Beveiligers vast voor dood Beatstadbezoeker

Door Marz667 op 05 september 2007 - 12:50 1 Vier beveiligingsmedewerkers zijn zondag aangehouden in verband met de dood van een 18-jarige bezoeker van het Beatstad Festival zaterdag in Den Haag. Dat maakte het Openbaar Ministerie (OM) dinsdag bekend.

De vier beveiligers worden verdacht van medeplegen van zware mishandeling met de dood tot gevolg, dan wel dood door schuld.
Volgens het OM had in de nacht van zaterdag op zondag een incident plaats in de viptent van het Beatstad Festival. Een 18-jarige bezoeker werd door vier medewerkers van de beveiliging uit de tent verwijderd, omdat hij zich lastig gedroeg.

Terwijl de beveiligers de jongen op de grond in bedwang hielden werd hij onwel. De jongen is naar een ziekenhuis vervoerd waar hij zondag later op de dag overleed.
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) verrichtte dinsdag sectie op het lichaam van het slachtoffer. De voorlopige conclusie van het NFI is dat de jongen mogelijk door verstikking om het leven is gekomen.



Festivalinfo logo nieuw10

FESTIVALDRUKTE BIJNA VOORBIJ (OVERZICHT)Nu de festivaldrukte voor een groot deel weer (bijna) ten einde is, kun je...

Innercity_news

ONDUIDELIJKHEID OVER VOORTBESTAAN INNERCITY Innercity, het dansfeest dat in 1999 tot leven kwam, vindt sinds 2000...

REACTIES

Avatar Metalthomas
wo 05 sep 2007 13:01

Metalthomas Belachelijk dit

 0
Avatar ErikLuyten
wo 05 sep 2007 13:09

punkr opvallend nieuws, het beveiligingsbedrijf is hetzelfde als alle grote festivals als Pinkpop, Lowlands: The Security Company.

 1
Avatar Rockolinde
wo 05 sep 2007 13:17

Rockolinde Feit: als je je gewoon normaal gedraagt zijn dit soort taferelen helemaal niet nodig.

Ik was ook op beatstad en ik heb alleen goeie ervaringen gehad met de security.

 -1
Avatar Soeperman87
wo 05 sep 2007 13:17

Soeperman87 Veel van die security word ook eenmalig (ofwel ´freelance´) ingehuurd op dergelijke evenementen. Alleen een cursus en een bepaald certificaat zijn nodig. Vaak is er geen selectie vooraf, dus kan het zijn dat je de ´verkeerde´ neemt tijdens een festival.

 1
Avatar Darkfiber
wo 05 sep 2007 13:27

Darkfiber Rockolinde schreef:
Feit: als je je gewoon normaal gedraagt zijn dit soort taferelen helemaal niet nodig.

Ik was ook op beatstad en ik heb alleen goeie ervaringen gehad met de security.


wat een dikke onzin... ik heb afgelopen jaren te veel ongein gezien met beveiligers... en de mensen die slachtoffer daarvan werden waren echt geen aso's die zich misdroegen...
zeker dat bedrijf die ook lowlands doet zet domme dronken eikels aan het werk... is dan vragen om problemen.....

 0
Avatar Rockolinde
wo 05 sep 2007 13:59

Rockolinde Darkfiber schreef:
wat een dikke onzin... ik heb afgelopen jaren te veel ongein gezien met beveiligers... en de mensen die slachtoffer daarvan werden waren echt geen aso's die zich misdroegen...
zeker dat bedrijf die ook lowlands doet zet domme dronken eikels aan het werk... is dan vragen om problemen.....


Als jij je gewoon rustig en normaal gedraagt zoals elk ander persoon dan hoeft de security niet eens IN TE GRIJPEN. Die jongen werd heus niet voor jan met de korte achternaam die tent uit gezet hoor.

 0
Avatar pongolesi
wo 05 sep 2007 14:02

pongolesi Feit: als je je gewoon normaal gedraagt zijn dit soort taferelen helemaal niet nodig.

Ik was ook op beatstad en ik heb alleen goeie ervaringen gehad met de security.


Sorry maar dat je dit durft goed te praten met een voorbeeldje van je eigen ervaring maakt me nogal woest.
1000 goede voorbeelden kunnen dit nog niet goedpraten. Komop man er overlijdt iemand omdat hij eruit gezet word.

 1
Avatar pongolesi
wo 05 sep 2007 14:03

pongolesi Als jij je gewoon rustig en normaal gedraagt zoals elk ander persoon dan hoeft de security niet eens IN TE GRIJPEN. Die jongen werd heus niet voor jan met de korte achternaam die tent uit gezet hoor.

Dus dan geeft het niet dat hij is overleden? Je opmerking is echt misselijkmakend.

 1
Avatar Metalthomas
wo 05 sep 2007 14:13

Metalthomas Security... Op Ieperfest was er geen security, er waren ook geen problemen voorgekomen... miss is dat een optie ;)

 1
Avatar Rockolinde
wo 05 sep 2007 15:03

Rockolinde pongolesi schreef:
Als jij je gewoon rustig en normaal gedraagt zoals elk ander persoon dan hoeft de security niet eens IN TE GRIJPEN. Die jongen werd heus niet voor jan met de korte achternaam die tent uit gezet hoor.


Dus dan geeft het niet dat hij is overleden? Je opmerking is echt misselijkmakend.

Natuurlijk wel, dat zie je me toch nergens schrijven? Het feit is dat altijd de beveiliging wordt afgescheept als boosdoener van vanalles en nog wat. DAT vind ik misselijkmakend. Misschien heeft die gozer wel zó tegengestribbeld etc. waardoor de beveiliging gewoon harder moest ingrijpen. Hij is ook niet ter plekke doodgebleven ofzo.

 0
Avatar Rockolinde
wo 05 sep 2007 15:04

Rockolinde pongolesi schreef:

Sorry maar dat je dit durft goed te praten met een voorbeeldje van je eigen ervaring maakt me nogal woest.
1000 goede voorbeelden kunnen dit nog niet goedpraten. Komop man er overlijdt iemand omdat hij eruit gezet word.


En als hij zich gedragen had had hij er niet eens uitgezet hoeven worden.

 -1
Avatar Soeperman87
wo 05 sep 2007 15:09

Soeperman87 @ Rockolinde: Was je erbij?

 -3
Avatar Rockolinde
wo 05 sep 2007 15:17

Rockolinde pongolesi schreef:

Sorry maar dat je dit durft goed te praten met een voorbeeldje van je eigen ervaring maakt me nogal woest.
1000 goede voorbeelden kunnen dit nog niet goedpraten. Komop man er overlijdt iemand omdat hij eruit gezet word.


En als hij zich gedragen had had hij er niet eens uitgezet hoeven worden.

 -1
Avatar Rockolinde
wo 05 sep 2007 15:19

Rockolinde Soeperman87 schreef:
@ Rockolinde: Was je erbij?


Ik was er nét zo veel bij als de anderen die zich hier op zitten blazen.

 1
Avatar Rockolinde
wo 05 sep 2007 15:46

Rockolinde Rockolinde schreef:
Soeperman87 schreef:
@ Rockolinde: Was je erbij?


Ik was er nét zo veel bij als de anderen die zich hier op zitten blazen.

Meer zelfs, want volgens de agendainfo's hierzo waren zowel Soeperman, Pongolesi en Darkfiber niet op Beatstad aanwezig. En je had 's moeten zien hoe'n gekte 't was in die VIP tent, je kon d'r niet meer in of uit. Als een debiel zich dan gaat misdragen, krijg je vrij snel calamiteiten hmm!

 0
Avatar Darkfiber
wo 05 sep 2007 15:50

Darkfiber ik zou het niet willen toespitsen op de beatstad.
dit is een structureel probleem.
Er zijn nogal wat rare incidenten met beveiligers...
enne... ik ben vrij braaf en heb doorgaans niet zo veel last van ze...
maar ik zie wel wat er om me heen aan de hand is... en dat is dat er lompe eikels in een powertrip de boel lopen te verzieken met zo'n mooie V op hun jasje of truitje terwijl ze eigenlijk er voor moeten zorgen dat alles gemoedelijk blijft.en dan krijg je dit soort berichten..... eigenlijk logisch....

 0
Avatar Idlewild
wo 05 sep 2007 16:43

Idlewild Het istoch belachelijk dat je doodgaat als je ergens uit wordt gezet, srry maar vind ik een erg overdreven straf.
Aan zijn familie en vrienden:gecondoleerd

 0
Avatar rmaas
wo 05 sep 2007 16:59

rmaas Metalthomas schreef:
Security... Op Ieperfest was er geen security, er waren ook geen problemen voorgekomen... miss is dat een optie ;)


haha juist!
het meest lompe festival in de buurt en alles loopt lekker naar wens daar :) heerlijk was het overigens!!

er is trouwens wel een gast finaal in elkaar geslagen daar, maar die had "100% White" op zijn achterhoofd getattoeerd. En tjah, dan vraag je er toch echt gewoon om.
Zeker gezien het feit dat de zanger en bassist(?) van knuckledust best wel negers zijn ;)

 0
geen avatar
wo 05 sep 2007 17:29

Pausmobiel Jammer dat er zulke dingen gebeuren.
Voor mij de zoveelste conclusie dat beveiligers of slecht opgeleid zijn of een mega eigendunk hebben.

Overigens moet je ook de gedachte dat die gast zover heen was dat hij gewoon niet de greep voelde, maar dan nog, niet een verstikkende greep toepassen maar een greep waar hij zijn spieren voelt.

 0
Avatar Metalthomas
wo 05 sep 2007 17:36

Metalthomas rmaas schreef:
Metalthomas schreef:
Security... Op Ieperfest was er geen security, er waren ook geen problemen voorgekomen... miss is dat een optie ;)


haha juist!
het meest lompe festival in de buurt en alles loopt lekker naar wens daar :) heerlijk was het overigens!!

er is trouwens wel een gast finaal in elkaar geslagen daar, maar die had "100% White" op zijn achterhoofd getattoeerd. En tjah, dan vraag je er toch echt gewoon om.
Zeker gezien het feit dat de zanger en bassist(?) van knuckledust best wel negers zijn ;)

niet eens meegekregen. Maar als dat alles is... Volgens mij wordt het vaak een probleem als er beveiliging bij komt!

 0
Avatar Iloona
wo 05 sep 2007 17:38

Iloona Godverdomme zo iets doe je tog niet .. en al helemaal niet op een FESTIVAL?? pff.. geen verstand

 0
Avatar Metalthomas
wo 05 sep 2007 18:25

Metalthomas verstand? wasdat?

 0
Avatar pikhaak
wo 05 sep 2007 18:29

pikhaak echt te triest voor worden...sjongejonge..

het wordt echt steeds belachelijker hier in nederland...

veel sterkte voor de vrienden en familie van de jongen...

 0
Avatar pikhaak
wo 05 sep 2007 18:34

pikhaak Rockolinde schreef:
pongolesi schreef:

Sorry maar dat je dit durft goed te praten met een voorbeeldje van je eigen ervaring maakt me nogal woest.
1000 goede voorbeelden kunnen dit nog niet goedpraten. Komop man er overlijdt iemand omdat hij eruit gezet word.


En als hij zich gedragen had had hij er niet eens uitgezet hoeven worden.

dit kan je niet menen!!! het is verdomme algemeen bekend dat beveiliging zich een boekje zwaar te buiten gaat. zo noem ik heel wat uitsmijters aan de deuren van clubs in rdam (hollywood, cinema) die gewoon zwaar discrimineren!!! daarbij kan ik nog een accefietje beschrijven op pinkpop 2007...en vorig jaar op de bavaria city racing in rotterdam!!!

dus ga het nu niet lopen goed te praten...!!!

 0
Avatar skabuoy
wo 05 sep 2007 18:39

skabuoy @ Rockolinde : ik moet je toch even tegenspreken over het 'als je je gedraagt is er niks aan de hand met Security', en wel uit eigen hand.
Na een show in de HMH sta ik met wat vrienden in de (bijna lege) zaal na te praten, en voor ik het weet krijg ik een dusdanige duw IN MIJN RUG dat ik zowat op de grond lig, vergezeld van het verzoek om 'op te donderen'. Ik heb de hele man niet eens zien aankomen.
Zulke gorillas werken helaas wel vaker bij beveiligingsbedrijven. Ik weet 't, er werken maar een paar van die rotte appels als beveiligers, maar toch.

Voor alle vrienden en nabestaanden van de overledene : gecondoleerd, en sterkte!

 0
Avatar Theule
wo 05 sep 2007 18:46

Theule Jaja, gewoon opsluite die kut security's!
sterkte voor de nabestaande ;)

 0
Avatar Theule
wo 05 sep 2007 18:58

Theule Jaja, gewoon opsluite die kut security's!
sterkte voor de nabestaande ;)

 0
Avatar ericr
wo 05 sep 2007 19:11

ericr Zelfs als iemand iets doet wat niet mag, is het vlgs mij niet de bedoeling dat de security diegen helemaal total loss slaat, of wel? Ik zag op Parkpop iemand die illegaal in het VIP vak liep ook op zeer hardhandige wijze verwijderd worden door de security. Natuurlijk, het mag niet, maar je kunt iemand ook gewoon normaal verwijderen....

 0
Avatar FeelFree
wo 05 sep 2007 21:47

FeelFree er bestaat altijd nog zo iets om eerst te vragen of diegene weg wil gaan.
op Lowlands waren we in de vroegeuurtjes aan het dansen in de 24 uur tent toen er opeens 3 securitymannen langs liepen en behoorlijk hardhandig een man van het hekje voor de draaitefel af trokken en hem letterlijk de tent uit sleurden. schrok daar wel van. dat kan ook op een andere manier!

 0
Avatar Obey-Your-Master
wo 05 sep 2007 22:17

Obey-Your-Ma.. fckin bullshit dit!! die mensen moeten het veilig maken?? ze maken het juist levensgevaarlijk!! dit doet me echt denken aan dat hippie-woodstock festival.. daar hadden ze toen de Hells Angels als security ingehuurt... vrienden en familie van de persoon: sterkte!

 0
Avatar Meaufeau
wo 05 sep 2007 22:55

Meaufeau Absurd dat dit soort dingen gebeuren. Het geeft sowieso al te denken dat ze maar liefst 4 man nodig hadden om één 18-jarige kerel in bedwang te houden. Het feit dat dit niet slechts een incident is dat is des te verontrustender.

Misschien is het beter als de security een andere verbeterde opleiding krijgen waarbij ze leren in eerste instantie hun mond te gebruiken i.p.v. gelijk los te gaan. Verder zouden die bedrijven ook wel eens beter mogen opletten op wie ze aannemen. Agressie-test ofzo?

Hoe dan ook, sterkte voor de nabestaanden.

 0
Avatar E-Clect-Eddy
wo 05 sep 2007 23:21

E-Clect-Eddy Mazzo 1989 een goede vriend van mij wordt door de bouncer uit de tent verwijdert omdat 'hij storend had gedansd'? Tijdstip net na middernacht, twee!! man op de dansvloer en verder circa 15 man aan de bar. What the F***? Nou, is hij een aardig gozer (HTS-er) en stribbelde niet tegen en probeerde nog de belachelijkheid van de situatie uit te leggen maar zonder effect. Hij viel niemand lastig deed niets aanstootgevenst oid. Ik ken mensen die dit niet zouden pikken. Ik ken mensen die er vreemd of misschien zelfs aggressief uit zien maar het absoluut niet zijn. Het zijn ook relatieve begrippen. Maar iedereen heeft een grens... hangt alleen niet aan een labeltje om je nek ;-)

 0
Avatar Collabs
do 06 sep 2007 01:55

Collabs Als hij hem nu lastig gedroeg of niet dat doet er nie toe
het kan NIET dat er iemand overlijdt omdat hij uit de tent wordt gezet en als hij door verstikking is overleden werd hij zeker niet zacht uit de tent gezet. Het kan gewoon niet dat iemand zo overlijdt. DIt is ontoelaatbaar. Punt Uit. en nog iets moest iedereen die lastig doet op een festival sterven dan liepen er niet veel festivalbezoekers meer rond. Die security moet dringend eens leren normaal te doen. Het wordt tijd dat ze eens leren omgaan met verschillende personen als ze nu dronken/stoned of wat dan ook zijn niemand verdient zo iets. NIEMAND.

DIT KAN NIET

 -1
Avatar evabakker
do 06 sep 2007 07:40

evabakker Wat een onsmakelijke reacties zeg. Er is hier iemand overleden hoor. Het maakt geen moer uit wat die jongen gezegd/gedaan heeft. Je hoort er niet voor te zorgen dat een bezoeker overlijdt.
'Als hij zich had gedragen dan hoefde hij er niet eens uitgezet te worden' vind ik daarom echt een zieke opmerking. Al had hij 20 wapens, 15 kilo coke en een zootje LSD bij zich, niemand heeft het recht hem zo toe te takelen dat hij overlijdt.
En aangezien hier sprake is van meerder beveiligingsmensen, denk ik op de 1 of andere manier dat dit een beetje machtsvbertoon was. Even laten zien hoe goed je wel niet bent ik je werk.

Ik zeg: opsluiten die gasten, en wel voorgoed.

 -3
Avatar evabakker
do 06 sep 2007 07:41

evabakker Sorry voor de typfouten, ben nog niet helemaal wakker.

 0
Avatar Rockolinde
do 06 sep 2007 09:14

Rockolinde Kan allemaal zijn. Maar toevallig ken ik van HEEL dichtbij een verhaal waarbij de beveiliging werd beticht van het breken van de nek van een jongen, maar hoe zat de vork daadwerkelijk in de steel? De beveiliging hield de jongen in bedwang door z'n arm zo om z'n nek te slaan, waarop de jongen als een achterlijke met z'n nek ging trekken en doen waardoor DAARDOOR z'n nek brak. En wie krijgt de schuld? Juist, natuurlijk de beveiliging weer.

Je kunt wel meteen zeggen 'voorgoed opsluiten' maar wij hebben geen van allen 't recht om dat te mogen zeggen als je NIET weet hoe 't daadwerkelijk gegaan is. Niemand hier heeft 't zien gebeuren of wel soms.

 0
Avatar fuchsy77
do 06 sep 2007 09:38

fuchsy77 Verstikking.. En dan pas de volgende dag overlijden?

Die security staat morgen weer buiten omdat ze gewoon puur omdat t de procedure is nu vastzitten.

Mensen gaan dood, ook wel eens te jong.. En t kan zijn dat je net geknuffeld wordt door iemand van de security.

 0
Avatar pongolesi
do 06 sep 2007 11:11

pongolesi Om nou te roepen dat ze levenslang moeten krijgen vind ik ook weer overdreven.
Op basis van het stukje tekst hierboven weet je gewoon niet echt wat er gebeurd is. Zowel "eigen schuld" als "opsluiten die security" vind ik een beetje te ver gaan als je alleen pas dit weet.
Het is gewoon verschrikkelijk dat dit is gebeurd en dit moet tot op de bodem worden uitgezocht...

 1
Avatar Soeperman87
do 06 sep 2007 13:03

Soeperman87 Rockolinde schreef:
Soeperman87 schreef:
@ Rockolinde: Was je erbij?


Ik was er nét zo veel bij als de anderen die zich hier op zitten blazen.

Quatsch dan niet zo, want je hebt geen punt.

 0
Avatar Soeperman87
do 06 sep 2007 13:05

Soeperman87 Rockolinde schreef:
Soeperman87 schreef:
@ Rockolinde: Was je erbij?


Ik was er nét zo veel bij als de anderen die zich hier op zitten blazen.

Quatsch dan niet zo, want je hebt geen punt.

 0
Avatar Rockolinde
do 06 sep 2007 13:20

Rockolinde Soeperman87 schreef:
Rockolinde schreef:
Soeperman87 schreef:
@ Rockolinde: Was je erbij?


Ik was er nét zo veel bij als de anderen die zich hier op zitten blazen.

Quatsch dan niet zo, want je hebt geen punt.

Kom jij 's met je "punt" dan? Ben jij er bij geweest? Heb jij gezien hoe het DAADWERKELIJK gebeurd is? Ik denk dat ik het antwoord al heb, namelijk 'nee'.

 0
Avatar pikhaak
do 06 sep 2007 15:55

pikhaak sjongejonge rockolinde...je hebt wel een hele kortzichtige reacties hier hoor... het is een feit dat alle vier die beveiligingsmensen zijn opgepakt en nog altiojd vastzitten. dus er is wel zker een reden om ze meerdere dagen vast te laten zitten...

daarbij komt het feit dat dit absoluut niet de eerste keer is dat er iets is met beveiliging....en ook niet de tweede en niet de derde...de zoveelste!!! lul niet zo dom...die jongen is overleden door het feit dat die door VIER gorillas van het veld afgflikkerd wordt....ik snap joiu niet zo goed dat je het voor die gas5ten opneemt...en zo fanatiek ook...

 0
Avatar coyote
do 06 sep 2007 16:02

coyote "Als je jezelf normaal gedraagt moeten we je niet buiten zetten en was dit niet gebeurt"

dit is ronduit belachelijk veiligheids mensen moeten weten wat ze doen en iemand in over dreven houdingen nemen waardoor er (mogelijk) de dood tot gevolg heeft rechtvaart niet dat je iemand het leven ontneemt.

moest het blijken dat de jongen door verstikking is gestorven zeg ik :
+ veroordeel de 4 veiligheids mensen maar voor slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, met effectieve cel straffen voor degene die hem in de houdgreep had.
+ neem hun vergunning levenslang af
+ familie schadevergoeding betalen
+ firma mede aansprakelijk stellen

het kan niet dat een veiligheids medewerker iemand de dood induwt zeker niet.


argumenten zoals 'gedraag je dan moeten we niets doen en dan was die jongen niet dood'

zijn duidelijk argumenten gegeven door mensen die zelf niet veel besef hebben van waarden en normen in onze maatschappij en leven

 0
Avatar coyote
do 06 sep 2007 16:09

coyote Rockolinde schreef:
Kan allemaal zijn. Maar toevallig ken ik van HEEL dichtbij een verhaal waarbij de beveiliging werd beticht van het breken van de nek van een jongen, maar hoe zat de vork daadwerkelijk in de steel? De beveiliging hield de jongen in bedwang door z'n arm zo om z'n nek te slaan, waarop de jongen als een achterlijke met z'n nek ging trekken en doen waardoor DAARDOOR z'n nek brak. En wie krijgt de schuld? Juist, natuurlijk de beveiliging weer.


jonge aub als je met 4 veiligheids mensen bent kan je toch wel iemand op een minder risico volle manier verweideren dan hem in een houd greep te nemen.

en voor wie is het risico ? voor degene die de greep uitoefent want zonder hun was die jongen niet dood.
hun risico hun gevolgen astublieft

 0
Avatar Rockolinde
do 06 sep 2007 16:26

Rockolinde Ik raad jullie aan je z.s.m. op te geven voor een opleiding Beveiliging. Kunnen jullie het straks mooi allemaal zélf gaan doen, want blijkbaar weten jullie allemaal PRECIÉS hoe het wel of niet moet, hmm?

Het is niet zo dat ik über fanatiek alléén maar partij trek voor de 'gorilla's' want het is VRE-SE-LIJK dat deze jongen om het leven gekomen is. Maar ik maak me pissed om het feit dat er altijd meteen geroepen wordt: "Oooh die kutbeveiliging weer!" Godsamme, alsof die beveiliging er loopt om uit z'n neus te peuteren. In een grote drukte, menigte mensen, vééél mensen bij elkaar en een achterlijke idioot die zich zwaar misdraagt, kunnen er gekke dingen gebeuren ja.

99% van de bezoekers is straalbezopen omdat ze hun grens even kwijtwaren om te stoppen met alcohol hijsen, en die gaan zich er allemaal ook nog 's mee bemoeien. Dan red je 't niet meer met 1 bewakertje nee.

 0
Avatar evabakker
do 06 sep 2007 16:48

evabakker Ik heb niks tegen de bewaking, dat is nou eenmaal nodig en 99.9% doet zijn werk goed. Alleen, waarom mag ik mijn mening hier niet op geven? IK heb het niet van dichtbij gezien/gehoord, dus ik ga inderdaad af op het nieuws. Is dat zo raar dan?

 0
Avatar Miesjel
do 06 sep 2007 16:51

Miesjel Rockolinde, wat een ernom ondoordachte opmerkingen loop je hier nou al 2 dagen lang te maken.

Iemand eruit zetten is iets anders als iemand verstikken/wurgen. Dat dit laatste wél gebeurd is, is nooit goed te praten, wat hier de aanleiding ook voor geweest is.

Je moet het niet gek vinden, dat mensen die al meerdere malen slechte ervaringen gehad heb en hun onderbouwde mening hier uitten, deze beveiligings mensen dan ook meteen veroordelen.
Zij veroordelen deze mannen op het feit dat ze iemand 'vermoord' hebben, ongeacht wat daar de oorzaak voor was.

Kom dus niet met domme argumenten aan, om dit goed te praten, ook al zeg je dat je dat niet probeert te doen.

Het slaat nergens op om te zeggen dat er meer beveiligingsmensen nodig waren, omdat omstanders zich er mee gingen bemoeien, en het slaat al helemaal nergens op om te zeggen dat 99% van de bezoekers straalbezopen waren omdat ze hun grens kwijt waren.

Jij hebt het net zo min zien gebeuren als iedereen anders hier, en met de huidige informatie kun je dan niet anders dan deze doodslag veroordelen.

 0
Avatar Rockolinde
do 06 sep 2007 19:47

Rockolinde Uiteraard. "Even gewoon iemand de tent uitzetten." Lekker naïef. Diegene stribbelt immers vast niet tegen? Uit de tekst citeer ik namelijk ook: "Terwijl de beveiligers de jongen op de grond in bedwang hielden" dus zo meewerkend was hij niet. Soms kun je, ook als bezoeker, te ver gaan. En dat je dan denkt dat de beveiliging die jongen VERMOORD heeft vind ik wel héél erg kortzichtig. Die kerels hebben dat heus niet koelbloedig effe gedaan. Dat maak je mij níet wijs.

 0
Avatar coyote
do 06 sep 2007 20:21

coyote Rockolinde schreef:
Ik raad jullie aan je z.s.m. op te geven voor een opleiding Beveiliging. Kunnen jullie het straks mooi allemaal zélf gaan doen, want blijkbaar weten jullie allemaal PRECIÉS hoe het wel of niet moet, hmm?

een van de laatste reddingsmiddelen in een discutie
“kan je het beter doe je hetzelf” zo praat je iemands zijn fouten goed ofwat ?
alle dan goed bezig


Rockolinde schreef:
Het is niet zo dat ik über fanatiek alléén maar partij trek voor de 'gorilla's' want het is VRE-SE-LIJK dat deze jongen om het leven gekomen is. Maar ik maak me pissed om het feit dat er altijd meteen geroepen wordt: "Oooh die kutbeveiliging weer!" Godsamme, alsof die beveiliging er loopt om uit z'n neus te peuteren. In een grote drukte, menigte mensen, vééél mensen bij elkaar en een achterlijke idioot die zich zwaar misdraagt, kunnen er gekke dingen gebeuren ja.


idd bij deze mening kan ik mij vinden hier geef ik je grotendeels gelijk , het feit dat mensen altijd roepen "Oooh die kutbeveiliging weer!" is omdat iedereen wel eens (voor onnozele voorvallen) wel eens een veiligheid medewerker een dictie/clinch gehad heeft. Vandaar wss de nogal overhaaste en ondoordachte reactie van veel mensen.

het gaat hier om een uitzondering verwondingen met de dood tot gevolg is wat ? 0,001% kans. Wat niet wegneemt dat de uitvoerders van de veiligheid hun verantwoordelijkheid en straf niet mogen ontlopen na afhandeling het onderzoek.

Maar het percentage van mensen die op foute manieren hardhandig aangepakt worden (zonder dodelijke afloop o ziekenhuis opnamen) ligt wel hoger gok : 2% -5 % al deze mensen krijgen in veel gevallen een soort “haat” tegen de veiligheidsmedewerkers de volgende keer te moeilijk doen over soms kleine dingen.
vb. neen dat blikje cola mag niet mee binnen , die mensen maken er een sport van om de veiligheidsmedewerkers dan te testen en dat is ook fout maar rechtvaardigt geen buitensporig geweld.
(zeker niet als er iemand dood gaat door (al dan niet rechtstreekse) de werkwijze van de veiligheidsmensen)


P.s de term vermoord zal je mij niet horen zeggen moord = expres,de bedoeling iemand zijn leven te ontnemen.
Wat hier duidelijk niet het geval is MAAR de dood is wel het gevolg van die actie en daarin moeten de verantwoordelijke gestraft worden en hun verantwoordelijkheid in opnemen (zie 1e post)

 0
Avatar Miesjel
do 06 sep 2007 20:28

Miesjel Het woordje vermoord staat dan ook duidelijk tussen aanhalingstekens in mijn bericht. Dit omdat niemand weet hoe het incident precies in z'n werk gegaan is.

 0
Avatar skabuoy
do 06 sep 2007 22:05

skabuoy Rockolinde schreef:
Uit de tekst citeer ik namelijk ook: "Terwijl de beveiligers de jongen op de grond in bedwang hielden" dus zo meewerkend was hij niet.
Iemand die door vier man op de grond wordt vastgepind zodat-ie niet meer kan bewegen wordt óók in bedwang gehouden. Op dat moment heeft hij 0% contrôle over wat er met hem gebeurt. Ik was er zelf niet bij, maar heb genoeg rare acties gezien van 'beveiligers' om ze niet meer automatisch het voordeel van de twijfel te geven.

 0
Avatar skabuoy
do 06 sep 2007 22:07

skabuoy Met dat laatste wil ik trouwens niet meteen zeggen dat ze schuldig zijn. Meer dat ze niet automatisch onschuldig zijn omdat het bij hun functie hoort.

 0
Avatar Meaufeau
do 06 sep 2007 22:47

Meaufeau Mensen, stop nou alsjeblieft eens met happen op die opmerkingen van Rockolinde.

In hoeverre de beveiligingsmedewerkers verantwoordelijk zijn voor het overlijden van deze knaap zal binnenkort waarschijnlijk wel duidelijk worden.

 0
geen avatar
do 06 sep 2007 23:43

Robson Weet je wat het eigenlijk is beste mensen......? Gebrek aan communicatie "kennis"(lees opvoeding/training)bij de Gorilla's. Ik heb best wat kennisen die dit werk doen en in de regel beste lui zijn, maar door een gebrek aan goede opleiding slecht kunnen tellen.Een dronken of labiele grote bek kun je ook met woorden, humor, takt,empatisch gevoel...enz oplossen, maar dat moet je geleerd worden en veeltraing nodig.In mijn werk kom ik vaak van die branie schoppers tegen maar ik heb nog nooit geweld hoeven gebruiken...nooit. ik werk in A'dam met zwervers ,djunkies, dealers, pooiers enz. En reken maar dat die tekeer kunnen gaan als ze geld nodig hebben.ik ben heel vaak bedreigd maar ik weet daar wel raad mee. Een goede portier "lacht" altijd...ook als hij een tik moet uitdelen. Respect dwing je niet met geweld af.

 1
Avatar pongolesi
vr 07 sep 2007 00:48

pongolesi want het is VRE-SE-LIJK dat deze jongen om het leven gekomen is. Maar ik maak me pissed om het feit dat er altijd meteen geroepen wordt: "Oooh die kutbeveiliging weer!"
Dit is niet echt in lijn met je eerste post het toen daar nog nauwlijks over gerept was.

 0
Avatar Rockolinde
vr 07 sep 2007 09:02

Rockolinde Meaufeau schreef:Misschien is het beter als de security een andere verbeterde opleiding krijgen waarbij ze leren in eerste instantie hun mond te gebruiken i.p.v. gelijk los te gaan. Verder zouden die bedrijven ook wel eens beter mogen opletten op wie ze aannemen. Agressie-test ofzo?
quote]

Geloof mij maar dat ik 1000% zeker weet dat zij ook zéker wel agressie-trainingen krijgen. In die trainingen wordt je zelfs helemaal verrot gescholden; gewoon om te kijken hoe ver iemand bij diegene kan gaan. Dus daar zit 't 'm écht niet in. En ik weet écht wel waar ik over praat.

pongolesi schreef:
Dit is niet echt in lijn met je eerste post het toen daar nog nauwlijks over gerept was.


Waarom niet? Omdat ik in m'n allereerste post hierzo alleen maar schreef over dat 'feit' en niet meteen zei hoe verschrikkelijk het wel niet was? Damn, je moet hier ook werkelijk álles voorkauwen wil je niet meteen aangevallen worden tot en met.

 0
geen avatar
vr 07 sep 2007 10:31

penn Ben het zowel met Rockolinde eens als met de rest. Kan wel he voordat ik ook gelyncht wordt hier? Ik heb zowel goede ervaringen als slechte ervaringen met security, dus er is niet 1 lijn te trekken. Net als dat ik goede ervaringen en slechte ervaringen heb met dronken mensen. Ik vind veel mensen een beetje kortzichtighier aangezien securitymensen over 1 kam geschoren worden en vergeleken als domme gorilla's. Beetje jammer. Het is dieptriest wat er gebeurd is maar iedereen weet er te weinig van om de oordelen te geven die ze geven.

 0
Avatar Jacqimo
vr 07 sep 2007 12:59

Jacqimo dat dit soort dingen gebeuren, het is gewoon vreselijk ..

 0
Avatar Meaufeau
vr 07 sep 2007 19:23

Meaufeau Rockolinde schreef:
Meaufeau schreef:Misschien is het beter als de security een andere verbeterde opleiding krijgen waarbij ze leren in eerste instantie hun mond te gebruiken i.p.v. gelijk los te gaan. Verder zouden die bedrijven ook wel eens beter mogen opletten op wie ze aannemen. Agressie-test ofzo?
quote]

Geloof mij maar dat ik 1000% zeker weet dat zij ook zéker wel agressie-trainingen krijgen. In die trainingen wordt je zelfs helemaal verrot gescholden; gewoon om te kijken hoe ver iemand bij diegene kan gaan. Dus daar zit 't 'm écht niet in. En ik weet écht wel waar ik over praat.


Dat zal allemaal heus wel waar zijn van die agressie-trainingen, maar voorlopig vonden ze het ÉCHT wel nodig om ÉÉN 18-jarige gozer met zijn VÍEREN "in bedwang te houden". En verder weet ÉCHT niemand hier wat er nou exact voorgevallen is. Wat ik wel ZÉKER weet is dat er iemand dood is.

 0
Avatar Meaufeau
vr 07 sep 2007 19:24

Meaufeau Okeee volgens mij ging er ZÉKER iets mis met de quotes.

 0
Avatar skabuoy
vr 07 sep 2007 19:25

skabuoy penn schreef:
Ik vind veel mensen een beetje kortzichtighier aangezien securitymensen over 1 kam geschoren worden en vergeleken als domme gorilla's. Beetje jammer. Het is dieptriest wat er gebeurd is maar iedereen weet er te weinig van om de oordelen te geven die ze geven.
Ook ík heb de term gorilla's gebruikt, en zal deze zeker blijven gebruiken. Ik maak echter wél het verschil tussen gorilla's en beveiligers. ;-)

En net als jij heb ik óók positieve ervaringen met security : een meningsverschil met security dat wordt uitgePRAAT.
En toen ik die man later bij vertrek weer tegenkwam, bood ik hem mijn hand aan en zei 'no hard feelings', waarop hij mijn hand schudde, en zei 'no hard feelings, en nog een prettige avond verder'.
Zó kan het dus ook, en zou het eigenlijk altijd moeten gebeuren.

Feit blijft echter dat dit (zowel uit eigen ervaring, als uit ervaring van toeschouwer) een uitzondering is. Helaas.
Voor dit soort situaties, die ik op de vingers van één hand kan tellen, heb ik legio voorbeelden gezien van security die ongeprovoceerd, onnodig en/of buitensporig optrad.

 0
Avatar skabuoy
vr 07 sep 2007 19:25

skabuoy Meaufeau schreef:
Okeee volgens mij ging er ZÉKER iets mis met de quotes.
en weer... ;-)

 0

REAGEREN

REAGEREN?