Weer geen Fields Of Rock

Door fresh77 op 10 februari 2009 - 17:08 1 Fields Of Rock gaat ook dit jaar niet door. Vorig jaar werd het festival ook al gecancelled vanwege gebrek aan animo. Met de komst van het Sonisphere Festival en het concert van AC/DC in de Arena wordt de liefhebber van de wat hardere muziek alsnog tevreden gesteld.

Mojo-boeker Rob Trommelen liet aan LiveXS ook al doorschemeren dat Arrow Rock Festival mogelijk niet doorgaat dit jaar. De organisatie bekijkt nog of het mogelijk is het festival in het naseizoen te laten plaatsvinden.

Eerder werd bekend dat het Sonisphere Festival Nederland aandoet met onder andere Metallica en Slipknot.

Nooit meer belangrijk festivalnieuws missen?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



roskilde_mooi2

NIEUWE NAMEN ROSKILDENet zoals voorgaande jaren is woensdag weer de dag waarop Roskilde bands aan...

AJOC29

GUUS MEEUWIS EN MEER OP AJOC Vandaag bevesigt het AJOC Festival een rits namen voor de zaterdag. Het gaat...

REACTIES

Avatar MarilynPepper
di 10 feb 2009 17:11

MarilynPepper Heh kut! Had gehoopt dat het dit jaar wel door zou gaan!

 -1
Avatar Henkendehenk
di 10 feb 2009 17:19

Henkendehenk Goh had dit niet verwacht zeg... LOGISCH!

 2
Avatar ProgDamien
di 10 feb 2009 17:29

ProgDamien Had het ook wel verwacht ja, maar toch spijtig.. Ze zouden Waldrock en Fields eens samen moeten gooien! En dan ergens ertussenin, op het TT Assen circuit bijvoorbeeld. Maarja, op Sonicsphere ben ik er zeker bij

 1
geen avatar
di 10 feb 2009 17:30

dikkie mojo maakt dit festival kapot.
door hun hebzucht na geld
anders hadden ze
2 dagen festival van gemaakt ene dag metallica ander dag ac/dc als headlinner
dan had je twee top bands een zeker uitverkocht.
maar ja dat is minder verdienen.

 0
geen avatar
di 10 feb 2009 17:41

Jboog dikkie schreef:
mojo maakt dit festival kapot.
door hun hebzucht na geld
anders hadden ze
2 dagen festival van gemaakt ene dag metallica ander dag ac/dc als headlinner
dan had je twee top bands een zeker uitverkocht.
maar ja dat is minder verdienen.


Begrijpelijk dus in deze financieel net iets zwaardere tijden (zelfs voor concertorganisatoren)...

Fields heeft mij nooit kunnen bekoren en wladrock is toch ook een festival met een mooie line up, die de reis zeker waard is.

 2
Avatar Dorien
di 10 feb 2009 18:26

Dorien kut fields of rock. verdomme.

 1
Avatar mr_dopehat
di 10 feb 2009 19:20

mr_dopehat Dorien schreef:
kut fields of rock. verdomme.


Nou nou nou.

Hoezo dat nou weer?

 -1
Avatar BasP
di 10 feb 2009 19:40

Wrong Mojo maakt het festival niet kapot, Mojo heeft weinig keus.

 -1
Avatar darkjustice-drummer
di 10 feb 2009 19:42

darkjustice-.. verbaast me niks, maar mijn voorkeur gaat toch naar GMM

 1
Avatar ErikLuyten
di 10 feb 2009 19:44

punkr dikkie schreef:
mojo maakt dit festival kapot.
door hun hebzucht na geld
anders hadden ze
2 dagen festival van gemaakt ene dag metallica ander dag ac/dc als headlinner
dan had je twee top bands een zeker uitverkocht.
maar ja dat is minder verdienen.
Dat is wel een eenzijdig bekeken. Als MOJO met deze twee bands een festival had kunnen doen hadden ze dat vast gedaan. Een aantal factoren die je mist:
- willen beide bands wel samen op een festival
- Wil AC/DC uberhaupt op een festival spelen?
- Zijn beide bands toevallig op aansluitende data in Nederland?
- etc

MOJO is een commercieel bedrijf en uiteraard moeten ze geld verdienen. Maar als ze het de consument het best kunnen bedienen, doen ze dat ook, vast.

 0
Avatar Ezz
di 10 feb 2009 20:28

Esmay beetje jammer.. hopen dat de headliners van GMM de moeite waard zullen zijn! Dan maar weer naar het zuiden afreizen. Wat gaat FoR overigens doen met de belofte van de 5 euro voor iedereen die al een kaartje voor de editie van 2008 had gekocht? Niet dat ik zo blut ben dat ik 5 euro korting op mn festivalticket nodig heb, maar toch.

 0
Avatar jos_theboss22
di 10 feb 2009 20:30

jos_theboss22 schijnbaar is het een land als nederland niet mogelijk om een meerdaags metal festival neer te zetten.

 0
Avatar Maiden77
di 10 feb 2009 20:31

Maiden77 Jezus weer geen Fields, waar gaat dat heen met de metal festivals in Nederland zeg. Slechte organisatie steeds en geld geld geld. Maar nog minder nieuws is dat als Arrow niet doorgaat. Het enige echte (classic) rock festival in Nederland. Wat een domme set zeg. Ieder jaar goed voor duizenden trouwe bezoekers jong en oud. Echt is zit zo iets goed fout daar in Mojo onder andere.
Bands als Lynyrd Skynyrd zijn vol aan het touren en doen europa aan. Laat die op Arrow spelen. Wat een flauwekul om Arrow te cancellen.

 0
Avatar Jeriel
di 10 feb 2009 21:29

Jeriel Dan maar naar Bastille Metalfest volgende week...

 0
Avatar metalhead777
di 10 feb 2009 21:47

metalhead777 triest echt triest !!

 -2
Avatar forever-war
di 10 feb 2009 21:51

forever-war mojo maakt alle festivals die ze organiseren kapot!

 -2
Avatar forever-war
di 10 feb 2009 21:53

forever-war kijk maar naar dynamo! BESTAAT OOK NI MEER kwa festival.. en fields komt toch NOOIT meer terug,, net zoals dynamo.. die 2 worden iig nooit meer zo groot als dat ze waren in nederland

 -1
Avatar Meaufeau
di 10 feb 2009 22:42

Meaufeau Ach, hoewel FoR vaak wel goede namen heeft gaat mijn voorkeur toch uit naar GMM. Daar in Dessel valt de geldklopperij tenminste nog mee en is het bier tenminste nog betaalbaar. Je kunt je geld uiteindelijk toch maar een keer uitgeven.
Het is jammer dat Mojo geen serieuze concurrentie heeft, anders zouden de prijzen wellicht niet zo hard stijgen als dat ze nu doen...

 0
Avatar Hoebele
di 10 feb 2009 23:13

Hoebele forever-war schreef:
mojo maakt alle festivals die ze organiseren kapot!


Geheel mee eens...

 -2
Avatar baardaapje
di 10 feb 2009 23:27

baardaapje Hoebele schreef:
forever-war schreef:
mojo maakt alle festivals die ze organiseren kapot!


Geheel mee eens...

Mensen, er heerst een chronisch gebrek aan acts. Vorig jaar hebben ze het moeten cancelen vanwege tegenvallende verkoop. Het lijkt er op dat men nu een risico van het alsnog afblazen wil voorkomen, omdat dat vorig jaar dus al gebeurde. Het was gewoon al hopeloos vanaf het begin. XD

 1
Avatar Solar.Cell
di 10 feb 2009 23:32

Solar.Cell ProgDamien schreef:
Had het ook wel verwacht ja, maar toch spijtig.. Ze zouden Waldrock en Fields eens samen moeten gooien! En dan ergens ertussenin, op het TT Assen circuit bijvoorbeeld. Maarja, op Sonicsphere ben ik er zeker bij


Niet lullig bedoelt maar asjeblieft niet, de sfeer op FoR is heel anders dan die van Waldrock en dat zou Waldrock absoluut geen goed doen! Waldrock is een top festival, niet te groot en gezellig, ie commerciele bullshit van FoR verziekt het alleen maar! Vind het al erg genoeg dan Waldrock dit jaar Papa Roach geboekt heeft...

Verder in relatie tot FoR, het is leuk voor de massa, maar de editie dat ik er was viel de sfeer mij KEIHARD tegen, mokerveel agressie...

Nee mensen, ik reis liever verder en betaal daardoor maar meer dan dat ik naar FoR ga!

 0
Avatar mat1987
wo 11 feb 2009 00:54

mat1987 Was wel te verwachten, maar toch jammer. Vond de editie van 2007 erg leuk. Goede line-up en niet te druk. Maar na het fiasco van vorig jaar ben ik bang dat 2007 de laatste Fields of Rock is geweest..

 1
Avatar Rob55
wo 11 feb 2009 05:03

Rob55 Jammer dat FoR weer niet doorgaat. Vorige keer was prima, al waren we wel verzopen toen we aankwamen. Was er toen met mijn vrouw en jongste zoon (toen 12 jaar, lekker jong hoor; wordt een prima drummer en gitarist). Prima bands gezien. Wel dubbels met GMM, maar sommige bands wil ik best 2 x zien.
Dit jaar dan maar weer naar Waldrock (het gezelligste festival van Nederland) en natuurlijk ook naar GMM (weer dubbels, maar Heaven & Hell vind ik geen straf om twee keer te zien).
Hoop dat Kamelot ook op een van deze festivals speelt (zijn toch in de buurt; zal het de jongens nog wel vragen binnenkort); Stratovarius (voorzover het nog zo mag heten), Pagan's Mind, Firewind, Skindred, Amon Amarth, Finntroll, Highway Chile, Serenity, Triggerfinger en bijv. Soilwork zouden hier niet misplaatst zijn. Mogen best wel wat minder grote bands zijn; die heb ik meestal toch wel gezien.

Binnenkort lekker naar Xystus, Highway Chile, Larry Carlton, Tiamat en Kamelot. See you there!

 0
geen avatar
wo 11 feb 2009 07:21

dikkie MOJO is een commercieel bedrijf en uiteraard moeten ze geld verdienen. Maar als ze het de consument het best kunnen bedienen, doen ze dat ook, vast.

daar merk ik niks van op dit moment

10 euro servicekosten lowlands. was vroeger ook niet zo.

dan kun je nu alleen via internet bestellen en dan maar hopen dat je kaartje krijgt. vroeger postkantoor zeker kaarten.

waardeloos dus

hebben dynamo kapot gemaakt met hun zoek tocht na locatie

 0
Avatar Maiden77
wo 11 feb 2009 10:39

Maiden77 De smoes dat er geen acts zijn is echt zo'n bullshit. Er zijn bands zat die touren. Gaat gewoon om geld. Mojo maakt de festivals in Nederland kapot. Hoog tijd dat een ander bedrijf de organisatie over gaat nemen. Mensen die hart hebben voor de muziek en bereid zijn te knokken om acts te boeken.
Over het algemeen komen bands graag in Nederland spelen dus dat is het probleem echt niet.

En dat een festival als Arrow naar de klote zou gaan is echt dood en dood zonde. Eindelijk na lang wachten was er een festival in Nederland die zich meer richt op de classic rock. Bands als Lynyrd Skynyrd, Deep Purple, Journey, Kiss en ga zo maar door zijn echt wel te boeken voor Arrow en voor Arrow is altijd een grote belangstelling geweest. Onbegrijpelijk!!!

 -1
Avatar SnarfLiono
wo 11 feb 2009 10:49

SnarfLiono Het zou niet zo kunnen zijn dat de terror (en de €150000 opruimkosten) Dynamo kapot gemaakt heeft? Knappe vent die dan nog een locatie vind in dit vergunningen en verboden land. FOR daar heb ik voor het eerst bier voor €2,20 op dus een meerdaags metal festival in Nederland, ok, maar hou Waldrock lekker kleinschalig zoals iemand hier al zei....

 0
Avatar Ventje
wo 11 feb 2009 13:04

Ventje Ik word ook niet vrolijk van Mojo. FoR 2007 was al niet geweldig. Understatement is dit. Geldklopperij was het en ook nog eens een k terrein. ik vond de festivals FoR in Nijmegen wel prachtig.
Door het grote commerciële gehalte van Mojo heb ik de festivals in België ontdekt en ik denk dat daar veel meer nu heen gaan uit Nederland. Alles is relaxter en het gaat veel langer door 's nachts. Dan maar 4 uur rijden uit Friesland maar het is het waard. Laat mojo zichzelf maar lekker (nog verder) uit de markt concureren.

 0
geen avatar
wo 11 feb 2009 13:37

machine-head 2006: bye bye DYNAMO
2007: einde van fields of rock
2009: einde van arrow
2010: einde van waldrock
2010 : BYE BYE MOJO!!!!!! tenminste valt te hopen als ze toch alleen alles om kunnen brengen dan mogen ze zelf ook een keer degene zijn waar een einde aan komt

 0
Avatar Esje
wo 11 feb 2009 15:24

Esje jammer...maar: er is hoop, toch?

De organisatie bekijkt nog of het mogelijk is het festival in het naseizoen te laten plaatsvinden.

 0
Avatar jst5
wo 11 feb 2009 16:05

jst5 Het was toch nooit de bedoeling dat FoR jaarlijks terug zou komen of ligt dat nou aan mij?

 0
geen avatar
wo 11 feb 2009 16:27

machine-head sorry dat ik het zeg maar denk dat je je hoop wel kan vergeten, ik zeg niet dat wat hun zeggen met hun najaar nooit zal lukken maar het klinkt mij meer in de oren om de bezoekers nog even tevreden te houden want tuurlijk melden ze niet op dezelfde dag dat fields of rock en arrow allebei sowieso niet doorgaan want dit betekent zo goed als hun eigen ondergang dan...
dus mijn gevoel neigt doormiddel van eerdere uitspraken van rob trommelen dat dit zo goed als valse hoop is

 0
Avatar SnarfLiono
wo 11 feb 2009 16:27

SnarfLiono Dat ligt niet aan jou, FoR zou er alleen zijn als er een grote band kwam waar dan een aantal acts omheen werden gebouwd, een soort Sonisphere dus eigenlijk.....

 0
geen avatar
wo 11 feb 2009 16:32

machine-head jst5 schreef:
Het was toch nooit de bedoeling dat FoR jaarlijks terug zou komen of ligt dat nou aan mij?


volgens mij was het een tussenpaus omdat er dat jaar geen goede locatie te vinden was voor dynamo en heb je idd gelijk dat het niet bedoeld was dat het jaarlijks zou terugkeren,
maar heb sinds toen ook geen fantsoenlijk dynamo meer gezien dus dat het uiteindelijk als soort vervanger door organisatoren werd gezien was een goede poging maar dan zou daarna wel dynamo terugkomen en dat is nooit gebeurd

 0
Avatar BasP
wo 11 feb 2009 16:38

Wrong SnarfLiono schreef:
Dat ligt niet aan jou, FoR zou er alleen zijn als er een grote band kwam waar dan een aantal acts omheen werden gebouwd, een soort Sonisphere dus eigenlijk.....

Fields of Rock was ooit een festival om Metallica heen. Dat is Sonisphere nu. Er is dus niets verloren. :)

 0
geen avatar
wo 11 feb 2009 16:42

machine-head uhm metallica was toevallig headliner de eerste editie dat klopt maar heb ze daarna niet meer met fields of rock betrokken zien zijn dus dat fields om metallica draait is wel erg kortzichtig zeker als ze er 1 van de 3 edities stonden want dan kan fields net zo goed om rammstein draaien of om iron maiden of ozzy osbourne kijkend naar de headliners van afgelopen edities

 0
Avatar Lenny
do 12 feb 2009 00:33

Lenny machine-head, kijk goed naar het woordje "ooit" uit Wrong zijn bericht.

 0
Avatar BasP
do 12 feb 2009 00:45

Wrong Lenny schreef:
machine-head, kijk goed naar het woordje "ooit" uit Wrong zijn bericht.


Dankje. Metallica wou destijds een optreden in Nederland doen, en Mojo was zo slim om er een heleboel bands bij te zetten (maakte er een festival van!). Hoop dat ik nu duidelijker ben :)

 0
Avatar Noisecreator
do 12 feb 2009 08:36

Noisecreator hmmh slaat negrens op dat het niet door gaat mja ben wel benieuwd welke bands er meer komen op dat sonisphere festival :P

 0
geen avatar
do 12 feb 2009 11:00

machine-head dat er ooit bij staat ( en dus niet aangehaald zoals in lenny zijn bericht ) maakt het geen mindere onzin dat het festival dan net zo goed ook OOIT om rammstein iron maiden of ozzy zou moeten hebben gedraaid en een festival wat om een band draait uhm ik weet niet hoor maar dat ze main act waren wil nog niet zeggen dat we fields die keer aan hun te danken hadden want dan zou je dat ook allerzeerst van rammstein kunnen zeggen want dat is ook een half jaar de enigste bevestigde hoofdact geweest ( early bird actie... ok zit wat in ) mja dan kan het net zo goed iemands mening zijn dat toen ook het festival om rammstein heen is gebouwd want rammstein wou een concert in nederland doen dus fields of rock is echt niet te danken of op te dragen aan metallica ( die overigens bagger speelde toen mja das mijn mening ) hoop dat ze het nu beter gaan doen al is metallica wel achteruit gegaan afgelopen albums

 0
geen avatar
do 12 feb 2009 11:04

machine-head Wrong schreef:
SnarfLiono schreef:
Dat ligt niet aan jou, FoR zou er alleen zijn als er een grote band kwam waar dan een aantal acts omheen werden gebouwd, een soort Sonisphere dus eigenlijk.....

Fields of Rock was ooit een festival om Metallica heen. Dat is Sonisphere nu. Er is dus niets verloren. :)

behalve de goeie metallica dan ....

 0
Avatar darkjustice-drummer
do 12 feb 2009 22:06

darkjustice-.. machine-head schreef:
dat er ooit bij staat ( en dus niet aangehaald zoals in lenny zijn bericht ) maakt het geen mindere onzin dat het festival dan net zo goed ook OOIT om rammstein iron maiden of ozzy zou moeten hebben gedraaid en een festival wat om een band draait uhm ik weet niet hoor maar dat ze main act waren wil nog niet zeggen dat we fields die keer aan hun te danken hadden want dan zou je dat ook allerzeerst van rammstein kunnen zeggen want dat is ook een half jaar de enigste bevestigde hoofdact geweest ( early bird actie... ok zit wat in ) mja dan kan het net zo goed iemands mening zijn dat toen ook het festival om rammstein heen is gebouwd want rammstein wou een concert in nederland doen dus fields of rock is echt niet te danken of op te dragen aan metallica ( die overigens bagger speelde toen mja das mijn mening ) hoop dat ze het nu beter gaan doen al is metallica wel achteruit gegaan afgelopen albums


wil je het niet begrijpen, of ben je gewoon dom?

Metallica trad in 2003 NIET op in NL, Mojo gaf ze deze gelegenheid door een festival te organiseren in NL waar Metallica dan zou kunnen optreden..oftewel: de eerste editie van Fields of rock is georganiseert VOOR Metallica.. het draaide zoals Wrong dus zegt ooit om Metallica. dat was de eerste editie. omdat dit festival goed beviel is het doorgegaan om de twee jaar. we hebben Fields dus wel degelijk te danken aan Fields of rock..

en niet zoals jij dus probeert te zeggen dat et om ze draait omdat ze de eerste editie toevallig headliner waren..

 0
Avatar darkjustice-drummer
do 12 feb 2009 22:07

darkjustice-.. darkjustice-drummer schreef:
machine-head schreef:
dat er ooit bij staat ( en dus niet aangehaald zoals in lenny zijn bericht ) maakt het geen mindere onzin dat het festival dan net zo goed ook OOIT om rammstein iron maiden of ozzy zou moeten hebben gedraaid en een festival wat om een band draait uhm ik weet niet hoor maar dat ze main act waren wil nog niet zeggen dat we fields die keer aan hun te danken hadden want dan zou je dat ook allerzeerst van rammstein kunnen zeggen want dat is ook een half jaar de enigste bevestigde hoofdact geweest ( early bird actie... ok zit wat in ) mja dan kan het net zo goed iemands mening zijn dat toen ook het festival om rammstein heen is gebouwd want rammstein wou een concert in nederland doen dus fields of rock is echt niet te danken of op te dragen aan metallica ( die overigens bagger speelde toen mja das mijn mening ) hoop dat ze het nu beter gaan doen al is metallica wel achteruit gegaan afgelopen albums


wil je het niet begrijpen, of ben je gewoon dom?

Metallica trad in 2003 NIET op in NL, Mojo gaf ze deze gelegenheid door een festival te organiseren in NL waar Metallica dan zou kunnen optreden..oftewel: de eerste editie van Fields of rock is georganiseert VOOR Metallica.. het draaide zoals Wrong dus zegt ooit om Metallica. dat was de eerste editie. omdat dit festival goed beviel is het doorgegaan om de twee jaar. we hebben Fields dus wel degelijk te danken aan Fields of rock..

en niet zoals jij dus probeert te zeggen dat et om ze draait omdat ze de eerste editie toevallig headliner waren..

we hebben Fields dus wel degelijk te danken aan Metallica.. bedoelde ik.. hihi;p

 0
Avatar dreamofatheater
do 12 feb 2009 22:12

dreamofathea.. Meaufeau schreef:
Ach, hoewel FoR vaak wel goede namen heeft gaat mijn voorkeur toch uit naar GMM. Daar in Dessel valt de geldklopperij tenminste nog mee en is het bier tenminste nog betaalbaar. Je kunt je geld uiteindelijk toch maar een keer uitgeven.
Het is jammer dat Mojo geen serieuze concurrentie heeft, anders zouden de prijzen wellicht niet zo hard stijgen als dat ze nu doen...


betaalbaar jonge? 2.25 voor een karig biertje!!

 0
Avatar AMBULANT
do 12 feb 2009 22:25

AMBULANT Willen boven+onderstaande metalheads dynamo niet met FOR vergelijken:)

Daar doe je dynamo en haar geschiedenis geen plezier mee... En mij ook niet maar dat vind ik onbelangrijk:)

 0
Avatar Meaufeau
do 12 feb 2009 22:41

Meaufeau dreamofatheater schreef:
Meaufeau schreef:
Ach, hoewel FoR vaak wel goede namen heeft gaat mijn voorkeur toch uit naar GMM. Daar in Dessel valt de geldklopperij tenminste nog mee en is het bier tenminste nog betaalbaar. Je kunt je geld uiteindelijk toch maar een keer uitgeven.
Het is jammer dat Mojo geen serieuze concurrentie heeft, anders zouden de prijzen wellicht niet zo hard stijgen als dat ze nu doen...


betaalbaar jonge? 2.25 voor een karig biertje!!

Ik zeg ook niet dat Graspop voordelig is, maar het zal mij bijv. niets verbazen als je voor eenzelfde karig biertje dit jaar op Lowlands 2.50 betaalt. Dat is nl. typisch MOJO; Nederland zit midden in een financiële crisis, maar zij schroeven gewoon de prijzen nog lekker een stukje op.

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.