VERSLAG: Auf Der Axe Fest 2002

Festivalinfo was aanwezig op Auf Der Axe Fest 2002 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 4 foto's.

VERSLAG: Jeroen Verdel

12

Auf Der Axe Fest deel 1

De zondagmiddag en vooravond staan voor velen in het teken van rust of voor de buis hangen. Gelukkig zijn er ook mensen die zo’n moment uitkiezen voor het organiseren van een vette rockshow. Weg met de rust! Tijd voor het derde Auf Der Axe Fest. Ok, festival is een groot woord voor een viertal bands in een café in Eindhoven, maar wie ’t kleine niet eert, is het grote niet weerd. Helaas duurt een treinrit vanuit Amsterdam anderhalf en niet één uur, zoal ik veronderstelde. Derhalve arriveer ik te laat voor het optreden van Payback. Aan de titels op de grote setlijst die de band achterliet valt eenvoudig af te leiden dat de door Payback gespeelde hardcore van furieuze aard zal moeten zijn.

Al snel zetten The Testosteronics hun indrukwekkende instrumentale opener in. De band trekt direct flink de aandacht (mede dankzij het wel heel lange haar van de bassist) en weet deze behoorlijk vast te houden. Iets wat best knap genoemd mag worden, want het grootste gedeelte van het publiek is vooral aan het socializen. Het blijft toch een beetje een lazy sunday afternoon natuurlijk. De nummers zijn behoorlijk gevarieerd, maar rocken wel onverbiddelijk hard. Niet in de laatste plaats dankzij de doordringende dubbele bass roffels. Een van de nummers heet ‘Testosterock’. Een passende omschrijving van het bandgeluid. Aan het eind van de set blijkt dit de band te zijn waarvan het brute nummer ‘Fuckface’ in het verleden (dankzij een Up sampler) al meerdere malen door m’n kamertje schalde. Precies wat een mens nodig heeft.

12

foto Auf Der Axe Fest 2002 The Lovesteaks foto Auf Der Axe Fest 2002 The Apers foto Auf Der Axe Fest 2002 The Apers foto Auf Der Axe Fest 2002

RESISTANCE TOUR 2002De Resistance Tour is een niet te versmaden event voor de Nederlandse...