Uitslag Pinkpop gouden tip bekend

Door Knoedel op 30 januari 2008 - 12:04 1 Jaarlijks vraagt Pinkpop onder de noemer Gouden Tip Verkiezing het publiek welke bands zij het liefst op het Pinkpop podium zouden zien.

Alle stemmen (meer dan 42.000!) zijn geteld en dat levert het volgende lijstje op:

1. Editors
2. Muse
3. Linkin Park
4. Metallica
5. Green Day
6. Coldplay
7. Queens Of The Stone Age
8. Radiohead
9. The Killers
10. Rammstein
11. Pearl Jam
12. Arctic Monkeys
13. Anouk
14. Red Hot Chili Peppers
15. Moke
16. The Prodigy
17. My Chemical Romance
18. The Wombats
19. Kaiser Chiefs
20. Snow Patrol
21. Incubus
22. Fall Out Boy
23. System Of A Down
24. Mika
25. Nickelback
26. 30 Seconds To Mars
27. Krezip
28. Foo Fighters
29. Kate Nash
30. Within Temptation
31. Flogging Molly
32. Tokio Hotel
33. Nightwish
34. The Kooks
35. Fiction Plane

Tot nu toe zijn Metallica, Rage Against The Machine en Foo Fighters door de Pinkpop organisatie bevestigd.

Het Pinkpop programma wordt op 13 februari in de Paradiso definitief bekend gemaakt. Festivalinfo is daar natuurlijk aanwezig!



Rock am Ring37

ROCK AM RING KOMT MET MEER NAMENDuo-festivals Rock Am Ring en Rock Im Park in Duitsland hebben vandaag weer...

Fields of Rock logo51

EERSTE NAMEN FIELDS OF ROCK BEKEND Na lang wachten maakt Fields of Rock eindelijk een eerste deel van de line-up...

REACTIES

Avatar Megalomaniac
wo 30 jan 2008 12:18

Megalomaniac Wat doet Editors op die 1ste plek..

 3
geen avatar
wo 30 jan 2008 12:25

mits Raar dat Daft Punk er niet tussen staat

 -2
Avatar ErikLuyten
wo 30 jan 2008 12:29

punkr Daft Punk mis ik ook. Opvallender is dat Tokio Hotel zo ver onderaan staat.

 2
Avatar RobZ
wo 30 jan 2008 12:33

Knoedel Tamelijk bizar dat Editors bovenaan staat. Zeker met zo ontzettend veel stemmen. Twee jaar geleden openden ze nog een podium op Rock am Ring en stonden er ongeveer 50 man te kijken.

 1
geen avatar
wo 30 jan 2008 12:36

matke57 my chemical romance, tokio hotel, fall out boy, within temptation???

 2
Avatar Megalomaniac
wo 30 jan 2008 12:39

Megalomaniac punkr schreef:
Daft Punk mis ik ook. Opvallender is dat Tokio Hotel zo ver onderaan staat.


Omdat alleen kleine kinderen Tokio Hotel luisteren, en de meeste daarvan weten denk nog niet hoe je op de gouden tip stemt

 3
Avatar linkinpim
wo 30 jan 2008 12:57

linkinpim hopelijk komen greenday en nickelbak

 0
Avatar linkinpim
wo 30 jan 2008 12:57

linkinpim nickelback

 -4
geen avatar
wo 30 jan 2008 13:11

skatemaster112 leuk hoor dat mensen system of a down willen zien, zou ik ook heel graag willen... alleen is het probleem dat ze niet mee bestaan;)

 0
Avatar Vedder
wo 30 jan 2008 13:25

Vedder wat een grote onzin is dit toch zeg. Alsof de organisatie namen als Editors, Muse, Radiohead, Queens of the Stone Age enz. over het hoofd zou zien. Waarom stemmen mensen niet op wat minder gangbare bands zodat die dan misschien ook een kans krijgen.

 2
geen avatar
wo 30 jan 2008 13:29

NFD Ze hadden net zo goed de uitslag van de Agendainfo Award voor beste band kunnen overnemen.

 0
Avatar Westernpinky
wo 30 jan 2008 13:31

Westernpinky ^ Nou inderdaad. Dat zegt ook iets over het publiek dat er komt. Zij voelen zich erg 'alto' door naar Pinkpop te gaan maar ze staan uiteindelijk gewoon naar 'Top40 muziek' te luisteren.
Erg jammer dat Pinkpop hun concept heeft laten varen. Het was zo'n leuk festival tot eind jaren '90.

 0
Avatar eisenherz
wo 30 jan 2008 13:37

eisenherz Zou te vet mooi zijn als nr 10 kwam. Niet de kans er is, helaas.

 0
Avatar arNOs
wo 30 jan 2008 13:41

arNOs Toen ik de schaduwpeiling van Graz.nl las, werd ik daar een stuk vrolijker van dan van deze lijst! Daft Punk en Kings Of Leon had ik echt in deze lijst verwacht en zo zijn er nog wel een aantal bands. De orginaliteit is ver te zoeken in deze lijst overigens...

 0
Avatar Megalomaniac
wo 30 jan 2008 13:44

Megalomaniac het is pinkPOP hè

 0
Avatar Thrash_Legion
wo 30 jan 2008 14:01

Thrash_Legion skatemaster112 schreef:
leuk hoor dat mensen system of a down willen zien, zou ik ook heel graag willen... alleen is het probleem dat ze niet mee bestaan;)



Waar de fuck haal jij vandaan dat ze niet meer bestaan......

Ze nemen een break voor solo projecten, die gasten komen gewoon terug hoor duurt wel ff ;)

 0
Avatar Marz667
wo 30 jan 2008 14:12

Marz667 Kate Nash :9 Ook op de persconf graag!

 0
Avatar jos_theboss22
wo 30 jan 2008 14:27

jos_theboss22 het zijn wel elk jaar dezelfde bands die hoog staan. en ik hoop echt dat tokio hotel niet komt.

 0
Avatar meef
wo 30 jan 2008 15:04

meef geen DAFT PUNK? NO WAY!

maar het was te verwachten dit lijstje..


hoop dat (nu de eerste bevestigingen van rock am ring bekend zijn...

justice, prodigy en CSS..
(ze hebben allemaal nog wel een kans voor PP)

daarnaast mag kate nash van mij wel...

en in godsnaaaaaaaam! DAFT PUNK!

 0
Avatar Westernpinky
wo 30 jan 2008 15:05

Westernpinky Megalomaniac schreef:
het is pinkPOP hè


Ja al zo'n 35 jaar, maar waarom kunnen ze de eerste 29 jaar wel met een goeie, vernieuwende line up komen en na 2000 alleen slaafs de massa volgen?

 0
Avatar ErikLuyten
wo 30 jan 2008 15:13

punkr Marz667 schreef:
Kate Nash :9 Ook op de persconf graag!
jajajaja graag! :D

Megalomaniac schreef:
het is pinkPOP hè
PukkelPOP? PaasPOP? BosPOP? En de ultieme.. GrasPOP?
POP staat voor populair, niet voor Popmuziek. For your information

 0
Avatar yoyoyoyara
wo 30 jan 2008 16:01

yoyoyoyara Ik mis idd Daft Punk en ook Keane mis ik ertussen...

En waarom staat Krezip zo laag?!?

 0
Avatar wattafak91
wo 30 jan 2008 16:12

wattafak91 Waarom staat RATM een van DE hoofdprogramma's niet eens in de top 30 :O
en waar the fuck is Daft Punk! en hoezo Anouk boven RHCP :O

 0
Avatar Westernpinky
wo 30 jan 2008 16:20

Westernpinky En waarom staat Krezip zo laag?!?

Ok, schot voor open doel...

Wie neemt 'm?

Niemand?

'CAUSE KREZIP SUCKS MONKEY BALLS!!!

wattafak91 schreef:
Waarom staat RATM een van DE hoofdprogramma's niet eens in de top 30 :O


Hieruit blijkt alleen maar dat het publiek niet (genoeg) zal apprecieren wat ze te zien krijgen (RATM).

 0
Avatar Toob
wo 30 jan 2008 16:31

Toob @westernpinky, je zit daar helemaal fout. Kijk naar de headliners van afgelopen jaren, pop-rock, alternative of gewoon pop. Nooit echt metal/hard rock, met andere woorden de metal- en hardrockliefhebbers hebben waarschijnlijk niet gestemd. Volgens mij willen heel veel mensen RATM zien, maar hadden ze niet verwacht dat ze op pinkpop zouden komen.

 1
Avatar Westernpinky
wo 30 jan 2008 16:40

Westernpinky ^ Als je even naar boven scrolled zie je dat ik daar hetzelfde zeg als jij; tot 1999 was de line up wel goed (voornamelijk rock/punk en wat britpop met een paar metal acts). Daarna zijn ze bij Pinkpop bergafwaarts gegaan.

Ik kan je verzekeren dat RATM niet de sfeer krijgt die ze hadden in 1996 op Pinkpop.

Btw, waarom zou je niet stemmen op RATM als je die graag wilt zien en als het festival zelf je notabene vraagt wat je wilt zien? Jouw theorie gaat niet op.

 -1
Avatar Littlecreep
wo 30 jan 2008 17:21

Littlecreep Ik mis C-mon&Kypski eigenlijk ook wel in het rijtje.

Maar goed, eigenlijk kan het me niet zoveel schelen, ga voor Metallica en vooral voor RATM. We maken er wel wat leuks van :)

 -1
geen avatar
wo 30 jan 2008 18:05

manderske mischien staat ratm er niet bij omdat er al bekend was dat ze kwamen. een beetje stom om dan nog daar op te stemmen!!

 -1
Avatar Namaaksupporter
wo 30 jan 2008 18:23

Namaaksuppor.. Nondeju wat een graflijst! Jammer dat dit is wat het publiek wil zien...

 -1
Avatar skabuoy
wo 30 jan 2008 18:33

skabuoy Saaie lijst... Op the Wombats en Tokio Hotel na heb ik alles al minstens één keer zien spelen, en de standaard festival acts als Muse e.d. al minstens vijf keer...


En waarom Anouk boven RHCP? Omdat RHCP de keren dat ik ze op Werchter zag live geen deuk in een pakje zachte boter kan slaan.
RHCP 'has arrived', so who needs an edge?

 -1
Avatar CalibanFan
wo 30 jan 2008 19:00

CalibanFan Linkin Park als 3e, hoop dat ze er iets mee kunnen

 1
Avatar camej
wo 30 jan 2008 19:21

camej de Klaxons moeten ook komen!!!

 -1
Avatar morealin
wo 30 jan 2008 19:38

morealin Zowieso een zwak lijstje... Ik had wel iets meer verwacht van de Nederlanders.....

 -1
Avatar KooPeR
wo 30 jan 2008 20:07

KooPeR zou The Prodigy wel es willen zien, dat is ook de enige van dit lijstje.

 -1
Avatar arNOs
wo 30 jan 2008 20:30

arNOs Waar is deze lijst eigenlijk vandaan gehaald?? Op de site van PP is deze namelijk nog niet gepubliceerd...

 -1
Avatar arNOs
wo 30 jan 2008 20:39

arNOs Waar is deze lijst eigenlijk vandaan gehaald?? Op de site van PP is deze namelijk nog niet gepubliceerd...

 -1
Avatar fiendclub
wo 30 jan 2008 21:05

fiendclub als the prodigy zou komen, is mijn line up compleet, geweldig zou dat zijn zeg

 -1
Avatar 'Mikestrr
wo 30 jan 2008 21:10

'Mikestrr Mooi dat Pearl Jam hoog staat :)
Vind 't wel jammer dat tokio hotel er uberhaupt in voor komt..
Maar oké.
Had wel op wat meer minder bekende bands gehoopt, dat die ook een kans krijgen, daar zitten meestal ook wel best goeie tussen ^^

 1
Avatar Tjitsk
wo 30 jan 2008 21:24

Tjitsk Ziet er goed uit, maar er zitten wel erg dure bands bij, en ze hebben al hoofdacts, dus muse peppers en pearl jam enzo kunnen we wel vergeten!

 -1
Avatar HansHilberts
do 31 jan 2008 09:05

HansHilberts Yeah ben het er wel mee eens eerlijk gezegd. Alleen die ''catchy'' herkenbare gitaar rifjes van Editors mogen wel wat origineler gaan worden. Voor de rest een topband.

 -1
geen avatar
do 31 jan 2008 09:09

Squix Wat toevallig, geen van mijn nominaties hier te vinden...

 -1
Avatar American-Daan
do 31 jan 2008 12:05

American-Daan Of bands als Greenday en Pearl Jam wel of niet komen maakt met z’n lijst niets uit. Ik stem meestal op wat minder bekende Nederlandse bands. Als genoeg mensen op die band stemmen zet dat de organisatie misschien aan het denken. Ik vind het zelf wel eens tijd worden dat The Apers op Pinkpop komen.

 1
Avatar ErikLuyten
do 31 jan 2008 12:57

punkr arNOs schreef:
Waar is deze lijst eigenlijk vandaan gehaald?? Op de site van PP is deze namelijk nog niet gepubliceerd...
Zie bron ;-)

 1
Avatar tbeest
do 31 jan 2008 13:33

tbeest Lenny Kravitz staat er niet in.. da's gek.. (ik is cynisch natuurlijk)

 -1
Avatar haarbal
do 31 jan 2008 14:54

haarbal wereldschokkende lijst, had ik van te voren al kunnen geven (op een paar dingetjes na dan, zoals flogging molly uberhaupt in de lijst en editors bovenaan)

 -1
geen avatar
do 31 jan 2008 16:51

norbert waar zijn de interessante namen?? deze bands van de "gouden tip" zijn wel erg standaard. En Nickelback is wel het laatste wat je wilt zien. Waar zijn de namen als Kings Of Leon, Silversun Pickups, The Cribs of moet ik uitwijken naar een ander festival?

 -1
Avatar Tess_Matthew
do 31 jan 2008 21:18

Tess_Matthew wtf waar staan de egte goeie bands dr zitte wel goeie tussen maar meer dan de helft is vorig jaar al geweest ofzo...
nja xD

 -1
Avatar Liss
do 31 jan 2008 22:22

Liss Eh, hallo, Daft Punk?

 -1
Avatar tweek1983
vr 01 feb 2008 09:34

tweek1983 Alleen Nightwish is van mijn lijstje in deze lijst beland. Waar zijn Kaizers Orchestra en After Forever.

 0
geen avatar
vr 01 feb 2008 14:50

xrettemichx waarom niet zoiets als the birthday massacre enzo?

 0
geen avatar
vr 01 feb 2008 14:51

Revolucion Geen enkele van mijn stem in dit lijstje...maar ja was vast de enige met The Wailers en Chuck Berry...LCD Soundsystem vast meerdere mensen..

Editors kan ik mee leven, Kate Nash RATM, Metallica ben ik al blij mee...Wie weet toch nog DaftPunk! Hopen...ik ben er in ieder geval bij

 0
Avatar xsimonee
vr 01 feb 2008 17:54

xsimonee Ik had op the Hives gestemd, en Arcitc Monkeys volgens mij (ook al stonden ze er vorig jaar al.)

Oooooh ik ben echt benieuwd naar de artiesten die echt komen.

 0
Avatar Yumatira
vr 01 feb 2008 17:56

Yumatira Hmmz ik vind de lijst wel vet.. Alleen wel raar dat SOAD er tussen staat, ze zijn immers op Hiatus.. Misschien dat ze Serj Tankian en Scars on Broadway kunnen regelen :D
RHCP is ook wel vet, alleen zijn ze live wat minder vet... ach ja XD

 0
Avatar Anjelica
vr 01 feb 2008 18:29

Anjelica the killers, kate nash, mcr, snow patrol en vooral heeeeeeeeeeel erg tof dat Fiction Plane erin staat, ze MOETEN !

 0
Avatar yvlovemusic
vr 01 feb 2008 19:10

yvlovemusic k'hoop dat Newton Faulkner komt:)

 0
Avatar Greenboarder
za 02 feb 2008 11:54

Greenboarder Echt man dit is echt een hele lijpe lijst maar wat moet Tokio Hotel in de lijst?? en waarom staan de Editors boven aan???

 0
Avatar Roelove!
za 02 feb 2008 12:46

Roelove! 1 van mijn tips staat in de lijst, Radiohead <3, maar die komen toch niet meer dus ik ga waarschijnlijk naar Werchter. Daar heb ik ook meer kans op mn andere keuzes denk ik: Anberlin en Saosin.

 0
Avatar Deathlove
za 02 feb 2008 13:41

Deathlove Beetje erg standaard lijst. Daarom heb ik wat onbekendere bands gestemd. =]

 0
Avatar Emmsss
za 02 feb 2008 15:53

Emmsss Yumatira schreef:
Misschien dat ze Serj Tankian en Scars on Broadway kunnen regelen :D


Serj Terkian denk ik wel, omdat 'ie in Amerika ook met de foo's tourde..
Verder is deze lijst niet echt geweldig. Ik had eigenlijk wel verwacht dat Paramore ofzo dr in zou staan... Kate nash ben ik wel blij mee :]

 0
geen avatar
za 02 feb 2008 16:11

garfreek Megalomaniac schreef:
Wat doet Editors op die 1ste plek..


ja lag niet aan mij ^_^
ik heb dp gespamd bij die tips =P

maar the editors lijkenen me eigenlijk vet stoer!

snap wel dat men daar op stemd!

jammer trouwens dat de helft van de bands niet komen (coldplay heb ik gestemd puur hopend dat het album bijna klaar is ^_^)

maar 3/4 is al klaar met touren!

 0
geen avatar
za 02 feb 2008 20:45

Heineman Jammer...geen 3 Doors Down...bijn aklaar met een nieuwe CD...zou wel leuk zijn.
30 Seconds To Mars en Incubus horen er toch zeker bij!!!

 0
Avatar Nouk_i
zo 03 feb 2008 17:19

Nouk_i Editors op 1, én terecht! =D

 0
geen avatar
zo 03 feb 2008 18:39

Moon666 Muse, Editors, RHCP niet echt verrassend dus, alhoewel ik erg blij ben met Editors en Muse verwacht ik zeker niet meer. Jammer, want ik ben nog steeds een liefhebber ;) Ik had graag nog Voicst er tussen zien staan!

 0
Avatar Esje
zo 03 feb 2008 20:34

Esje als de eerste tien er zijn, ben ik er ook...!

 0
Avatar adgertic-Z4
ma 04 feb 2008 12:57

adgertic-Z4 Van deze lijst (en de bevestigde artiesten eruit gelaten) zou ik gelukkig worden met:
Linkin Park, Green Day, Pearl Jam, The Prodigy, The Wombats, Kaiser Chiefs, Nightwish, Fiction Plane en daar houdt het dan ook wel op..

 0
geen avatar
zo 10 feb 2008 22:03

LijkeSnijer Jullie moeten niet zo zeuren. ALs er zoveel mensen gestemd hebben, is dit wat ze willen zien. pech. en ja, tokio hotel is kut, dat vind ik ook, maar dan ga je toch lekker niet daarheen?
wees blij: RATM & SERJ & FOOS KOMEN! =D

 0
Avatar annonce
wo 13 feb 2008 08:32

annonce Het is jammer dat er niet voor wat onbekendere bands gekozen is. M.i. was dat de bedoeling. De bekende bands in de lijst ziet men toch wel. Dit is een populariteitslijst, geen gouden tip-lijst. Jammer, had graag ilanois er tussen gezien, 1 van de upcoming bands van nu. Annoncé Entertainment.

 0

REAGEREN

REAGEREN?