[UPD] Evenementen Koninginnedag afgelast

Door punkr op 30 april 2009 - 14:04 1 Diverse steden gelasten festiviteiten van Koninginnedag 2009 af wegens de gebeurtenissen in Apeldoorn uit medeleven met de slachtoffers.

In Amsterdam hebben Kane en De Toppers hun optredens afgezegd. Officieel is het 538 evenement op het Museumplein niet afgelast. Wel is het ingekort en is er een moment stilte gehouden voor de slachtoffers. Ook London Calling zal gewoon plaatsvinden.
Burgemeester Cohen geeft in een persconferentie aan: "Festiviteiten zijn eigen verantwoordelijkheid van organisaties. Gemeente Amsterdam kent geen officiële festiviteiten."

RTV Utrecht geeft aan dat in Utrecht en Amersfoort alle officiële activiteiten afgelast zijn.

Activiteiten georganiseerd door de Gemeente Tilburg zijn afgelast, waaronder het afsluitend vuurwerk. Particuliere intiatieven, onder meer op Korte Heuvel gaan in bescheiden mate door. De Generation Bass avond op die loactie zal verplaatst worden naar 5 mei.

In Rotterdam zijn alle officiële activiteiten stopgezet. Het concert van Wouter Hamel op Royal Jazz Zaandam vindt ook geen doorgang.

Oranjepop in Nijmegen geeft aan door te gaan, net als de festiviteiten in Groningen, Eindhoven, Maastricht, aldus NOS Headlines.

Wekelijks het belangrijkste festivalnieuws in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



radio538news.jpg1

80.000 BEZOEKERS OP KONINGINNEDAG MUSEUMPLEINHet Amsterdamse Museumplein liep donderdagavond na het laatste nummer van dj...

rockzottegemnews.jpg14

ALICE COOPER, APOCALYPTICA E.A. OP ROCK ZOTTEGEM Hardrock-halfgod en cultfiguur Alice Cooper zakt op vrijdag 10 juli af naar...

REACTIES

Avatar Catcch
do 30 apr 2009 15:02

Catcch Triestige gebeurtenis... :(

 0
Avatar mtje
do 30 apr 2009 15:40

mtje van de ene kant snap ik natuurlijk dat je nu niet meer lekker gaat doorfeesten na zo'n gebeurtenis... maar het is natuurlijk triest voor alle feestvierende mensen die zelf niks van de hele gebeurtenis hebben gemerkt en die daarheen zijn gekomen om te feesten.

 0
Avatar Huwanga
do 30 apr 2009 16:04

Huwanga nu dus niet meer 'even apeldoorn bellen'

idd triest

 0
Avatar OptimusPrime
do 30 apr 2009 16:53

OptimusPrime zelfs geruchten over een aanslag op het koningshuis. wel egt triest ja

 0
Avatar Nocturna
do 30 apr 2009 17:05

Nocturna Wat maakt het nou uit of het een aanslag op het Koningshuis is of op de winkel op de hoek?

Is het ineens erger omdat het gemunt was op dat koningshuis-gepeupel?

 -2
Avatar ErikLuyten
do 30 apr 2009 17:28

punkr Het erge is dat er minimaal vier doden zijn gevallen.

 0
Avatar Nocturna
do 30 apr 2009 17:36

Nocturna Ja, dat is uiteraard schokkend maar ik vind zoiets altijd erg dubbel.. Elke minuut sterven er in Afrika alleen al tientallen mensen de hongerdood..Daar hoor je 1x iets over en dan maandenlang is het weer niet in beeld..

Dit gebeurd en het is een meteen een extra schokkend, en ja, dat zal dan wel weer zijn omdat het dichterbij is. En dat het koningshuis betrokken is, maakt de boel zogenaamd extra dramatisch...

 -3
Avatar Catcch
do 30 apr 2009 18:19

Catcch Dat het koningshuis erbij betrokken is maakt het niet meer of minder erg dat er 4 doden en vele gewonden zijn. Dit is inderdaad dichterbij dan Afrika. Ik probeer me niet hele dagen bezig te houden met alle ellende in de wereld want dat is er zoveel dan heb ik zelf geen leven meer...

 0
Avatar Nocturna
do 30 apr 2009 18:27

Nocturna Dat het koningshuis erbij betrokken is maakt het wel meer erg, tenminste voor de media.

Het lijkt wel of de wereld vergaat.

 -2
Avatar Flying_Dutchman
do 30 apr 2009 19:03

Flying_Dutch.. De wereld vergaat ook voor de nabestaanden.
Ik vind die vergelijking van Afrika maar raar.
Deze man heeft met opzet mensen dood gereden, ik vind het niet meer normaal dat het media-aandacht krijgt.

 0
Avatar Flying_Dutchman
do 30 apr 2009 19:05

Flying_Dutch.. En het is niet extra gedramatiseerd door het koningshuis, het is gedramatiseerd doordat het op een feestelijke gebeurtenis was waarbij vier mensen zijn dood gereden.
Als dit gister was gebeurd was het toch ook zoveel in het nieuws gekomen.
Ik vind jouw opmerking maar raar.

 0
Avatar qmariek
do 30 apr 2009 19:07

qmariek Echt te triest voor woorden wat daar is gebeurd. Wat een idioot...

Inmiddels hebben bijna alle artiesten van het museumplein hun optreden gecancelled. En ik had hier een quote willen plaatsen van de 538 site, maar die site is overbelast. Uit mijn hoofd: De Toppers, Kane, Ilse DeLange, Alain Clark, Guus Meeuwis gaan sowieso niet door.

 0
Avatar Catcch
do 30 apr 2009 19:14

Catcch Dan kunnen ze net zo goed alles aflassen op het museumplein, want zo blijft er niet veel over volgens mij.

 0
Avatar Nocturna
do 30 apr 2009 19:39

Nocturna Flying_Dutchman schreef:
En het is niet extra gedramatiseerd door het koningshuis, het is gedramatiseerd doordat het op een feestelijke gebeurtenis was waarbij vier mensen zijn dood gereden.
Als dit gister was gebeurd was het toch ook zoveel in het nieuws gekomen.
Ik vind jouw opmerking maar raar.


Alsjeblieft zeg, als je niet inziet dat het door het koningshuis geen extra en overdreven aandacht krijgt, dan ben jij raar. Ik zeg niet dat het geen media-aandacht moet krijgen maar in verhoudingen tot grotere rampen is het natuurlijk wel vrij overdreven.

Elke dag worden er met opzet op gruwelijke wijzen proeven gedaan op dieren, die ook overlijden, maar nee, daar zwijgen we in Nederland over.. Nu sterven er 4 mensen door een mafkees die de koninging wilde aanrijden en het land staat op z'n kop..

Ik heb meer medelijden met die dieren dan met die mensen, en ja, je mag me daarom gek noemen of weet ik veel wat.. Uiteraard is het verschrikkelijk en niemand verdient zoiets.. (Behalve misschien die leden van het koningshuis die zich schuldig maken aan plezierjacht)

Het is mijn mening en ik vind het de media-aandacht voor dit incident schromelijk overdreven

 -3
Avatar Flying_Dutchman
do 30 apr 2009 19:55

Flying_Dutch.. Nee, ik kan jouw mening niet delen.
Natuurlijk is het lullig dat bijvoorbeeld dat ongeluk met die familie in Luxemburg niet/nauwelijks in het nieuws is geweest.
Maar, dit vind ik toch iets anders omdat iemand opzéttelijk die mensen heeft doodgereden.

 0
Avatar Nocturna
do 30 apr 2009 19:58

Nocturna Ja, goed, dat is dan jouw mening.

 -2
Avatar pino_bmx
do 30 apr 2009 20:00

pino_bmx er gebeuren veel ergere dingen in de wereld dan dit en daar houd dan weer niemand rekening mee JUIST -_-'

 0
Avatar djfundametal
do 30 apr 2009 21:20

djfundametal als hij een aanslag wou plegen dan is hij vrij dom, hoeveel kans had hij gehad tegen die bus???

maar ok dit is altijd erg. zoals zovele ellende in de wereld

 0
Avatar Jninez
do 30 apr 2009 21:50

Jninez Wat er gebeurd is vind ik echt heel erg en ik vind het nog veel erger voor de slachtoffers en nabestaanden. Inmiddels zijn er al 5 doden! =/

 0
Avatar Jninez
do 30 apr 2009 21:55

Jninez Wat er gebeurd is vind ik echt heel erg en ik vind het nog veel erger voor de slachtoffers en nabestaanden. Inmiddels zijn er al 5 doden! =/

 0
geen avatar
do 30 apr 2009 22:00

chipdakip ja komop man,,,sorry hoor mij kan het niet zoveel bommen...almaal heel erg voor die mensen...mr waarvoor mogen wij dan geen feest meer vieren..kheb togh de hele dag thuis gezeten...mr komop...de mensen die daar stonden wisten het pas toen werd gezegd dat het almaal niet doorging...tis wel verveldn dat die gozer zoiets doet...mr komop man,,toen die duizende mensen in de WTC doodgingen ging mijn feestje togh ook gewoon door...

 0
Avatar lisaYMAS
do 30 apr 2009 22:12

lisaYMAS In Groningen ging het door tot 6 uur, gelukkig maar want MakeBelieve was daar <33333.

 0
Avatar BasP
do 30 apr 2009 22:54

Wrong Flying_Dutchman schreef:
Als dit gister was gebeurd was het toch ook zoveel in het nieuws gekomen.


Niet waar.

Desondanks wel een vreselijke gebeurtenis.

ps. het zou belachelijk zijn om al die feesten af te lasten. tenzij je de economische crisis ook wil doorvoeren in artiest & festival land.

 0
Avatar SDonkey
do 30 apr 2009 23:10

SDonkey Nocturna schreef:

Elke dag worden er met opzet op gruwelijke wijzen proeven gedaan op dieren, die ook overlijden, maar nee, daar zwijgen we in Nederland over.. Nu sterven er 4 mensen door een mafkees die de koninging wilde aanrijden en het land staat op z'n kop..


Dus jij wenst heel de wereld dood?
Denk aan de Mexicaanse griep! Om dat vaccin te ontwikkelen moet er (helaas) ook op dieren worden getest.

Sorry hoor, ik gun je jouw mening, maar als je zegt dat je de media aandacht hiervoor overdreven vind, dan vond je de aadacht voor de vliegtuigen in het WTC zeker ook overdreven? In vergelijking daarmee valt dit qua nieuwsberichten en media aandacht nog wel mee, en dan is er zelfs nog een koningshuis bij betrokken, in elk ander land met een koningshuis waren waarschijnlijk alle staatszenders de gehele dag beelden ervan aan het uitzenden geweest.

Oh en btw: Als ik moet kiezen tussen mensen en dieren die niets misdaan hebben, dan vind ik dat niet echt een moeilijke keuze..

 1
Avatar SDonkey
do 30 apr 2009 23:13

SDonkey Afschaffen in alle steden/gemeenten behalve Apeldoorn is waanzin, 2 minuten stilte en een eventueel ingekort programma is voldoende, met het agelasten van activiteiten veroorzaak je alleen maar meer chaos en eventueel meer gewonden of erger.

 1
Avatar Wipneuz
do 30 apr 2009 23:30

Wipneuz echt erg dit.....

 0
Avatar Huwanga
vr 01 mei 2009 00:05

Huwanga het is idd erg voor de slachtoffers en omgeving etc.. dat het om het koningshuis ging maakt het opeens dik nieuws.. terwijl als het idd op de hoek was gebeurt op een normale dag, dan was het minder erg..

maar hetp unt is dat door 1 zo'n idioot heel nederland niet meer kan feesten,, en daarom is het triest

 0
Avatar wildcatje
vr 01 mei 2009 01:13

wildcatje ik kom nu net thuis na koninginnedag op het museumplein van 538.

vond het mooi en indrukwekkend hoe toch iedereen even het respect heeft genomen om een moment stilte te houden. verder tja... als het was afgeslast was er alleen maar chaos en rellen ontstaan. vond het zo wel op een gepaste manier opgelost.
wij hebben alsnog wel gewoon later in de middag en avond koninginnedag gevierd. alleen wel een mindere thuiskomst met allerlei beelden van vandaag.

 0
Avatar Sebasz
vr 01 mei 2009 04:19

Sebasz Verschrikkelijk dit...

 0
Avatar Nocturna
vr 01 mei 2009 08:21

Nocturna SDonkey schreef:
Nocturna schreef:

Elke dag worden er met opzet op gruwelijke wijzen proeven gedaan op dieren, die ook overlijden, maar nee, daar zwijgen we in Nederland over.. Nu sterven er 4 mensen door een mafkees die de koninging wilde aanrijden en het land staat op z'n kop..


Dus jij wenst heel de wereld dood?
Denk aan de Mexicaanse griep! Om dat vaccin te ontwikkelen moet er (helaas) ook op dieren worden getest.

Sorry hoor, ik gun je jouw mening, maar als je zegt dat je de media aandacht hiervoor overdreven vind, dan vond je de aadacht voor de vliegtuigen in het WTC zeker ook overdreven? In vergelijking daarmee valt dit qua nieuwsberichten en media aandacht nog wel mee, en dan is er zelfs nog een koningshuis bij betrokken, in elk ander land met een koningshuis waren waarschijnlijk alle staatszenders de gehele dag beelden ervan aan het uitzenden geweest.

Oh en btw: Als ik moet kiezen tussen mensen en dieren die niets misdaan hebben, dan vind ik dat niet echt een moeilijke keuze..

Ja, en als ik moet kiezen tussen mensen en dieren vind ik de keuze ook helemaal niet moeilijk.

En ja, ik ben tegen het testen doen op dieren om dat vaccin te ontwikkelen voor de Mexicaanse griep.

 -2
Avatar Kalk
vr 01 mei 2009 11:00

Kalk Het liefst zo ik laten testen op mensen zoals jij, maar dieren vind ik een goed alternatief.

En ja, trieste boel allemaal. Ik denk dat je zelf moet beslissen of je door wil feesten of niet. Ik zelf heb er geen moeite mee, maar kan begrijpen als mensen dat wel hebeben.

 0
Avatar Nvl8
vr 01 mei 2009 11:09

Nvl8 Wow Noctura.. Ik wist niet dat mensen zoals jij echt bestonden. is dat nu echt je mening of is dit een zieke wijze van een grap. Dus jij vindt een man die door een publiek rijdt, 20 man verwond, inmiddels 5 doden op zijn geweten heeft en honderden mensen traumatiseert minder erg dan dierenproeven??

Dan ben je idd behoorlijk ziek.. Heb ik maar een vraag. Ben jij dan ook veganist en draag je vijgenbladeren?

Wat betreft amsterdam kon ik met goed voorstellen dat ze niet meteen alles stop zetten. Stop 200.000 maar ff tegelijk in een Amsterdam centraal, daarbij komt nog dat je zware onrust krijgt in een stad als amsterdam als je alles opeens cancelt.

 0
Avatar Nocturna
vr 01 mei 2009 11:23

Nocturna Kalk schreef:
Het liefst zo ik laten testen op mensen zoals jij, maar dieren vind ik een goed alternatief.


Er zijn voldoende alternatieven die zijn te gebruiken in plaats van het testen op dieren. Wat mij betreft mogen die proeven zelfs worden gedaan op veroordeelde zware criminelen.. Die man in Apeldoorn had een dergelijk proefdier mogen zijn..

@ Nvl8

Ik kan ook zeggen dat ik het schokkend vind dat er mensen zijn die de mens boven een dier stellen. Net alsof die dieren ervoor kiezen om mishandeld te worden ten behoeve van de wetenschap.

 -1
Avatar kuifjeschaap
vr 01 mei 2009 11:27

kuifjeschaap Nocturna schreef:


Ja, en als ik moet kiezen tussen mensen en dieren vind ik de keuze ook helemaal niet moeilijk.

En ja, ik ben tegen het testen doen op dieren om dat vaccin te ontwikkelen voor de Mexicaanse griep.



Nocturna, je bent zeker zo maffe dierenactivist ala Volkert v/d Graaf (moordenaar Pim fortuin voor diegeen die het vergeten waren) stomme extreemlinkse hippie. speciaal voor jou eet ik vandaag een extra kippepootje, heeft toch weer mooi een dier een gruwelijke dood voor moeten sterven.

 0
Avatar Nocturna
vr 01 mei 2009 11:31

Nocturna kuifjeschaap schreef:
Nocturna schreef:


Ja, en als ik moet kiezen tussen mensen en dieren vind ik de keuze ook helemaal niet moeilijk.

En ja, ik ben tegen het testen doen op dieren om dat vaccin te ontwikkelen voor de Mexicaanse griep.



Nocturna, je bent zeker zo maffe dierenactivist ala Volkert v/d Graaf (moordenaar Pim fortuin voor diegeen die het vergeten waren) stomme extreemlinkse hippie. speciaal voor jou eet ik vandaag een extra kippepootje, heeft toch weer mooi een dier een gruwelijke dood voor moeten sterven.

Hmm ik moet toch zeggen dat dit overkomt als een vrij gefrustreerde en ongefundeerde reactie. Ik ben erg begaan met het lot van dieren in de huidige maatschappij, een lot dat in ondermeer laboratoria en slachthuizen vreselijk is. Dat jij het toejuicht om dieren op wrede wijze om te brengen, zegt genoeg over jou.

Het zou jezelf maar overkomen.

 -1
Avatar Withiance
vr 01 mei 2009 11:39

Withiance @Nocturna

Het verbaast mij altijd dat sommige personen hun politieke mening op elke gebeurtenis willen drukken. En met dit bericht verbaast het me weer.

Ik vind jou mening een vrij naïeve, eenzijdige tunnelvisiemening. Geloof me! Ik ben ook tegen bontdragers en ik ben ook tegen onnodig mishandelen van dieren.

Maar dieren staan absoluut niet boven mensen. Wanneer de dierproeven een vaccin voor de Mexicaanse griep gaat opleveren, vind ik dierproeven zeer nuttig.

But anyway: Heel erg dat dit op zo'n feestdag gebeurt! Die man bleek financieel helemaal tot de grond te zitten. Zeer sneu en terecht dat veel artiesten niet gingen 'feesten'. Erg gepast!!! Hulde! Mijn medeleven gaat naar de nabestaande.

Nou ga ik een lekker eitje bakken met extra veel spek. Eet je mee Nocturna ;-)

 0
Avatar Nocturna
vr 01 mei 2009 11:48

Nocturna Een vrij naieve eenzijdige tunnelvisie?

Dieren staan wat mij betreft op gelijkwaardige hoogte met de mens. Waar het mij om gaat is dat mijn grens daar ligt waar dieren uitgebuit worden.. Zelfs al is dat ten behoeve van de gezondheid van de mens..

 -1
Avatar SDonkey
vr 01 mei 2009 11:49

SDonkey Het enige alternatief voor het testen van het vaccin op dieren, is het testen ervan op mensen. GELUKKIG is het zo dat dat niet gebeurd, want dan zouden mensen net zo geruimd moeten worden als dieren als het vaccin niet werkt. DAT is dus het grote verschil, testen op dieren zorgt niet voor meer gevallen.

Het vaccin testen op mensen die al besmet zijn kan natuurlijk wel.

 0
Avatar Nvl8
vr 01 mei 2009 11:58

Nvl8 Nocturna schreef:
Een vrij naieve eenzijdige tunnelvisie?

Dieren staan wat mij betreft op gelijkwaardige hoogte met de mens. Waar het mij om gaat is dat mijn grens daar ligt waar dieren uitgebuit worden.. Zelfs al is dat ten behoeve van de gezondheid van de mens..


Ik spreek jou weer als jij door een of andere dierenziekte ligt dood te gaan.

Maar heb nog geen antwoord op mijn vraag... Ben je nu een veganistische Vijgenblad drager of niet?

 0
Avatar Huwanga
vr 01 mei 2009 12:11

Huwanga @Noctura,

het feit dat je dieren hetzelfde behandelt als een mens ben ik volledig ben je eens. dieren hebben ook gevoel, en kunnen idd geen keuze maken om als proefdier te worden gebruikt. ik denk als alle mensen hier een keer een video van een half uurtje zien over hoe dieren worden misbruikt d.m.v proeven, dat ze er wel anders over denken.

dus dat ben ik zeker met je eens,,

alleen als ik moest kiezen (in een dodende situatie) tussen een dier en een mens/familielid, dan zou ik toch wel kiezen voor de mens.

 0
Avatar Nvl8
vr 01 mei 2009 12:15

Nvl8 Nocturna schreef:
Een vrij naieve eenzijdige tunnelvisie?

Dieren staan wat mij betreft op gelijkwaardige hoogte met de mens. Waar het mij om gaat is dat mijn grens daar ligt waar dieren uitgebuit worden.. Zelfs al is dat ten behoeve van de gezondheid van de mens..


Ik spreek jou weer als jij door een of andere dierenziekte ligt dood te gaan.

Maar heb nog geen antwoord op mijn vraag... Ben je nu een veganistische Vijgenblad drager of niet?

 0
Avatar jos_theboss22
vr 01 mei 2009 12:28

jos_theboss22 er zijn nou 6 doden gevalen. Inclusief de dader zelf. http://www.nu.nl/algemeen/1957572/verdachte-aanslag-apeldoorn-overleden.html

 0
Avatar Machine_Dead
za 02 mei 2009 00:27

Machine_Dead wel zielig om te sterven op een loom gedoe gelijk koninginnedag, maja.. kzal wss wel een nederlander moeten zijn om dat allemaal te kunnen snappen :s

 0
Avatar Paul_Banks
di 05 mei 2009 09:47

Paul_Banks kuifjeschaap schreef:

stomme extreemlinkse hippie.


Dus omdat iemand het opneemt voor dieren (overigens op een manier die ik niet deel) is hij een stomme extreemlinkse hippie?

Ik beschouw mezelf toch ook wel flink links, maar ik heb niet zo veel met dierenactivisme, maar ben een socialist met Marxistische en communistische trekken.

Uw reactie is nogal kort door de bocht en doet me een beetje denken aan mensen die schoppen tegen alles wat links is en vervolgens gaan klagen over privatiseringen.

 0
Avatar kuifjeschaap
di 05 mei 2009 11:30

kuifjeschaap privatisering doet me weinig. Maar kan slecht tegen mensen die hun mening proberen op te dringen als ik relax op een festival loop. En over dierenactivisten, ben benieuwd hoe jij zal reageren als je auto al meerdere keren beklad en bekrast is omdat je buurman toevallig een nertsenfokkerij heeft.(of iets in die trand, kan die man amper)
Daarom mogen van mij al die dierenactivisten van 12 hoog van een flat af donderen.

 0
Avatar Paul_Banks
di 05 mei 2009 12:33

Paul_Banks kuifjeschaap schreef:
En over dierenactivisten, ben benieuwd hoe jij zal reageren als je auto al meerdere keren beklad en bekrast is omdat je buurman toevallig een nertsenfokkerij heeft.(of iets in die trand, kan die man amper)
Daarom mogen van mij al die dierenactivisten van 12 hoog van een flat af donderen.


Je haalt 2 zaken door elkaar; namelijk de dierenactivisten die het opnemen voor dieren en de radicale dierenactivisten zoals de uitwassen van ALF. Die laatste groep zijn gewoon criminelen, de eerste zijn mensen die dierenwelzijn hoog in het vaandel hebben staan.

De reden achter de vraag die je stelt m.b.t. tot hoe ik zou reageren moet je toch eens uitleggen, ik zie niet in hoe ik aanleiding heb gegeven tot het stellen van deze vraag.

En zoals ik al zei heb ik niet zo veel met dierenactivisme, dierenwelzijn en milieu zijn bij mij geen punten die absolute prioriteit hebben, want ik ben, zoals ik al zei, meer van de sociale heilstaat.

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.