Pinkpop 2013: de line-up

Door RobZ op 20 februari 2013 - 13:15 1 De afgelopen twee uur maakte Pinkpop in Paradiso de line-up van de komende editie bekend. Kings of Leon, The Killers en Green Day headlinen het festival dit jaar. Daarnaast zijn onder meer Phoenix, Ben Howard en Passenger van de partij. Check het volledige overzicht hieronder.

Vrijdag
The Killers, The Script, Paramore, Queens of the Stone Age, Handsome Poets, Jimmy Eat World, Netsky (live), Kodaline, Christopher Green en Andy Burrows

Zaterdag
Kings of Leon, Thirty Seconds To Mars, Passenger, Phoenix, The Opposites, Fun., The Gaslight Anthem, Douwe Bob, C2C, Ellie Goulding, Miles Kane en Graveyard

Zondag
Green Day, Ben Howard, The Vaccines, Kensington, Triggerfinger, Blaudzun, Alt-J, Die Antwoord, Lianna La Havas en Grouplove

Het festival vindt dit jaar plaats van 14 tot en met 16 juni. De voorverkoop start aanstaande zaterdag, voor een passe-partout ben je 165 euro kwijt. Hier vind je al onze Pinkpop 2013 info.

Dit soort nieuws elke week in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



putrock

PUTROCK HEEFT PROGRAMMA RONDDe organisatie van het Belgische Putrock maakt vandaag de laatste namen...

pinkpop2009.gif31

LIVE: PINKPOP PERSCONFERENTIE IN PARADISO AMSTERDAM Elk jaar maakt Pinkpop via een persconferentie het grootste gedeelte van haar...

REACTIES

Avatar tRAVIS
wo 20 feb 2013 13:28

tRAVIS veel van hetzelfde elk jaar op die grote festivals werchter, pukkelpop, pinkpop, lowlands ... allemaal al wel meerdere keren gezien .... niet meer voor mij dus

 0
Avatar Sjoerd92
wo 20 feb 2013 13:58

Sjoerd92 alleen Qotsa en triggerfinger vind ik echt interessant

 2
Avatar Kilik-1990
wo 20 feb 2013 14:07

Kilik-1990 Dit gaat hem dus niet worden. C2C is wel lachen trouwens.

 0
geen avatar
wo 20 feb 2013 14:33

LadyEvil Volgens andere media heeft Jan Smeets overigens gezegd dat Masters Of Reality ook op Pinkpop zal spelen, maar is nog onbekend op welke dag.

 1
geen avatar
wo 20 feb 2013 14:42

henkvalk Jan begint een beetje dement te worden denk ik als hij vindt dat dit de beste line up is en dat hij zegt dat er dit jaar veel meer echte rockbands komen?

 3
Avatar zizou
wo 20 feb 2013 14:43

zizou niet leuk? ga dan niet/ naar een ander festival. klaar.

 -2
geen avatar
wo 20 feb 2013 15:06

CarpeSiem Die metal/rockbands en dat die niet zouden komen...lijkt me een gevalletje van 'nogal logisch'.
Verder vind ik de line-up dus echt steengoed. Drie dikke headliners die met gemak het hele veld inpakken en een supertoffe mix van bandjes voor zowel de jongere generatie als de zichzelf respecterende muziekliefhebber.
Lijkt me een stuk toffer om met een fatsoenlijke pils naar Alt-J, Gaslight Anthem, Graveyard, Andy Burrows, Miles Kane, Triggerfinger, C2C, QOTSA en The Vaccines te kijken dan in een zee van mojito drinkende roze quasi-hippe lui bij Slayer te staan.

 1
Avatar ProgDamien
wo 20 feb 2013 15:07

ProgDamien Meer Hardrock/Metal? My ass!
Buiten dat genre, vrij degelijke line-up. Niks bijzonders vind ik zelf :)

 -1
geen avatar
wo 20 feb 2013 15:10

CarpeSiem Die metal/rockbands en dat die niet zouden komen...lijkt me een gevalletje van 'nogal logisch'.
Verder vind ik de line-up dus echt steengoed. Drie dikke headliners die met gemak het hele veld inpakken en een supertoffe mix van bandjes voor zowel de jongere generatie als de zichzelf respecterende muziekliefhebber.
Lijkt me een stuk toffer om met een fatsoenlijke pils naar Alt-J, Gaslight Anthem, Graveyard, Andy Burrows, Miles Kane, Triggerfinger, C2C, QOTSA en The Vaccines te kijken dan in een zee van mojito drinkende roze quasi-hippe lui bij Slayer te staan.

 -2
Avatar jos_theboss22
wo 20 feb 2013 15:10

jos_theboss22 Ik pas maar weer voor dit jaar. Vindt het wel jammer dat hij zeg meer metal/hardrock en dat daar niet veel van terecht is gekomen. Verder een degelijke pinkpop line-up waar zeker genoeg mensen voor te poren zijn. Maar mij niet gezien.

 -1
geen avatar
wo 20 feb 2013 15:15

CarpeSiem Die metal/rockbands en dat die niet zouden komen...lijkt me een gevalletje van 'nogal logisch'.
Verder vind ik de line-up dus echt steengoed. Drie dikke headliners die met gemak het hele veld inpakken en een supertoffe mix van bandjes voor zowel de jongere generatie als de zichzelf respecterende muziekliefhebber.
Lijkt me een stuk toffer om met een fatsoenlijke pils naar Alt-J, Gaslight Anthem, Graveyard, Andy Burrows, Miles Kane, Triggerfinger, C2C, QOTSA en The Vaccines te kijken dan in een zee van mojito drinkende roze quasi-hippe lui bij Slayer te staan.

 -1
geen avatar
wo 20 feb 2013 15:21

stanvanmierlo CarpeSiem schreef:
Die metal/rockbands en dat die niet zouden komen...lijkt me een gevalletje van 'nogal logisch'.
Verder vind ik de line-up dus echt steengoed. Drie dikke headliners die met gemak het hele veld inpakken en een supertoffe mix van bandjes voor zowel de jongere generatie als de zichzelf respecterende muziekliefhebber.
Lijkt me een stuk toffer om met een fatsoenlijke pils naar Alt-J, Gaslight Anthem, Graveyard, Andy Burrows, Miles Kane, Triggerfinger, C2C, QOTSA en The Vaccines te kijken dan in een zee van mojito drinkende roze quasi-hippe lui bij Slayer te staan.

haha, dat er nog maar 1 grote naam voor lowlands bekend is wil niet zeggen dat slayer de enige band is die komt hoor;) op een paar namen na heeft pinkpop echt geen spannende lineup. Blij dat ik m'n lowlands tickets al binnen heb!

 -2
Avatar jos_theboss22
wo 20 feb 2013 15:24

jos_theboss22 CarpeSiem schreef:
Die metal/rockbands en dat die niet zouden komen...lijkt me een gevalletje van 'nogal logisch'.
Verder vind ik de line-up dus echt steengoed. Drie dikke headliners die met gemak het hele veld inpakken en een supertoffe mix van bandjes voor zowel de jongere generatie als de zichzelf respecterende muziekliefhebber.
Lijkt me een stuk toffer om met een fatsoenlijke pils naar Alt-J, Gaslight Anthem, Graveyard, Andy Burrows, Miles Kane, Triggerfinger, C2C, QOTSA en The Vaccines te kijken dan in een zee van mojito drinkende roze quasi-hippe lui bij Slayer te staan.


Hoezo nogal logisch. Dat soort bands vindt jij juist veel bij Rock am ring een festival waar Pinkpop een samenwerking mee tracht te hebben. Dus dan vindt ik het een stuk minder logisch eigenlijk

 -1
Avatar QuintMidas
wo 20 feb 2013 16:27

QuintMidas stanvanmierlo schreef:
op een paar namen na heeft pinkpop echt geen spannende lineup


>Zucht<

En daar gaan we weer. "Pinkpop is kut!" "Nee, Lowlands is kut!" "Nee, allebei zijn kut en als je een echte muziekliefhebber bent dan ga je naar Fortarock!" "Nee, naar Dour!" "Nee, naar Sziget!" "Of Exit!"

Pinkpop is niet bedoeld als spannend festival. Pinkpop programmeert al decennia zoveel mogelijk grote namen voor een zo groot mogelijk publiek tegen een zo laag mogelijke prijs.

Dat dit namen zijn die daarmee doorbreken bij het grote publiek dat nauwelijks naar clubs/poppodia gaat, is mooi meegenomen / kut voor je gevoel van exclusiviteit, al naar gelang je jezelf hip and happening vindt.

Heb je het nu echt nodig je zurigheid op een site als deze ventileren om je gevoel van eigenwaarde en je "hipheid" ten opzichte van "mindere goden" te etaleren?

 0
Avatar heshusius
wo 20 feb 2013 16:56

heshusius mooie radio 3 lineup.. kan mooi kijken vanaf de bank op de tv, gelukkig is er dit jaar nog fortarock

 1
geen avatar
wo 20 feb 2013 17:00

greenstein zo laag mogelijke prijs zegtie xD

 1
Avatar lord-whiskey
wo 20 feb 2013 17:21

lord-whiskey Gasslight anthem en qotsa is w el supervet!, nou heb ik al 3 festivals op me lijstje staan, hier heb ik geen geld meer voor dus,... maar afwachten of deze 2 ook op werchter staan (zal vast wel)

en ff ontopic. best een aardige lin-up (voor +/- €110) maar voor 165 euro vind ik het geen "WOOW" factor hebben...

Just sain'

 -1
Avatar DownNOLA
wo 20 feb 2013 17:25

DownNOLA CarpeSiem schreef:
Die metal/rockbands en dat die niet zouden komen...lijkt me een gevalletje van 'nogal logisch'.
Verder vind ik de line-up dus echt steengoed. Drie dikke headliners die met gemak het hele veld inpakken en een supertoffe mix van bandjes voor zowel de jongere generatie als de zichzelf respecterende muziekliefhebber.
Lijkt me een stuk toffer om met een fatsoenlijke pils naar Alt-J, Gaslight Anthem, Graveyard, Andy Burrows, Miles Kane, Triggerfinger, C2C, QOTSA en The Vaccines te kijken dan in een zee van mojito drinkende roze quasi-hippe lui bij Slayer te staan.


Op slippers, nee je hebt helemaal gelijk, ik ga niet naar Pinkpop en geef gewoon toe van 80% van de acts nog nooit te hebben gehoord.

 -1
Avatar Megalomaniac
wo 20 feb 2013 17:26

Megalomaniac Redelijk voor mensen die pas net beginnen met festivals, goed dat ze EINDELIJK eens Jimmy Eat World halen, fucking hel, hehe

 -1
geen avatar
wo 20 feb 2013 17:36

CarpeSiem jos_theboss22 schreef:
Hoezo nogal logisch. Dat soort bands vindt jij juist veel bij Rock am ring een festival waar Pinkpop een samenwerking mee tracht te hebben. Dus dan vindt ik het een stuk minder logisch eigenlijk


Ik bedoelde eigenlijk dat Fortarock nu wel heel erg in de weg zit. Dan kan het niet anders dan dat je in je rock/metal moet inleveren. Dat had ik er even bij moeten zette

 1
Avatar Megalomaniac
wo 20 feb 2013 17:53

Megalomaniac CarpeSiem schreef:
jos_theboss22 schreef:
Hoezo nogal logisch. Dat soort bands vindt jij juist veel bij Rock am ring een festival waar Pinkpop een samenwerking mee tracht te hebben. Dus dan vindt ik het een stuk minder logisch eigenlijk


Ik bedoelde eigenlijk dat Fortarock nu wel heel erg in de weg zit. Dan kan het niet anders dan dat je in je rock/metal moet inleveren. Dat had ik er even bij moeten zette

Fortarock heeft alleen Mastodon, Motorhead, Rammstein en Volbeat die mogelijk op Pinkpop hadden kunnen staan..

 1
Avatar Nvl8
wo 20 feb 2013 18:08

Nvl8 Een compliment aan u allen.. Het gezeik hier valt best mee.

Ik vind het ook een redelijke line-up. De headliners vind ik zelf minder (mede omdat ik ze meerdere keren heb gezien de laatste jaren... en omdat Green Day wel echt verschikkelijk is)

Maar al met al.. Ga zo door.. geeft uw mening en hou het netjes!

 -1
Avatar jos_theboss22
wo 20 feb 2013 18:09

jos_theboss22 Megalomaniac schreef:
CarpeSiem schreef:
jos_theboss22 schreef:
Hoezo nogal logisch. Dat soort bands vindt jij juist veel bij Rock am ring een festival waar Pinkpop een samenwerking mee tracht te hebben. Dus dan vindt ik het een stuk minder logisch eigenlijk


Ik bedoelde eigenlijk dat Fortarock nu wel heel erg in de weg zit. Dan kan het niet anders dan dat je in je rock/metal moet inleveren. Dat had ik er even bij moeten zette

Fortarock heeft alleen Mastodon, Motorhead, Rammstein en Volbeat die mogelijk op Pinkpop hadden kunnen staan..

Das niet helemaal waar Airbourne,Five Finger Death Punch en Hatebreed zou ik ook nog wel op Pinkpop kunnen verwachten opzich.

 -1
Avatar gottheblues
wo 20 feb 2013 18:14

gottheblues De beste line-up van ze allemaal!
Hehehe!

 1
Avatar DownNOLA
wo 20 feb 2013 18:26

DownNOLA Al die bluesbands ook....

 -2
Avatar Maynard-J
wo 20 feb 2013 18:30

Maynard-J Jullie zijn Phoenix vergeten op de zaterdag!

Geen superslechte line-up op zich, er zit veel leuks bij maar het onderscheidt zich weinig van veel andere festivals. Wat ik wel heel jammer vind is dat Jan Smeets valse verwachtingen heeft zitten wekken. Een oude topnaam op het hoofdpodium? Had dus McCartney moeten worden en is niet doorgegaan, maar kondig zoiets dan ook niet met zulke zekerheid aan. Geen Werchter-headliners behalve Green Day? Voilà, daar is Kings of Leon weer. En expres geen overlap met Best Kept Secret? Hup, daar staat ineens tóch Alt-J.

 -1
Avatar jessicaR
wo 20 feb 2013 18:39

jessicaR Weinig originaliteit (zowel ten opzichte van voorgaande jaren en andere festivals) en de zondag ziet er echt belabberd uit. En ik mis een beetje het hardere gitaarwerk. Maar de lineup is niet heel erg slecht, voor Pinkpop dan. Zeker voor mensen die ook van wat toegankelijkere pop/rock houden. Misschien dat ik er op de zaterdag ben, ook al zie ik veel bands ook al op Rock Am Ring en staat Hurricane ook nog op het verlanglijstje.

 -1
Avatar Ace2000
wo 20 feb 2013 18:57

Ace2000 Voorspelbaar , oerdegelijk en voor mij dus wederom te saai om een ticket te overwegen. Alleen de zondag is wel ok.

Het hardere werk heeft MOJO al op Fortarock weggezet.

 -2
Avatar RobZ
wo 20 feb 2013 19:23

RobZ Dit dus :)

Nvl8 schreef:
Een compliment aan u allen.. Het gezeik hier valt best mee.

Ik vind het ook een redelijke line-up. De headliners vind ik zelf minder (mede omdat ik ze meerdere keren heb gezien de laatste jaren... en omdat Green Day wel echt verschikkelijk is)

Maar al met al.. Ga zo door.. geeft uw mening en hou het netjes!


Wat mij betreft weer een degelijke 3fm line-up. Aleen the Killers als headliner is een beetje magertjes.

 -1
geen avatar
wo 20 feb 2013 19:24

Mudvayne Waarom toch steeds die persconferentie?
Is er al internet in Landgraaf?

 3
geen avatar
wo 20 feb 2013 19:37

pede Vind dit toch een mooie line up voor Pinkpop. Niet echt verrassende namen. Of dit in vergelijking met andere festivals inderdaad de meest geweldige line up is betwijfel ik dan weer.

 -1
Avatar wiefke
wo 20 feb 2013 19:40

wiefke Haha, die persconferentie is een een tweetje met 3FM om zoveel mogelijk publiciteit te genereren.

 0
Avatar Linus-Spacehead
wo 20 feb 2013 20:37

Linus-Spaceh.. Douwe Bob!

Maar even serieus, gewoon weer niks.

 -1
Avatar Rikfranssen
wo 20 feb 2013 21:48

Rikfranssen QuintMidas schreef:
stanvanmierlo schreef:
op een paar namen na heeft pinkpop echt geen spannende lineup


Ik ben het helemaal met je eens. Als die azijn pissers altijd op diverse sites die alles afkraken. Ga niet, blijf thuis en ga daar zitten klagen.

>Zucht<

En daar gaan we weer. "Pinkpop is kut!" "Nee, Lowlands is kut!" "Nee, allebei zijn kut en als je een echte muziekliefhebber bent dan ga je naar Fortarock!" "Nee, naar Dour!" "Nee, naar Sziget!" "Of Exit!"

Pinkpop is niet bedoeld als spannend festival. Pinkpop programmeert al decennia zoveel mogelijk grote namen voor een zo groot mogelijk publiek tegen een zo laag mogelijke prijs.

Dat dit namen zijn die daarmee doorbreken bij het grote publiek dat nauwelijks naar clubs/poppodia gaat, is mooi meegenomen / kut voor je gevoel van exclusiviteit, al naar gelang je jezelf hip and happening vindt.

Heb je het nu echt nodig je zurigheid op een site als deze ventileren om je gevoel van eigenwaarde en je "hipheid" ten opzichte van "mindere goden" te etaleren?

 -1
Avatar pijnacker
wo 20 feb 2013 22:39

pijnacker Het programma voorspelbaar noemen, dát is pas voorspelbaar........

En dan mijn dorpsgeno(o)t(e) Megalomaniac: "Redelijk voor mensen die pas net beginnen met festivals".

Haha, hotelletje weer geboekt, nu nog een zonnetje en een biertje en hoppa, op naar mijn 29ste (of dertigste ?) Pinkpop ! En ja hoor Pinkpophaters, ik heb ook weer een Lowlandsticket.........;-)

 -1
Avatar paulkiss
wo 20 feb 2013 23:53

paulkiss SMEETS ............

 -2
Avatar kuifjeschaap
wo 20 feb 2013 23:55

kuifjeschaap Welke maloot heeft bedacht om QOTSA op de 3fm stage te zetten?

 2
Avatar harold
do 21 feb 2013 00:39

harold Kan MOJO niks originelers verzinnen??? Sjezus, wat een saaie en enigszins voorspelbare line-up. En die drie headliners... Greenday: mislukt punkbandje dat alleen nog suffe popliedjes ten gehore brengt met een zanger die alcoholist wil lijken. Kings Of Leon: uitgerangeerde meezingliedjes door een stel ruzieënde muzikanten zonder enig contact met het publiek en alsof er een CD'tje wordt afgespeeld. En de Killers, ja is wél aardig, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik vind dit soort hapklare shitfestivals steeds minder interesant worden. Erg jammer.

 0
Avatar harold
do 21 feb 2013 00:49

harold jos_theboss22 schreef:
Megalomaniac schreef:
CarpeSiem schreef:
jos_theboss22 schreef:
Hoezo nogal logisch. Dat soort bands vindt jij juist veel bij Rock am ring een festival waar Pinkpop een samenwerking mee tracht te hebben. Dus dan vindt ik het een stuk minder logisch eigenlijk


Ik bedoelde eigenlijk dat Fortarock nu wel heel erg in de weg zit. Dan kan het niet anders dan dat je in je rock/metal moet inleveren. Dat had ik er even bij moeten zette

Fortarock heeft alleen Mastodon, Motorhead, Rammstein en Volbeat die mogelijk op Pinkpop hadden kunnen staan..

Das niet helemaal waar Airbourne,Five Finger Death Punch en Hatebreed zou ik ook nog wel op Pinkpop kunnen verwachten opzich.Ach, vroeger... Zagen we Sepultura, Biohazard, Type o Negative, Dog Eat Dog, Life of Agony en dat soort shit op Pinkpop. Maargoed, MOJO wil graag anders..... ook goed, ga toch niet meer naar Landgraaf...

 0
Avatar QuintMidas
do 21 feb 2013 08:30

QuintMidas harold schreef:
Ach, vroeger... Zagen we Sepultura, Biohazard, Type o Negative, Dog Eat Dog, Life of Agony en dat soort shit op Pinkpop.


Vroeger aten we ook tulpenbollen. Doen we ook niet meer...

 2
geen avatar
do 21 feb 2013 09:07

joostl QuintMidas schreef:
harold schreef:
Ach, vroeger... Zagen we Sepultura, Biohazard, Type o Negative, Dog Eat Dog, Life of Agony en dat soort shit op Pinkpop.


Vroeger aten we ook tulpenbollen. Doen we ook niet meer...

Vroeger was alles beter.

 0
Avatar Nvl8
do 21 feb 2013 11:46

Nvl8 QuintMidas schreef:
harold schreef:
Ach, vroeger... Zagen we Sepultura, Biohazard, Type o Negative, Dog Eat Dog, Life of Agony en dat soort shit op Pinkpop.


Vroeger aten we ook tulpenbollen. Doen we ook niet meer...

Een duidelijke +1

 0
Avatar BasP
do 21 feb 2013 13:31

BasP harold schreef:
Ach, vroeger... Zagen we Sepultura, Biohazard, Type o Negative, Dog Eat Dog, Life of Agony en dat soort shit op Pinkpop. Maargoed, MOJO wil graag anders..... ook goed, ga toch niet meer naar Landgraaf...


Type O Negative bestaat niet meer, en LoA, Biohazard, Sepultura en Dog Eat Dog krijgen gezamenlijk nog geen voetbalveld gevuld. Best logisch dat ze niet op Pinkpop staan. Metal is helaas wat minder populair dan in de jaren 90.

 1
Avatar deHertog
do 21 feb 2013 17:18

deHertog lineup schreeuwt: MWAH...
vroeger jongen toen Pearl Jam, the Police, Doe Maar, Elvis, Bach nog op Pinkpop stonden, goeie tijden

 1
Avatar Megalomaniac
do 21 feb 2013 17:46

Megalomaniac harold schreef:
jos_theboss22 schreef:
Megalomaniac schreef:
CarpeSiem schreef:
jos_theboss22 schreef:
Hoezo nogal logisch. Dat soort bands vindt jij juist veel bij Rock am ring een festival waar Pinkpop een samenwerking mee tracht te hebben. Dus dan vindt ik het een stuk minder logisch eigenlijk


Ik bedoelde eigenlijk dat Fortarock nu wel heel erg in de weg zit. Dan kan het niet anders dan dat je in je rock/metal moet inleveren. Dat had ik er even bij moeten zette

Fortarock heeft alleen Mastodon, Motorhead, Rammstein en Volbeat die mogelijk op Pinkpop hadden kunnen staan..

Das niet helemaal waar Airbourne,Five Finger Death Punch en Hatebreed zou ik ook nog wel op Pinkpop kunnen verwachten opzich.Ach, vroeger... Zagen we Sepultura, Biohazard, Type o Negative, Dog Eat Dog, Life of Agony en dat soort shit op Pinkpop. Maargoed, MOJO wil graag anders..... ook goed, ga toch niet meer naar Landgraaf...

Weet je wat het grootste nadeel is.. Het is enkel muziek en de programering is naar tot half 11. Op de eerste dag staan er meestal maar 3 acts op het hoofdpodium. Even SERIEUS! HOEZO DUURT PINKPOP MAAR TOT HALF 11??

 0
Avatar DownNOLA
do 21 feb 2013 18:08

DownNOLA Omdat dit al jaren zo is, dat wist je niet??? Op sommige campings is er per godsgratie wel een DJ geloof ik, zodat je dus als volwassen mensen in je vrije weekend niet al om 12 uur naar bed moet.

 0
Avatar pijnacker
do 21 feb 2013 18:11

pijnacker Gaat om vergunningen dorpsgenoot, beperking van de geluidsoverlast voor omwonenden. Vandaar mijn hotelletje in Heerlen, kan je nog effe de kroeg in. En als je kampeert kan je lekker vroeg je tentje in, al dan niet alleen.

 -1
Avatar Megalomaniac
do 21 feb 2013 19:15

Megalomaniac DownNOLA schreef:
Omdat dit al jaren zo is, dat wist je niet??? Op sommige campings is er per godsgratie wel een DJ geloof ik, zodat je dus als volwassen mensen in je vrije weekend niet al om 12 uur naar bed moet.


Ben er 3x geweest.. Maargoed. Snap best dat het om vergunningen gaat. Maar probeert Pinkpop dan geen andere vergunning te krijgen? Neem bijvoorbeeld Werchter, daar is het festivals voor het hele dorp 1 groot feest. Heel veel zelfgemaakte mini kroegjes langs de weg naar het festival terrein. Allemaal super gezellig! En tot 3uur snachts plezier. Hoezo doet Landgraaf dat ook niet gewoon??
Maar goed het zal wel

 0
Avatar harold
do 21 feb 2013 21:21

harold BasP schreef:
harold schreef:
Ach, vroeger... Zagen we Sepultura, Biohazard, Type o Negative, Dog Eat Dog, Life of Agony en dat soort shit op Pinkpop. Maargoed, MOJO wil graag anders..... ook goed, ga toch niet meer naar Landgraaf...


Type O Negative bestaat niet meer, en LoA, Biohazard, Sepultura en Dog Eat Dog krijgen gezamenlijk nog geen voetbalveld gevuld. Best logisch dat ze niet op Pinkpop staan. Metal is helaas wat minder populair dan in de jaren 90.Mwah,misschien dat metal inderdaad minder populair is geworden. Maar het kan toch spannender? Neem nou een System of a Down, ik weet niet wat zij kosten, maar zou dat heel veel shelen met Kings of Leon of Green Day?? Zou wel wat origineler zijn en verkoopt ook veel kaarten.

 0
Avatar CmpngFlghtTLwlndsPrd
do 21 feb 2013 23:05

CmpngFlghtTL.. Megalomaniac schreef:
DownNOLA schreef:
Omdat dit al jaren zo is, dat wist je niet??? Op sommige campings is er per godsgratie wel een DJ geloof ik, zodat je dus als volwassen mensen in je vrije weekend niet al om 12 uur naar bed moet.


Ben er 3x geweest.. Maargoed. Snap best dat het om vergunningen gaat. Maar probeert Pinkpop dan geen andere vergunning te krijgen? Neem bijvoorbeeld Werchter, daar is het festivals voor het hele dorp 1 groot feest. Heel veel zelfgemaakte mini kroegjes langs de weg naar het festival terrein. Allemaal super gezellig! En tot 3uur snachts plezier. Hoezo doet Landgraaf dat ook niet gewoon??
Maar goed het zal welSmeets voorspelt een avondklok voor alle festivals en dan tot 23:00. Hij is daar voorstander van en dus wil hij Pinkpop ook niet tot later hebben dan dat.

Inderdaad ouderwets, en daarom verkies ik Werchter ook ver boven Pinkpop.

 -1
Avatar BasP
vr 22 feb 2013 09:08

BasP CmpngFlghtTLwlndsPrd schreef:
Smeets voorspelt een avondklok voor alle festivals en dan tot 23:00. Hij is daar voorstander van en dus wil hij Pinkpop ook niet tot later hebben dan dat.

Inderdaad ouderwets, en daarom verkies ik Werchter ook ver boven Pinkpop.


Smeets mag niet later dan 23u van de lokale gemeente, hij krijgt geen vergunning om later door te gaan. Natuurlijk wilt hij het liefst dat dat overal zo is, dan heeft hij minder concurrentie.

 0
Avatar QuintMidas
vr 22 feb 2013 09:18

QuintMidas harold schreef:
Mwah,misschien dat metal inderdaad minder populair is geworden. Maar het kan toch spannender? Neem nou een System of a Down, ik weet niet wat zij kosten, maar zou dat heel veel shelen met Kings of Leon of Green Day?? Zou wel wat origineler zijn en verkoopt ook veel kaarten.


>Dubbel zucht<

2012: Mastodon, Linkin Park, Kyuss
2011: Wolfmother, Volbeat, Avenged Sevenfold
2010: Danko Jones, Epica, Rammstein
2009: Volbeat, Shinedown, The Gaslight Anthem

(En dit is nog maar een selectie...)

Maar inderdaad, je hebt helemaal gelijk, gitaren worden nauwelijks meer geprogrammeerd door Smeets.

Daarnaast speciaal voor jou nog even de overweging dat SOAD in augustus Europese festivals doet en Pinkpop in juni is. Wat zouden die mannen tussen juni en augustus moeten doen? Uit hun neus vreten? Of ergens anders optreden en dat Jan ze speciaal mag laten invliegen? Enig idee wat dat kost? Het zijn niet slechts 4 bandleden. Je krijgt er ook nog een crew van een man of 30 bij die ingevlogen moet worden. Wat denk je dat dat kost qua reis en overnachtingen? Kun je dan niet beter bands nemen die sowieso al in Europa op tour zijn rond die tijd?

Hou nou gewoon op met een domoor te zijn en jezelf voor gek te zetten, accepteer dat Pinkpop niet (meer?) jouw festival is, ga door naar groenere weiden en gun anderen die dit wel een prima line-up vinden hun lolletje.

 -2
Avatar DownNOLA
vr 22 feb 2013 10:00

DownNOLA Ja laat die mensen lekker hun 3 FM feestje houden en half twaalf na nog een blikje lauw (eigen) bier gedronken te hebben in hun tent kruipen!!! Hun oren nog nazingend van de acoustische gitaren van Douwe Bob....

 0
geen avatar
vr 22 feb 2013 10:14

pede DownNOLA schreef:
Ja laat die mensen lekker hun 3 FM feestje houden en half twaalf na nog een blikje lauw (eigen) bier gedronken te hebben in hun tent kruipen!!! Hun oren nog nazingend van de acoustische gitaren van Douwe Bob....


Koelkastje op gas kan ik je aanraden. Ga toch geen lauw bier drinken.

 -1
Avatar kuifjeschaap
vr 22 feb 2013 17:18

kuifjeschaap Sinds wanneer mag je iets met gas erin meenemen op de camping bij pinkpop?

 -1
Avatar WeckoJ
vr 22 feb 2013 20:26

WeckoJ Wat een bagger line-up. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten! Beste line-up? Meer gitaren? Ik zie het beide niet. Enige wat ik zie zijn matige headliners en treurige dagvulling (op een enkele band na). Ben er 4 jaar op rij geweest maar hier pas ik echt voor! Gelukkig heb ik mijn LL-kaartje en ga ik dit jaar daar voor het eerst eens een kijkje nemen.

 0
Avatar harold
vr 22 feb 2013 21:46

harold QuintMidas schreef:
harold schreef:
Mwah,misschien dat metal inderdaad minder populair is geworden. Maar het kan toch spannender? Neem nou een System of a Down, ik weet niet wat zij kosten, maar zou dat heel veel shelen met Kings of Leon of Green Day?? Zou wel wat origineler zijn en verkoopt ook veel kaarten.


>Dubbel zucht<

2012: Mastodon, Linkin Park, Kyuss
2011: Wolfmother, Volbeat, Avenged Sevenfold
2010: Danko Jones, Epica, Rammstein
2009: Volbeat, Shinedown, The Gaslight Anthem

(En dit is nog maar een selectie...)

Maar inderdaad, je hebt helemaal gelijk, gitaren worden nauwelijks meer geprogrammeerd door Smeets.

Daarnaast speciaal voor jou nog even de overweging dat SOAD in augustus Europese festivals doet en Pinkpop in juni is. Wat zouden die mannen tussen juni en augustus moeten doen? Uit hun neus vreten? Of ergens anders optreden en dat Jan ze speciaal mag laten invliegen? Enig idee wat dat kost? Het zijn niet slechts 4 bandleden. Je krijgt er ook nog een crew van een man of 30 bij die ingevlogen moet worden. Wat denk je dat dat kost qua reis en overnachtingen? Kun je dan niet beter bands nemen die sowieso al in Europa op tour zijn rond die tijd?

Hou nou gewoon op met een domoor te zijn en jezelf voor gek te zetten, accepteer dat Pinkpop niet (meer?) jouw festival is, ga door naar groenere weiden en gun anderen die dit wel een prima line-up vinden hun lolletje.Zeg bijdehandje, weet ik veel wat het tourschema is van soad. Ik neem die band maar als voorbeeld. En verder boeit het mij geen ene ruk wat er wel of niet komt op pinkpop, ik constateer slechts een hele magere line-up van een festival dat zich de champions league der festivals noemt. Met je dubbele zucht, een beetje simpel...

 -3
Avatar DownNOLA
za 23 feb 2013 09:50

DownNOLA Maakt mij ook allemaal geen ene fuck uit maar ik vind het wel grappig hoe mensen dit extreem gedevalueerde 3FM festival en zijn bejaardencamping tot elke prijs verdedigen, de bejaarde organisator voorop, bovendien komt het nog uitgebreid op tv ook, waar je eigenlijk ook al jaren je vraagtekens bij kan zetten.

 0
geen avatar
zo 24 feb 2013 01:51

vidaloca Echt belachelijk slechte line up!
3 zwakke niet headliners.
rest opvullers.
En de ongeveer enige goede band van a status zetten ze op de veel te kleine 3 fm stage neer?
Hoor Jan het nog zeggen; Keane op 3 fm stage was veel te klein, daar hebben we van geleerd...

Ja Jan, dat merken we nu.
Net als dat we merken dat dit de beste line up van allen tijden is geworden.
Voor dementerende bejaarden wel wellicht...
Had vorig jaar besloten om al niet meer te gaan.

 0
geen avatar
zo 24 feb 2013 09:16

pede kuifjeschaap schreef:
Sinds wanneer mag je iets met gas erin meenemen op de camping bij pinkpop?


Je mag geen campinggas meenemen op de camping van Pinkpop?

 -1
Avatar Megalomaniac
zo 24 feb 2013 09:37

Megalomaniac vidaloca schreef:
Echt belachelijk slechte line up!
3 zwakke niet headliners.
rest opvullers.
En de ongeveer enige goede band van a status zetten ze op de veel te kleine 3 fm stage neer?
Hoor Jan het nog zeggen; Keane op 3 fm stage was veel te klein, daar hebben we van geleerd...

Ja Jan, dat merken we nu.
Net als dat we merken dat dit de beste line up van allen tijden is geworden.
Voor dementerende bejaarden wel wellicht...
Had vorig jaar besloten om al niet meer te gaan.


Zo inderdaad! Queens of the Stone Age staan op 3fm stage.. Handsome poeps op Main..
Raar

 1
geen avatar
ma 25 feb 2013 04:24

vidaloca QuintMidas schreef:
harold schreef:
Ach, vroeger... Zagen we Sepultura, Biohazard, Type o Negative, Dog Eat Dog, Life of Agony en dat soort shit op Pinkpop.


Jij ja, ik niet! ;-)

Vroeger aten we ook tulpenbollen. Doen we ook niet meer...

 -1
Avatar QuintMidas
ma 25 feb 2013 09:25

QuintMidas harold schreef:
Zeg bijdehandje, weet ik veel wat het tourschema is van soad. Ik neem die band maar als voorbeeld. En verder boeit het mij geen ene ruk wat er wel of niet komt op pinkpop, ik constateer slechts een hele magere line-up van een festival dat zich de champions league der festivals noemt. Met je dubbele zucht, een beetje simpel...


Voor iemand die het geen ruk interesseert wat er op Pinkpop staat, heb je er een wel erg sterke mening over en neem je ook nog uitgebreid de moeite deze te ventileren. Wat maar aantoont wat voor een domoor je daadwerkelijk bent.

Verder is SOAD als voorbeeld noemen net zo dom als oproepen tot het programmeren van The Beatles of Jimi Hendrix, want onmogelijk. Kortom: prima dat je Pinkpop en/of het programma afzeikt, maar doe dat dan wel op basis van fatsoenlijke argumenten waar je in ieder geval een beetje over lijkt te hebben nagedacht. En tot die tijd ben je af en mag je niet meer meedoen.

Daarnaast wordt bij deze ieder ander die (ook) van mening is dat er geen echte headliners geprogrammeerd zijn, door mij uitgedaagd om te komen met namen van (gitaar)bands die tegenwoordig 30.000+ man op de been weten te krijgen. Ik denk dat het nog vrij lastig is om met namen te komen die niet op dezelfde kritiek (van een ander deel van het festivalpubliek) kunnen rekenen.

 -1
Avatar tbeest
ma 25 feb 2013 13:33

tbeest Doe 's lief tegen elkaar..

 0
geen avatar
ma 25 feb 2013 18:58

Mudvayne Als Jan Smeets eens niet overal als een weinig verstandig sujet staat te roepen over nachtklokken of alcoholverbod enz., Zichzelf niet blijft zien als de champions league van de festivals, Maar gewoon goed zijn best blijft doen met z'n team krijgt ie zeker en vast bakken minder kritiek.
Maar jaar na jaar blijft hij erin slagen het hongerige festivalpubliek tegen zich te keren.
Nu al benieuwd welke uitspraak we dit jaar weer te horen krijgen tijdens of na pinkpop.

Vergelijk het met Herman Schuermans in België (Rock werchter), die krijgt ook al jaren kritiek van de hippere beesten maar houdt commentaar of puberale verwijten voor zichzelf.
De storm rond zijn 'commercieel' festival is ondertussen al veel in kracht afgenomen en is enkel gegroeid.

Pinkpop zal dan wel nooit meer concurreren met Rock werchter. Als het zo verdergaat laat Best kept secret hen binnen tien jaar ook flink achter.

Green day <> Arctic monkeys? Ik weet het alvast wel!

 0
geen avatar
di 26 feb 2013 11:34

theredbaron Gaap, is iedereen al klaar met PP bashen of gaan we nog even door. Lijkt wel kerstmis, je weet ieder jaar dat het gaat gebeuren rondom het bekend maken van het programma

 1
Avatar WeckoJ
di 26 feb 2013 11:58

WeckoJ Tja, theredbaron... het is zoals Mudvayne zegt. Als Jan nu eens niet van die grote praatjes heeft dan verwacht ook niemand dat het een geweldige line-up wordt. Nu heeft die zelf gezegd dat het de beste line-up is. En ja dan kan je natuurlijk de wind van voren krijgen als blijkt dat er van die uitspraak niets terecht is gekomen.

 1
geen avatar
di 26 feb 2013 17:34

theredbaron Beste WeckoJ, gaat het nu om de uitlatingen van een oude grijze man die je irritatie opwekken of het festival zelf. wat zeg nu zelf wat moet je over je eigen festival zeggen: tsja eigenlijk is de line up bagger en ja ons campingprogramma is ook ruk, om over het tijdstip waarop we stoppen maar te zwijgen, maar kom en betaal die 160 euro.

Kom op zeg wat verwacht je zelf.

 0
Avatar DownNOLA
wo 27 feb 2013 09:46

DownNOLA En bovendien kost het al jarenlang veel gemeenschapsgeld om het op tv te brengen (men is eigenlijk sinds de glorie jaren '90 dit als vanzelfsprekend gaan beschouwen, Pinkpop moet en zal op tv!!) waar de amusementswaarde uiterst twijfelachtig van is en ja ik geef toe als the Cure op Pinkpop op tv dan kijk ik maar dan alleen maar omdat het Robert Smith behaagd heeft om zijn enige Nederlandse concert sinds 2007 op dit gedevalueerde butt festival te houden.

 0
Avatar jeroensiep
wo 27 feb 2013 10:58

jeroensiep DownNOLA schreef:
En bovendien kost het al jarenlang veel gemeenschapsgeld om het op tv te brengen (men is eigenlijk sinds de glorie jaren '90 dit als vanzelfsprekend gaan beschouwen, Pinkpop moet en zal op tv!!) waar de amusementswaarde uiterst twijfelachtig van is en ja ik geef toe als the Cure op Pinkpop op tv dan kijk ik maar dan alleen maar omdat het Robert Smith behaagd heeft om zijn enige Nederlandse concert sinds 2007 op dit gedevalueerde butt festival te houden.
Ja, The Cure was geweldig! Keane, Linkin Park, Soundgarden, Babylon Circus op de tweede dag ook. En als je van Bruce Springsteen houd, dan was die laatste dag ook aardig...met als hoogtepunt Seasick Steve. Helaas vond ik in 2009 Bruce al oersaai...Maar dat is wel een betere line-up dan de twee laatste dagen van dit jaar. Met alleen Miles Kane, Gaslight Anthem en The Vaccines die mij interesseren. Dat is wel héél magertjes voor zo'n duur festival. Ben benieuwd wat ze geboekt hebben om dat recht te trekken.

 -2
Avatar sabineironmaiden
do 28 feb 2013 10:27

sabineironma.. Wéér Kings Of Leon? BAH

 0
geen avatar
do 28 feb 2013 11:23

musicforever Waarom staat er nog niks over de Stereophonics!!Ben blij dat die ook komen!

 2
Avatar Sailor
do 28 feb 2013 20:58

Barbarian musicforever schreef:
Waarom staat er nog niks over de Stereophonics!!Ben blij dat die ook komen!

Geweldig, Stereophonics and the Vaccines zijn alleen al de moeite waard om naar PP te gaan (op zondag).Wij zijn erbij.

 1
Avatar pijnacker
vr 01 mrt 2013 12:50

pijnacker DownNOLA schreef:
En bovendien kost het al jarenlang veel gemeenschapsgeld om het op tv te brengen (men is eigenlijk sinds de glorie jaren '90 dit als vanzelfsprekend gaan beschouwen, Pinkpop moet en zal op tv!!) waar de amusementswaarde uiterst twijfelachtig van is en ja ik geef toe als the Cure op Pinkpop op tv dan kijk ik maar dan alleen maar omdat het Robert Smith behaagd heeft om zijn enige Nederlandse concert sinds 2007 op dit gedevalueerde butt festival te houden.


Je zesde reactie op dit bericht. je hebt het maar druk met een festival waar je niet heen gaat.......

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.