RECENSIE: CLP - Super Continental

CLP - Supercontinental
2009-01-09 Shitkatapult kennen we vooral van T. Raumschmiere. Met zijn unieke mix van punk en techno verdiende hij een originaliteitsprijs, toch is zijn muziek heden ten dage niet meer zo vernieuwend als voorheen. Misschien kunnen Chris de Luca en Phon.o Shitkatapult nogmaals aan een originaliteitsprijs helpen, moet het label gedacht hebben. Het Berlijnse dj duo gooit hiphop en techno in de blender om er wat leuks van te maken, aldus de kreten die we op de release info vinden. Onder de naam CLP brengen de heren hun eerste album uit, dat de naam Supercontinental heeft gekregen.

Vol hoop op een tweede paradepaardje van het Duitse label worden de eerste beats door de speakers gepompt. Het catchy ‘Party Hardy’ klinkt dansbaar en vrolijk, echter ontbreekt het vuurwerk. De kreten bij de release info blijken niet de juiste informatie verschaft te hebben. Naarmate de cd vordert is de beloofde techno bijna nergens te bekennen, saaie standaard hiphopbeats des te meer. Het is van die muziek die in een discotheek voor een stiltemoment zorgt en waarbij iedereen van de gelegenheid gebruik maakt om even een pilsje te halen of de blaas te legen.

Na ruim 50 minuten zijn de vijftien tracks (gelukkig) voorbij. Om echt overtuigd te raken wordt de cd nogmaals afgedraaid op een andere dag op een andere tijd, toch mag dit niet baten voor het eindoordeel. De muziek is te ongeïnspireerd voor woorden en nodigt op een enkel moment na nooit uit tot meer. Het is misschien maar beter dat Chris de Luca en Phon.o allebei hun eigen pad weer kiezen en wat beter nadenken welke artiesten ze uitnodigen om de muziek te verbeteren. Dit is geen plaat die je meer dan één keer wilt horen, tenzij je dronken wilt worden, dan heb je genoeg tijd om heen en weer te lopen naar de koelkast.
Recensent:Kees de Jong Artiest:CLP Label:Shitkatapult / NEWS Records
Saralee – Damnation to Salvation

Saralee - Damnation to SalvationFinland, een land dat ook wel 'het land van duizend meren' wordt genoemd. Dit...