Rotterdam verbiedt gratis dancefeesten

Door Marz667 op 26 augustus 2009 - 00:23 1 Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam geeft de komende twee jaar geen toestemming voor grootschalige, gratis dance-evenementen „die kennelijk het risico inhouden van excessief en massaal geweld”. Dat schrijft hij in een brief aan de gemeenteraad.

Aboutaleb pleit voor een landelijk onderzoek naar geweld tijdens grote muziek- en sportevenementen. Rotterdam wil grip krijgen op „de verspreiding van het voetbalvandalisme” naar grote publieksevenementen, zegt Aboutalebs woordvoerder. De grootste fractie in de gemeenteraad, Aboutalebs eigen PvdA, meent dat de burgemeester „voorbarige conclusies” trekt met het verbieden van gratis dancefeesten.



CrossingBorder_Goed.jpg4

TEGAN AND SARA OP CROSSING BORDERDe organisatie van Crossing Border voegt vandaag weer een aantal namen aan de...

Mystic Fair 2009

MYSTIC FAIR BESLUIT TE GAAN VERHUIZEN De twee dagen Mystic Fair zitten er weer op, het evenement was na twee keer...

REACTIES

Avatar PsychopaatStok
wo 26 aug 2009 09:51

PsychopaatStok Tja, en dit is ook geen oplossing...

 0
geen avatar
wo 26 aug 2009 10:25

Jboog PsychopaatStok schreef:
Tja, en dit is ook geen oplossing...


Wat dan wel??.. mensen dusdanig intensief fouilleren dat het zeker 1 uur duurt voor je binnen bent??.. Dat is ook niks. Ik weet wel een oplossing maar die zal ik hier maar niet noemen...

 0
Avatar levyener
wo 26 aug 2009 10:50

levyener Dit sowieso niet, aangezien ze dan doodleuk naar een andere stad trekken om de boel te mollen.
Hier is sowieso niet echt een oplossing tegen, tenzij je al die leuke jochies gewoon lekker weg laat rotten

 0
Avatar Nvl8
wo 26 aug 2009 10:59

Nvl8 Ik zeg voor oorlogse straffen :D:D

 0
Avatar Paul_Banks
wo 26 aug 2009 11:08

Paul_Banks Jboog schreef:
PsychopaatStok schreef:
Tja, en dit is ook geen oplossing...


Oplossing? 1 keer in de maand een weiland een heel weekend openstellen, goed hek er omheen en dan op maandagmorgen dit hek pas weer openen, geen politietoezicht, geen consequenties, laat die mensen zich maar op elkaar uitleven en dan kan de boer op maandag een groot gat graven en de lijken van de mensen die de maatschappij kan missen als kiespijn met zo'n veeopschepper op dinsdag onder toeziend oog van de de nabestaanden in dat gat dumpen, liedje er onder, dan lijkt het nog op een begrafenis.

Maar zo is iedereen tevreden denk ik en hebben er toch weinig mensen last van.

Of we gaan gewoon op de Temmink tour, lijkt me ook wel wat.

Wat dan wel??.. mensen dusdanig intensief fouilleren dat het zeker 1 uur duurt voor je binnen bent??.. Dat is ook niks. Ik weet wel een oplossing maar die zal ik hier maar niet noemen...

 0
Avatar Paul_Banks
wo 26 aug 2009 11:08

Paul_Banks Jboog schreef:
PsychopaatStok schreef:
Tja, en dit is ook geen oplossing...


Wat dan wel??.. mensen dusdanig intensief fouilleren dat het zeker 1 uur duurt voor je binnen bent??.. Dat is ook niks. Ik weet wel een oplossing maar die zal ik hier maar niet noemen...

Oplossing? 1 keer in de maand een weiland een heel weekend openstellen, goed hek er omheen en dan op maandagmorgen dit hek pas weer openen, geen politietoezicht, geen consequenties, laat die mensen zich maar op elkaar uitleven en dan kan de boer op maandag een groot gat graven en de lijken van de mensen die de maatschappij kan missen als kiespijn met zo'n veeopschepper op dinsdag onder toeziend oog van de de nabestaanden in dat gat dumpen, liedje er onder, dan lijkt het nog op een begrafenis.

Maar zo is iedereen tevreden denk ik en hebben er toch weinig mensen last van.

Of we gaan gewoon op de Temmink tour, lijkt me ook wel wat.

 0
Avatar Paul_Banks
wo 26 aug 2009 11:13

Paul_Banks PsychopaatStok schreef:
Tja, en dit is ook geen oplossing...


Nee dat niet (immers zullen dit soort lui ook het wekelijkse bejaardenuitje van kaartclub "de oude nel" weten te verzieken), maar het is wel een logische stap, helaas.

 0
Avatar Lulu
wo 26 aug 2009 12:22

Lulu Inderdaad een logisch en ook wel een terecht gevolg, maar het is gewoon jammer dat het zo moet. In dit geval moet Aboutaleb ergens een streep trekken. Al denk ik dat er wel verder gekeken moet worden dan alleen naar de voetbalvandalen.

 0
Avatar saar007
wo 26 aug 2009 20:13

saar007 Lulu schreef:
Inderdaad een logisch en ook wel een terecht gevolg, maar het is gewoon jammer dat het zo moet. In dit geval moet Aboutaleb ergens een streep trekken. Al denk ik dat er wel verder gekeken moet worden dan alleen naar de voetbalvandalen.

Uhuh dat hooligans georganiseerd en keihard te werk KUNNEN gaan is een feit (en dan heb ik het over de rotte appels onder de hooligans), maar ik kan niet geloven dat het alleen maar om hoolies gaat........
Bovendien is het bijna niet te stoppen denk ik.....het heeft te maken met mentaliteit en dat los je niet alleen op met een verbod.

 0
Avatar E-Clect-Eddy
do 27 aug 2009 00:02

E-Clect-Eddy .. dus gratis Rock feesten en Jazz feesten mogen dan nog wel? En zomercarnaval dan... mag dat dan weer wel of moet je dan ook gaan betalen om op straat te staan?

 0
Avatar KooPeR
do 27 aug 2009 15:11

KooPeR typisch geval van de goeden die onder de kwaden lijdden. hoe een man of 200 het even verpesten voor duizenden feestgangers die geen kwaad in de zin hebben, maar gewoon een fijne avond willen hebben.

 0
Avatar E-Clect-Eddy
do 27 aug 2009 20:41

E-Clect-Eddy svønsk schreef:
Eclecteddy snapt het niet helemaal.
Nee, snap het inderdaad niet. Als ze dat in Rotterdam verbieden dan gaan ze die toch in Den Haag of Zandvoort organisern of lutjebroek. Heeft weinig zin lijkt me. Geen Parkpop dus of Metropolis dus... of komt daar wel het correct publiek? Op vele betaalde festivals vinden ook wel eens een gevecht plaats maar het grootste gedeelte gaat goed. Is inderdaad dat een minderheid het voor de meerderheid gaat verpesten. Lijkt me niet echt rechtvaardig.

 0
Avatar E-Clect-Eddy
vr 28 aug 2009 09:53

E-Clect-Eddy "Correct publiek" vindt ik een vaag begrip want wat ik ook mag vinden van pillenslikkers wat mij betreft geen verschil met drankorgels en die komen ook op Parkpop en Metropolis. En deze foute mensen komen niet op betaalde feesten? Denk dat er gezocht wordt naar een zondebok... Je zult altijd een bepaalde mate van ongewenst gedrag tegenkomen waar je ook gaat , hier of daar, gratis of betaald, dance of rock of Jazz. Optreden tegen die incidenten en niet de goede onder de slechte laten lijden.

 0
Avatar Paul_Banks
vr 28 aug 2009 10:09

Paul_Banks Nee het is inderdaad jammer en het kan in principe overal gebeuren, alleen wat volgens mij het grote verschil is tussen Parkpop/Metropolis en dit feest op de hoek is dat de eerste 2 voornamelijk plaatsvinden bij daglicht en ook midden in de stad zijn.

Uiteraard zijn er bij betaalde feesten ook wel eens opstootjes, maar zo massaal als dit kan ik me echt niet voorstellen op een Lowlands of Mysteryland.

En wat natuurlijk een groot verschil maakt is dat deze relschoppers tijdens een gratis Jazzfestival gewoon echt opvallen, terwijl ze op zo'n dancefeest meer wegvallen tussen het publiek.

 0
Avatar saar007
vr 28 aug 2009 10:49

saar007 Paul_Banks schreef:
Nee het is inderdaad jammer en het kan in principe overal gebeuren, alleen wat volgens mij het grote verschil is tussen Parkpop/Metropolis en dit feest op de hoek is dat de eerste 2 voornamelijk plaatsvinden bij daglicht en ook midden in de stad zijn.

Uiteraard zijn er bij betaalde feesten ook wel eens opstootjes, maar zo massaal als dit kan ik me echt niet voorstellen op een Lowlands of Mysteryland.

En wat natuurlijk een groot verschil maakt is dat deze relschoppers tijdens een gratis Jazzfestival gewoon echt opvallen, terwijl ze op zo'n dancefeest meer wegvallen tussen het publiek.


Sja en als ik naar de filmpjes kijk is het denk ik lastig om het kaf van het koren te scheiden, aangezien volgens mij de helft van de mensen die er rondloopt op een gegeven moment JODEN roept.......

 0
Avatar Paul_Banks
vr 28 aug 2009 11:22

Paul_Banks Dat is ook wel zo, maar ik neem toch aan dat wanneer er een kring rondom agenten gevormd wordt met het enige doel deze agenten dood te maken de "normale" mensen wel zo verstandig zijn om weg te gaan en zeker nadat de politie hun knuppels en wapens hebben getrokken.

Nu kan je best ergens tussen verzeild raken als het zo'n chaos is, zoals bijvoorbeeld in Pijnacker, maar als je bij de kring aanwezig was die doodleuk Robbie voor de voeten van de politie gooien nadat hij geraakt was dan zoek je het toch echt zelf op.

 0
Avatar ehv-rockcity
di 01 sep 2009 13:35

ehv-rockcity zondag naar Dynamo outdoor gweest.. ook een gratis evenement..
niks geen ongeregeldheden..

ligt puur en alleen aan 't soort event dus.
op rock en metal evenementen gebeurd zoiets niet.. niet zo grootschalig en nooit erge gevallen

 0
Avatar SmallCriminal
wo 02 sep 2009 16:03

SmallCriminal Maak entree 18 of 20+. Dat verhelpt een hoop problemen. Betaalde dance feesten (die bijna altijd 18+) zijn verlopen bijna altijd vlekkeloos. Denk hierbij aan Armin Only met zijn album release in Utrecht. Meer als 20.000 man over de vloer en niet één persoon verwond.
Er werd daar ook niet overdreven gefouilleerd zoals Jboog - wo 26 aug 2009 10:25 beweerde.

 0

REAGEREN

REAGEREN?