Pukkelpop bevestigt nieuwe bands

Door fresh77 op 06 juni 2009 - 10:51 1 Nadat gisteren Lowlands weer wat namen aan de line-up toevoegde is het nu de beurt aan Pukkelpop. Vandaag meldt de website dat Maxïmo Park, Fever Ray, The Twang, Andrew Bird, Boy Crisis, New Found Glory, Bombay Bicycle Club en The Blackout ook naar Hasselt komen. Er valt ook een act af: The Parlor Mob cancelt haar optreden helaas.

Pukkelpop vindt plaats van 20 tot en met 22 augustus en is in tegenstelling tot Lowlands nog niet uitverkocht. Kaarten kosten 135 euro.



Rock am Ring20

ROCK AM RING KRIJGT DE NAAM ROCK IM REGEN"Regen. Modder. En regen. Zo laat de laatste editie van Rock Am Ring zich...

lowlandsnewss.gif69

NIEUWE NAMEN VOOR LOWLANDS De organisatie van Lowlands gooit er vlak voor het weekeinde nog een paar...

REACTIES

Avatar Kwadi
za 06 jun 2009 11:02

Kwadi Wauwie, goedkoop en goede namen.

 0
Avatar Haario
za 06 jun 2009 11:53

Haario Maxïmo Park =)

 0
Avatar maddog
za 06 jun 2009 12:06

maddog Met Faith No More, The Offspring en Deftones kon de donderdag voor mij al niet meer stuk. Nu lees ik dat Maximo Park ook op de donderdag staat. Zeer zeker aanwezig die dag.

 0
Avatar Charlotte208
za 06 jun 2009 12:17

Charlotte208 Maxïmo Park!! Heb ze ooit gezien toen ik 3 nrs kende ofzo, dus kan ik het nu even inhalen

 0
Avatar koosje
za 06 jun 2009 12:36

koosje Maximo Park mag door naar Lowlands!

 0
Avatar Paddo
za 06 jun 2009 12:36

Paddo Toch wel iets betere namen dan die van LL gister ;) Mooi dat New Found Glory er staat, ga ik zeker even kijken

 0
Avatar Rudie_
za 06 jun 2009 12:39

Rudie_ koosje schreef:
Maximo Park mag door naar Lowlands!

+1

 0
Avatar Paddo
za 06 jun 2009 12:46

Paddo Mensen houd aub op met 'die band mag door naar Lowlands'. Wanneer je al die reacties bij elkaar optelt komen we ondertussen al op 20 namen uit. Waarom ga je dan niet naar Pukkelpop?

Ik ga ook niet telkens in het Lowlandstopic/nieuwsbericht posten; 'door naar Pukkelpop'. Dat heb ik sowieso nog niemand zien doen....

 2
Avatar DeBunker
za 06 jun 2009 13:00

DeBunker Paddo schreef:
Mensen houd aub op met 'die band mag door naar Lowlands'. Wanneer je al die reacties bij elkaar optelt komen we ondertussen al op 20 namen uit. Waarom ga je dan niet naar Pukkelpop?

Ik ga ook niet telkens in het Lowlandstopic/nieuwsbericht posten; 'door naar Pukkelpop'. Dat heb ik sowieso nog niemand zien doen....

En zo is het!

 0
Avatar Laer
za 06 jun 2009 13:05

Laer Hahaha, inderdaad!

 0
Avatar Velvet_Underground
za 06 jun 2009 13:35

Velvet_Under.. ooooh fever ray weer in hasselt! mooooooi. Nu weet ik helemaal niet meer wat ik dat weekend ga doen...

 0
Avatar tbeest
za 06 jun 2009 13:50

tbeest Net zoals velen heb ik ook al lang een LL kaartje, gewoon omdat LL het leukste festival is. En als er dan leuke namen op PP staan is het helemaal niet gek om te hopen dat er een paar van die bands ook naar LL gaan...

 0
Avatar E-Clect-Eddy
za 06 jun 2009 14:19

E-Clect-Eddy Fever Ray - yes yes yes

 0
Avatar Marz667
za 06 jun 2009 14:22

Marz667 tbeest schreef:
Net zoals velen heb ik ook al lang een LL kaartje, gewoon omdat LL het leukste festival is. En als er dan leuke namen op PP staan is het helemaal niet gek om te hopen dat er een paar van die bands ook naar LL gaan...

Naar welke festivals ben je vroeger allemaal geweest? Want ik vraag me af of je wel genoeg andere hebt bezocht om Lowlands tot het leukste festival te benoemen. Want zo leuk is het toch echt niet hoor :S

 0
Avatar TEUNNN
za 06 jun 2009 15:13

Rock-in-Hell Pukkelpop is veel leuker dan llow dit jaar. :(
FEVR RAY!! :(

 0
Avatar Grumzz
za 06 jun 2009 15:48

Grumzz ik begin het bijna jammer te vinden dat ik naar lowlands ga :|

 0
Avatar antagonist
za 06 jun 2009 16:02

antagonist +1 voor Marz667. Wij nederlanders denken maar dat er niets boven LL gaat, maar PP is een heel puik festival met meestal een betere line-up en minder brallerig volk vanwege, ja precies, minder Nederlanders :D
Toch kan het me dit jaar allemaal niet erg overtuigen. Zelfs Roskilde heeft 't (nog?) niet echt. Alleen Werchter heeft een echt heel vet affiche dat dik in orde is en laat ik daar nou te laat voor zijn geweest...

 0
Avatar Kwadi
za 06 jun 2009 16:19

Kwadi Paddo schreef:
Mensen houd aub op met 'die band mag door naar Lowlands'. Wanneer je al die reacties bij elkaar optelt komen we ondertussen al op 20 namen uit. Waarom ga je dan niet naar Pukkelpop?

Ik ga ook niet telkens in het Lowlandstopic/nieuwsbericht posten; 'door naar Pukkelpop'. Dat heb ik sowieso nog niemand zien doen....
Eigenlijk weten die mensen heel erg goed dat LL een kutfestival is qua grote namen, maar dat goed weet te verhullen onder het mom van 'ies cultuur' :)

 0
Avatar SiemOetZjwame
za 06 jun 2009 16:25

SiemOetZjwame Marz667 schreef:
tbeest schreef:
Net zoals velen heb ik ook al lang een LL kaartje, gewoon omdat LL het leukste festival is. En als er dan leuke namen op PP staan is het helemaal niet gek om te hopen dat er een paar van die bands ook naar LL gaan...

Naar welke festivals ben je vroeger allemaal geweest? Want ik vraag me af of je wel genoeg andere hebt bezocht om Lowlands tot het leukste festival te benoemen. Want zo leuk is het toch echt niet hoor :S

Ik weet niet hoe serieus we zijn/haar opmerking moeten nemen, is nog nooit op Pukkelpop geweest zie ik in het profiel... Qua line-up vind ik Pukkelpop altijd beter vergelijkbaar met Pinkpop dan met Lowlands, ook al vallen ze in hetzelfde weekend en zijn er enkele acts hetzelfde ieder jaar... Zo wordt het festival ook door de pers benaderd, las vorig jaar op Pukkelpop een krant waarin de headliners (Metallica, Killers en Sigur Rós) als tegenvallend werden omschreven, vooral het ontbreken van echte grote namen op de dagen buiten de dag dat Metallica er stond dan... Er treedt natuurlijk devaluatie van de geboekte acts op als mensen ieder jaar blind maar kaartjes kopen zonder dat er klinkende namen zijn bevestigd! Niet kaartje kopen en dan beginnen te zeiken :)

 0
Avatar jeroensiep
za 06 jun 2009 16:37

jeroensiep Wat? The Killers en Sigur Rós tegenvallend? Waren beide top daar! Metallica is natuurlijk diep triest...Wat een sfeerverpester is dat, nu ook weer de laatste dag van Rock Werchter...Jammer. The Blackout, Maximo Park en New Found Glory is wel leuk, maar niet interessant genoeg om ze nóg vaker te zien. Qua line-up is Pukkelpop bijna hetzelfde als Lowlands en hebben Werchter en Pinkpop veel dezelfde namen...Ik heb nog nooit de line-up van Pukkelpop of die van Pinkpop zien lijken...

 0
Avatar SiemOetZjwame
za 06 jun 2009 16:57

SiemOetZjwame Je snapt niet wat ik bedoel... Ik bedoel dat de Belgische media de The Killers etc. niet groot genoeg vonden om af te sluiten, er werd zelfs gesproken over Rage Against The Machine en de Foo Fighters als gewenste afsluiters van Pukkelpop 2008. Doet mij verdacht veel denken aan de afsluiters van Pinkpop van vorig jaar... Ik heb nergens gezegd dat ik ze als act vond tegenvallen! :) Ik doelde dus op de grootte van het hoofdpodium en de allure van de afsluiters, deze doen meer aan Pinkpop en idd Wercher denken dan aan Lowlands. Of Metallica een sfeerverpester is etc. vind ik helemaal niet intressant en ben ik ook geenszins met je eens, maar dat terzijde.

 0
Avatar luclivexs
za 06 jun 2009 17:03

luclivexs Maxïmo Park, Bombay Bicycle Club en The Blackout voor mij leuke toevoegingen! Ik heb er zin in :D

 0
Avatar tbeest
za 06 jun 2009 17:08

tbeest Gut gut wat een negatieve reacties weer.
Mag iedereen gewoon zijn mening geven?
Er zijn gewoon genoeg mensen die graag naar Lowlands gaan en daar vroeg een kaartje voor kopen. Met de bands die er nu al weer staan heb ik er wel weer zin in hoor. Ik heb niks tegen Pukkelpop, dat beweer ik ook zeker niet. Ga alleen altijd naar Lowlands, bevalt me goed, dus kan ik ook niet naar Pukkelpop :-)
En er staan ook een paar bandjes op Pukkelpop die ik ook wel graag op Lowlands wil hebben. Zegt meer over een goede line-up van Pukkelpop, da's toch niet erg.
Anyway, het ging om de mening dat mensen blijkbaar volgens jullie niet mogen roepen dat er bepaalde bands naar Lowlands mogen, wat is daar nu toch mis mee. Beide festivals worden toch wel erg leuk.

 0
Avatar tbeest
za 06 jun 2009 17:10

tbeest Oh ja, ik ga naar Lowlands vooral vanwege de kleinere bands, heb vorig jaar de Alpha nauwelijks van binnen gezien. Een reden om juist naar Lowlands te gaan, maar ieder zijn favoriete fest hoor.

 0
Avatar SiemOetZjwame
za 06 jun 2009 17:19

SiemOetZjwame Dat is ook je goed recht, het gaat er de mensen hier alleen maar om dat het gros van de mensen met een Lowlands kaartje bij ongeveer iedere bevestigde band op Pukkelpop of Sziget als comment hebben dat deze band ook naar Lowlands moet komen. Is enigszins irritant! :) Je mening mag je zeker geven, als die mij vervolgens irriteerd mag ik weer zeggen dat deze mij irriteerd! :P

 0
Avatar Kydroh
za 06 jun 2009 17:35

Kydroh Maxïmo Park nice
The Blackout ach best aardig maar netals voor LL niet echt geweldig
New Found Glory dat is zkrs wel toppie nu alleen nog TBS en ik zal kijken of ik kan gaan.

 0
Avatar dualcia
za 06 jun 2009 18:09

dualcia Yeah, New Found Glory. Hele vette naam :D
Ik ga er steeds meer zin in krijgen ^^ Binnenkort maar eens kaartje kopen :)

 0
Avatar Paddo
za 06 jun 2009 18:45

Paddo SiemOetZjwame schreef:
Dat is ook je goed recht, het gaat er de mensen hier alleen maar om dat het gros van de mensen met een Lowlands kaartje bij ongeveer iedere bevestigde band op Pukkelpop of Sziget als comment hebben dat deze band ook naar Lowlands moet komen. Is enigszins irritant! :) Je mening mag je zeker geven, als die mij vervolgens irriteerd mag ik weer zeggen dat deze mij irriteerd! :P


+1

 0
Avatar tbeest
za 06 jun 2009 19:36

tbeest SiemOetZjwame schreef:
Dat is ook je goed recht, het gaat er de mensen hier alleen maar om dat het gros van de mensen met een Lowlands kaartje bij ongeveer iedere bevestigde band op Pukkelpop of Sziget als comment hebben dat deze band ook naar Lowlands moet komen. Is enigszins irritant! :) Je mening mag je zeker geven, als die mij vervolgens irriteerd mag ik weer zeggen dat deze mij irriteerd! :P


Ja ik ben het wel met je eens hoor eigenlijk - zeker als je elke keer maar dezelfde soort shouts ziet staan - voorspelbaar (overigens doe ik dat nauwlijks zelf hoor) - het ging er mij meer om dat ik wel begrijp dat mensen graag bepaalde namen ook graag op Lowlands zien staan.
Biertje er over ;-)

 0
Avatar tbeest
za 06 jun 2009 19:52

tbeest Marz667 schreef:
tbeest schreef:
Net zoals velen heb ik ook al lang een LL kaartje, gewoon omdat LL het leukste festival is. En als er dan leuke namen op PP staan is het helemaal niet gek om te hopen dat er een paar van die bands ook naar LL gaan...

Naar welke festivals ben je vroeger allemaal geweest? Want ik vraag me af of je wel genoeg andere hebt bezocht om Lowlands tot het leukste festival te benoemen. Want zo leuk is het toch echt niet hoor :S

Sorry da's een misverstand, ik bedoelde dat het mijn leukste festival is. Pukkelpop moet ook erg leuk zijn hoor ik ;-)

 0
Avatar Namaaksupporter
zo 07 jun 2009 11:02

Namaaksuppor.. Paddo schreef:
Mensen houd aub op met 'die band mag door naar Lowlands'. Wanneer je al die reacties bij elkaar optelt komen we ondertussen al op 20 namen uit. Waarom ga je dan niet naar Pukkelpop?

Ik ga ook niet telkens in het Lowlandstopic/nieuwsbericht posten; 'door naar Pukkelpop'. Dat heb ik sowieso nog niemand zien doen....

Hoe ging dat gezegde ook al weer? Iets met een spijker en een kop...

 0
Avatar FRTMLK
zo 07 jun 2009 16:14

FRTMLK Paddo schreef:
Mensen houd aub op met 'die band mag door naar Lowlands'. Wanneer je al die reacties bij elkaar optelt komen we ondertussen al op 20 namen uit. Waarom ga je dan niet naar Pukkelpop?

Ik ga ook niet telkens in het Lowlandstopic/nieuwsbericht posten; 'door naar Pukkelpop'. Dat heb ik sowieso nog niemand zien doen....


Precies.

 0
Avatar buke
zo 07 jun 2009 19:34

buke koosje schreef:
Maximo Park mag door naar Lowlands!


komen al ;)

 0
Avatar buke
zo 07 jun 2009 19:40

buke over de discussie pp ll..

ik ben laatst naar polsslag geweest en hoewel het publiek hier vast heel anders is dan op pp (hoewel zelfde stad + zelfe organisatie) vond ik het publiek eigenlijk best wel tegenvallen. misschien omdat ik zelf wel van het amsterdamse brallerige hou en me daarom zo goed thuisvoel op ll :P

stonden wel te gekke acts (fever ray, peter doherty, noisettes, birdy nam nam, rakes, von bondies en ga zo maar door. leuk!)

 0
Avatar antagonist
zo 07 jun 2009 23:29

antagonist buke schreef:
over de discussie pp ll..

ik ben laatst naar polsslag geweest [..] en vond ik het publiek eigenlijk best wel tegenvallen.
quote]
Da's duidelijk dan.
Maar serieus; verklaar je nader.

 0
Avatar jeroensiep
ma 08 jun 2009 14:44

jeroensiep buke schreef:
over de discussie pp ll..

ik ben laatst naar polsslag geweest en hoewel het publiek hier vast heel anders is dan op pp (hoewel zelfde stad + zelfe organisatie) vond ik het publiek eigenlijk best wel tegenvallen. misschien omdat ik zelf wel van het amsterdamse brallerige hou en me daarom zo goed thuisvoel op ll :P

stonden wel te gekke acts (fever ray, peter doherty, noisettes, birdy nam nam, rakes, von bondies en ga zo maar door. leuk!)
Ik vond het op Polsslag juist wél een goed publiek en op Pukkelpop zelf niet. Tenminste, veel gare mensen (mijn tent is leeggehaald omdat ik een Nederlander ben :S) en mensen die moeilijk deden met hun tenten, onbeschoft gedrag en ze gingen zelfs op een vriendin van mij zitten tijdens The Killers...Heb ik ergens anders nog niet zo erg meegemaakt in ieder geval en ik ben toch naar flink wat festivals geweest.

 0

REAGEREN

REAGEREN?