Let the games begin & WIN: Burnout Revenge of Yellowcard

Door Yeahroen op 05 oktober 2005 - 18:02 1 Waar houden de mensen van Festivalinfo/Podiuminfo zich zoal mee bezig als ze geen festivals of concerten afschuimen? Dan rossen we net als de meeste (oudere) jongeren tegenwoordig wat monsters in elkaar met de Dark Dragon Blade, of we knallen over de snelweg zonder enig respect voor de andere weggebruikers. We verzamelen wat brokken Triforce, maken foto's van de fauna op Hyllis, doen een all-peak race op onze snowboards of we balanceren wat ballen-apen over een bizar parcours.

Je begrijpt het al, ook wij zijn gamers. Dat ook onze bezoekers ook niet vies zijn van een spelletje blijkt uit het populaire Sim-Festival en de aparte trivia en spellen sectie op het Festivalinfo/Podiuminfo forum.

Sex, Games & Rock'n'Roll
Gamen is van een kinderhobby ge-evolueerd naar een serieus tijdverdrijf voor steeds meer en steeds oudere mensen. Er schijnen zelfs mensen te lobbyen om gamen te introduceren als olympische sport! Ook op festivals en in de concertzalen blijkt steeds meer de invloed van het gamen en de daar aan verwante industrie (niet bedoelende de 'Painstation' die een tijd terug in de Melkweg stond). Het promoten van bands via in-game muziek neemt de laatste jaren een snelle vlucht. Waar de Fear Factory soundtrack voor Carmageddon, Type O Negative's bijdrage aan Descent 2 of Junkie XL's componeerwerk voor Quantum Redshift nog baanbrekend nieuws was, verwachten gamers tegenwoordig steeds vaker dat er flink wat muziek bij een game geleverd wordt. Voor platenlabels en bands wordt in-game muziek van geinige aanvullende bandpromotie tot een doel op zich. Mensen ontdekken bands dankzij games en gaan vervolgens naar optredens dankzij games. De steeds sterkere relatie tussen (pop)muziek en gamen is onomkeerbaar en onontkoombaar. Een ontwikkeling die wat ons betreft alleen maar toegejuichd kan worden. Sowieso is alles beter dan de pc-beeps, c64 cassette-doodsrochels en repetetieve 8-bit deuntjes waar we mee opgroeiden.

Vanaf vandaag zullen we op Festivalinfo regelmatig populaire spellen bespreken. Natuurlijk hoeft er voor een bespreking van een spel geen interessante/bekende muziek in een spel te zitten (het is nog niet zo ver dat mensen een game kopen voor de muziek, toch?). waar dit echter van toepassing is, zullen wij dit aspect ten opzichte van andere recenserende media extra belichten. Muziekfestivals en concerten bezoeken doe je primair voor de ervaring en de emotie. Voor gamen geldt dat ook en wij doen verslag.

Winnen: Burnout: Revenge + 3 x Yellowcard album
EA Games heeft een mooi prijzenpakket ter beschikking gesteld. Te winnen is namelijk het nieuwe xbox spel Burnout: Revenge. Festivalinfo speelde dit spel, de de Burnout: Revenge recensie lees je hier. Bezoek de officiele Burnout: Revenge site voor meer info over deze vermakelijke opvolger van Burnout: Takedown.

Naast het spel zijn er 3 door de band Yellowcard gesigneerde exemplaren van Yellowcard's Ocean Avenue te winnen.
Lees de Festivalinfo recensie van deze cd Lees hier over het nieuwste Yellowcard album.

Wat moet je hiervoor doen?
Stuur voor 14 oktober een e-mail naar
acties@festivalinfo.nl
met als subject: 'let the games begin', met daarin je naam en adres. De winnaars krijgen een e-mail dat ze gewonnen hebben en vervolgens het spel of de cd thuis gestuurd.

Wekelijks het belangrijkste festivalnieuws in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



Terrorhc

REFLECTIONS FEST PART IHet is lang geleden dat er weer een mooi hardcore feest in ons land is...

Rigter Live Festival

“RIGTER ! LIVE” IN PATRONAAT Vanaf 3 oktober is de kaartverkoop begonnen voor het benefiet festival ten...

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.