VERSLAG: Out of Control 2013

Festivalinfo was aanwezig op Out of Control 2013 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

Out of Control 2013

Op zaterdag 13 juli 2013 is het eendaagse festival 'Out of Controle', in Walibi Holland. De reden voor dit feest is om de zomervakantie in te luiden. Menig middelbare scholier weet dan ook zijn weg te vinden naar Biddinghuizen. Gedurende de gehele dag kunnen bezoekers gebruikmaken van alle attracties, maar het festival begint om 17:00 uur met diverse acts van o.a. Billy The Kit, Mr. Polska en Yellowclaw. Met een heerlijke zon en een graad of 17 zijn de omstandigheden uitstekend voor de combinatie van pretpark en festival.

Met de insteek om het publiek op te warmen opent DJ Twinnie het evenement met enkele zomertunes. De SLAM!FM Avondploeg staat welgeteld driemaal op het podium en zorgt dan ook dat er geen stiltes komen te vallen tussen de grote namen op het festival. Na het eerste optreden wordt het steeds drukker en lijkt het publiek er steeds meer zin in te krijgen.

Het Amsterdamse Yellow Claw (Bizzey, Jim Aasgier en Nizzle), bekend van het nummer 'Het allermooiste feestje', zorgt ervoor dat 'Out of Controle' een van de allermooiste feestjes lijkt te worden. Door het luid gejuich van het publiek lijkt dit festival dan ook echt gestart met Yellow Claw. Met klassieke/typerende Yellow Claw-sounds en non-stop entertainment van Bizzey als MC, kan het publiek niet anders dan bewegen. Na de eerste sessie van losgaan vraagt MC Bizzey het publiek te hurken voor een tweede sessie losgaan. Yellow Claw bewijst ook zonder hun hits dat ze een fantastische set kunnen neerzetten om het publiek op te zwepen.

Daarna betreedt Yes-R het podium samen met DJ Alvita. Voordat het publiek de kans krijgt om mee te zingen, laat hij weten niet met een oud nummer te willen komen, tenzij het publiek van zich laat horen. Het publiek laat van zich horen en het nummer 'Rampeneren' wordt alsnog voortgezet. De teksten zijn voor het publiek herkenbaar en wordt dan ook fanatiek meegezongen. De Marokkaans-Egyptische rapper geeft ook DJ Alvita de ruimte om zijn stempel op de set te drukken. De 26-jarige laat nog even een videoclip schieten voor een nieuw nummer en bedankt het publiek voor de goede energie.

De volgende hoofdact, Mr. Polska, blijkt bij aanvang al een publiekstrekker. Het gros publiek heeft zich opnieuw aangediend voor het muziekgeweld van Polska en zijn compagnons. Bekend van het nummer 'soldaatje' zijn de heren geheel toepasselijk dan ook in legeroutfit. Het publiek is inmiddels gedeeltelijk op het podium geklommen wat een gezellige bende maakt. De muziek van de Nederlands-Poolse rapper leent zich voor het nodige stampwerk en gespring. Het nummer 'Vlammen' onder begeleiding van pikant geklede dames en vlammenwerpers gemonteerd aan het podium zorgen voor een extra zwoele afsluiting, waar de warmte tot ver achterin voelbaar is.

Aan house-held Billy the Kit de taak om de avond af te sluiten. Op kundige wijze weet hij het publiek met zijn muziek tot het diepste punt van het park aan het springen te krijgen. Onder begeleiding van een indrukwekkende lichtshow is het optreden van Billy the Kit niet alleen prettig voor het oor, maar ook een lust voor het oog. Het publiek is uitzinnig mede door al deze prikkels en Billy the Kit kan dan niet anders dan lof uitspreken voor het liefhebbende publiek. Dit uit hij zelfs in een diepe buiging richting het publiek, die deze dank luidkeels ontvangt. Zelfs na het laatste nummer van de avond heeft het publiek nog zin om door te gaan; liefst vijf minuten lang wordt er gevraagd om een toegift "We want more !!".

Helaas voor het publiek keert Billy niet terug. Toch zorgt de vuurwerkshow voor een zeer aangename afsluiting van het festival. Zeer professioneel en doordacht loopt het vuurwerk synchroon met de muziek. 'Out of Controle' in Walibi Holland is zeker een aanrader en is goed voor een hele dag vermaak. Voor volgend jaar wordt er dan ook een nieuwe spectaculaire editie beloofd.

foto Out of Control 2013 Yes-R foto Out of Control 2013 Yes-R foto Out of Control 2013 Yellow Claw foto Out of Control 2013  foto Out of Control 2013  foto Out of Control 2013 Mr. Polska foto Out of Control 2013 Mr. Polska foto Out of Control 2013 Mr. Polska foto Out of Control 2013  foto Out of Control 2013  foto Out of Control 2013  foto Out of Control 2013

WERFPOP 2013Voor de 32e keer vond Werfpop plaats in Leiden. De organisatie had weer een...

ROCK ZOTTEGEM 2013 Ook dit jaar trok Festivalinfo weer naar Rock Zottegem voor een mooi verslag...