Rock Werchter: 24 nieuwe namen

Door Stofje op 15 februari 2008 - 11:12 1 Op 1 maart begint de voorverkoop voor het grootste festival van de Benelux. Het Belgische Rock Werchter pakt vrijwel jaarlijks uit met een bijzonder imposant affiche en dit jaar gaat daar geen verandering inkomen. Het festival maakte vandaag, na Beirut en Radiohead, maar liefst 24 nieuwe namen bekend.

The Chemical Brothers, Mika, Lenny Kravitz, R.E.M., Editors, dEUS, Kaiser Chiefs, Roisin Murphy, The Hives, Sigur Ros, Nightwish, Counting Crows, Chris Cornell, Ben Harper & The Innocent Criminals, The Kooks, Air Traffic, Justice, Digitalism, KT Tunstall, The Gossip, John Butler Trio en Band Of Horses zijn de nieuwe namen die op het affiche prijken.

Verdere (ticket)informatie komt er zo spoedig mogelijk aan, maar dit leek ons wel een aardig begin.

Hier vind je al onze Rock Werchter 2008 informatie.



Summer Darkness 200813

NIEUWE NAMEN SUMMER DARKNESS'08Eerder werden voor het Summer Darkness Festival al achttien bands bekend...

Meltfestival6

MELT!FESTIVAL MET EDITORS, BJÖRK, FRANZ FERDINAND Het Duitse "indie meets electronica"-festival Melt! heeft een groot deel van...

REACTIES

Avatar Thrash_Legion
vr 15 feb 2008 11:25

Thrash_Legion The Chemical Brothers en Lenny Kravitz zijn wel leuk... verwacht nog wat betere namen

 0
Avatar von Deich
vr 15 feb 2008 11:26

von Deich Ik verwacht ook nog wat betere namen!!
Chemical Brothers - dEUS - Sigur Ros - Justice zeker oké

 0
Avatar Thrash_Legion
vr 15 feb 2008 11:27

Thrash_Legion Vind het tot nu toe nog niet echt ROCK werchter :P meer slappe hap werchter op Radiohead na dan

 -1
geen avatar
vr 15 feb 2008 11:29

matke57 idd egt teleurstellend , maarja ze zullen het aan de ticketverkoop wel zien eh

 0
Avatar horned_reaper
vr 15 feb 2008 11:45

horned_reaper Nightwish *O* !!!!!!!!

 0
Avatar Stofje
vr 15 feb 2008 11:46

Stofje Teleurstellend? Dit zijn echt exáct de namen die je kunt verwachten bij RW hoor...

 0
Avatar joris666
vr 15 feb 2008 11:53

joris666 is beetje veel herhaling weer. ik hoop op toch iets meer grote namen

 0
Avatar dlugtmeier
vr 15 feb 2008 11:54

dlugtmeier chris cornell mag ook wel op pinkpop komen!

 0
Avatar Namaaksupporter
vr 15 feb 2008 12:00

Namaaksuppor.. De enige naam waarvan mijn hart sneller gaat kloppen is Sigur Ros, die band alleen is al een vierdaagse trip waard!

 0
Avatar PaulMT
vr 15 feb 2008 12:02

PaulMT Thrash_Legion schreef:
Vind het tot nu toe nog niet echt ROCK werchter :P meer slappe hap werchter op Radiohead na dan


Ja, want Radiohead is wel echte rock... Zelden zoiets slaapverwekkends gezien/gehoord.

 0
Avatar Velvet_Underground
vr 15 feb 2008 12:06

Velvet_Under.. Gossip!

 0
Avatar reijntje
vr 15 feb 2008 12:10

reijntje het zijn zeker geen slechte namen, alleen heel veel herhaling wat ik niet echt kan begrijpen. de meeste namen die er bij staan hebben er in de afgelopen 3 jaar al minimaal 1 keer gestaan

 0
Avatar meef
vr 15 feb 2008 12:11

meef neit echt impressive vind ik... tot nu toe alleen radiohead, the kooks en digitalism die ik graag op PP zou willen zien... ik moet er toch werken dus ik pik justice en radiohead wel even mee... hopelijk voor werchter komen ze nog met wat goede shizzzzzle

 0
Avatar staynice
vr 15 feb 2008 12:11

staynice dlugtmeier schreef:
chris cornell mag ook wel op pinkpop komen!


ga je mond spoelen!

 0
Avatar reijntje
vr 15 feb 2008 12:11

reijntje trouwens, laat band of horses en john butler trio ook maar naar pinkpop komen

 0
Avatar Esje
vr 15 feb 2008 12:48

Esje ohneeeeee. Ik had mezelf na vorig jaar voorgenomen geen festivals meer maar losse gigs..en nu dit!! Sigur Ros zou ik zo graag willen zien. En Radiohead 2 x per jaar ook niet verkeerd. Man wat een dilemma... :o)

 0
Avatar chiel
vr 15 feb 2008 13:09

chiel Triestig

 0
Avatar Marlous_marlous
vr 15 feb 2008 13:15

Marlous_marl.. Is er ook iets bekend over bv RATM en metallica??

 0
Avatar Bert
vr 15 feb 2008 13:17

Bert Op Radiohead, REM en the Hives niet echt geweldig.

 0
Avatar Toob
vr 15 feb 2008 13:30

Toob Als Sigur Ros en Radiohead op 1 dag komen ga ik wel een dagje :).

 0
Avatar Wm.!
vr 15 feb 2008 13:43

Wm.! Al weeeeeer Chemical Brothers. Wel goed dat ze digitalism programmeren. Dat is toch wel de eerstvolgende elektronika-act die grote publieken kan vermaken. Justice heeft iedereen nou ook wel gezien. Alles wat al jaren op Lowlands en Pukkelpop geprogrammeerd staat en groot geworden is, staat nu op Pinkpop en RockWerchter. Reden voor mij om naar beiden NIET te gaan. C yall @ Lowlands!

 0
Avatar Toob
vr 15 feb 2008 13:45

Toob Als Sigur Ros en Radiohead op 1 dag komen ga ik wel een dagje :).

 0
geen avatar
vr 15 feb 2008 13:50

DeaPix Het lijkt alsof Werchter zichzelf aan het herhalen is. Vorige jaren stonden er ook al veel bands die er al een keer geweest waren, maar was de rest van de programmering wel goed. Ik ga nog zien wat het uiteindelijk wordt ;)

 0
Avatar lunaflyer
vr 15 feb 2008 14:01

lunaflyer heb een déja vu gevoel als ik de namen lees
inderdaad echte rockbands staan er te weinig tussen
een beetje te commercieel gericht, veel te brave namen
maar gaan doe ik toch:D

 0
Avatar mitz0
vr 15 feb 2008 14:02

mitz0 Pff, lijkt pinkpop wel. Wat een bagger.

 0
Avatar Guzman
vr 15 feb 2008 15:04

Guzman er staan zeker veel leuke namen tussen, maar niet de moeite waar voor ± 175 euri...

 0
Avatar Renzo
vr 15 feb 2008 15:19

Renzo Alweer Chemical Brothers en Kaiser Chiefs, mmh had op beters gehoopt, maarja de rest is wel interessant en ze hebben nog ff om met mooiere namen te komen

 0
Avatar Delta
vr 15 feb 2008 16:11

Delta Niet echt bijzonder, als dat zo doortrekt ga ik dit jaar niet. Radiohead is al zo suf en daar komt dan REM en de rest van de bagger nog bij. Laatste keer dat ik Lenny Kravitz heb zien spelen deed ie iets van 20 minuten over een nummer, heel erg slaapverwekkend kan ik wel zeggen...
Er staat niks, maar dan ook werkelijk niks op de affiche waarvan ik zeg: wauw!

Geheel tegen mijn principes, maar wie weet ga ik dit jaar wel naar pinkpop en als ik dat doe gaan de mensen aan me vragen of ik echt ziek in mn hoofd ben. Maar die hebben tenminste nog een fatsoenlijk programma.
Maar het zou natuurlijk ook Arrow kunnen worden, ook niet slecht...

Just my two cents

 0
Avatar The_Clam
vr 15 feb 2008 16:15

The_Clam mense :o nightwish!!

 0
Avatar CalibanFan
vr 15 feb 2008 16:19

CalibanFan saai..

 0
Avatar wishmaster
vr 15 feb 2008 16:24

wishmaster Erg goed programma!
Sigur Ros, Radiohead, R.E.M., Lenny K., C. Crows, Chemical Brothers, Ben Harper, Beirut.. Zou me hier echt heel goed kunnen vermaken.

 0
geen avatar
vr 15 feb 2008 16:54

smoor beste festivalinfo,
wel scherp blijven.22 nieuwe namen, 2 waren er al bekend!
Word lastig kiezen dit jaar, acts op werchter vallen tegen.
Sfeer op Pinkpop is niks.
Dan maar hopen op wat leuks op lowlands,iemand enig idee wanneer die met namen gaan strooien??

 -1
Avatar takusam
vr 15 feb 2008 17:39

takusam heen, heen, heen, heen, heen, erg graag heen !

Sigur Ros, dEUS, Editors, Digitalism, hives, John Butler trio

 0
Avatar ThomDrumBoy
vr 15 feb 2008 17:41

ThomDrumBoy So sad... waar blijven de grote namen...

 0
Avatar Musiquefreak
vr 15 feb 2008 18:04

Musiquefreak Sjonge, zeik niet zo! Ik vind het wel een lekker begin van de line-up hoor (: Wat wil je dan? Een Pinkpop '08 line up maar dan in België? Ik vermaak me wel hier hoor! (:

@ Trash_Legion; Nee, ROCK Werchter.. alsof Radiohead wel echte 'rock' is, heb je ook als commentaar dat bij Pink'POP' namen als Alter Bridge, RATM en Metallica komen? Beetje een sneu argument, maar goed.

Ik verwacht iig nog wel een paar grote namen (:

 0
Avatar Musiquefreak
vr 15 feb 2008 18:05

Musiquefreak smoor schreef:
Dan maar hopen op wat leuks op lowlands,iemand enig idee wanneer die met namen gaan strooien??


Op de eerste dag van Pinkpop word de line-up van Lowlands bekendgemaakt.

 0
Avatar musezottin
vr 15 feb 2008 18:12

musezottin hm.. kwil wat n beetje beter dan dit =S of ben k nu te kieskeurig?

 0
Avatar niesl2
vr 15 feb 2008 18:50

niesl2 leuk, maar niet echt knallend tegenover de namen waar alle andere festivals mee strooien.

 0
Avatar Gazzo
vr 15 feb 2008 19:26

Gazzo jonges njonges jonges ,ik schaam me om belg te zijn met zo'n festivalnaen

 0
Avatar dinges88
vr 15 feb 2008 20:14

dinges88 wat een bagger lineup vooor een festival als rock werchter :S

 0
Avatar zoebeets
vr 15 feb 2008 22:41

zoebeets Ik vind de namen best leuk! wel veel herhaling en niet echt rock, maar dit zijn pas de eerste 24 is ongeveer een derde. RATM verwacht ik niet aangezien ze een maand eerder al in sportpaleis antwerpen staan

 0
Avatar Roelove!
vr 15 feb 2008 22:46

Roelove! PaulMT schreef:
Thrash_Legion schreef:
Vind het tot nu toe nog niet echt ROCK werchter :P meer slappe hap werchter op Radiohead na dan


Ja, want Radiohead is wel echte rock... Zelden zoiets slaapverwekkends gezien/gehoord.

ZWIJG!
Radiohead is zo'n beetje 3x zo goed als al deze 24 namen bij elkaar....

 -1
geen avatar
za 16 feb 2008 08:33

Peanut Dit zijn toch lang geen slechte namen???
Komaan zeg en vooral niet vergeten dat
er nog ongeveer 40 moeten bijkomen (denk ik toch.

 0
geen avatar
za 16 feb 2008 10:00

norbert Justice wil ik wel een keer zien. Elke naam die tot nu toe op werchter komt is al beter als Radiohead! Die gasten maken bejaarde muziek.

 0
geen avatar
za 16 feb 2008 10:06

matke57 smoor schreef:
beste festivalinfo,
wel scherp blijven.22 nieuwe namen, 2 waren er al bekend!
Word lastig kiezen dit jaar, acts op werchter vallen tegen.
Sfeer op Pinkpop is niks.
Dan maar hopen op wat leuks op lowlands,iemand enig idee wanneer die met namen gaan strooien??


PUKKELPOP!

 0
Avatar eric_maiden
za 16 feb 2008 12:02

eric_maiden tot nu vink ut echt 3x nix. alleen chemical brothers is wel leuk.

 0
Avatar Delta
za 16 feb 2008 12:53

Delta Roelove! schreef:
PaulMT schreef:
Thrash_Legion schreef:
Vind het tot nu toe nog niet echt ROCK werchter :P meer slappe hap werchter op Radiohead na dan


Ja, want Radiohead is wel echte rock... Zelden zoiets slaapverwekkends gezien/gehoord.

ZWIJG!
Radiohead is zo'n beetje 3x zo goed als al deze 24 namen bij elkaar....


Zwijgen doe ik wel als ik dood ben en al helemaal niet op commando.
Radiohoofd is gewoon zwaar bagger, zeikerig geluid (muziek wil ik het niet eens noemen).
Zet er dan iets knallends neer, Aerosmith, Kiss, Iron Maiden, Rammstein whatever... Maar nee, de hoofdacts ztaan hier wel zo'n beetje tussen, Radiohoofd, REM, Lenny Kravitz en waarschijnlijk de Chemische broers of anders wel een andere dance-act. Nou daar geef je dan 200 euro voor uit + dat zelfde bedrag of meer aan half rauwe friet met zure mayo of een ministuk sbarro pizza, om maar niet te spreken van dat bier met 2% alcohol...

Helaas mensen, Rock Werchter is geworden tot een Geldklopperij Werchter.
Dat zou allemaal niet zo erg zijn zolang de line-up goed zou zijn maar dit jaar sla ik over, en met mij waarschijnlijk velen.

 1
Avatar bigbossnr5
za 16 feb 2008 13:26

bigbossnr5 nu nog wachten op foo fighters, rage against the machine, white stripes en qotsa

 1
Avatar Roelove!
za 16 feb 2008 13:29

Roelove! norbert schreef:
Justice wil ik wel een keer zien. Elke naam die tot nu toe op werchter komt is al beter als Radiohead! Die gasten maken bejaarde muziek.


Zeg het dan op z´n minst in correct nederlands. beter DAN!

 1
Avatar Thrash_Legion
za 16 feb 2008 13:38

Thrash_Legion Roelove! schreef:
norbert schreef:
Justice wil ik wel een keer zien. Elke naam die tot nu toe op werchter komt is al beter als Radiohead! Die gasten maken bejaarde muziek.


Zeg het dan op z´n minst in correct nederlands. beter DAN!



HAHAHA YEAH!!! Niet Spotten met Radiohead! (H)

 0
geen avatar
za 16 feb 2008 13:52

norbert Thrash_Legion schreef:
Roelove! schreef:
norbert schreef:
Justice wil ik wel een keer zien. Elke naam die tot nu toe op werchter komt is al beter als Radiohead! Die gasten maken bejaarde muziek.


Zeg het dan op z´n minst in correct nederlands. beter DAN!



DAN nog blijft Radiohead nare muziek om naar te luisteren, wat een slappe druif die Thom Cork, leuk dat julie er op reageren.

 0
geen avatar
za 16 feb 2008 13:53

norbert Thrash_Legion schreef:
Roelove! schreef:
norbert schreef:
Justice wil ik wel een keer zien. Elke naam die tot nu toe op werchter komt is al beter als Radiohead! Die gasten maken bejaarde muziek.


Zeg het dan op z´n minst in correct nederlands. beter DAN!



DAN nog blijft Radiohead nare muziek om naar te luisteren, wat een slappe druif die Thom Cork, leuk dat julie er op reageren.

 0
Avatar eric_maiden
za 16 feb 2008 14:45

eric_maiden tis hier wel gezellig=)

 0
Avatar Miesjel
za 16 feb 2008 15:00

Miesjel Anders gaan we even allemaal onze mening aan elkaar opdringen.. :S

 0
Avatar Toob
za 16 feb 2008 15:21

Toob Radiohead > Kiss, Iron Maiden, Aerosmith, Rammstein

OK Computer > meeste albums(niet allemaal ;))

Sowieso als je het objectief bekijkt is Radiohead 1 van de meest gewilde acts and erg geliefd. Dus een goede headliner.

Stel je vindt The Stones niet goed, zou je dat dan ook een slechte headlienr vinden die het niet waardig is?

Kijk eens objectief is leuk, krijg je een beter onderbouwde mening van.

 1
geen avatar
zo 17 feb 2008 17:16

Dutchertine BOOORING

 0
geen avatar
zo 17 feb 2008 18:16

Morlock Slechtste affiche van de afgelopen 5 jaar. Ik pas.

 0
geen avatar
zo 17 feb 2008 18:34

Morlock Slechtste affiche van de afgelopen 5 jaar. Ik pas.

 0
Avatar Kelvin
ma 18 feb 2008 00:35

Kelvin Was vorig jaar al aan het twijfelen, toen toch nog naar Rock Werchter gegaan omdat een vriendinnetje van me in een rolstoel zat en rock werchter daar echt vergeleken andere festivals boven uit steekt op het gebied van gehandicapten.

Maar nu na vijf jaar ga ik dit jaar toch niet heen, duur festival, maar vooral het Festival der Herhaling. Als je er zoals mij vijf keer bent geweest houd het een beetje op. Volgens mij is Radiohead, Digitalism, KT Tunstall, The Gossip, John Butler Trio en Band Of Horses de enige namen die ik daar nog niet gezien heb.

Ik ga denk eens verder Belgie in en fijn naar het Dour Festival, 85 Euro ipv 200 euro voor ook een tof festival waar je ook nog is verrast kan worden. Maar moet er ook wel bij zeggen dat je bij Rock Werchter / Pinkpop ervoor kiest gevestige namen kan verwachten maar een beetje afwisselen mag wel...

 0
Avatar kellyke
ma 18 feb 2008 15:57

kellyke nightwish en the kkos zijn wel leuk, en mika ook wel.

mja,, k ga denk toch naar lowlands xD

 0
Avatar kellyke
ma 18 feb 2008 15:58

kellyke *the kooks...

 0
Avatar DemoColorScheme
di 19 feb 2008 12:15

DemoColorSch.. Toob schreef:
Als Sigur Ros en Radiohead op 1 dag komen ga ik wel een dagje :).

Daar zit ik stiekem ook aan te denken ..

 0
Avatar Machine_Dead
di 26 feb 2008 21:22

Machine_Dead had JB3 liever op een kleiner podium in een zaaltje gezien, RW wordt toch zowiezo een pas..

 0

REAGEREN

REAGEREN?