Is er verschil in beleving van je sociale leven in real life en via online netwerken? Bacardi heeft onder 5.000 mensen van 21 jaar en ouder onderzoek gedaan naar de verschillende dimensies van sociaal samenzijn.
Bacardi gelooft in de vreugde van het face-to-face-samenzijn en dat de mens van nature een sociaal wezen is. Social media lijken mensen in toenemende mate te stimuleren in het socializen. Dit heeft in veel gevallen geleid tot een toename van de tijd die mensen besteden aan het een-op-een communiceren met anderen. Hoewel social media heeft bewezen dat een goede manier te zijn om met anderen in contact te komen, blijkt het vooral een sneller maar minder emotioneel betekenisvol medium te zijn.
De opmerkelijkste resultaten uit het onderzoek:
- Het samenzijn op social media is niet hetzelfde als samenzijn in ‘real life’. Social media is sneller en heeft minder emotionele betekenis.
- 64% van de respondenten vindt het samenzijn met familie en vrienden belangrijk, meer nog dan het krijgen van een salarisverhoging (51%), het hebben van een goede carrière (47%).
- Samenzijn is nauw verbonden met het algemeen welzijn. 84% van degenen die veel tijd besteden met hun vrienden en familie zijn ook heel gelukkig.
- Ten minste 59% vindt samenzijn met vrienden en familie belangrijk om de volgende redenen: gezelligheid, het deel uitmaken van een vriendengroep, zinvolle tijdsbesteding en in het omgaan met eigen problemen.
- De belangrijkste factoren die samenzijn voorkomen zijn: gebrek aan geld (58%), gebrek aan vrienden (43%), afstand van vrienden en familie (40%), en gebrek aan tijd (50 %).
Schrijf je in op onze nieuwsbrief
BEECKESTIJN POP COMPLEET MET O.A. GO BACK TO THE ZOO Go Back To The Zoo, CW Stoneking, Vanderbuyst, Rilan & The Bombardiers,...
UITMARKT KOMT MET DATUM EN LOKATIES De Uitmarkt wordt gehouden van vrijdag 26 t/m zondag 28 augustus in het...
REACTIES
Guzman Wil de heer RobZ met dit stukje zijn journalistieke kwaliteiten laten zien, of waarom wordt dit geplaatst op festivalinfo.nl ?
RobZ Dag meneer Guzman, het betreft hier een advertorial. Dat wil zeggen: gesponsorde content.
Guzman schreef:
Wil de heer RobZ met dit stukje zijn journalistieke kwaliteiten laten zien, of waarom wordt dit geplaatst op festivalinfo.nl ?
kosterlijk Guzman schreef:
Wil de heer RobZ met dit stukje zijn journalistieke kwaliteiten laten zien, of waarom wordt dit geplaatst op festivalinfo.nl ?
Wat een gezeur zeg, is duidelijk een ad. Daarnaast vind ik het nog best een aardig stuk om te lezen.
REAGEREN
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.