nieuws: Pinkpop Classic terug van weggeweest

print
mail to friend
Door ErikLuyten op 02 april 2012 - 11:18 Pinkpop Classic Goed Het retrofestival Pinkpop Classic maakt een doorstart. Dat meldt Dagblad De Limburger vandaag. Het muziekevenement vindt in 2012 plaats op zaterdag 25 augustus. In 2011 was er geen editie van het festival dat alleen acts boekt die in het verleden op Pinkpop hebben gestaan, omdat er geen publiekstrekkers gevonden werden

Fischer-Z is de eerste bevestiging voor de Classic-editie van het oudste festival ter wereld. In 1981 stond Fischer-Z op Pinkpop, wat toen nog plaats vond in Geleen.

De Limburger meldt verder dat het dit jaar niet zeker is dat de artiesten die op Pinkpop Classic optreden, allemaal een Pinkpopachtergrond hebben. Smeets houdt niet langer vast aan de regel dat bands in het verleden al eens op de reguliere versie van Pinkpop gestaan moeten hebben. De komende tijd worden meer namen bekendgemaakt.

Informatie over ticketverkoop is bij ons nog niet bekend.
volgend nieuwsbericht
dijkpop2012

JUNGLE BY NIGHT EN MEER VOOR DIJKPOP Jungle by Night, Blaudzun en Chef'Special zijn bevestigd voor Dijkpop....

retropop3
vorig nieuwsbericht

LINE-UP RETROPOP COMPLEET 10cc en The Fortunate Sons zijn bevestigd voor Retropop en hiermee is de...

REACTIES

Avatar Sjoerd92
ma 02 apr 2012 11:20

Sjoerd92 Ik vind de normale pikpop dit jaar al aardig classic eigenlijk :P niet dat dat erg is maargoed

reactie score 0
report reactie
Avatar Maynard-J
ma 02 apr 2012 11:49

Maynard-J Al een locatie bekend? Op Megaland wilden ze het geloof ik niet meer doen. Volgens een betrouwbare bron heeft een overijverige wethouder roet in het eten gegooid voor een eventuele verhuizing terug naar Geleen.

reactie score 0
report reactie
Avatar pijnacker
ma 02 apr 2012 11:53

pijnacker "een eventuele verhuizing terug naar Geleen"

Da's pas echt classic.....;-)

reactie score 0
report reactie
Avatar Nvl8
ma 02 apr 2012 12:05

Nvl8 Inderdaad Sjoerd. We hebben al een PP classic dit jaar. Bent trouwens heel erg benieuwd naar de Verkoopcijfers van de weekend kaarten. Dat kan toch niet hard gaan.... Hopelijk geven we met zijn allen een signaal af...

reactie score 0
report reactie
Avatar Hoebele
ma 02 apr 2012 12:17

Hoebele Geen Janse Bagge Bend?

reactie score 0
report reactie
Avatar Tr1stan
ma 02 apr 2012 12:41

Tr1stan 'Goed nieuws! Er komt dit jaar weer een editie van Pinkpop Classic. Op zaterdag 25 augustus 2012 zal op Megaland in Landgraaf de vijfde editie plaatsvinden.' Aldus pinkpopclassic.nl

Geen verhuizing dus. Ben wel benieuwd met wat voor 'classic' headliner ze dit jaar komen. Meer classic dan de headliners van de reguliere Pinkpop-editie lijkt me bijna onmogelijk...

reactie score 0
report reactie
Avatar ErikLuyten
ma 02 apr 2012 12:49

ErikLuyten Verhuizingen zijn sowieso niet aan de orde. Dat levert extra terreinhuur op. Megaland is eigendom van Buro Pinkpop dus een stuk goedkopere oplossing.

reactie score 0
report reactie
Avatar CmpngFlghtTLwlndsPrd
ma 02 apr 2012 15:51

CmpngFlghtTL.. ErikLuyten schreef:
Verhuizingen zijn sowieso niet aan de orde. Dat levert extra terreinhuur op. Megaland is eigendom van Buro Pinkpop dus een stuk goedkopere oplossing.
Heb je een bron? Lijkt me vrij prijzig om zo'n terrein te kopen voor een festival wat 1x per jaar gehouden wordt.

reactie score 0
report reactie
Avatar Maynard-J
ma 02 apr 2012 16:00

Maynard-J CmpngFlghtTLwlndsPrd schreef:
ErikLuyten schreef:
Verhuizingen zijn sowieso niet aan de orde. Dat levert extra terreinhuur op. Megaland is eigendom van Buro Pinkpop dus een stuk goedkopere oplossing.
Heb je een bron? Lijkt me vrij prijzig om zo'n terrein te kopen voor een festival wat 1x per jaar gehouden wordt.

Dit is toch algemeen bekend lijkt me. Anders konden ze toch niet al dat extra asfalt leggen en de greppels dichtgooien zoals nu en in de afgelopen jaren aan de orde is geweest? Bovendien organiseert Buro PP naast PP en PPC ook nog Breakfest en zal er wel huur ontvangen worden voor evenementen door andere partijen, zoals de grote snuffelmarkt.

reactie score 0
report reactie
Avatar ErikLuyten
ma 02 apr 2012 19:07

ErikLuyten CmpngFlghtTLwlndsPrd schreef:
ErikLuyten schreef:
Verhuizingen zijn sowieso niet aan de orde. Dat levert extra terreinhuur op. Megaland is eigendom van Buro Pinkpop dus een stuk goedkopere oplossing.
Heb je een bron? Lijkt me vrij prijzig om zo'n terrein te kopen voor een festival wat 1x per jaar gehouden wordt.Bron? Het terrein is al jaren van Jan Smeets. En als je dan toch een bron wilt, zelfde adres in handelsregister als pinkpop/jan smeets producties.

reactie score 0
report reactie
Avatar Hoebele
di 03 apr 2012 12:22

Hoebele Jan Smeets meldde op TV-Limburg dat Janse Bagge Bend deze keer niet de openingsact zal zijn.

reactie score 0
report reactie

REAGEREN

REAGEREN?