Pukkelpop-zaak gaat eind mei van start

Door Marz667 op 27 april 2012 - 16:09 1 Wij van Festivalinfo worden er (ook) een beetje moe van, maar vandaag maakte Alex Wijnant, de advocaat die 365 bezoekers van Pukkelpop 2011 vertegenwoordigt, zijn dagvaarding over aan de gerechtsdeurwaarder.

In totaal eisen de festivalgangers 54.750 euro, gemiddeld 150 euro per persoon, terug van de organisatie van de festivalorganisatie, die klaar is om de juridische strijd aan te gaan. De 365 festivalgangers willen het geld dat ze hebben betaald voor de inkom-, drank- en eettickets terugzien.

De gerechtsdeurwaarder zal de vordering nu overmaken aan de organisatie van Pukkelpop en aan de rechtbank van eerste aanleg in Hasselt. Tegen eind mei kan de zaak van start gaan. De Pukkelpop-organisatie is niet van plan toe te geven. "Wij zullen de claim betwisten en elkaar ontmoeten in de rechtbank", klinkt Chokri Mahassine strijdvaardig.

Dit soort nieuws elke week in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



PeterPanSpeedrock_news.jpg

NIEUWE NAMEN JAILBREAK FESTIVALThe Deaf, Allergic To Horses en Debauche waren reeds bevestigd voor Jailbreak...

Festivalinfo logo nieuw

FESTIVALINFO OP GROEZROCK, LIFE I LIVE EN ORANJEPOP... Festivalinfo is al jaren de plek voor al je festival voor- en napret, maar...

REACTIES

geen avatar
vr 27 apr 2012 17:04

O.bi Als je er een beetje moe van wordt, waarom er dan nog aandacht aan geven?

 -1
Avatar jeroensiep
vr 27 apr 2012 17:15

jeroensiep O.bi schreef:
Als je er een beetje moe van wordt, waarom er dan nog aandacht aan geven?
Omdat het over Pukkelpop (een festival) gaat en omdat dit toch een vrij unieke situatie is.

Het is nog steeds triest dat mensen hun moreel opzij zetten voor 150 euro. De eis tegen dat soort mensen moet zijn dat ze zich nooit meer op een festival mogen vertonen. Sterker nog, ik zou een lijst maken en die mensen gewoon niet toelaten...stel dat een festival weer een ramp laat gebeuren om hun te pesten. Aangezien ze vinden dat het de schuld van Pukkelpop is.

 -2
geen avatar
vr 27 apr 2012 17:34

O.bi jeroensiep schreef:
O.bi schreef:
Als je er een beetje moe van wordt, waarom er dan nog aandacht aan geven?
Omdat het over Pukkelpop (een festival) gaat en omdat dit toch een vrij unieke situatie is.

Het is nog steeds triest dat mensen hun moreel opzij zetten voor 150 euro. De eis tegen dat soort mensen moet zijn dat ze zich nooit meer op een festival mogen vertonen. Sterker nog, ik zou een lijst maken en die mensen gewoon niet toelaten...stel dat een festival weer een ramp laat gebeuren om hun te pesten. Aangezien ze vinden dat het de schuld van Pukkelpop is.


Tuurlijk is het fout van die mensen om een zaak aan te spannen! Ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat ze meer dan 150euro aan kosten hebben aan deze zaak (meerdere malen naar je advocaat rijden, hem opbellen, etc.) maar ergens toch ook beetje fout van festivalinfo te zeggen dat ze de zaak 'beu' worden, maar dan toch op de voet volgen.. Krijgen we eind mei het bericht "Pukkelpop-zaak van start"?

 0
Avatar Marz667
vr 27 apr 2012 18:12

Marz667 O.bi schreef:
Krijgen we eind mei het bericht "Pukkelpop-zaak van start"?

Nee dat zou geen nieuws zijn. Dat er nu een periode is aangegeven, een precies bedrag en een precies aantal boze bezoekers is is het nieuws. De uitkomst is dan ook weer nieuws. Het is gewoonweg te groot om te negeren, hoe ongepast wij het ook vinden.

 0
Avatar BasP
vr 27 apr 2012 18:41

Wrong Ach, ik vind er wel wat voor te zeggen dat die mensen hun geld terug willen. Die organisator kan het wel opbrengen, heeft niets met moreel te maken in mijn ogen.

 0
Avatar xFuzzy
vr 27 apr 2012 19:45

xFuzzy Ik ben er zelf geweest en er valt wat voor te zeggen geld terug vragen. We zijn nog geen 5 uur op het terrein geweest ... ik heb nog 100e eet en drink bonnen over waar ik geen reet meer aan heb. Allemaal weggegooid geld dus. Pukkelpop heeft zelf ook aangegeven dat tenten niet goed gebouwd waren omdat dit door verschillende bedrijven gedaan is. Ik zou het niet meer dan logisch vinden als we een beter vergoeding krijgen !

 1
Avatar Kolle
za 28 apr 2012 13:07

Kolle Maar heel leuk dat Pukkelpop een bedrag aan eet- en drinkbonnen uitkeert aan de slachtoffers, maar wat als die niet meer naar pukkelpop willen? Dan mogen ze toch op een andere wijze een vergoeding verwachten.

 1
Avatar zizou
zo 29 apr 2012 13:30

zizou kun je die gasten boven mij niet bannen? echt waar NIET TE GELOVEN DIT!

 0
Avatar zizou
zo 29 apr 2012 13:31

zizou @XFUZZY JE LEEFT NOG!!!

 0
Avatar Lisa_Robin
zo 29 apr 2012 14:35

Lisa_Robin @Zizou helemaal mee eens!!! Goddomme, er bestaan ergere dingen hoor. Misschien niet naar het nieuws gekeken negatievelingen????

 0
Avatar zizou
zo 29 apr 2012 15:15

zizou @lisa robin, ik trek dat niet, zulke opmerkingen en dan zijn er gewoon mensen overleden. niet te filmen. o mijn geld is weg, koop je een x niet een cd van SIMPLE PLAN!!!

 0
Avatar Kwadi
zo 29 apr 2012 19:01

Kwadi Doe toch normaal. Stel je niet aan.
Ja, er zijn mensen overleden en dat is heel erg, maar op het eind van de dag heb je bij de aankoop van je ticket aangegeven dat je je aan een aantal voorwaarden zal houden. En laat nu juist een van die voorwaarden zijn dat Pukkelpop het geld terug aan je uitkeert bij aflasting. Het staat notabene op het ticket!!

 1
Avatar zizou
zo 29 apr 2012 19:36

zizou Kwadi schreef:
Doe toch normaal. Stel je niet aan.
Ja, er zijn mensen overleden en dat is heel erg, maar op het eind van de dag heb je bij de aankoop van je ticket aangegeven dat je je aan een aantal voorwaarden zal houden. En laat nu juist een van die voorwaarden zijn dat Pukkelpop het geld terug aan je uitkeert bij aflasting. Het staat notabene op het ticket!!


zou het zo simpel zijn ja. ben benieuwd of de reden van de aflasting ook van invloed is op de uitspraak. en wellicht moet jij is normaal doen

 0
geen avatar
ma 30 apr 2012 12:59

LadyEvil Wat is Zizou een zielige huilebalk zeg. Alsof iemand geband zou moeten worden van een website omdat die persoon een andere mening heeft dan meneer of mevrouw Zizou.

Verder gedraagt Festivalinfo zich hier erg partijdig en inconsequent. Of je bent van mening dat er geen aandacht meer aan deze zaak moet worden besteedt en plaatst er zelf geen nieuwsberichten meer over, of je plaatst een zo onpartijdig mogelijk nieuwsbericht zonder je eigen mening te ventileren. Dit is gewoon een staaltje slechte journalistiek.

Verder is het duidelijk dat de klagers deze rechtszaak grotendeels zullen winnen. Als je het festival moet afgelasten, om wat voor reden dan ook, dan krijgt de klant zijn geld voor niet geleverde diensten terug. Dat lijkt me zo klaar als een klontje. Of het ethisch juist is om je geld terug te vragen is een andere zaak, maar juridisch lijkt het me zinloos dat de organisatie van Pukkelpop hier een rechtszaak van maakt. Dat gaat ze alleen maar extra geld kosten.

 0
Avatar QuintMidas
di 01 mei 2012 09:53

QuintMidas Mensen, doe allemaal eens even rustig en hou op met elkaar afkatten. Er zijn voor beide kanten van het verhaal valide argumenten aan te dragen en in die zin is het juist goed dat de rechter zich over deze zaak gaat uitspreken.

Laten we hopen dat zich nooit weer een dergelijke ramp voordoet, maar mocht dat onverhoopt toch gebeuren dan is er voortaan in ieder geval jurisprudentie en weet iedereen waar hij aan toe is, of je nou bezoeker, ouder of organisator bent. Laat dat dan het voordeel van deze rechtzaak zijn.

 0
geen avatar
di 01 mei 2012 11:10

julioot mensen die vinden dat mensen met een andere mening als zij zelf niet op een festival welkom zijn. Zouden ze moeten weren van festivals! a.k.a. jeroensiep en Zizou.

Ik vind het nog al wat om andere mensen te beschuldigen van geen moraal te hebben. En de manier waarop jullie je manifesteren roept vraagtekens, irritatie en ergenissen op.

Gelukkig zijn er ook mensen die het wel snappen (ongeacht hun mening). Maar laten we niet weer in een eindeloze discussie treden die negers naar toe leidt. Maar wachten op de uitkomst van de rechtzaak. Eens?

 0
geen avatar
di 01 mei 2012 12:20

MarnixlovesLL 1) Respect is in de discussies over PP allang verdwenen.
2) Slecht artikel van festivalinfo.
3) De zaak wordt geschikt, er komt zeker geen uitspraak.
4) De mensen die steeds praten over de slachtoffers realiseren zich niet dat de rechtzaak mede is aangespannen door een aantal mensen die echt slachtoffer waren (o.a. families) en boven tafel willen krijgen wie verantwoordelijk is.

En nou ga ik het er NOOIT meer over hebben.

 0
Avatar zizou
di 01 mei 2012 12:25

zizou negers naar toe leidt:-D

ik had het inderdaad wat minder heftig kunnen stellen. ik hoop dat het nooit meer zal gebeuren!

 0
Avatar Kwadi
di 01 mei 2012 14:19

Kwadi Ik denk dat mijn eerder kan afvragen of het moreel ethisch is als je weigert geld terug te geven en dit doet onder het motto van 'Steun Pukkelpop, anders moeten we stoppen.' Hier heeft Pukkelpop bij mij nogal wat kwaad bloed gezet en ik weiger te geloven dat dit grapje Pukkelpop de kop had gekost. Met zulke klinkende namen ieder jaar en verdien je bakken met geld en eens een jaartje investeren ipv winst maken had echt niet het einde betekend van Pukkelpop.

 0
Avatar Kwadi
di 01 mei 2012 14:20

Kwadi Wow, die laatste zin was een beetje vaag. Moet zijn: Met zulke klinkende namen ieder jaar verdien je bakken met geld. Eens een jaartje investeren ipv winst maken had echt niet het einde betekend van Pukkelpop.

 0
geen avatar
di 01 mei 2012 18:04

pede Mensen die denken dat aan festivals "bakken met geld" worden verdiend, snappen niet wat er bij komt kijken om zoiets te regelen en de risico's die een organisator loopt.

Denk overigens dat de klagers ongelijk zullen krijgen, omdat het overmacht betrof. Mochten ze gelijk krijgen, dan heb ik slechts nieuws. Dan worden volgend jaar alle festivaltickets flink duurder, om dit risico voortaan af te dekken.

 0
Avatar jeroensiep
di 01 mei 2012 19:30

jeroensiep Ik zou het walgelijk vinden als ik mijn geld terug eiste van Pukkelpop en daarna doodleuk van dat geld een kaartje zou kopen voor Pukkelpop...Ik zou dat alsnog schandalig vinden, wat julioot er ook van zegt. Dat heeft niets met mensen met een andere mening te maken, alleen diegene die het daadwerkelijk flikken. Maar lezen is blijkbaar ook erg moeilijk.

En hetgeen wat ik schrijf met een korreltje zout nemen kan ook geen kwaad in plaats van het gelijk van het ergste uitgaan. Ik weet niet of jij hebt gemerkt dat er mensen vlak na de ramp al om hun geld terugvroegen, maar dat roept zeker frustraties op. En zet zeker vraagtekens bij de moraal van die mensen, nietwaar?

 0
geen avatar
vr 04 mei 2012 12:20

julioot @jeroensiep

Dus als mensen van mening zijn dat ze hun geld terug moeten krijgen is daar niets mis mee, maar als ze actie ondernemen om hun mening kracht bij te zetten zijn het slechte mensen?

Het geen met een korreltje zout nemen, niet meteen van het slechtste van mensen uitgaan....?

Hoor je nu wat je zegt? Lees even je eerdere post door, en kijk wie hier van het slechtste van mensen uit gaat?

Ja ik heb gemerkt dat mensen direct al om hun geld terug vroegen. Waarom zet dat vraagtekens bij hun moraal? Moeten ze eerst een week in rauw voor dat ze daar om mogen vragen van jou? Is er dan wel moraal?

 0
Avatar jeroensiep
za 05 mei 2012 22:40

jeroensiep Ja, het is veel belangrijker om je geld terug te krijgen dan om de mensen onder de ingestorte tenten en stands vandaan te halen. Overal gewonde mensen en dan de crew om je geld vragen vind ik schandalig. Het is een ramp, niemand had dit kunnen zien aankomen. Iemand de schuld geven ervan vind ik immoreel.

De grote vraag is of jij erbij was of gebaseerd op de media dit zegt. Ik wil best toegeven dat mijn eerste reactie op dit onderwerp ietwat overdreven is en op emotie is geschreven, maar dat is wel gebaseerd op mijn ervaring met die ramp. Niet geheel irrelevant, dacht ik zo.

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.