Mojo wees The Big Four af

Door HarmG op 21 februari 2011 - 13:25 1 Eind vorig jaar werd al bekend dat Sonisphere Nederland dit jaar overslaat, maar Mojo laat aan 3voor12 weten dat ze The Big Four wel aangeboden hebben gekregen. Omdat Slayer en Megadeth al in Eindhoven staan, wees Mojo The Big Four af. Volgens de organisator heeft het geen zin om de vier bands (Metallica, Anthrax, Megadeth en Slayer) nog eens te halen als twee daarvan al los te zien zijn.

Tevens denkt Mojo dat Sonisphere nooit meer naar Nederland komt. Het is wel een optie om Metallica volgend jaar los te halen. The Big Four is overigens wel vlak over de grens te zien, in Gelsenkirchen, op 2 juli.

Altijd op de hoogte van al het festivalnieuws?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



Eindhoven2

NIEUW EVENEMENT IN EINDHOVEN, CLASSIC MEETS HOUSEVrijdag 13 mei zal de eerste editie plaatsvinden van Classic Meets House, een...

dour 20113

KYUSS LIVES TERUG IN BELGIE VOOR DOUR 2011 Kyuss Lives! is de nieuwste toevoeging aan het Dour festival 2011. De...

REACTIES

Avatar Wouttiewout
ma 21 feb 2011 13:35

Wouttiewout Fail..

 0
Avatar noname
ma 21 feb 2011 13:42

noname zouden ze dan echt zo weinig kaarten in nederland verkopen? Als het in het goffertpark gehouden wordt, trek misschien ook wel 10.000 duitsers. die andere 40.000 lijkt me makkelijk haalbaar. erg jammer

 0
Avatar Solar.Cell
ma 21 feb 2011 13:48

Solar.Cell Ze kopen het Goffertpark makkelijk uit. De rede dat Mojo ze hebben afgewezen is omdat ze hun bang zijn voor hun image omdat metal nog steeds als "duivels" gezien wordt hier in Nederland.

 0
Avatar headbangerdavid
ma 21 feb 2011 13:48

headbangerda.. ja ok das wel waar. met het zou zo vet zijn als de big four voor 1 keer naar nederland zou komen!

 0
Avatar Prowler
ma 21 feb 2011 13:51

Prowler Epic fail! Vanaf nu haat ik Mojo echt. Wie wijst de Big Four nu af?! FUCK! Wat een mongolen daar.

 0
Avatar Hardloper
ma 21 feb 2011 13:58

Hardloper :O WTF!!!??? Stelletje randdebielen!!!! :@
hoe halen ze het in botte kop om de big 4 af te wijzen? echt hey.. epic fail!!

 0
Avatar BasP
ma 21 feb 2011 14:04

Wrong Metallica zou het volk wel trekken, maar dan zou er natuurlijk niemand meer naar Slayer & Megadeth gaan.. ;)

 0
Avatar Tenrash
ma 21 feb 2011 14:12

Tenrash Wrong schreef:
Metallica zou het volk wel trekken, maar dan zou er natuurlijk niemand meer naar Slayer & Megadeth gaan.. ;)


Kwestie van bekend maken nadat het in het klokgebouw uitverkocht is.

 0
geen avatar
ma 21 feb 2011 14:21

zoutwater voor alle metalheads/mojo haters hier: lees gewoon het hele artikel op 3voor12. sonisphere was een fiasco hier, dus waarom zou mojo een onrendabel festival moeten organiseren om jullie tevreden te houden? en dat terwijl - gezien de comments bij andere posts hier - iedereen toch naar graspop, wacken of big4 in duitsland gaat. logische beslissing dus..

 1
Avatar nuydtr
ma 21 feb 2011 14:40

nuydtr in België schreeuwt iedereen om de Big Four maar krijgen we ze niet, in Nederland worden ze afgewezen. das zelfs al niet meer om te lachen, das gewoon wtf?

 0
Avatar Ace2000
ma 21 feb 2011 14:42

Ace2000 Hoe dan ook, het blijft vreemd dat je in Nederland blijkbaar geen winstgevend groot metalfestival kan organiseren en de omringende landen allemaal wel.

 0
Avatar Tenrash
ma 21 feb 2011 14:42

Tenrash zoutwater schreef:
voor alle metalheads/mojo haters hier: lees gewoon het hele artikel op 3voor12. sonisphere was een fiasco hier, dus waarom zou mojo een onrendabel festival moeten organiseren om jullie tevreden te houden? en dat terwijl - gezien de comments bij andere posts hier - iedereen toch naar graspop, wacken of big4 in duitsland gaat. logische beslissing dus..


Ja Maar alle Nederlanders gaan naar buitenlandse festivals omdat er in Nederland geen 'groot' Metal Festival meer is...
Is een Vicieuze cirkel.

 0
Avatar knakworst
ma 21 feb 2011 14:56

knakworst Wat een fail actie. Tuurlijk neem je zoiets aan.

 0
Avatar Wieke90
ma 21 feb 2011 15:13

Wieke90 Solar.Cell schreef:
Ze kopen het Goffertpark makkelijk uit. De rede dat Mojo ze hebben afgewezen is omdat ze hun bang zijn voor hun image omdat metal nog steeds als "duivels" gezien wordt hier in Nederland.


metal wordt niet als duivels gezien in Nederland, dat is onzin. We hebben jaren kunnen genieten van Waldrock en een aantal keer van Fields of Rock. De reden dat ze het niet doen is omdat mojo geen metal meer wil programmeren omdat het in Nederland niet voldoende geld meer oplevert (waarom denk je dat Waldrock er na meer als 10 jaar mee gekapt is).

Wat al gezegd is, iedereen gaat naar buitenlandse festivals toe waardoor het dus geen zin meer heeft om een metal festival in Nederland te organiseren.

Face it, metal verkoopt helaas niet meer in Nederland..

 1
Avatar KingRichard
ma 21 feb 2011 15:17

KingRichard Ze verdienen gewoon meer aan een aantal losse concerten dan een vet festival!!! Beetje jammer ...

 0
Avatar Solar.Cell
ma 21 feb 2011 15:34

Solar.Cell Wieke90 schreef:
Solar.Cell schreef:
Ze kopen het Goffertpark makkelijk uit. De rede dat Mojo ze hebben afgewezen is omdat ze hun bang zijn voor hun image omdat metal nog steeds als "duivels" gezien wordt hier in Nederland.


metal wordt niet als duivels gezien in Nederland, dat is onzin. We hebben jaren kunnen genieten van Waldrock en een aantal keer van Fields of Rock. De reden dat ze het niet doen is omdat mojo geen metal meer wil programmeren omdat het in Nederland niet voldoende geld meer oplevert (waarom denk je dat Waldrock er na meer als 10 jaar mee gekapt is).

Wat al gezegd is, iedereen gaat naar buitenlandse festivals toe waardoor het dus geen zin meer heeft om een metal festival in Nederland te organiseren.

Face it, metal verkoopt helaas niet meer in Nederland..

Het verkoopt niet omdat de bevolking er iets op tegen heeft en het als duivels ziet, ik word bijna elke dag wel geconfronteerd met volk dat me scheef aankijkt, idiote vragen steld, er niemand naast me wil zitten in de trein omdat ik patches op mn jas heb. Face it, doorsnee Nederlanders zijn ontzettend oppervlakkig en dus heeft Mojo metal afgewezen omdat het meer geld kan verdienen via andere muziekale stromingen. Dus ja jij hebt ook gelijk, ze verdienen hun brood niet met metal, maar ze zijn ook bang voor hun imago.

 0
Avatar deGus
ma 21 feb 2011 15:47

deGus Wat een stelletje dwazen...

 0
Avatar Sjoerd92
ma 21 feb 2011 15:51

Sjoerd92 Grootste faalactie van het jaar... nu al!

 0
Avatar slayerhennie
ma 21 feb 2011 15:57

slayerhennie Mojo Sucks , stelletje geldwolven !!

 0
Avatar ProgDamien
ma 21 feb 2011 16:04

ProgDamien Ik snap de afwijzing niet helemaal, maar persoonlijk heb ik er weinig problemen mee. Tuurlijk is het iets episch, iets legendarisch, maar ik heb alle bands (Op Megadeth na) toch al een keer los gezien, ik voel die behoefte niet om ze dan Persé een keer alle 4 tegelijk te zien..

Ik vind het bijvoorbeeld schokkender dat ze geen brood meer in Sonisphere zien of wat voor groot metalfestival dan ook (Fortarock noem ik niet groot)

 0
geen avatar
ma 21 feb 2011 16:13

blutskop Wat een stelletje egoïsten die hier reageren. De een vindt dat het sucks omdat hij/zij er graag naar toe wil en de ander vindt het niet erg omdat hij/zij het allemaal al gezien heeft. Ooit aan gedacht dat Mojo een commercieel bedrijf is en gewoon handelt naar vraag en aanbod? Schijnbaar zijn er vorige keer te weinig bezoekers bij de metalconcerten geweest om dat in stand te houden. Ligt toch aan jullie zelf, stelletje klagers.
En die opmerkingen dat metal gediscrimineerd wordt slaan helemaal nergens op.

 1
Avatar SnarfLiono
ma 21 feb 2011 16:18

SnarfLiono ProgDamien schreef:
Ik snap de afwijzing niet helemaal, maar persoonlijk heb ik er weinig problemen mee. Tuurlijk is het iets episch, iets legendarisch, maar ik heb alle bands (Op Megadeth na) toch al een keer los gezien, ik voel die behoefte niet om ze dan Persé een keer alle 4 tegelijk te zien..

Ik vind het bijvoorbeeld schokkender dat ze geen brood meer in Sonisphere zien of wat voor groot metalfestival dan ook (Fortarock noem ik niet groot)


Sonisphere heeft niks met mojo te maken, en ik kan met voorstellen dat ze als monopolist in Nederland het niet eens willen. Metallica etc. zijn op niet al te grote afstand van Nederland 2 keer te zien, in Gelsenkirchen en in Frankrijk (net onder Luxemburg) dus hebben wij de firma mojo nodig om Metallica te zien? Dacht het effe niet!!!

 0
geen avatar
ma 21 feb 2011 16:31

zoutwater SnarfLiono schreef:
Sonisphere heeft niks met mojo te maken, en ik kan met voorstellen dat ze als monopolist in Nederland het niet eens willen. Metallica etc. zijn op niet al te grote afstand van Nederland 2 keer te zien, in Gelsenkirchen en in Frankrijk (net onder Luxemburg) dus hebben wij de firma mojo nodig om Metallica te zien? Dacht het effe niet!!!


Sonisphere is een festival van Metallica zelf, maar ze zoeken wel lokale organisaties zoals mojo om dat mee te organiseren/financieren. Dus mojo had daar echt wel iets mee te maken. Vorige keer was het verliesgevend, dus slaat mojo het een keer over. Terecht lijkt me.

 0
geen avatar
ma 21 feb 2011 16:53

dikkie sonisphere hier was en ramp door die slecht line up. lijkt mijn nog al logich.

maar ik ga ze wel zien in duitsland.

maar als ik nu metallica was zou ik als ik volgende keer hier wil spelen in ahoy of zou zeker niet mmet mojo in zee gaan.
dan zou ik ze ook laten barsten want dan willen ze het wel regelen geld wolven zijn het daar.

ze hebben alle metalfestival hier al kapot gemaakt.

eerst dynamo toen waldrock. wat is het volgende eindhoven metal meeting.

 0
geen avatar
ma 21 feb 2011 16:54

dikkie en dan nog iets ze zijn er helemaal niet mee bezig want ze zeggen dat er 2 te zien zijn maar anthrax is ook te zien op zwarte cross

 0
Avatar deathisfaction
ma 21 feb 2011 17:06

deathisfaction Ik vind metal niet duivels,metallica is duivels. Achjah dit land is top qua metal. Alleen mojo niet.

 0
Avatar Kwikkie
ma 21 feb 2011 17:23

Kwikkie metallica heb ik al 3x gezien
megadeath en slayer zijn 2 enorm overschatte bands dus doe mij anthrax maar in de p3 purmerend of de kade in zaandam

 -1
Avatar JT1990
ma 21 feb 2011 17:25

JT1990 Metallica, megadeth en anthrax nog nooit gezien en 1x slayer..
Ik wacht nog eens totdat Metallica met een goede line-up hierheen komt ZOALS THE BIG 4-.- Maar nee mojo moet weer kut doen..

 0
Avatar Tr1stan
ma 21 feb 2011 17:26

Tr1stan Wat een domme reacties (bijna) allemaal. Het is gewoon business. Als er niks te verdienen valt, dan komt er dus gewoon geen evenement. En wat betreft imago.. een actie als deze is juist slecht voor hun imago. Dus Mojo zal The Big Four echt niet hebben afgewezen vanwege mogelijke imagoschade aan het bedrijf. Ik ben echt geen 'metalhead' (of hoe sommige individuen zichzelf hier omschrijven), integendeel, maar toch is een band als Metallica zeker de moeite waard om live eens mee te maken. Dus ja, ik vind het ook wel jammer.

 -1
Avatar mulambochris
ma 21 feb 2011 17:32

mulambochris HAD HET DAN GEVRAAGD!!!!!

Op zekers dat er WEL mensen zouden komen.

Business tuurlijk, maar goddamn!

 0
Avatar edje1320
ma 21 feb 2011 17:40

edje1320 Let's face it: Mojo heeft elk fatsoenlijk festival waar ze mee te maken kregen om zeep geholpen.
Dat Sonisphere 2009 zo'n mislukking was lag èn aan de line-up èn aan de organisatie.
Maar Sonisphere is niet alleen een Metallica ding, want in diverse landen is er ook dit jaar weer een Sonisphere zonder één van de B4 er bij aanwezig is.
Conclusie: Voor grote, goed georganiseerde metal-festivals kun je in elk land terecht behalve Nederland.

 0
Avatar Bert
ma 21 feb 2011 17:46

Bert Best wel treurig voor de mensen die hierheen zou willen gaan.Ik ga al naar Slayer/Megadeth en ik heb deze bands allemaal minstens 5 keer gezien dus ik lig er niet wakker van.

 0
Avatar jos_theboss22
ma 21 feb 2011 19:22

jos_theboss22 Eerlijk gezegd snap ik die hype rond de big 4 niet zo. Alle 4 komen bijna elk jaar wel in Nederland en vaak niet eens met zulke hele beste concerten (en dat druk me hier en daar geloof ik nog zacht uit).

 0
Avatar evile
ma 21 feb 2011 19:40

evile The Big Four zijn de slechtste thrash metal bands die er zijn.

 0
geen avatar
ma 21 feb 2011 20:30

bullibos Gelukkig is er de metalweide van de zwarte cross er nog!

 0
Avatar @Marc
ma 21 feb 2011 21:49

@Marc Jammer, maar gezien de prijzen in Duitsland was ik waarschijnlijk toch niet gegaan. Laatste x Metallica was echt fantastisch (Sonisphere) die x daarvoor Arena ben ik voor de toegift weg gegaan. Megadeth heb ik niet zoveel mee, Slayer op een festival is altijd middelmatig (automatische piloot) en Anthrax met John Bush vind ik leuker dan met meneer de nepindiaan

 0
Avatar @Marc
ma 21 feb 2011 21:54

@Marc Iets te vroeg gepost......
Kortom weinig reden om te gaan omdat ik ze ook allemaal al te vaak heb gezien. Het is vooral balen voor de jongere generatie, maar daar ligt ook het probleem. Zij gaan niet meer naar metalfestivals toe omdat dit niet bij hun leeft. Gezien de prijzen, is dat ook niet zo gek. Meer dan 200 gulden voor 4 bands en dan nog maar te zwijgen over de muntprijs.... Ach ja, over 10 jaar zal het wel weer cool zijn....

 0
Avatar SnarfLiono
ma 21 feb 2011 22:30

SnarfLiono jos_theboss22 schreef:
Eerlijk gezegd snap ik die hype rond de big 4 niet zo. Alle 4 komen bijna elk jaar wel in Nederland en vaak niet eens met zulke hele beste concerten (en dat druk me hier en daar geloof ik nog zacht uit).



Ventje denkt nog steeds dat we op z'n mening zitten te wachten. Ventje heeft het mis.

 0
Avatar deHertog
ma 21 feb 2011 23:23

deHertog grote LOL naar iedereen die zegt dat 'er in metal niet zoveel geld zit dan alle andere muziekstijlen' terwijl metal zn beetje het meeste merchandise (t-shirts, petjes, etc.) verkoopt van alle genres, is dat geen sell-out dan?

Wat MOJO-betreft, als je echt zn die-hard fan bent ga je maar naar duitsland, de zakken vullen van een andere organisatie... stelletje hypocrieten

 0
geen avatar
di 22 feb 2011 00:17

greenstein MOJO is gewoon een bedrijf mensen, snap dat nou toch eens.

 1
Avatar Guidovm
di 22 feb 2011 00:22

Guidovm Aan de ene kant zeg ik wat n idioten,aan de andere kant van rock gingenz e bijna failliet! Kiss niet uitverkocht,Muse niet,Guns n Roses dus tja...

 0
geen avatar
di 22 feb 2011 06:38

metalmarc17 Solar.Cell schreef:
Wieke90 schreef:
Solar.Cell schreef:
Ze kopen het Goffertpark makkelijk uit. De rede dat Mojo ze hebben afgewezen is omdat ze hun bang zijn voor hun image omdat metal nog steeds als "duivels" gezien wordt hier in Nederland.


metal wordt niet als duivels gezien in Nederland, dat is onzin. We hebben jaren kunnen genieten van Waldrock en een aantal keer van Fields of Rock. De reden dat ze het niet doen is omdat mojo geen metal meer wil programmeren omdat het in Nederland niet voldoende geld meer oplevert (waarom denk je dat Waldrock er na meer als 10 jaar mee gekapt is).

Wat al gezegd is, iedereen gaat naar buitenlandse festivals toe waardoor het dus geen zin meer heeft om een metal festival in Nederland te organiseren.

Face it, metal verkoopt helaas niet meer in Nederland..

Het verkoopt niet omdat de bevolking er iets op tegen heeft en het als duivels ziet, ik word bijna elke dag wel geconfronteerd met volk dat me scheef aankijkt, idiote vragen steld, er niemand naast me wil zitten in de trein omdat ik patches op mn jas heb. Face it, doorsnee Nederlanders zijn ontzettend oppervlakkig en dus heeft Mojo metal afgewezen omdat het meer geld kan verdienen via andere muziekale stromingen. Dus ja jij hebt ook gelijk, ze verdienen hun brood niet met metal, maar ze zijn ook bang voor hun imago.

@ Solar: Wil jij je alsjeblieft niet zo aanstellen.. Ik word bijna nooit scheef aangekeken, hoe ik er ook uitzie! Aanstellen is ook een kunst, en jij weet er zelfs nog meer van te maken!

Ik vind het gewoon jammer dat er mensen zijn zoals jou die alleen maar het negatieve uit alles weten te halen! Bekijk dingen eens wat positiever, dat zal je goed doen!

en @ wat Mojo doet: het is toch begrijpelijk! Wat al gezegt werd: Sonisphere verkocht ook al heel slecht, en waarom zou Mojo het risico gaan lopen op weer zo'n mislukking? Het draait gewoon allemaal om het geld jonge!

 0
Avatar buke
di 22 feb 2011 09:16

buke prachtig dat Mojo wordt weggezet als een stelletje geldwolven maar niemand het over Metallica heeft (grootste stelletje geldwolven van de hele muziekbusiness).. heeft iemand de bedragen wel eens gezien die zij met een tour verdienen? niet zo zeuren op Mojo dan.

 0
Avatar Wieke90
di 22 feb 2011 09:57

Wieke90 Solar.Cell schreef:
Wieke90 schreef:
Solar.Cell schreef:
Ze kopen het Goffertpark makkelijk uit. De rede dat Mojo ze hebben afgewezen is omdat ze hun bang zijn voor hun image omdat metal nog steeds als "duivels" gezien wordt hier in Nederland.


metal wordt niet als duivels gezien in Nederland, dat is onzin. We hebben jaren kunnen genieten van Waldrock en een aantal keer van Fields of Rock. De reden dat ze het niet doen is omdat mojo geen metal meer wil programmeren omdat het in Nederland niet voldoende geld meer oplevert (waarom denk je dat Waldrock er na meer als 10 jaar mee gekapt is).

Wat al gezegd is, iedereen gaat naar buitenlandse festivals toe waardoor het dus geen zin meer heeft om een metal festival in Nederland te organiseren.

Face it, metal verkoopt helaas niet meer in Nederland..

Het verkoopt niet omdat de bevolking er iets op tegen heeft en het als duivels ziet, ik word bijna elke dag wel geconfronteerd met volk dat me scheef aankijkt, idiote vragen steld, er niemand naast me wil zitten in de trein omdat ik patches op mn jas heb. Face it, doorsnee Nederlanders zijn ontzettend oppervlakkig en dus heeft Mojo metal afgewezen omdat het meer geld kan verdienen via andere muziekale stromingen. Dus ja jij hebt ook gelijk, ze verdienen hun brood niet met metal, maar ze zijn ook bang voor hun imago.

Hoezo zou Mojo zich er wat van aantrekken wat de doorsne Nederlander van metal vind? Het gaat er om of er vraag naar is bij de metalliefhebbers.. En tuurlijk is er in Nederland behoefte aan de Big Four, kijk naar al deze reacties..
Maar ik snap, dat als je naar voorgaande metal festivals kijkt, dat je het risico dan niet aandurft.. Ook omdat Slayer en Megadeth inderdaad al komen (Al weet ik, dat met Metallica erbij, een Big Four show uitverkoopt). Het is heel vervelend dat het niet doorgaat, maar ik snap Mojo wel.

Ik ga lekker naar Gelsenkirchen!

 0
Avatar Pyrodioxide
di 22 feb 2011 11:05

Pyrodioxide JT1990 schreef:
Metallica, megadeth en anthrax nog nooit gezien en 1x slayer..
Ik wacht nog eens totdat Metallica met een goede line-up hierheen komt ZOALS THE BIG 4-.- Maar nee mojo moet weer kut doen..


Door dit soort "*******" moest ik dus vorig jaar naar Polen om the Big Four te zien.., Sonisphere UK is overigens best goed te doen.

 0
Avatar MaybexMemories
di 22 feb 2011 11:21

MaybexMemories Niet de punk, maar de metal is dood denk ik zo. Ik ben er zelf niet rauwig om, hoewel een avondje klere herrie in de goffert altijd leuk is toch? :)

 0
Avatar harinkie
di 22 feb 2011 12:00

harinkie Wieke90 schreef:
En tuurlijk is er in Nederland behoefte aan de Big Four, kijk naar al deze reacties..


46 reacties verkopen geen Goffert uit.

 0
geen avatar
di 22 feb 2011 12:45

teamtallica Zonde zeg, had het graag gezien en ben er van overtuigd dat dit met de juiste lokatie en een normale prijs ruim voldoende kaarten verkoopt om uit de kosten te komen.
Overigens ter info; Sonisphere en MOJO hebben niks met elkaar te maken, Sonisphere is van LiveNation en Kilimanjaro, niet van MOJO! Volgens mij verkocht Sonisphere met name zo slecht door de dure kaarten. 80 euro per persoon en dan ook nog duur bier uit achterlijk kleine plastic bekers durven serveren, daar maak je natuurlijk geen vrienden mee. Als MOJO slim is boeken ze Metallica half juli nog ergens alleen, zonder die andere drie, scheelt in de kosten en dan verkoopt Slayer/Megadeth in het Klokgebouw ook wel uit. (Enne, een beetje slap excuus is het natuurlijk wel, want ik heb het vermoeden dat S/M in het klokgebouw wel eens afgelast zou kunnen worden, maar goed, daarover later meer!)

 0
geen avatar
di 22 feb 2011 12:50

teamtallica Pyrodioxide schreef:
JT1990 schreef:
Metallica, megadeth en anthrax nog nooit gezien en 1x slayer..
Ik wacht nog eens totdat Metallica met een goede line-up hierheen komt ZOALS THE BIG 4-.- Maar nee mojo moet weer kut doen..


Door dit soort "*******" moest ik dus vorig jaar naar Polen om the Big Four te zien.., Sonisphere UK is overigens best goed te doen.

Als je alsnog naar een Big Four show wil zou ik naar Gelsenkirchen of Amneville gaan, allebei goed te rijden (hoewel ik natuurlijk niet weet waar je woont!)

 0
Avatar Ace2000
di 22 feb 2011 14:14

Ace2000 Sonisphere was echt een van de slechtst georganiseerde festivals waar ik geweest ben en ook op eerdere pogingen was wel het een en ander aan te merken. Ik denk dat het vooral aan MOJO zelf ligt dat op zo'n goede package geen winst weten te maken terwijl dat in het buitenalnd wel lukt.

 1
Avatar rvs-mick
di 22 feb 2011 14:15

rvs-mick evile schreef:
The Big Four zijn de slechtste thrash metal bands die er zijn.


haha, echt he!
ga dan lekker naar gelsenkirchen als je ze zo graag alle 4 wilt zien.

 -1
Avatar MaybexMemories
di 22 feb 2011 14:26

MaybexMemories Wieke90 schreef:
(Al weet ik, dat met Metallica erbij, een Big Four show uitverkoopt).quote]

ach nee man. Metallibah verkoopt al jaren niet meer uit. en terecht, gevalletje "vergane glorie"

 -1
Avatar djfundametal
di 22 feb 2011 14:57

djfundametal ik ga gewoon naar gelsenkichen en amneville, maar mij is het niet om de big 4 te doen gewoon om metallica. vergane glorie mogen mensen vinden maar muzikaal heeft metallica mij in mijn jeugd geholpen met hun nummers om depressies te overwinnen. ook al zou metallica totaal niet meer uitverkopen, ik ga gewoon. maar tot nu toe is metallica hier in belgie altijd uitverkocht geraakt. en voor goede concerten moet je gewoon niet in 1 land blijven

 0
Avatar Guidovm
di 22 feb 2011 18:19

Guidovm buke schreef:
prachtig dat Mojo wordt weggezet als een stelletje geldwolven maar niemand het over Metallica heeft (grootste stelletje geldwolven van de hele muziekbusiness).. heeft iemand de bedragen wel eens gezien die zij met een tour verdienen? niet zo zeuren op Mojo dan.


En dan ook nog eens als enige band zo klagen dat ze zo weinig cd's verkopen nog door t looien...
Die zien het niet als nieuwe kansen en nog meer concert bezoekers waar ze kunnen cashen met Mergendice

 0
Avatar deGus
di 22 feb 2011 19:24

deGus Je kan over Metallica zeggen wat je wilt, maar ze blazen nog steeds 80% van alle bands van het podium af. Elke keer een ijzersterke show en elke keer een uitverkochte arena.
De enige reden dat Sonisphere in NL geen succes was organisatorisch en dat is in de hand van Mojo:
Ten eerste was de toegangsprijs absurd hoog.
Daarbij het niet fatsoenlijk kunnen plannen van bands waardoor Mastodon uitviel+ vooraf aangekondigd uitval van The Sword waar geen vervanger voor kwam.
Daarbij stond doodleuk op de site dat er 2 podia zouden zijn, maar ook hier is niets van terecht gekomen.
Mojo is gewoon een walgelijk bedrijf. Gauw opdoeken!

 -1
Avatar jeroensiep
di 22 feb 2011 20:50

jeroensiep deGus schreef:
Je kan over Metallica zeggen wat je wilt, maar ze blazen nog steeds 80% van alle bands van het podium af. Elke keer een ijzersterke show en elke keer een uitverkochte arena.
De enige reden dat Sonisphere in NL geen succes was organisatorisch en dat is in de hand van Mojo:
Ten eerste was de toegangsprijs absurd hoog.
Daarbij het niet fatsoenlijk kunnen plannen van bands waardoor Mastodon uitviel+ vooraf aangekondigd uitval van The Sword waar geen vervanger voor kwam.
Daarbij stond doodleuk op de site dat er 2 podia zouden zijn, maar ook hier is niets van terecht gekomen.
Mojo is gewoon een walgelijk bedrijf. Gauw opdoeken!
Als Mojo failliet gaat dan komen er een stuk minder concerten hier, er is geen bedrijf dat alles gaat overnemen als deze gigant kapot gaat. Nogal egoïstisch om gelijk alle concerten die worden georganiseerd door Mojo op te doeken omdat ze geen metalacts boeken.

Bovendien ben ik het echt niet met je eens over dat Metallica zo ijzersterk (nog) is. Het kan mij echt niet boeien voor 2 uur. Sowieso een rare vergelijking, 80% van de bands blazen ze weg? Welke bands? Alle bands? Want dat is nogal een kortzichtige redenatie; aangezien er ook mensen zijn met een andere muzieksmaak...

 0
Avatar SnarfLiono
di 22 feb 2011 22:29

SnarfLiono Bemoei je dan ook niet met dingen die je smaak niet zijn!!! Maar nee, getrold moet er natuurlijk worden altijd wel mensen die er op in gaan...zucht......

 0
Avatar jeroensiep
di 22 feb 2011 23:39

jeroensiep SnarfLiono schreef:
Bemoei je dan ook niet met dingen die je smaak niet zijn!!! Maar nee, getrold moet er natuurlijk worden altijd wel mensen die er op in gaan...zucht......
Dat is net zoiets als; "als je het niet met me eens ben, houd dan je bek maar". Als ik het ergens wel of niet mee eens ben, mag ik best mijn mening geven. Jij bent zo kortzichtig dat je niet eens geloofd dat iemand echt een andere mening hebt.

 0
Avatar jeroensiep
di 22 feb 2011 23:40

jeroensiep heeft

 0
Avatar SnarfLiono
wo 23 feb 2011 08:28

SnarfLiono Nou , als er een topic met de bands U2 en Metallica is kan ik er donder op zeggen dat jij ook weer komt met je standaardriedeltje "over the hill, niks aan, ouwe lullen, geldwolven, etc. etc." het zit je dus of behoorlijk dwars dat deze bands op festivals komen waar je niet naar toe gaat (dat zou absurd zijn)of je reageert gewoon om reacties uit te lokken en dat is trollen if ever I saw it....

 0
Avatar MaybexMemories
wo 23 feb 2011 09:03

MaybexMemories IMHO is Metallica ook zeker de minste van de Big Four, maar dat is puur mijn mening natuurlijk. Vind ze live nooit echt heel bijzonder en het feit dat ze er behoorlijk vaak naast zitten live (na toch een beduidend aantal jaren ervaring) verbeterd mijn mening ook niet. Needless to say, er zijn een heleboel mensen (gelukkig) die Metallica wel heel erg vet vinden en wellicht lopen te zeiken op andere bands. Gezeurd wordt er toch wel, zo zitten wij mensen in elkaar :) Anyhows ; Domme zet van Mojo of niet, het is toch jammer voor de fans dit en dat is toch het belangerijkste in deze zaak :(

 0
geen avatar
wo 23 feb 2011 09:12

sandervoerman teamtallica schreef:
Zonde zeg, had het graag gezien en ben er van overtuigd dat dit met de juiste lokatie en een normale prijs ruim voldoende kaarten verkoopt om uit de kosten te komen.
Overigens ter info; Sonisphere en MOJO hebben niks met elkaar te maken, Sonisphere is van LiveNation en Kilimanjaro, niet van MOJO! Volgens mij verkocht Sonisphere met name zo slecht door de dure kaarten. 80 euro per persoon en dan ook nog duur bier uit achterlijk kleine plastic bekers durven serveren, daar maak je natuurlijk geen vrienden mee. Als MOJO slim is boeken ze Metallica half juli nog ergens alleen, zonder die andere drie, scheelt in de kosten en dan verkoopt Slayer/Megadeth in het Klokgebouw ook wel uit. (Enne, een beetje slap excuus is het natuurlijk wel, want ik heb het vermoeden dat S/M in het klokgebouw wel eens afgelast zou kunnen worden, maar goed, daarover later meer!)


Euh ik wil niet heel vervelend doen hoor maar Livenation is ale redelijk lang gewoon eigenaar van MOJO, dus alles wat van Livenation is wordt in NL georganiseerd, gepromoot en meegefinancierd door MOJO!

Ben verder ook geen 'Mojo-fan' ofzo, maar de meeste reacties hier slaan kant noch wal. Dit is gewoon een zakelijke overweging en gezien de voorgeschiedenis van kleine financiële debacles inzake grote metal-evenementen snap ik deze beslissing heel goed.

En er dan inderdaad toch gezeurd wordt over 'geldwolven', 'egoïsten', etc. etc. etc. waarom wordt 'de big four' en met name metallica dan buiten schot gehouden?? Zij zijn voor 95% de reden dat die kaarten zo duur moeten zijn hoor! Vloeit rechtstreeks in hun portemonnee via de betaling van het vereiste gage.

Dus hou aub op met al die hypocriete reacties!

 0
Avatar Maynard-J
wo 23 feb 2011 13:51

Maynard-J sandervoerman schreef:Ben verder ook geen 'Mojo-fan' ofzo, maar de meeste reacties hier slaan kant noch wal.

Nee, ze "slaan nergens op" of ze "raken kant noch wal". Sorry, kon het niet laten.

 1
geen avatar
wo 23 feb 2011 14:19

sandervoerman Maynard-J schreef:
sandervoerman schreef:Ben verder ook geen 'Mojo-fan' ofzo, maar de meeste reacties hier slaan kant noch wal.


Scherp, strekking was duidelijk lijkt me ;-)

Nee, ze "slaan nergens op" of ze "raken kant noch wal". Sorry, kon het niet laten.

 0
Avatar jeroensiep
wo 23 feb 2011 21:01

jeroensiep SnarfLiono schreef:
Nou , als er een topic met de bands U2 en Metallica is kan ik er donder op zeggen dat jij ook weer komt met je standaardriedeltje "over the hill, niks aan, ouwe lullen, geldwolven, etc. etc." het zit je dus of behoorlijk dwars dat deze bands op festivals komen waar je niet naar toe gaat (dat zou absurd zijn)of je reageert gewoon om reacties uit te lokken en dat is trollen if ever I saw it....
Haha, omdat ik één keer iets over U2 heb gezegd (enkel dat ik hun laatste werk niet veel aan vind) en omdat ik geen Metallica-fan ben, ben ik gelijk aan het trollen. Ik doe het niet om iemand dwars te zitten, maar iemand die er niet eens tegen kan dat andere mensen iets anders leuker vinden...dat die zich er zo druk om maken is alleen maar mooi meegenomen.

 0
Avatar KingRichard
do 24 feb 2011 00:49

KingRichard Hahahahahahaha!!! Metallica is gewoon koning en Mojo sucks!!! In andere landen slagen dit soort dingen wel maar in NL. weer niet, toch een kwestie van dingen anders regelen ... Mojo heeft ook teveel in eigen beheer. We hebben t al te ver laten komen ...

 0
Avatar MaybexMemories
do 24 feb 2011 08:31

MaybexMemories @ ^ : Metallica Koning? .. Oh ...ik dacht dat jij koning was man! Hence your name!

 0
Avatar Wipneuz
do 24 feb 2011 13:51

Wipneuz faal

 0
Avatar Bizlip
do 24 feb 2011 22:36

Bizlip Alleen al aan het aantal reacties op deze post moet Mojo kunnen zien dat het wel rendabel zou zijn geweest.

Stelletje faalhazen daar...

 0
geen avatar
vr 25 feb 2011 12:35

sandervoerman Bizlip schreef:
Alleen al aan het aantal reacties op deze post moet Mojo kunnen zien dat het wel rendabel zou zijn geweest.

Stelletje faalhazen daar...


Inderdaad, want +/-60 reacties op festivalinfo.nl staat uiteraard garant voor de verkoop van een dikke 40.000 kaarten!

 0
Avatar Tenrash
vr 25 feb 2011 17:30

Tenrash sandervoerman schreef:
Bizlip schreef:
Alleen al aan het aantal reacties op deze post moet Mojo kunnen zien dat het wel rendabel zou zijn geweest.

Stelletje faalhazen daar...


Inderdaad, want +/-60 reacties op festivalinfo.nl staat uiteraard garant voor de verkoop van een dikke 40.000 kaarten!

Het is in elk geval wel het nieuwsbericht met de meeste reacties in een hele lange tijd :)
Dat heeft er niks mee te maken uiteraard, maar het zegt toch wel wat.

 0
Avatar civicracer
vr 25 feb 2011 18:54

civicracer Bij mojo draait het alleen nog maar om het geld, een metalfestival kun je hier vergeten! Mojo wil alleen nog maar van die mainstream kut muziek zoals op pinkpop....ik ga lekker na graspop!

 0
Avatar BasP
vr 25 feb 2011 18:59

Wrong Ik stel voor dat degenen die de big four willen hebben in Nederland, dat zelf regelen. zet zelf maar eens een boekingskantoor op en haal ze binnen. Mojo is ook maar een bedrijf. :)

 0
geen avatar
vr 25 feb 2011 21:48

jolanda58 Solar.Cell schreef:
Wieke90 schreef:
Solar.Cell schreef:
Ze kopen het Goffertpark makkelijk uit. De rede dat Mojo ze hebben afgewezen is omdat ze hun bang zijn voor hun image omdat metal nog steeds als "duivels" gezien wordt hier in Nederland.


metal wordt niet als duivels gezien in Nederland, dat is onzin. We hebben jaren kunnen genieten van Waldrock en een aantal keer van Fields of Rock. De reden dat ze het niet doen is omdat mojo geen metal meer wil programmeren omdat het in Nederland niet voldoende geld meer oplevert (waarom denk je dat Waldrock er na meer als 10 jaar mee gekapt is).

Wat al gezegd is, iedereen gaat naar buitenlandse festivals toe waardoor het dus geen zin meer heeft om een metal festival in Nederland te organiseren.

Face it, metal verkoopt helaas niet meer in Nederland..

Het verkoopt niet omdat de bevolking er iets op tegen heeft en het als duivels ziet, ik word bijna elke dag wel geconfronteerd met volk dat me scheef aankijkt, idiote vragen steld, er niemand naast me wil zitten in de trein omdat ik patches op mn jas heb. Face it, doorsnee Nederlanders zijn ontzettend oppervlakkig en dus heeft Mojo metal afgewezen omdat het meer geld kan verdienen via andere muziekale stromingen. Dus ja jij hebt ook gelijk, ze verdienen hun brood niet met metal, maar ze zijn ook bang voor hun imago.

Dat vind ik wel apart, dat je zo wordt aangekeken. Ik heb juist het tegenovergestelde. Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen, ik ben 52 jaar en nog erger vrouw!! Veel mannelijke collega's nu en vroeger zijn stikjaloers op mijn man, omdat hij WEL een vrouw heeft die van metal/rock houdt.
Maar waarom zou een festival niet en Metallica alleen wel uitverkocht zijn? Ik vind dat niet logisch.
Bij the Big Four heb je toch 4 keer voor minder euro's dan 4 aparte concerten

 0
geen avatar
vr 25 feb 2011 21:51

jolanda58 Solar.Cell schreef:
Wieke90 schreef:
Solar.Cell schreef:
Ze kopen het Goffertpark makkelijk uit. De rede dat Mojo ze hebben afgewezen is omdat ze hun bang zijn voor hun image omdat metal nog steeds als "duivels" gezien wordt hier in Nederland.


metal wordt niet als duivels gezien in Nederland, dat is onzin. We hebben jaren kunnen genieten van Waldrock en een aantal keer van Fields of Rock. De reden dat ze het niet doen is omdat mojo geen metal meer wil programmeren omdat het in Nederland niet voldoende geld meer oplevert (waarom denk je dat Waldrock er na meer als 10 jaar mee gekapt is).

Wat al gezegd is, iedereen gaat naar buitenlandse festivals toe waardoor het dus geen zin meer heeft om een metal festival in Nederland te organiseren.

Face it, metal verkoopt helaas niet meer in Nederland..

Het verkoopt niet omdat de bevolking er iets op tegen heeft en het als duivels ziet, ik word bijna elke dag wel geconfronteerd met volk dat me scheef aankijkt, idiote vragen steld, er niemand naast me wil zitten in de trein omdat ik patches op mn jas heb. Face it, doorsnee Nederlanders zijn ontzettend oppervlakkig en dus heeft Mojo metal afgewezen omdat het meer geld kan verdienen via andere muziekale stromingen. Dus ja jij hebt ook gelijk, ze verdienen hun brood niet met metal, maar ze zijn ook bang voor hun imago.

Dat vind ik wel apart, dat je zo wordt aangekeken. Ik heb juist het tegenovergestelde. Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen, ik ben 52 jaar en nog erger vrouw!! Veel mannelijke collega's nu en vroeger zijn stikjaloers op mijn man, omdat hij WEL een vrouw heeft die van metal/rock houdt.
Maar waarom zou een festival niet en Metallica alleen wel uitverkocht zijn? Ik vind dat niet logisch.
Bij the Big Four heb je toch 4 keer voor minder euro's dan 4 aparte concerten

 0
Avatar Sava666
za 26 feb 2011 01:30

Sava666 ik mis dynamo open air....
en op de dvd blazen anthrax, megadeth en slayer metalica echt helemaal aan gruzelementen!

 0
Avatar darkjustice-drummer
za 26 feb 2011 02:07

darkjustice-.. Fuck Mojo... maar dat wisten we al langer..

in ieder geval, ik ga er niet om treuren.. Metallica heb ik nu zo`n 6/7 keer gezien en ondanks dat ik me er live wel bij vermaak: die band heeft z`n beste tijd echt wel gehad.. zelfde geldt voor Slayer.. nieuwe platen vind ik niks en op Graspop 2010(was de derde of vierde keer da k ze zag) vond ik ze echt waardeloos

Anthrax vind ik weer helemaal geweldig sinds Belladonna terug is(die vorige zanger vond ik ook matig), en ze waren echt FAN-TAS-TISCH in metropool hengelo vorig jaar, en ik ben zeker voor deze band aanwezig op Zwarte Cross 2011!!

Megadeth is de enigste die ik nog niet heb gezien, daarom ga ik denk ik maar naar Eindhoven in April.. al vind ik de prijzen voor zulke bands ook niet altijd de moeite waard... maarja, dat is een eeuwig durende discussie

dat is wat ik er persoonlijk van vind.. fuck mojo

 0
geen avatar
za 26 feb 2011 10:47

LadyEvil jolanda58 schreef:Maar waarom zou een festival niet en Metallica alleen wel uitverkocht zijn? Ik vind dat niet logisch.
Bij the Big Four heb je toch 4 keer voor minder euro's dan 4 aparte concerten

Losse concerten van deze bands hoeven niet allemaal uitverkocht te zijn om rendabel te zijn voor Mojo. Metallica alleen hoeft het Goffert Part niet uit verkopen om uit de kosten te komen. Maar als je de "big four" gezamenlijk boekt, zullen ze alle vier de absolute hoofdprijs als gage vragen, met als gevolg dat de ticketprijs van het concert erg hoog komt te liggen en je bovendien een uitverkocht voetbalstadion of Goffert Park nodig hebt wil Mojo nog winst kunnen maken. Metallica alleen kan ook op een wat kleinere locatie (zoals Gelredome), met een wat lagere ticketprijs en hoeft niet uit te verkopen om uit de kosten te kunnen komen. Niet dat ik het eens ben met de redenatie van Mojo overigens, maar jouw gedachte (dat een los Metallica-concert ook zou MOETEN uitverkopen) klopt evenmin.

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.