VERSLAG: Summer Darkness 2006

Festivalinfo was aanwezig op Summer Darkness 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 35 foto's.

1234

Zondag 13 augustus

Ondanks het vroege tijdstip en het feit dat ze één van de eerste acts van de laatste dag zijn, is het een uitbundig geheel tijdens het optreden van XP8. Hoewel de Tivoli Oudegracht slechts voor driekwart is gevuld met dansende mensen zet XP8 een erg goed en energiek optreden neer in de kleine vijfenveertig minuten die ze hebben. Ze doen hun uiterste best om van deze minuten een intense en veelzeggende show te maken. Mooie ochtendgymnastiek en een goede manier om wakker te worden, aldus de XP8-fans. De flinke club fans zorgt ervoor dat het bijna lijkt alsof deze Italiaanse act een optreden voor vrienden speelt.

Anders dan XP8 lukt het Inertia niet om contact te krijgen met het publiek en het blijft helaas bij redelijk enthousiaste muzikanten die voor een wat passieve menigte moeten optreden. Met het optreden is niets mis. De zware, donkere muziek vult de Oudegracht, maar er blijft een kille, duidelijke grens tussen band en publiek. Hierdoor komt het live-gevoel helaas niet helemaal over. Misschien is het iets te vroeg om een band als deze op te laten treden? Aan de inzet van de band heeft het in ieder geval niet gelegen.

Daarna is het de beurt aan Schattenschlag. Met een afwisselende lichtshow en een verscheidenheid aan instrumenten zetten ze een goede show neer. De afwisselend harde en emotionele muziek wordt goed opgevangen door het publiek en het is vermakelijk om deze band in actie te zien.

Het begin van Frontline Assembly is onheilspellend, maar krijgt door de defecte microfoon van de zanger een chaotische indruk. De andere leden doen hun best het publiek enthousiast te houden. Na het vervangen van de microfoon zijn ze weer compleet en zetten ze een goede show neer. Soms blijft de indruk toch wat rommelig, doordat de zanger en de af en toe aanwezige gitarist elkaar in de weg lopen. De volle Tivoli Oudegracht (met zelfs uit het buitenland afkomstige FLA-fans) is echter niet teleurgesteld. FLA is een goede afsluiting van Summer Darkness!

De algehele sfeer op het festival is erg ontspannen. Van de gigantische media-aandacht is als festivalbezoeker gelukkig nauwelijks wat te merken. De artiesten kunnen na het concert gewoon ongestoord rondlopen en reacties van de fans ontvangen. De regenbuien tijdens de eerste dagen waren uiteindelijk alleen erg irritant voor de mensen die in de garderobe paraplu’s terug moesten zoeken. Dat je de laatste dag buiten in de zon kon zitten, zorgde helemaal voor een optimaal festivalgevoel.

1234

123
Bauhaus foto Summer Darkness 2006 Bauhaus foto Summer Darkness 2006 The Birthday Massacre foto Summer Darkness 2006 The Birthday Massacre foto Summer Darkness 2006 The Birthday Massacre foto Summer Darkness 2006 The Birthday Massacre foto Summer Darkness 2006 The Chants of Maldoror foto Summer Darkness 2006 The Chants of Maldoror foto Summer Darkness 2006 Clan Of Xymox foto Summer Darkness 2006 Clan Of Xymox foto Summer Darkness 2006 Combichrist foto Summer Darkness 2006 Combichrist foto Summer Darkness 2006

123

LOWLANDS 2006Drie dagen en nachten feest in de Flevopolder. Voor de veertiende keer alweer...

SOLAR WEEKEND 2006 De zomer lijkt alweer ver weg, met de regenbuien van deze week. Vorig weekend...