22 mooie edities.

"De oplopende kosten van artiesten, faciliteiten, veiligheidsmaatregelen, het wegvallen van garantstellingen en een aantal edities met minder toeschouwers hebben geleid tot deze keuze", meldt de website.

Het is vooralsnog de vraag of Waldrock überhaupt nog een keer gaat plaatsvinden. In de komende maanden zal de organisatie zich erover beraden of een doorstart in 2011 tot de mogelijkheden behoort.

Ga je net zo hard op festivals als wij?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



tivolinieuw.jpg1

TIVOLI KOMT MET RAUW WEEKENDEROmdat Tivoli een dag Rauw eigenlijk te weinig vindt, is er ook dit jaar weer...

dour20103

ABSYNTHE MINDED SPEELT THUISWEDSTRIJD OP DOUR FESTIVAL Het Belgische Absynthe Minded bevestigd zichzelf via een interview voor het...

REACTIES

Avatar RobZ
do 18 feb 2010 15:12

knoedel zonde

 0
geen avatar
do 18 feb 2010 15:19

dikkie neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

 0
Avatar mr_dopehat
do 18 feb 2010 15:19

mr_dopehat Dus dit was het grote nieuws?

Beetje lame.

 -1
Avatar Rudie_
do 18 feb 2010 15:21

Rudie_ Nou dat is toch niet echt iets wat je zo groots had hoeven aan te kondigen gisteren :')

 0
Avatar SnarfLiono
do 18 feb 2010 15:29

SnarfLiono "Oplopende kosten van veiligheidsmaatregelen" van die morons die vrouwen bewusteloos slaan met brandblussers zullen toch wel niet zoveel kosten? Maar voor de rest als dit "groot nieuws" is dat is inderdaad behoorlijk vaag ja.

 0
Avatar tbeest
do 18 feb 2010 15:38

tbeest Dan gaat er toch van alles niet door dit jaar. Hoe zit het met Arrow rock eigenlijk? Die website is ook akelig stil geworden...

 0
geen avatar
do 18 feb 2010 15:40

Dull_Boy Rudie_ schreef:
Nou dat is toch niet echt iets wat je zo groots had hoeven aan te kondigen gisteren :')

Waarschijnlijk waren ze bezig met een grote naam maar bleek dat niet haalbaar.

 1
Avatar Withiance
do 18 feb 2010 16:05

Withiance Dynamo Open Air - RIP
Fields of Rock - RIP
ARROW - RIP
Sonisphere - RIP
Waldrock - RIP

Gaat hard met de metalfestivals de afgelopen jaren. What's next...

 0
Avatar romy74
do 18 feb 2010 16:11

romy74 jezus kom op he

en dat waren alle grote metalfestivals

saaaaaaaaaaai 2010

 0
Avatar Ace2000
do 18 feb 2010 16:14

Ace2000 Shit, ik had nog 124 oranje muntjes liggen...

Zonder gekheid, 10 maal met veel plezier geweest, dit is wel doodzonde.

 0
Avatar romy74
do 18 feb 2010 16:18

romy74 er moet toch wel een alternatief rock/metal festival komen ??

alle pijlen dan nog op arrow ze willen het toch paar maand later houden dus nog 1 festival in de running

 0
geen avatar
do 18 feb 2010 16:23

Jboog romy74 schreef:
er moet toch wel een alternatief rock/metal festival komen ??

alle pijlen dan nog op arrow ze willen het toch paar maand later houden dus nog 1 festival in de running


Fortarock??.. mijn insziens hebben die ook en erg stevige programmering, en die bestaan nog niet zo lang dus het kan blijkbaar wel... Tis weliswaar 1 dag, maar zo zijn praktisch alle festivalletjes begonnen...

 0
Avatar andries
do 18 feb 2010 16:30

andries dan wordt het nog druk op de zwarte cross dit jaar...

 0
Avatar SnarfLiono
do 18 feb 2010 16:37

SnarfLiono Ace2000 schreef:
Shit, ik had nog 124 oranje muntjes liggen...

Zonder gekheid, 10 maal met veel plezier geweest, dit is wel doodzonde.


Shiiit, zie een oranje muntje op de kast naast m'n bureau met pc liggen, snif *traantje wegpinkt*.

Maar ze waren altijd geldig nog die munten dus misschien, ooit!!

RIP De Festivalcamping met de koudste nachten in de zomer aller tijden.....

 0
Avatar White-eye
do 18 feb 2010 16:43

White-eye :( jammer..

11 juni Dokkem Open Air..
Misschien een redelijke vervanger?

 0
Avatar PsychopaatStok
do 18 feb 2010 16:52

PsychopaatStok En als je denkt dat het niet erger kan met de festivals, gebeurd er dit. Het gaat weer lekkerrr

 0
Avatar TruthSolution
do 18 feb 2010 17:10
Avatar 7WORDS
do 18 feb 2010 17:19

7WORDS van veel festivals voor weinig naar weinig festivals voor veel... zonde zonde zonde.

 0
Avatar Marz667
do 18 feb 2010 17:20

Marz667 Dull_Boy schreef:
Rudie_ schreef:
Nou dat is toch niet echt iets wat je zo groots had hoeven aan te kondigen gisteren :')

Waarschijnlijk waren ze bezig met een grote naam maar bleek dat niet haalbaar.
Inderdaad, ze hadden Ozzy, maar dat ging opeens niet meer door. Zie het stuk op 3V12 :)

 0
Avatar Kwikkie
do 18 feb 2010 17:22

Kwikkie lang leve het land waar kleinere festivals het niet redding door betuttelingen in de politiek, in duitsland kan iedere boer met een stuk land een podium neerzetten en een halve sportschool als beveiliging inhuren

 0
geen avatar
do 18 feb 2010 17:27

warrior Slechts een gevolg van de overkill van de afgelopen jaren....en de prijzen die hier niet meer te betalen zijn,met dank aan MOJO!! Eerst te veel om te kiezen, nu bijna niks meer.

 0
Avatar White-eye
do 18 feb 2010 17:44

White-eye ff voor het gemak een linkje naar het artikel op 3 voor 12..

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43117687

 0
Avatar Tim
do 18 feb 2010 18:07

Tim blegh... dit is echt kut!

 0
geen avatar
do 18 feb 2010 18:10

Mjoah GODVERDOMME! Ik kom daar al sinds ik 14 ben! Stelletje eikels, het beste festival cancellen!

 0
Avatar Tenrash
do 18 feb 2010 18:16

Tenrash Ik ben er nooit geweest maar dit is wel zeer triest :(
nu zijn de enige 'grote' metalfests in de 'buurt' Graspop, en misschien het opkomende Fortarock.
(en summerbreeze en Wacken)
Hopen dat Fortarock het wel gaat volhouden, nadat zoveel goeie voor hen gesneuveld zijn:(

 0
Avatar Ventje
do 18 feb 2010 18:23

Ventje Ja Mojo heeft weer vakkundig een festival de nek omgedraaid. Omdat ze zelf geen metalfestival kunnen organiseren (FoR 2007, Sonisphere) betekend niet dat ze leuke festivals die geen verlies draaien de nek moeten omdraaien lijkt mij. Ik hoop dat Mojo binnenkort ook failliet gaat.

 0
Avatar Prowler
do 18 feb 2010 18:33

Prowler R.I.P. Ik vind dit echt fucking kut!

 0
Avatar Bootzjunge
do 18 feb 2010 18:45

Bootzjunge Het leukste Festival van Nederland is niet meer.

Festivalland zal nooit meer hetzelfde zijn :(

 0
Avatar sabineironmaiden
do 18 feb 2010 19:18

sabineironma.. Withiance schreef:
Dynamo Open Air - RIP
Fields of Rock - RIP
ARROW - RIP
Sonisphere - RIP
Waldrock - RIP

Gaat hard met de metalfestivals de afgelopen jaren. What's next...


inderdaad, er blijft niets meer over van alle goeie festivals.

 0
Avatar crusader
do 18 feb 2010 19:23

crusader Het was ff rijden,maar was een zeer gaaf festival.De bekers met de line-up van de jaren dat ik geweest ben maar goed bewaren...is nu dus echt nog maar nostalgie.

 0
Avatar Meaufeau
do 18 feb 2010 19:52

Meaufeau R.I.P.

Het sympathiekste festival dat ons kleine koude kikkerlandje te bieden had ter ziele! Hopelijk kunnen ze volgend jaar nog een doorstart maken. Het zou ontzettend triest zijn als Wâldrock voor altijd zou verdwijnen.

 0
Avatar SnarfLiono
do 18 feb 2010 21:20

SnarfLiono "Big Four" bevestigd voor Sonisphere in Griekenland (waar niet??) en in dit land kunnen er volgens de Cosa Nostra Musica (mojo) geen headliners worden gevonden......

 0
Avatar Ron1984
do 18 feb 2010 21:22

Ron1984 Nu.nl kopt trouwens met "Metalfestival Wâldrock stopt". Alsof het definitief het einde van het festival betekend. Maar wat ik hier uit het bericht haal komt neer op "geen waldrock in 2010". Klein beetje tegenstrijdig dus. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

@Withiance: Volgens mij was er na 1 jaar afwezigheid wel weer sprake van dat er een Arrow 2010 zou komen. Guns n' Roses als headliner wellicht? Die hebben net de eerste europese festivalshow voor komende zomer aangekondigd. In Finland. Zou wel in het Arrow straatje passen.

Daarbij slaat Sonisphere in 2010 gewoon Nederland over. Beetje dramatisch om al die festivals als "RIP" te betitelen. Lijkt me op zijn minst voorbarig.

 0
Avatar Incom
do 18 feb 2010 21:27

Incom Da's jammer nieuws. Aantal keren Wâldrock bezocht, met ontzettend goede en leuke herinneringen. Hopelijk is het 'n tijdelijke stop, maar 't zal wel niet :(

 0
Avatar moggio
do 18 feb 2010 21:52

moggio 13 keer Waldrock meegemaakt, dit is een trieste dag

 0
Avatar slayerhennie
do 18 feb 2010 22:27

slayerhennie Dit is echt kloten !!
GVD
Ben er ook heel wat jaren geweest , was het gezelligste festival van NL

 0
Avatar NeorejKniretlow
do 18 feb 2010 22:43

NeorejKniret.. Dus naar het buitenland... Te weinig Metalheads blijkbaar in Nederland of te oud.... Het zijn allemaal watjes!
Graspop en Wacken. Yeeeaaahhhh.

Blijft kut!

 1
Avatar OptimusPrime
do 18 feb 2010 23:49

OptimusPrime NeorejKniretlow schreef:
Dus naar het buitenland... Te weinig Metalheads blijkbaar in Nederland of te oud.... Het zijn allemaal watjes!
Graspop en Wacken. Yeeeaaahhhh.

Blijft kut!


idd Wacken is geweldig en graspop zit er voor mij dit jaar ook weer eens in waarschijnlijk.
( with Full Force mag er ook wel wezen :P)

 0
Avatar Rob55
vr 19 feb 2010 00:12

Rob55 Wat vind ik dit jammer!
In ieder geval wil ik alle vrijwilligers bedanken die mij de afgelopen jaren zo veel plezier hebben bezorgd in Burgum.
Het was altijd zo'n lekker knus festival waar je altijd bekenden tegenkwam. De camping was ook altijd geweldig; altijd leuke buren.
Ik (en daarin ben ik zeker weten niet alleen) vond het vorig jaar wel jammer dat de tap op de wei zo vroeg dicht ging.
Hopelijk volgend jaar weer wel Waldrock. Blijft voor mij qua festivals alleen GMM nog over, dus daar ga ik me dan maar dubbel op verheugen. Melechesh zou daar prima op zijn plaats zijn. Pas gezien in Baroeg. Magistraal.

Allemaal tot ziens op Graspop.

 0
Avatar ScoobyDoobyDoo
vr 19 feb 2010 10:20

ScoobyDoobyDoo Mijn eerste Waldrock was in 1996:
Hideous Sun Demons, Morbid Angel, Gorefest, Madball, Downset, Life of Agony, Type O Negative, Fear Factory, Slayer en Ministry.
En dat allemaal op één wei, waar de koeieflatsen een dag van tevoren nog van waren afgeschept.
Waldrock gaat dit jaar niet door en misschien stopt het wel helemaal, maar mijn herinneringen pakken ze nooit meer af! Er zal altijd een glimlach op mijn gezicht komen als ik naar mijn verzameling Waldrockdrinkbekers kijk.
En ik zal met jullie allen willen toosten op een van de mooiste festivals die Nederland heeft gekend. Proost, op Waldrock!

 0
Avatar CrashingOnTheStage
vr 19 feb 2010 12:04

CrashingOnTh.. Had ik net na vorig jaar besloten dat ik dit jaar wél er heen zou gaan.. Krijg je dit. :(

 0
Avatar Dark_Wolf
vr 19 feb 2010 12:43

Dark_Wolf Jammer :( Dit was teminste een beeteje een betaalbaar festival, niet zo ver weg en mega gezellig!

Hopelijk volgend jaar wel weer!

 0
Avatar Dark_Wolf
vr 19 feb 2010 12:44

Dark_Wolf Jammer :( Dit was teminste een beeteje een betaalbaar festival, niet zo ver weg en mega gezellig!

Hopelijk volgend jaar wel weer!

 0
Avatar jos_theboss22
vr 19 feb 2010 18:32

jos_theboss22 Heel erg zonde een van de mooiste festivals die er was. Ik kom er al 3 jaar met enorm veel plezier.

Ik vindt trouwens wel dat ze heel erg snel de handdoek in de ring gooien bij mojo. Want als Ozzy niet kan, dan lijkt het mij redelijk logisch dat je gaat rond kijken wat verder nog mogelijk is.
Motley Crue,Alice Cooper enz dat soort acts waren redelijk haalbare headliners geweest.

 0
Avatar BasP
vr 19 feb 2010 20:29

Wrong jos_theboss22 schreef:
Heel erg zonde een van de mooiste festivals die er was. Ik kom er al 3 jaar met enorm veel plezier.

Ik vindt trouwens wel dat ze heel erg snel de handdoek in de ring gooien bij mojo. Want als Ozzy niet kan, dan lijkt het mij redelijk logisch dat je gaat rond kijken wat verder nog mogelijk is.
Motley Crue,Alice Cooper enz dat soort acts waren redelijk haalbare headliners geweest.


Lijkt me sterk dat Mojo zomaar de handdoek in de ring heeft gegooid. Mojo heeft er baat bij dat het juist wel plaats vind aangezien ze aan festivals geld kunnen verdienen.

 0
Avatar Maiden77
vr 19 feb 2010 20:51

Maiden77 En weer een festival naar de klote geholpen. Toch vreemd dat festivals in de rest van europa goed lopen en artiesten graag naar europa en dus ook naar Nederland komen. Daar ligt het dus niet aan. Erg vreemd.

 0
Avatar slayerhennie
vr 19 feb 2010 22:34

slayerhennie Mojo is de schuldig aan het teleurgang van meerdere metalfestivals

 0
Avatar SnarfLiono
vr 19 feb 2010 23:05

SnarfLiono Eens, maar dit verhaal heeft ook een andere kant. Sonisphere 2009: 35000 bezoekers, Maiden Assen: 27000 bezoekers, Waldrock met Heaven & Hell, Motorhead, Carcass etc.: 6000 bezoekers (als er al zoveel waren). De bedragen die bands tegenwoordig vragen kan ik wel een beetje begrijpen dat de concurrentie met Wacken en Graspop moordend is. Bovendien, Suicidal, Arch Enemy en Opeth in het ROCK-circus op Paaspop? Faith no More op Lowlands? Rammstein op Pinkpop? Men vreet ook elkaar op in festivalland. Maar de programmeur van dit alles is mojo dus ze verneuken dus inderdaad festivals als Waldrock door programmering van metal/hardrockbands op van oudsher niet specifiek metal festivals.

 0
Avatar SnarfLiono
vr 19 feb 2010 23:20

SnarfLiono En dan vergeet ik uiteraard de Zwarte Cross nog waar de rest van de bezoekers op de Metalweide hardrock vleermuuzen komt kieken'.

 0
Avatar Ace2000
za 20 feb 2010 10:42

Ace2000 Prima analyse. Daarbij zijn er +/- 15 'potientele' headliners, de meesten met roots in de 70s / early 80s (Iron Maiden, AC/DC, KISS, Metallica). Latere bands als Rammstein zijn niet puur metal en verder is er weinig bij gekomen.
Waldrock kan dan nog de catogerie daar net onder laten headlinen (Motorhead/Megadeth/Slayer), maar dat blijven ook oudgedieh moetennden. Er is ook 'vers bloed' geprobeerd (Craddle of Filth/Deftones) maar dat was ook geen succes.

Toch zou het elk jaar toch moeten lukken om tenminste één winstgevende line-up neer te zetten.. schuldige blijft idd Mojo in mijn ogen.

 0
geen avatar
za 20 feb 2010 12:54

zoutwater Mojo is hier helemaal niet schuldig aan, Waldrock heeft de afgelopen jaren gewoon een enorm verlies gedraaid, moet je dan nog jaren gaan trekken aan een dood paard?

 0
Avatar Maiden77
za 20 feb 2010 18:15

Maiden77 Gewoon 1 groot metalfestival in Nederland organiseren van een dag of 3. Wedden dat er dan genoeg bezoekers op af komen.

 0
Avatar jos_theboss22
za 20 feb 2010 18:53

jos_theboss22 Ace2000 schreef:
Prima analyse. Daarbij zijn er +/- 15 'potientele' headliners, de meesten met roots in de 70s / early 80s (Iron Maiden, AC/DC, KISS, Metallica). Latere bands als Rammstein zijn niet puur metal en verder is er weinig bij gekomen.
Waldrock kan dan nog de catogerie daar net onder laten headlinen (Motorhead/Megadeth/Slayer), maar dat blijven ook oudgedieh moetennden. Er is ook 'vers bloed' geprobeerd (Craddle of Filth/Deftones) maar dat was ook geen succes.

Toch zou het elk jaar toch moeten lukken om tenminste één winstgevende line-up neer te zetten.. schuldige blijft idd Mojo in mijn ogen.


Maar dat is ook iets wat ik raar vindt altijd als je naar de line-ups kijkt naar de metalfestivals in de lage landen zie altijd dezelfde gouwe ouwe namen als Slayer, Iron Maiden enz... Terwijl in duitsland op bijvoorbeeld summerbreeze jongere acts al Amon Amarth,Childeren Of Bodom,Opeth,Volbeat en dat soort acts de headliners zijn.

 0
Avatar LawrencePiano
zo 21 feb 2010 21:56

LawrencePiano Dat dit het 'grote nieuws' was, is erg triest.

 0
Avatar skraggy
ma 22 feb 2010 04:52

skraggy Allereerst; wat een onzin om te zeggen dat Mojo al die festivals de nek om draait!
zeker omdat een groot deel ervan gewoon eigen Mojo producties zijn!
Fields of Rock - Mojo
ARROW - Mojo
Sonisphere - Live nation/mojo
Waldrock - samenwerking met Mojo
Dynamo door locatie problemen en rare vee en vogel griepjes.
Als er geen namen komen zal het niet lukken en wat Waldrock betreft hebben ze het ook een beetje afgeroepen over zichzelf.
Ieder jaar weer een andere datum en nooit slim, je moet in de buurt zitten van andere festivals met je datum dan kan je samen inkopen (Wacken)
Daarnaast heeft Graspop de positie van Dynamo open air ingenomen en is belgie/ nederland samen te klein voor twee van dit soort festivals.
Verder is de lokatie ongunstig, ik begrijp de sentimenten maar ze hadden beter ergens in de polder kunnen gaan zitten en dus wat centraler in nederland dat scheelt wellicht net die paar duizend bezoekers die ze nu steeds missen....

 0
Avatar skraggy
ma 22 feb 2010 04:56

skraggy De zalen zullen hier wel van gaan profiteren doordat acts tussen festivals door de zalen opzoeken om de tour rendabel te maken en ze toch ook in nederland willen staan.
Dus ik verwacht wel het nodige in Paradiso, 013 e.d.

 0
Avatar Ace2000
ma 22 feb 2010 08:10

Ace2000 OK, iets genuanceerder geformuleerd dan: Mojo is er niet in geslaagd om rock/metal-festivals neer te zetten met continuiteit waardoor er nu geen een meer over is. Ze hebben dus de concurentieslag met het buitenland verloren.

Ze zijn blijkbaar niet in staat een aansprekend festival te organiseren. En dat is best knap als je ziet dat zowel er in de bands als bezoekers enorme diversiteit en verschil in leeftijd zit en dus volop mogelijkheden.

 0
geen avatar
ma 22 feb 2010 15:06

dikkie Wrong schreef:
jos_theboss22 schreef:
Heel erg zonde een van de mooiste festivals die er was. Ik kom er al 3 jaar met enorm veel plezier.


lijkt mijn toch niet dat ze baat hebben bij goed festival losse concerten verdienen ze veel meer aan
zie nu rage against the machine durven ze even 55 voor te vragen komt er nog 5.50 kosten bij
terwijl ze die ook op rockín park er bij hadden kunnen zetten maar ja dan lopen ze wel weer de inkomsten mis van los concert
dus mojo verdien veel meer aan losse concerten

Ik vindt trouwens wel dat ze heel erg snel de handdoek in de ring gooien bij mojo. Want als Ozzy niet kan, dan lijkt het mij redelijk logisch dat je gaat rond kijken wat verder nog mogelijk is.
Motley Crue,Alice Cooper enz dat soort acts waren redelijk haalbare headliners geweest.


Lijkt me sterk dat Mojo zomaar de handdoek in de ring heeft gegooid. Mojo heeft er baat bij dat het juist wel plaats vind aangezien ze aan festivals geld kunnen verdienen.

 0
geen avatar
ma 22 feb 2010 15:06

dikkie Wrong schreef:
jos_theboss22 schreef:
Heel erg zonde een van de mooiste festivals die er was. Ik kom er al 3 jaar met enorm veel plezier.

Ik vindt trouwens wel dat ze heel erg snel de handdoek in de ring gooien bij mojo. Want als Ozzy niet kan, dan lijkt het mij redelijk logisch dat je gaat rond kijken wat verder nog mogelijk is.
Motley Crue,Alice Cooper enz dat soort acts waren redelijk haalbare headliners geweest.


Lijkt me sterk dat Mojo zomaar de handdoek in de ring heeft gegooid. Mojo heeft er baat bij dat het juist wel plaats vind aangezien ze aan festivals geld kunnen verdienen.


lijkt mijn toch niet dat ze baat hebben bij goed festival losse concerten verdienen ze veel meer aan
zie nu rage against the machine durven ze even 55 voor te vragen komt er nog 5.50 kosten bij
terwijl ze die ook op rockín park er bij hadden kunnen zetten maar ja dan lopen ze wel weer de inkomsten mis van los concert
dus mojo verdien veel meer aan losse concerten

 0
Avatar skraggy
ma 22 feb 2010 18:46

skraggy Al die buitenlandse festivals zijn heel anders dan de nederlandse!
In duitsland heb je Wacken, bang your head en zo maar dat zijn allemaal toto divisie festivals wat betreft programering.
Daar staan niet de hele grote namen maar leuke clubacts, graspop is het enige festival dat grote headliners erbij heeft en toch 100% metal is.
De grote namen in het buitenland staan op Download, werchter, Rock am ring en meer van die mainstream festivals zoals pinkpop en lowlands.
Mojo(Rob Trommelen)had wel de ballen om te pogen echte metal en rock festivals neer te zetten.
Het blijft een kwestie van aanbod, vraagprijs en beschikbare data!
Het is niet moeilijk om een vet festival neer te zetten met allemaal grote bands, maar dan hangt er wel een prijskaartje aan en is Mojo weer een uitzuiger en niet de bands die een half miljoen vragen (Peppers bv)
Als ze voor RATM 55 euro durven vragen komt dat omdat die band een enorme gage verlangt, reageer dan tegen die zo politiek correcte band die de fans een poot uitdraaien....

 0
Avatar Ventje
ma 22 feb 2010 18:54

Ventje skraggy schreef:
Allereerst; wat een onzin om te zeggen dat Mojo al die festivals de nek om draait!

Helemaal geen onzin. Er is geen metalfestival wat de kans krijgt in Nederland om iets op te bouwen. Zonder traditie wordt het niks. Mojo gaat altijd voor het grote geld. Sonisphere, FoR allemaal geldzuig festivals en nergens wordt een traditie opgebouwd. En traditie is belangrijk, kijk maar naar Wacken. Ik ben er vorig jaar geweest 70.000 mensen voor een matige line-up, maar ja traditie....

Arrow had ook zo'n festival kunnen worden maar ja die moest weer worden verhuisd naar en andere locatie.

Ik hoop dat Mojo lekker kapot gaat.

 0
Avatar BasP
ma 22 feb 2010 22:29

Wrong dikkie schreef:
dus mojo verdien veel meer aan losse concerten


Waarschijnlijk krijgt mojo gewoon een percentage van de gage bij een boeking. En die bedragen zijn bij festivals echt heel veel hoger dan bij concerten.

 0
Avatar skraggy
di 23 feb 2010 02:19

skraggy Ventje schreef:
skraggy schreef:
Allereerst; wat een onzin om te zeggen dat Mojo al die festivals de nek om draait!

Helemaal geen onzin. Er is geen metalfestival wat de kans krijgt in Nederland om iets op te bouwen. Zonder traditie wordt het niks. Mojo gaat altijd voor het grote geld. Sonisphere, FoR allemaal geldzuig festivals en nergens wordt een traditie opgebouwd. En traditie is belangrijk, kijk maar naar Wacken. Ik ben er vorig jaar geweest 70.000 mensen voor een matige line-up, maar ja traditie....

Arrow had ook zo'n festival kunnen worden maar ja die moest weer worden verhuisd naar en andere locatie.

Ik hoop dat Mojo lekker kapot gaat.


Er zijn genoeg traditie festival waar de bands ook via Mojo binnen komen en die wel lekker draaien, Bospop, tuinfeest, appelpop, Kadepop enz.enz.
Wacken is een geldzuig festival: minimale voorzieningen, duur eten en drinken en bandjes die drie keer per jaar in de zaaltjes staan.
Maar wacken heeft wel sfeer dat dan weer wel.
Beetje rare conclussie dat Mojo het niet toelaat dat er iets opgebouwd wordt, zeker omdat de festivals die met dikke namen komen van Mojo zelf zijn.
Probleem met zelfstandige leuke festivalletjes is dat ze steeds groter willen en daarbij niet in de gaten hebben dat de kosten,infra structuur, vergunningen e.d ook steeds dikker worden.
En dan ben je al snel het hele jaar fulltime bezig met de organisatie terwijl je nog steeds organiseert vanuit een jongerencentrum of zo waar enkel vrijwilligers werken.
Waldrock had traditie kunnen zijn als ze net als Graspop ieder jaar op een vast weekend zouden organiseren.
Alle festivals die wel goed lopen hebben allemaal vaste data!

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.