Lowlands krijgt o.a. Aphex Twin, The Offspring, Crystal Castles

Door Marz667 op 28 april 2011 - 13:03 1 Lowlands heeft vandaag nieuwe namen bekend gemaakt. Ook Aphex Twin, The Offspring, Crystal Castles, The Naked And Famous, Within Temptation, Agnes Obel, Nationaal Jeugd Jazz Orkest o.l.v. Benjamin Herman, Jungle By Night, Le Butcherettes, Underoath en Lykke Li mogen het podium beklimmen.

De negentiende editie van het 'A Campingflight to Lowlands Paradise' wordt gehouden op het evenemententerrein Walibi World in Biddinghuizen. Eerder werden o.a. Arctic Monkeys, Bullet For My Valentine, Rise Against, Interpol en The Wombats bevestigd.

Wekelijks het belangrijkste festivalnieuws in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



Dauwpop festival logo 20031

DAUWPOP KRIJGT TWEE NIEUWE AREASDauwpop heeft een tweetal nieuwe areas gecreëerd, zoals de Passoa Beach...

chef special

LIFE | LIVE FESTIVAL IN DEN HAAG GAAT DOOR Het festival in de Haagse binnenstad op vrijdag 29 april kan gewoon doorgaan....

REACTIES

Avatar Crown_of_Thorns
do 28 apr 2011 13:12

Crown_of_Tho.. Lykke Li! Woehoe, leuke namen :)

 -1
Avatar noname
do 28 apr 2011 13:13

noname Offspring vind ik toch wel een vette toevoeging :)

 -1
Avatar jopkop
do 28 apr 2011 13:20

jopkop the butcherettes of le butcherettes?

 -1
Avatar youcancallmeJANEK
do 28 apr 2011 13:22

youcancallme.. APHEX TWIN! eindelijkkkkkkkk

 -1
Avatar Stannie
do 28 apr 2011 13:30

Stannie Heerlijke namen! #LL11

 -1
Avatar bertc
do 28 apr 2011 13:31

bertc Wat een geweldige namen tot nu al!

 -1
Avatar Abrikozenjam
do 28 apr 2011 13:32

Abrikozenjam Aphexxx twinnn!! Zeer nice!

 -1
geen avatar
do 28 apr 2011 13:35

sanderdinges NOOO, geen kaarten voor lowlands, (Nooit willen gaan ook) Maar Aphex Twin! Hopen dat hij ook nog ergens anders komt.

 0
Avatar Gyges
do 28 apr 2011 13:45

Gyges Niet slecht! Offspring is wel lachen, WT ook wel leuk, maar vooral Agnes Obel en Lykke Li! Ik heb nu al zin in de zaterdagopening van de India!

 -1
Avatar Ace2000
do 28 apr 2011 13:45

Ace2000 OOw... wat mij betreft beste line up sinds lange tijd. Hulde voor het contracteren van Underoath .

Ik ken veel mensen die blij worden van The Offspring.

 0
Avatar walterschen
do 28 apr 2011 13:48

walterschen Offspring!!!

 0
Avatar bertc
do 28 apr 2011 13:48

bertc Wat een geweldige namen tot nu al!

 0
geen avatar
do 28 apr 2011 13:56

AATKWADRAAT THE OFFSPRING & APHEX TWIN! Hoopte stiekem op the streets (pukkelpop)en white lies??? maar kan nog komen

 -1
Avatar 14139
do 28 apr 2011 14:11

14139 THE OFFSPRING EINDELIJK GA IK ZE ZIEN!!!!!!

 -1
Avatar Sphinx
do 28 apr 2011 14:11

Sphinx Ik ben heel blij met The Naked & Famous, Crystal Castles, The Offspring en Underoath! Echt SUPER Line-up tot nu toe!

 -1
geen avatar
do 28 apr 2011 14:13

pilsnikkenop.. Hmm doet mij persoonlijk nu niet zo veel, Ik ga nog even alles luisteren voordat ik oordeel ;p

 1
Avatar Maynard-J
do 28 apr 2011 14:29

Maynard-J Had Agnes Obel eigenlijk al niet meer verwacht vanwege haar clubtour komende maand (waar ik in Breda bij ga zijn), maar heel fijn dat ze ook komt. The Offspring heb ik al vaker gezien maar blijft leuk, en Aphex Twin wil ik ook wel ns meemaken. Underoath net even gecheckt op YouTube, ook lang niet slecht.

LL en Pukkelpop komen qua line-up steeds verder uit elkaar te liggen, tot nu toe zwaar in het voordeel van LL.

De twee namen waar ik nu nog het meest op hoop: Radiohead en The Low Anthem.

 -1
Avatar tobyhazenberg
do 28 apr 2011 14:31

tobyhazenberg ... nog geen echte knaller, toch?!
Wacht nog steeds op iets van kaliber, Soundgarden, SOAD...

 1
Avatar Kello
do 28 apr 2011 14:39

Kello Ik word hier heel gelukkig van!

 -1
Avatar GogolMischa
do 28 apr 2011 15:06

GogolMischa The Offspring!!!!!!!!!!!!!! meer kon ik niet wensen =D

 -1
Avatar meneerbas
do 28 apr 2011 15:30

meneerbas Voor alle Offspring liefhebbers: Zo goed zijn ze live niet meer ;)

Hehe sorry, maar opzich blijft het geinig!

 -1
Avatar Xclusivjay
do 28 apr 2011 15:31

Xclusivjay Was te verwachten, hmm, de leuke bands staan ook op Pukkelpop... Voorkeur till now, ckr Pukkelpop!

 1
geen avatar
do 28 apr 2011 15:48

TerrorTed Hopelijk wordt the offspring niet zo'n optreden als NOFX vorig jaar, want dan ga ik huilen :(

En voor al die mensen die steeds pukkelpop met lowlands zitten te vergelijken....ben je nu een nederlander of niet??? ;)

 -1
Avatar jeroensiep
do 28 apr 2011 15:51

jeroensiep sanderdinges schreef:
NOOO, geen kaarten voor lowlands, (Nooit willen gaan ook) Maar Aphex Twin! Hopen dat hij ook nog ergens anders komt.
Aphex Twin viel heeeeeeel erg tegen op Dour, en ik heb niemand gehoord die dat niet was. Ben mijn interesse erin gelijk kwijtgeraakt, alleen de show (beelden) zijn wel aardig indrukwekkend.

 -1
Avatar jeroensiep
do 28 apr 2011 15:55

jeroensiep TerrorTed schreef:
Hopelijk wordt the offspring niet zo'n optreden als NOFX vorig jaar, want dan ga ik huilen :(

En voor al die mensen die steeds pukkelpop met lowlands zitten te vergelijken....ben je nu een nederlander of niet??? ;)
Liever niet, aangezien dat het meest saaie publiek van Europa betreft. Wat interesseerd het een muziek/festivalliefhebber nou of het festival in Nederland is? Ik vind dat er op Lowlands te veel mensen zijn die erheen gaan om er te zijn, alsof ze naar een camping in Zeeland gaan of zoiets. Sta ik persoonlijk liever tussen de feestende muziekliefhebbers uit de gehele wereld.

 -2
Avatar Nicole.A
do 28 apr 2011 16:00

Nicole.A Cystal Castles, nice!

 -1
Avatar TEUNNN
do 28 apr 2011 16:03

TEUNNN FML

 0
Avatar lizaboon
do 28 apr 2011 16:17

lizaboon SUPERRRR!!!

 -1
Avatar tobyhazenberg
do 28 apr 2011 16:18

tobyhazenberg NOFX was op PP goed en op Groezrock afgelopen keer geweldig! Een band die het niks interesseert, niet aan regels, contracten of platenbazen vastzitten en gewoon voor hun lol spelen!
LL is een camping-festival, waar mensen gewoon dagen zitten zonder op het festivalterrein te komen.

 0
geen avatar
do 28 apr 2011 16:25

TerrorTed jeroensiep schreef:
Liever niet, aangezien dat het meest saaie publiek van Europa betreft. Wat interesseerd het een muziek/festivalliefhebber nou of het festival in Nederland is? Ik vind dat er op Lowlands te veel mensen zijn die erheen gaan om er te zijn, alsof ze naar een camping in Zeeland gaan of zoiets. Sta ik persoonlijk liever tussen de feestende muziekliefhebbers uit de gehele wereld.


Oh ja wij Nederlanders staan echt bekend als het meest saaie publiek wanneer het om feestende menigten gaat..Jij leeft zeker onder een steen, als het Nederlands elftal tijdens een EK of WK moet spelen?? Over het algemeen staan wij toch echt bekend als het meest gezelige en vriendelijk feest vierende volk.

Ook die drog reden elke keer dat naar lowlands steeds meer mensen gaan alleen maar om er bij te zijn, daar liepen mensen vorig jaar ook al over te zeuren en ik vond het reuze meevallen, ja natuurlijk is er ander publiek, maar dat heb je nu eenmaal als er verschillende generaties bij elkaar komen. Te tijden dat een selectieve groep 'muziekliefhebbers' stond te headbangen bij iets zoals slayer zijn nu eenmaal voorbij.

Dit is trouwens niet alleen maar bij lowlands dit is ook bij andere festivals en zal zeker ook wel bij pukkelpop zijn. Was vorig jaar ook op Rock am Ring en daar was het ook een mix van publiek en dat maakte het er niets minder gezellig om.

 3
Avatar living__for__today
do 28 apr 2011 16:31

living__for_.. TerrorTed schreef:
Hopelijk wordt the offspring niet zo'n optreden als NOFX vorig jaar, want dan ga ik huilen :( .....
/quote]
Wat was er mis met het optreden van NOFX dan? Ik vond ze zelf wel goed spelen en tsja, met zo'n kutpubliek als wat LL aantrekt dan vind ik het niet raar dat ze nog veel lulliger gaan doen dan normaal. En ik vond het zeker niet een van de beste optredens die ik van ze heb gezien, maar duidelijk wel de grappigste!

 0
geen avatar
do 28 apr 2011 16:34

TerrorTed NOFX stond daar een beetje stoned op het podium, muziek was niet super, al waren ze inderdaad wel grappig, maar als ik voor humor kwam, dan was ik wel bij het cabaret gaan zitten...

 0
Avatar living__for__today
do 28 apr 2011 16:40

living__for_.. @ Terrorted: Ik ben zelf 2 keer naar lowlands gegaan, en 7 keer naar festivals in het buitenland en ik moet wel zeggen dat ik het publiek op LL echt bi-zar saai vond vergeleken met de andere festivals. Naar mijn mening is het Nederlandse publiek echt het saaiste publiek wat er is. Ook ben ik het volledig met jeroensiep eens dat het steeds meer en meer gaat om te kunnen zeggen dat ze op LL zijn geweest enzo. Voor mij geen LL meer maar lekker elk jaar Groezrock en de goedkope festivals in Duitsland (highfields, area4, groezrock) waar het tenminste om een mix gaat van GOEDE artiesten en sfeer en niet waar iedereen zo stoer is dat die zegt dat de line up geen drol boeit maar dat alles om de "bijzondere sfeer" van LL gaat.

 -2
Avatar Marek
do 28 apr 2011 16:44

Marek Is het een schande dat ik Alphex Twins niet ken? The Offspring, Naked and Famous en Christal Castles erg blij mee!

 0
geen avatar
do 28 apr 2011 16:47

TerrorTed @Living en jeroensiep: En wat vind je dan zo saai aan ze? Springen ze te weinig, drinken ze niet genoeg bier? Niet genoeg headbangers? Lachen ze niet genoeg? Steken ze te weinig tenten in de fik? Zijn er niet genoeg beker oprapers? (Al is elke beker opraper er al 1 te veel naar mijn mening)

Ik wil toch graag wel eens weten wat er nu als saai wordt gezien aan het nederlandse publiek?

 0
Avatar AnEmptyCanvas
do 28 apr 2011 17:35

AnEmptyCanvas Richard D James....
die man geeft me al kippenvel voordat die begonnen is... Misschien toch maar een kaartje overwegen... geil!

 0
Avatar zizou
do 28 apr 2011 18:16

zizou @terrrorted
nederlands voetbal publiek is heel iets anders..schaam je je kapot voor, stelletje clowns van europa!

nederlands festival publiek is veel te verwend en niet enthousiast. vind ik..

 0
Avatar buke
do 28 apr 2011 18:23

buke Ik vind het Lowlands publiek eigenlijk wel prettig. Vriendelijk, gemoedelijk en gelukkig kritisch genoeg om festivalorganisatoren scherp te houden. Die scherpte zit er zeker in; Aphex Twin (oordopjes mee), Lukke Li en Agnes Obel zijn mooie toevoegingen!

Offspring is leuk voor het minder kritische Lowlandspubliek ;)

 2
Avatar buke
do 28 apr 2011 18:23

buke Lykke Li that is, anders lijkt het wel erg op Luky Luke

 0
Avatar jeroensiep
do 28 apr 2011 18:31

jeroensiep TerrorTed schreef:
@Living en jeroensiep: En wat vind je dan zo saai aan ze? Springen ze te weinig, drinken ze niet genoeg bier? Niet genoeg headbangers? Lachen ze niet genoeg? Steken ze te weinig tenten in de fik? Zijn er niet genoeg beker oprapers? (Al is elke beker opraper er al 1 te veel naar mijn mening)

Ik wil toch graag wel eens weten wat er nu als saai wordt gezien aan het nederlandse publiek?
Nou, ik zeg niet dat alle Nederlanders zo zijn voordat ik daar commentaar op krijg. Maar ik vind dat ze inderdaad te weinig bewegen, te veel zeuren, (de mayonaise is op, op Sziget om maar een voorbeeld te noemen :P) alleen naar de Nederlandse acts gaan bijvoorbeeld, of heel de dag op de camping zitten omdat geen band ze interesseren, interactie met band is vrij rampzalig zeker vergeleken met Duitsland en Engeland. Ik zie op Nederlandse festivals 1000'en mensen compleet ongeïnteresseerd naar het podium staan kijken. (als ze er nog niet met de rug naar toe staan)

Ook bij concerten is beweging schaars, ik heb vaak genoeg meegemaakt dat de mensen die de band en de muziek kenden op één hand te tellen was. Het verschil tussen Rise Against in Amsterdam of Rise Against in Brussel is wel heel belachelijk groot bijvoorbeeld.

+ het feit dat een hoop Nederlanders bevooroordeeld zijn over bijvoorbeelden Fransen en Wallonïers (op Dour) en dan lopen te zeiken wat een kutvolk het is of ze in het Nederlands belachelijk proberen te maken omdat ze het toch niet verstaan. En dan later janken omdat je tent is leeggehaald of dat je ruzie hebt...Lichaamstaal tegenover mensen is wereldwijd af te lezen, en op die manier zullen ze jouw ook vies aankijken. Ik hoor veel Nederlanders andere volken: Duisters, Fransen, Hongaren, Polen, Engelsen af lopen te kraken terwijl ze zelf minstens zo erg zijn.

Mede om die redenen vind ik het Nederlandse publiek saai en zelfs vervelend op sommige momenten. Je kunt er wel heel bevooroordeeld naar kijken, maar in het buitenland maken ze er echt wel een groter feestje van.

 0
geen avatar
do 28 apr 2011 18:37

poedel jeroensiep schreef:
sanderdinges schreef:
NOOO, geen kaarten voor lowlands, (Nooit willen gaan ook) Maar Aphex Twin! Hopen dat hij ook nog ergens anders komt.
Aphex Twin viel heeeeeeel erg tegen op Dour, en ik heb niemand gehoord die dat niet was. Ben mijn interesse erin gelijk kwijtgeraakt, alleen de show (beelden) zijn wel aardig indrukwekkend.

nou ik vond het wel geweldig op dour, ook te zien waar je stond, want uit elke reeks boksen kwamen er andere geluidjes echt supervet!!

 -1
Avatar swoejss
do 28 apr 2011 19:02

swoejss within temptatiomn :D

 -1
geen avatar
do 28 apr 2011 19:12

faculty Lykke ly, offspring, aphex twin, crystal castles.. Wat een heerlijke namen allemaal.. stuur bonobo ook nog eens door van pukkelpop naar lowlands :)

Within temptation mag thuis blijven..

 -1
Avatar Stve
do 28 apr 2011 19:34

Stve Hulde voor JeroenSiep. +1

Nederlanders moeten gewoon minder van elkaar aan trekken, zich minder schamen en lekker ongegeneerd goed party-en!

Ontopic: er begint eindelijk eens wat leuks binnen te druppelen op Lowlands. Dat is goed om te zien!

 -2
Avatar Ace2000
do 28 apr 2011 19:57

Ace2000 Klopt wel een beetje, Nederlanders durven pas los te gaan als een ander dat ook doet, anders staat iedereen wat stilletjes te kijken. We zijn niet echt een spontaan volk. Ga je naar Prince ofzo, wordt er amper gedanst. Ik vind overigens bij Lowlands wel een positieve uitzondering daarop.

 -1
Avatar Ace2000
do 28 apr 2011 20:23

Ace2000 Klopt wel een beetje, Nederlanders durven pas los te gaan als een ander dat ook doet, anders staat iedereen wat stilletjes te kijken. We zijn niet echt een spontaan volk. Ga je naar Prince ofzo, wordt er amper gedanst. Ik vind overigens bij Lowlands wel een positieve uitzondering daarop.

 -1
Avatar Staind
do 28 apr 2011 20:50

Staind The Offspring!! Supervet! Mijn eerste keer en nu al een hele goede line-up al zeg ik het zelf, het spul dat ik nog niet ken binnenkort is ff luisteren.
Ik mag aannemen dat The Offspring headliner wordt? Ben benieuwd naar de andere headliners dan *hoopt stiekem op Limp Bizkit*

 -1
Avatar kuifjeschaap
do 28 apr 2011 21:21

kuifjeschaap lache, the offspring!

Leuk nieuws nu ik net terug ben vanuit Oz en NZ, paar leuke festivalletjes pakken en dan snel in oktober weer terug!

 -1
Avatar Bard
do 28 apr 2011 22:09

Bard Staind schreef:
Ik mag aannemen dat The Offspring headliner wordt?


Dat mag maar ik denk het niet. Hoop ook van niet trouwens. Hartstikke leuk hoor the Offspring maar bewaar headline plekken maar voor bands/acts die heden ten dage (nog) echt iets betekenen.

 0
Avatar living__for__today
do 28 apr 2011 23:04

living__for_.. Hulde voor JeroenSiep. +2

 -1
geen avatar
vr 29 apr 2011 00:00

bram53 ok weer en sinasappelgevecht bij the offspring

 -1
Avatar Midas
vr 29 apr 2011 00:00

Midas The Offspring!!! yeaaahhh

 -1
Avatar ProgDamien
vr 29 apr 2011 00:04

ProgDamien Ben ik nou echt de enige die deze namen matig vind?? Enige echt toffe namen zijn tot nu toe Interpol en Rise Against, waarvan ik de laatste pas nog gezien heb. Smaak i guess..

 1
geen avatar
vr 29 apr 2011 08:20

vidaloca noname schreef:
Offspring vind ik toch wel een vette toevoeging :)


Dat vond ik als kind al kinder muziek!
Ben tot dus ver blij dat ik de loting niet door kwam...
Wt omg!

 0
geen avatar
vr 29 apr 2011 08:31

vidaloca Dat Jeroen toe is aan n extra portie anti depressive hebben we allemaal zojuist kunnen lezen...

 0
Avatar basnath
vr 29 apr 2011 08:31

basnath Staind schreef:
Ik mag aannemen dat The Offspring headliner wordt?


Dat zou ik hoogst opmerkelijk vinden! Ze stonden in 2004 op vrijdag om 20:00u in de Alpha. Misschien mogen ze in de Grolsch als afsluiter.

 0
Avatar Maynard-J
vr 29 apr 2011 09:06

Maynard-J zizou schreef:
nederlands festival publiek is veel te verwend en niet enthousiast. vind ik..


Raar, dat heb ik juist met de Belgen. Op Werchter 2005 heb ik Foo Fighters en Green Day gezien vanuit het tweede vak en daar was ik zo ongeveer de enige die in beweging kwam. De totale apathie op datzelfde festival tijdens het optreden van Arcade Fire vorig jaar was wel de druppel, in 2007 kregen ze op Lowlands een heldenontvangst. Ik vind de sfeer daar, en ook op Pinkpop, vele malen beter dan ik in België heb gezien. Of het in Duitsland beter is zal ik in juni voor het eerst zien.

Daarnaast vind ik de Belgen juist verwender omdat die elk jaar gegarandeerd de groten der aarde op Werchter hebben staan door een veel groter budget en meer subsidie. Als ze niet zo verwend waren zouden ze veel sneller tevreden zijn met het programma en zou Werchter veel eerder uitverkopen.

Dat LL zo snel uitverkoopt als dit jaar is omdat mensen ervan uitgaan dat het programma altijd breed genoeg wordt om je drie dagen te vermaken en het op de campings ook gezellig is (wat ik van Werchter en Pukkelpop niet kan zeggen), en niet omdat het hip is om erbij te zijn. Dat geldt tenminste voor mij, en ik heb hier nog niemand een andere reden horen geven waarom ze wel een kaartje voor LL hebben gekocht. Dit gezeik over LL-gangers komt van mensen die nog nooit op LL zijn geweest of deze keer geen kaartje hebben kunnen krijgen.

 2
Avatar tobyhazenberg
vr 29 apr 2011 12:02

tobyhazenberg psiessss... en een feest zul je er toch zelf van moeten maken ik hoef maar 1 ding eingelijk te zeggen: KEES VAN DE HONDT en beweer dan nog maar eens dat "wij" nederlanders een saai publiek zijn!

 1
geen avatar
vr 29 apr 2011 12:53

kempie Weinig echt leuke namen tot nu toe alleen the view en wombats. Misschien is het nog niet zo erg dat ik geen kaartje heb weten te bemachtigen.

En de offspring. Kom op zeg weer zo'n punkband die nog steeds teert op successen uit een ver verleden en weer iedereen enthousiast. Ik weet nog blink 182 vorig jaar was iedereen ook zo blij mee uiteindelijk was het de sof van het festival, slecht dat het optreden werd gevonden.

 0
Avatar tobyhazenberg
vr 29 apr 2011 13:17

tobyhazenberg Offspring kun je niet meer echt onder punk plaatsen. Blink was niet erg sterk op PP. Maar ik noem een ToyDolls, NOFX, Rancid, Bad Religion die er altijd wel wat moois van maken. Ookal hebben ze een ver verleden...

 0
Avatar Keith
vr 29 apr 2011 14:14

Keith kempie schreef:
En de offspring. Kom op zeg weer zo'n punkband die nog steeds teert op successen uit een ver verleden en weer iedereen enthousiast. Ik weet nog blink 182 vorig jaar was iedereen ook zo blij mee uiteindelijk was het de sof van het festival, slecht dat het optreden werd gevonden.


Tsja, het is wat je er van verwacht. Offspring was echt een aanfluiting op Sziget maar de meeste mensen deerde dat niet vanwege het hoge jeugdsentiment gehalte.

Ik vind het totale programma juist weer wel beter dan vorige jaren....

 0
Avatar Keith
vr 29 apr 2011 14:19

Keith Maynard-J schreef:
zizou schreef:
nederlands festival publiek is veel te verwend en niet enthousiast. vind ik..

Raar, dat heb ik juist met de Belgen.

Het is gewoon het hele nederlandstalige volk :D

Ook is het de vraag of mensen die niet helemaal los gaan op de muziek niet ook aan het genieten zijn van de muziek. Iedereen beleeft muziek om zijn manier en ook daar moeten we gewoon de ruimte voor zijn.

 0
Avatar Flying_Dutchman
vr 29 apr 2011 14:20

Flying_Dutch.. The Naked and Famous & Crystal Castles! Nice! Nu nog The Boxer Rebellion, Esben & The Witch en The Strokes.

 0
Avatar QuintMidas
vr 29 apr 2011 14:28

QuintMidas 2 redenen waarom het Nederlandse publiek over het algemeen zo kut is:
1) Ze weten hun bek niet te houden: Zie Mark Lanegan afgelopen jaar op LL. Tuurlijk is het vervelend als de muziek uitvalt, maar als de man weer opnieuw begint met spelen, heb dan het fatsoen je snavel te houden of 100 meter door te lopen als je zo nodig de werkweek door wil spreken met de melkboer van de oma van je achterbuurvrouw.
2) Nederlanders hebben geen fatsoen: Altijd (voor)dringen bij de drank en etenstenten. Moet je voor de aardigheid eens naar Duitsland of België gaan. "Was u aan de beurt?" "Nee, hij/zij was eerder."... Een verademing.

Verder moet Lowlands nodig eens ophouden met alleen nog maar (zogenaamde) dj's programmeren na 23.00 uur. Voor de bandjesliefhebber is er na dat tijdstip geen ruk meer te beleven.

 -1
Avatar Rock_Roll_All_Night
vr 29 apr 2011 14:37

Rock&Rol.. ProgDamien schreef:
Ben ik nou echt de enige die deze namen matig vind?? Enige echt toffe namen zijn tot nu toe Interpol en Rise Against, waarvan ik de laatste pas nog gezien heb. Smaak i guess..


Nee hoor. Ik had verwacht dat dit een jaar zou worden dat Lowlands ver boven Pinkpop uit zou kunnen, maar daar hebben ze tot nu toe nog niets van laten zien.

 0
Avatar QuintMidas
vr 29 apr 2011 14:46

QuintMidas 2 redenen waarom het Nederlandse publiek over het algemeen zo kut is:
1) Ze weten hun bek niet te houden: Zie Mark Lanegan afgelopen jaar op LL. Tuurlijk is het vervelend als de muziek uitvalt, maar als de man weer opnieuw begint met spelen, heb dan het fatsoen je snavel te houden of 100 meter door te lopen als je zo nodig de werkweek door wil spreken met de melkboer van de oma van je achterbuurvrouw.
2) Nederlanders hebben geen fatsoen: Altijd (voor)dringen bij de drank en etenstenten. Moet je voor de aardigheid eens naar Duitsland of België gaan. "Was u aan de beurt?" "Nee, hij/zij was eerder."... Een verademing.

Verder moet Lowlands nodig eens ophouden met alleen nog maar (zogenaamde) dj's programmeren na 23.00 uur. Voor de bandjesliefhebber is er na dat tijdstip geen ruk meer te beleven.

 0
Avatar Rock_Roll_All_Night
vr 29 apr 2011 14:57

Rock&Rol.. ProgDamien schreef:
Ben ik nou echt de enige die deze namen matig vind?? Enige echt toffe namen zijn tot nu toe Interpol en Rise Against, waarvan ik de laatste pas nog gezien heb. Smaak i guess..


Nee hoor. Ik had verwacht dat dit een jaar zou worden dat Lowlands ver boven Pinkpop uit zou kunnen, maar daar hebben ze tot nu toe nog niets van laten zien.

 0
Avatar GogolMischa
vr 29 apr 2011 16:43

GogolMischa living__for__today schreef:
@ Terrorted: Ik ben zelf 2 keer naar lowlands gegaan, en 7 keer naar festivals in het buitenland en ik moet wel zeggen dat ik het publiek op LL echt bi-zar saai vond vergeleken met de andere festivals. Naar mijn mening is het Nederlandse publiek echt het saaiste publiek wat er is. Ook ben ik het volledig met jeroensiep eens dat het steeds meer en meer gaat om te kunnen zeggen dat ze op LL zijn geweest enzo. Voor mij geen LL meer maar lekker elk jaar Groezrock en de goedkope festivals in Duitsland (highfields, area4, groezrock) waar het tenminste om een mix gaat van GOEDE artiesten en sfeer en niet waar iedereen zo stoer is dat die zegt dat de line up geen drol boeit maar dat alles om de "bijzondere sfeer" van LL gaat.


kom op man emil, 7 buitenlandse festivals waarvan 5 x groez, en een keer rebellion en hurricane, waarvan rebellion en groez nog min of meer genregespecialiseerd zijn
en mij ga je iig niet wijsmaken dat je het publiek op hurricane vetter vond dan op lowlands

ja natuurlijk lopen er steeds meer ikmoeteenkeeropllgeweestzijn-types rond, maar was jij niet om die zelfde reden de eerste keer mee... en vervolgens ook een tweede keer

en zei je ook niet dat je het 2 keer supervet vond, beetje hypocriet als je nu elke mogelijkheid aangrijpt om lowlands af te kraken, vind ik eerlijkgezegd beetje raar

en wat betreft goede artiesten, dat blijft een kwestie van smaak, ik snap dat er misschien te weinig bands op lowlands komen die wilt zien, maar dat komt wss omdat je puur op punk gericht band en de rest al gauw als niet interessant afschildert...

maar goed van mij mag je doorgaan met keihard afkraken van lowlands hor, het komt op mij niet echt geloofwaardig meer over

 1
Avatar zizou
vr 29 apr 2011 17:46

zizou psiessss... en een feest zul je er toch zelf van moeten maken ik hoef maar 1 ding eingelijk te zeggen: KEES VAN DE HONDT en beweer dan nog maar eens dat "wij" nederlanders een saai publiek zijn!

ja een feest kunnen nederlanders wel maken ja...maar dat heeft weinig te maken met enthousiast zijn voor optredens. inderdaad was het werchter publiek ook heel verwend, dus ja! daar ook. ach zelf genieten is belangrijk! have fun zo en morgen

 0
Avatar niesl2
vr 29 apr 2011 23:07

niesl2 Eerste jaar sinds lange tijd dat we niet gaan en dan komt de enige 'grote naam' die iedereen van onze groep wel wil zien (The Offspring)... FFFFFFUUUUUUU

misschien moet ik de line up maar niet meer in de gaten houden :P

 0
Avatar Paultje
za 30 apr 2011 15:35

Paultje QuintMidas schreef:
Verder moet Lowlands nodig eens ophouden met alleen nog maar (zogenaamde) dj's programmeren na 23.00 uur. Voor de bandjesliefhebber is er na dat tijdstip geen ruk meer te beleven.


Van 11uur tot 23uur spelen bands op Lowlands. Dat zijn 12uur! Van 23:00 tot 5:00 als het nachtleven begint is het normaal dat house / techno / elektro overneemt. En gezien wat de afgelopen jaren allemaal voorbij kwam (Koze, Aeroplane, Floating Points, Ritchie Hawtin, Junior Boys, Innervisions label, Moderat) dat zijn niet de minste namen voor een alternatieve house/techno/electro liefhebber.

Wat zie jij dan liever als DJ worden geprogrammeerd? Billy the Klit, Sidney Samson, Chuckie ?

 -1
Avatar pim556
za 30 apr 2011 15:50

pim556 Marek schreef:
Is het een schande dat ik Alphex Twins niet ken?


Als je van electronische muziek houdt, dan zeker.

 0
Avatar QuintMidas
ma 02 mei 2011 09:46

QuintMidas Paultje schreef:
QuintMidas schreef:
Verder moet Lowlands nodig eens ophouden met alleen nog maar (zogenaamde) dj's programmeren na 23.00 uur. Voor de bandjesliefhebber is er na dat tijdstip geen ruk meer te beleven.


Van 11uur tot 23uur spelen bands op Lowlands. Dat zijn 12uur! Van 23:00 tot 5:00 als het nachtleven begint is het normaal dat house / techno / elektro overneemt. En gezien wat de afgelopen jaren allemaal voorbij kwam (Koze, Aeroplane, Floating Points, Ritchie Hawtin, Junior Boys, Innervisions label, Moderat) dat zijn niet de minste namen voor een alternatieve house/techno/electro liefhebber.

Wat zie jij dan liever als DJ worden geprogrammeerd? Billy the Klit, Sidney Samson, Chuckie ?

Het interesseert mij geen ruk welke dj's er geprogrammeerd worden. Ik zou graag zien dat ik als bandjesliefhebber ook iets van een avond/nacht-programma aangeboden krijg zonder dat ik mijn heil moet gaan zoeken bij dance-dj's (hoe alternatief ze ook mogen zijn, na anderhalf uur krijg ik er toch echt jeuk van), 80's verantwoord, 90's now of types als Kees van Hondt (die ik overigens best kan waarderen, maar waarvan ik het debiel vindt dat mensen op zaterdagavond al met bamboe lopen te slepen, zodat ze op zondagavond ook "leuk" kunnen doen met een struikje in hun handen.)

Neem een voorbeeld aan Werchter. Waar ik ooit eens midden in de nacht een legandarische show van de Stereo MC's heb mogen zien. Neem een voorbeeld aan Pukkelpop, waar naast dj's ook gewoon bandjes worden geprogrammeerd tot 2 uur 's nachts.

Op de manier zoals ze het nu doen maakt LL er 2 festivals van: 1 voor de bandjesliefhebbers en 1 voor de danceliefhebbende nachtvlinders en ik vind dat jammer.

 0
Avatar whamhuis
di 03 mei 2011 09:07

whamhuis @QuintMidas: mee eens, langer door met bands. LL is geen PP waar Smeets om 11 uur vraagt of je naar je tentje wilt gaan. Nadeel van bv Werchter is wel dat je na 2 uur door security + linten als een stel koeien het veld afgedreven wordt. Daar is LL dan weer relaxer in.

 1
geen avatar
di 03 mei 2011 10:42

manicmark @QuintMidas: Geheel mee eens. Ik loop na twaalven best vaak van tent tot tent omdat ik nergens echt mijn smaak kan vinden totdat ik eindig in de Groove Tube waar de sfeer in ieder geval altijd zeer uitgelaten is.

Voor mij geldt niet eens dat bandjes langer moeten spelen, maar er moet toch ruimte zijn voor een tent op LL waar goede, hedendaagse rock gedraaid wordt, de muziek die je overdag live ook hoort. Bij 90's now, of hoe het ook heet, hou ik het niet langer dan een half uur uit.

 0
Avatar whamhuis
di 03 mei 2011 12:29

whamhuis @manicmark Tip: 24-uurs tent. Vaak wel aardig (totdat Giel kijk-eens-hoe-fantastisch-ik-ben Beelen langs komt...)

 0
Avatar jeroensiep
di 03 mei 2011 14:45

jeroensiep vidaloca schreef:
Dat Jeroen toe is aan n extra portie anti depressive hebben we allemaal zojuist kunnen lezen...
Haha, ik kom net van Teknival Frankrijk en als jij denkt dat ik depressief ben dan weet je niet wat je zegt. Ik word ontzettend vrolijk van feestend volk, op een locatie waar je nooit gek genoeg kunt doen om erop aangesproken te worden. Maar blijf maar lekker in je bekrompen wereldje zitten en doe alsof dat het beste is. ;)

 0
geen avatar
di 03 mei 2011 20:41

pilsnikkenop.. Lowlands vind ik gewoon leuk omdat je overdag van muziek kan genieten en snacht's kan feesten. Nu wordt 'bandjesliefhebber' gedefinieerd als iemand die van muziek houdt maar die niet weet hoe hij op party muziek los kan gaan. Als ik uitga boeit het mij echt niet veel wat voor muziek er wordt gedraaid zolang het maar niet Nederlands-talig is.
Ik vind het juist leuk dat het gescheiden is. Je moet gewoon niet met je armen over elkaar in een hoek gaan staan..

 0
Avatar QuintMidas
wo 04 mei 2011 11:38

QuintMidas Hohoho, je hebt mij nergens horen beweren dat bandjesliefhebbers wel van muziek houden en partyliefhebbers niet. Ik vind het prima dat mensen uit hun stekker gaan op dj's en aanverwante artikelen, maar mijn smaak is het niet. Een uurtje trek ik het wel, maar daarna zit er voor mij weinig anders op dan naar mijn tentje toegaan en het daar kansloos hard op een zuipen zetten. Al wat ik zeg is dat ik het prettig zou vinden als er na 11 uur ook een programma wordt aangeboden voor mensen die niet van dance of "ludieke" (bij gebrek aan een betere term) muziek houden.

 0
geen avatar
wo 04 mei 2011 19:52

morrissey Crystal castles en Aphex twin.. NICE!
Samen met Warpaint, interpol, fleetfoxes en the view toch al aardig wat, wat ik wil zien :). Jammer dat de arctic monkeys weer komen, maar ach zijn vast ook veel mensen blij mee. tv on the radio, Panda bear, of montreal en the pains of being pure at heart zou ik ook boeken.

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.