Allochtonen gratis entree op Zwarte Cross 2008

Door Knoedel op 17 april 2008 - 16:27 1 Onder het motto “Was heel Nederland maar zo gezellig!” trekt het Zwarte Cross festival ten strijde tegen de verharding en vervlakking van het publieke debat omtrent integratie en allochtonen. Niet als een moralistische Don Quichot, maar met een ludieke, positieve actie om eens een relativerend tegenwicht te bieden.

Op 25, 26 en 27 juli zal voor de 12de keer het Zwarte Cross-festival plaatsvinden in het Achterhoekse Lichtenvoorde. Iedereen is welkom op dit feest en om de groep die de laatste tijd wel erg veel te verduren heeft tegemoet te komen, is het voor allochtonen mogelijk om op vertoon van een buitenlands paspoort op zaterdag 26 juli gratis binnen te komen op dit unieke evenement.

Ben jij ook aanwezig (allochtoon of niet)? Zet het in je Agendainfo!

Nooit meer belangrijk festivalnieuws missen?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



Dauwpop festival logo 200311

SCHANDMAUL NIET OP DAUWPOPDe Duitse band Schandmaul heeft haar optreden op het Dauwpop festival in...

05daysoff7

EERSTE NAMEN VOOR 5 DAYS OFF BEKEND De eerste namen van artiesten die optreden in Melkweg en Paradiso tijdens 5...

REACTIES

Avatar Georia
do 17 apr 2008 16:34

Georia "...om de groep die de laatste tijd wel erg veel te verduren heeft..." Wat is dit voor een gelul?

 -2
Avatar RobZ
do 17 apr 2008 16:35

Knoedel Georia schreef:
"...om de groep die de laatste tijd wel erg veel te verduren heeft..." Wat is dit voor een gelul?


Ze worden in de media en door sommige politici wel heel gemakkelijk over een kam geschoren...

Ik vind het een briljante actie! Net als die 1-april grap van ze, overigens.

 2
Avatar sichead
do 17 apr 2008 16:50

sichead dat is nou discriminatie dikke onzin
als of je in marokko ziet nederlanders gratis entree en hun zeggen allemaal dat je geen onderscheid mag maken op ras nou wat is dit dan

 -2
Avatar Lenny
do 17 apr 2008 16:51

Lenny Dat is gewoon racisme tegen Nederlanders.

 -3
Avatar henderik
do 17 apr 2008 16:52

henderik tja wel logisch, het heet niet voor niks zwarte cross

 1
Avatar Georia
do 17 apr 2008 16:54

Georia Knoedel schreef:
Georia schreef:
"...om de groep die de laatste tijd wel erg veel te verduren heeft..." Wat is dit voor een gelul?


Ze worden in de media en door sommige politici wel heel gemakkelijk over een kam geschoren...

Ik vind het een briljante actie! Net als die 1-april grap van ze, overigens.Jij hebt ze nu net ook over 1 kam geschoren. allochtoon is volgens niet 'tzelfde als moslim. Maarja ik moet niet zo lopen te zeiken... Het is positief bedoelt de actie en je hebt ook bijna helemaal gelijk. Ik ben alleen een mierenneuker.... Ik ben alleen benieuwd of men gebruik van gaat maken.

 0
Avatar MarCOB
do 17 apr 2008 16:55

MarCOB Wel gave actie vind ik het (Y)

 0
Avatar henderik
do 17 apr 2008 16:55

henderik zal wel veel duitsers aantrekken denk ik btw

 0
Avatar RobZ
do 17 apr 2008 17:12

Knoedel Georia schreef:
Ik ben alleen benieuwd of men gebruik van gaat maken.


Da's inderdaad een hele goede vraag. Ik ben benieuwd. Ik vind het altijd erg jammer hoe 'wit' de meeste festivals zien.

 0
Avatar Obey-Your-Master
do 17 apr 2008 17:15

Obey-Your-Ma.. dit vind ik nog eens discriminatie.. omdat ze buitenlands zijn hoeven ze niet te betalen maar nederlanders wel.. maarre het lijkt me inderdaad wel leuk als er wat gemengde publiek op festivals komt in plaats van alleen blanke mensen (misschien komt dat omdat ik naar metalfestivals ga.. maar dan nog xD)

 -1
Avatar Mask
do 17 apr 2008 17:16

Mask fuckin bullshit. waar is de geilijkheid. dit zou nog best strafbaar kunnen zijn officieel. ik heb niks tegen buitenlanders of allochtonen. ik vooroordeel ook niemand of wat dan ook. maar ik vin dit echt zwak.

 -2
Avatar KooPeR
do 17 apr 2008 17:20

KooPeR sichead schreef:
dat is nou discriminatie dikke onzin
als of je in marokko ziet nederlanders gratis entree en hun zeggen allemaal dat je geen onderscheid mag maken op ras nou wat is dit dan


dit is een actie van de organisatie van de zwarte cross, niet van 'hun'.

 0
Avatar KooPeR
do 17 apr 2008 17:21

KooPeR toffe actie trouwens.

 0
Avatar 0000
do 17 apr 2008 17:29

0000 Chill voor alle belgen dan. Waarom is dit festival niet in België :'D

 0
Avatar Soeperman87
do 17 apr 2008 17:32

Soeperman87 Over het algemeen worden allochtonen hier al meer dan genoeg vertroeteld. Positieve discriminatie is ook discriminatie.

 0
Avatar sobeit
do 17 apr 2008 17:45

sobeit haha hadden ze eens andersom moeten proberen

 0
Avatar dreamofatheater
do 17 apr 2008 17:48

dreamofathea.. Ik ben volbloed Nederlander, maar mijn vader is in Canada geboren. Mijn opa en oma (bijde Nederlands) waren destijds in Canada geëmigreerd. Ze hebben het daar niet eens 10 jaar uitgehouden. Maar mijn vader is er wel geboren, conclusie: ik ben allochtoon. En sta in het recht om een canadees paspoort aan te vragen. Dat ga ik nu ook snel doen, want dan kan ik gratis naar ZWARTE CROSS! yeehaa..

lang leve de burocratie.. ;)

 0
Avatar eisenherz
do 17 apr 2008 17:50

eisenherz ik ben het eens met soeperman. Stop eens met discrimineren.

 0
Avatar horned_reaper
do 17 apr 2008 18:00

horned_reaper mijn vader is in Parijs geboren om dat mijn opa naar frankrijk moest verhuizen als ambasadeur.
Dus ik sta ook in het recht om een frans paspoort aan te vragen.
Dus eigenlijk hoor ik ook gratis te mogen !!!

 0
Avatar Bert
do 17 apr 2008 18:00

Bert Ligt dit festival niet tegen de Duitse grens aan? Kunnen ze het net zo goed daar houden.

 0
Avatar BasP
do 17 apr 2008 18:10

Wrong Kunnen ze dit niet doen met Rock Am Ring? Duitsers betalen 500 euro en 'allochtonen' gratis? :)

 0
Avatar herriemaker
do 17 apr 2008 18:30

herriemaker & dan vraag ik meteen mijn Nieuw-Zeelandse paspoort aan via mijn moeder en geëmigreerde grootouders =)

 0
Avatar puntmuts
do 17 apr 2008 18:52

puntmuts als dít geen discriminatie tegen autochtonen is ..

 0
Avatar koen88
do 17 apr 2008 18:59

koen88 Is het niet duurde om jullie canadees/frans/nieuw-zeelands pasoort aan te vragen dan gewoon een kaartje kopen voor zwarte cross?

 0
Avatar Marz667
do 17 apr 2008 19:18

Marz667 Lenny schreef:
Dat is gewoon racisme tegen Nederlanders.

positieve discriminatie heet dat :)

 0
Avatar adgertic-Z4
do 17 apr 2008 19:25

adgertic-Z4 Jeetje, de eerste keer dat ik baal van het feit dat ik geen allochtoon ben ;)

 0
Avatar Brinkster
do 17 apr 2008 19:47

Brinkster Haha briljant!!
Ergens slaat het ook weer nergens op maar wel een goed gebaar!

 0
Avatar herriemaker
do 17 apr 2008 19:56

herriemaker koen88 schreef:
Is het niet duurde om jullie canadees/frans/nieuw-zeelands pasoort aan te vragen dan gewoon een kaartje kopen voor zwarte cross?


zou heel goed kunnen, maar het gaat om het idee (=

 0
Avatar E-Clect-Eddy
do 17 apr 2008 20:14

E-Clect-Eddy Heel raar! Er zijn ook Nederlanders met een buitenlands paspoort en mensen met een dubbel paspoort. De definitie van een allochtoon is volgens mij personen wie minimaal één ouder hebben die geboren is/was in een niet westers geïndustrialiseert land. Heeft dus niks met paspoort te maken. Mijn idee: laten ze nu gewoon maar iedereen binnen die een taal spreekt dat niet Nederlands, Duits of Engels is, zelfde reslutaat maar zonder paspoort of allochtoon verkeert te typeren. Waarom zou je je paspoort mee willen nemen naar een concert? Lijkt me een beetje fout.

 0
Avatar pijpknert
do 17 apr 2008 20:15

pijpknert Het word steeds gekker hier in Nederland!wat is de volgende stap waar Ali en co op kunnen rekenen?Laten ze gewoon gaan werken en een kaartje kopen.Moet ik ook

 0
Avatar eric_maiden
do 17 apr 2008 20:32

eric_maiden WTF!!!!!
slaat echt fucking helemaal nergens op!

 0
Avatar eric_maiden
do 17 apr 2008 20:34

eric_maiden pijpknert schreef:
Het word steeds gekker hier in Nederland!wat is de volgende stap waar Ali en co op kunnen rekenen?Laten ze gewoon gaan werken en een kaartje kopen.Moet ik ook


idd, jij snapt het!!

 0
Avatar Midas
do 17 apr 2008 20:38

Midas Hier is een woord voor:

positieve discriminatie..
En nee dat betekend niet dat het leuk is :P

 0
Avatar Nocturna
do 17 apr 2008 20:40

Nocturna eric_maiden schreef:
WTF!!!!!
slaat echt fucking helemaal nergens op!


Ach gut, ga je nu huilen? Tsja, de doorsnee Nederland wordt niet blij als iets wat gratis hem/haar door de neus wordt geboord;)

 0
Avatar Brinkster
do 17 apr 2008 21:01

Brinkster Waarom zou je je paspoort mee willen nemen naar een concert? Lijkt me een beetje fout. Volgens mij moet je altijd je paspoort/id bij je hebben...

 0
Avatar Meaufeau
do 17 apr 2008 21:53

Meaufeau Volgens mij gaat deze actie weinig extra in Nederland wonende allochtonen trekken. Als er allochtonen zijn die er echt heen wilden hadden ze sowieso wel een kaartje gekocht. Leuk meegenomen voor de Duitsers en de Belgen, maar ook positieve discriminatie en in mijn ogen dus verkeerd.

 0
Avatar Kip
do 17 apr 2008 22:02

Kip dreamofatheater schreef:
Ik ben volbloed Nederlander, maar mijn vader is in Canada geboren. Mijn opa en oma (bijde Nederlands) waren destijds in Canada geëmigreerd. Ze hebben het daar niet eens 10 jaar uitgehouden. Maar mijn vader is er wel geboren, conclusie: ik ben allochtoon. En sta in het recht om een canadees paspoort aan te vragen. Dat ga ik nu ook snel doen, want dan kan ik gratis naar ZWARTE CROSS! yeehaa..

lang leve de burocratie.. ;)


Haha. Is een Canadees paspoort goedkoper dan een kaartje voor de Zwarte Cross?

Verder vind ik het een toffe actie... Alleen al aan de reacties hier is te zien dat veel mensen niet eens de betekenis van het woord allochtoon begrijpen / dat het vaak verkeerd gebruikt wordt.

De organisatie van de Zwarte Cross lacht zich waarschijnlijk een breuk, om deze gratis aandacht.

En als dit de manier is om festivals wat minder 'wit' te krijgen (er vanuit gaande dat er naast 'blanke' allochtonen, ook mensen met iets meer kleur op hun bakkes op af komen, om het maar even plat te zeggen), dan vind ik dat helemaal niet slecht. Integreren doen we tenslotte met zijn allen en dit is hun manier om iets van de 'Ollandse' cultuur te laten zien.

 0
Avatar Kip
do 17 apr 2008 22:05

Kip Echt, werkelijk. Te zien aan de reacties - overwegend ontolerant en bekrompen - zit het grootste deel van de mensen, die zich druk kunnen maken over zulke dingen, de hele dag achter hun computer (naar metal te luisteren). Kom op mensen! Ga naar buiten! Leer mensen kennen en leer buiten je eigen kleine wereldje kijken.

 0
Avatar Kwadi
do 17 apr 2008 22:06

Kwadi Dit soort acties geeft gewoon aan hoe krom dit land is.

Laat die zwarten nu maar naar Kwakoe festival gaan, dan ga ik naar dit witte feest.

 0
Avatar jos_theboss22
do 17 apr 2008 22:07

jos_theboss22 enigzins begrijp ik de beweeg reden wel. maar ik denk niet dat je snel allochtonen op dat soort fesitvals ziet die luisteren over het algemeen meer naar hip-hop en dat soort muziek.

 0
Avatar Kwadi
do 17 apr 2008 22:09

Kwadi Kip schreef:
Echt, werkelijk. Te zien aan de reacties - overwegend ontolerant en bekrompen - zit het grootste deel van de mensen, die zich druk kunnen maken over zulke dingen, de hele dag achter hun computer (naar metal te luisteren). Kom op mensen! Ga naar buiten! Leer mensen kennen en leer buiten je eigen kleine wereldje kijken.


Onzin, ik ben voor vrijheid, en gelijke behandeling.

Niet voor voortrekkerij op basis van je geboorteplek of kleur.

 0
Avatar Nancj
do 17 apr 2008 22:42

Nancj slaat nergens op

 0
Avatar Henkendehenk
do 17 apr 2008 23:42

Henkendehenk Ik vind dit echt de grootste onzin ooit! gewoon discriminatie dit.. Omdat hun een ander paspoort hebben mogen hun gratis naar binnnen? volgend jaar krijg je cker acties als je groene ogen hebt dat je gratis kan.. koekoek

 0
Avatar metaalerik
do 17 apr 2008 23:44

metaalerik Kip schreef:
Echt, werkelijk. Te zien aan de reacties - overwegend ontolerant en bekrompen - zit het grootste deel van de mensen, die zich druk kunnen maken over zulke dingen, de hele dag achter hun computer (naar metal te luisteren). Kom op mensen! Ga naar buiten! Leer mensen kennen en leer buiten je eigen kleine wereldje kijken.


Pardon? Wat is dat nou weer voor generaliserende opmerking zeg. Alsof mensen die naar metal luisteren niks anders doen dan achter hun pc zitten en geen sociaal leven hebben. Ga je tanden poetsen, oetlul.

Ik vind de actie wel grappig, al zou ik wel een beperking opleggen aan het aantal mensen dat op die manier gratis naar binnen mag. Een onbeperkt aantal zou ik toch wel over the top vinden.

 0
Avatar metaalerik
do 17 apr 2008 23:46

metaalerik Ik bedoelde natuurlijk "ga je tanden poetsen, pannenkoek" i.p.v. "ga je tanden poetsen, oetlul".

 0
Avatar Utje
vr 18 apr 2008 00:48

Utje Waarom denkt trouwens iedereen bij het woord allochtoon aan zwarte huidskleur. Genoeg mensen met blanke huidskleur zijn eveneens allochtoon. Ik vind dat ze het festival sowieso beter gratis kunnen maken voor iedereen want het begrip allochtoon is redelijk ruim. En als ze getinte mensen willen zeg dan gelijk nederlanders want de meeste moslims hebben een nederlandse identiteit.

 0
geen avatar
vr 18 apr 2008 00:52

hemelslicht Wat doen boeren toch rare dingen. Ik had plannen om hierheen te komen, maar dit gaat mij er echt van weerhouden.
Succes!

 0
Avatar Midas
vr 18 apr 2008 01:18

Midas Weet je wat de ironie is...
als je zou zeggen, 'alle mensen met een Nederlands paspoort mogen gratis naar binnen en buitenlanders moeten betalen'.. dan haal je de voorpagina :D

DAN heb je pas ophef!

 0
Avatar E-Clect-Eddy
vr 18 apr 2008 01:43

E-Clect-Eddy Brinkster schreef:
Waarom zou je je paspoort mee willen nemen naar een concert? Lijkt me een beetje fout.
Volgens mij moet je altijd je paspoort/id bij je hebben...Je bent verplicht een vorm van legitimatie bij je te dragen niet per se een paspoort. Als de politie je aanhoud en je hebt geen paspoort wordt soms al genoegen genomen met een kaart van de bieb of je ov-jaarkaart. De politie KAN je wel een boete geven maar waarschijnlijk kreeg je er toch al één bv rijden zonder licht op je fiets en dan laten ze het vaak bij één. Hangt af van hoe de pet hangt van oom agent ;-)

 0
Avatar janooo
vr 18 apr 2008 02:20

janooo pure discriminatie .. waar slaat dit op zeg...

 0
Avatar slayerhennie
vr 18 apr 2008 08:17

slayerhennie pijpknert schreef:
Het word steeds gekker hier in Nederland!wat is de volgende stap waar Ali en co op kunnen rekenen?Laten ze gewoon gaan werken en een kaartje kopen.Moet ik ook
Mee eens !!! Wij maar hard werken voor die dure festivalkaartjes en hun krijgen alweer iets voor niks , BELACHELIJK !!!!

 0
Avatar slayerhennie
vr 18 apr 2008 08:18

slayerhennie Midas schreef:
Weet je wat de ironie is...
als je zou zeggen, 'alle mensen met een Nederlands paspoort mogen gratis naar binnen en buitenlanders moeten betalen'.. dan haal je de voorpagina :D

DAN heb je pas ophef!

Jij snapt het !!!!!

 0
Avatar Xeruu
vr 18 apr 2008 09:06

Xeruu Voor de mensen die hier een probleem van maken: Je moet je maar ergens druk over maken...

Ik denk niet dat het feit dat het festival voor alochtonen gratis is dat het ineens gaat veranderen in klein Marokko waar een hoop van jullie kennelijk bang voor zijn. Als die mensen naar dit soort festivals zouden willen gaan dan zouden ze dat ook doen als het niet gratis is. Reken er dus maar niet op dat veel mensen (Duitsers en Belgen uitgezonderd) hier gebruik van gaan maken.

Wel een goed initatief van de organisatie, word een beetje moe van Rita, Geert en de rest van achtergesteld Nederland...

 0
Avatar deathisfaction
vr 18 apr 2008 09:24

deathisfaction Ik weet het niet het is aan de ene kant discriminatie. Maar als ze in duitsland wacken voor allochtonen ofzo gratis zouden maken zouden we ook gelijk gaan. Tis gewoon kut omdat het niet in het voordeel van ons is. Aangezien zwarte cross best cultureel is is het misschien nog wel een id. Al vind ik datze gewoon moeten betalen net als ons,ze krijgen al utikeringen genoeg.

 0
Avatar V!NNIE
vr 18 apr 2008 09:57

V!NNIE mijn goeie god!
Wat is jullie probleem? ik vind het wel een leuke actie!
over het algemeen zijn de (grote) festivals enorm witte bedoelingen, ik vind dit een leuke manier om er een beetje verandering in te brengen!
En mensen die lopen te zeiken dat het festival overspoeld wordt door 'allochtonen' (zijn zelf racisten) en dat zal allemaal reuze meevallen.

 0
Avatar ingridbreda
vr 18 apr 2008 10:04

ingridbreda tering ey wat loopt iedereen hier te zeiken. misschien willen ze ook gewoon eens wat ander volk laten zien wat ze in huis hebben als echt neerlands festival? doe 's niet zo moeilijk en gun die mensen 't. je hoeft toch ook niet persé alleen iemand iets te gunnen als die persoon een naar leven heeft of zo?

 0
Avatar eric_maiden
vr 18 apr 2008 10:16

eric_maiden Nocturna schreef:
eric_maiden schreef:
WTF!!!!!
slaat echt fucking helemaal nergens op!


Ach gut, ga je nu huilen? Tsja, de doorsnee Nederland wordt niet blij als iets wat gratis hem/haar door de neus wordt geboord;)

lul niet zo met je jankie man, faget! dus jij vind het volkomen terecht dat alle allochtonen gratis naar binnen mogen en wij gewoon moeten betalen? stakker

 0
Avatar Nocturna
vr 18 apr 2008 10:38

Nocturna eric_maiden schreef:
Nocturna schreef:
eric_maiden schreef:
WTF!!!!!
slaat echt fucking helemaal nergens op!


Ach gut, ga je nu huilen? Tsja, de doorsnee Nederland wordt niet blij als iets wat gratis hem/haar door de neus wordt geboord;)

lul niet zo met je jankie man, faget! dus jij vind het volkomen terecht dat alle allochtonen gratis naar binnen mogen en wij gewoon moeten betalen? stakker

Kun je ook reageren zonder je zielige scheldwoorden? Het feit dat je al overgaat tot schelden toont al aan dat je niet ik, maar jij een zielige stakker bent..

Ik snap niet wat het probleem is van zo'n ludieke actie? De eerste keer dat t voorkomt en meneer is heftig verontwaardigd omdat hij wordt achtergesteld ten opzichte van allochtonen.. Nou, ik heb heel veel medelijden met je hoorrr..Ik snap nu dat je wereldje instort, kom toch op man, zielig hoopje mens dat je bent..

 0
Avatar Paul_Banks
vr 18 apr 2008 10:46

Paul_Banks Lenny schreef:
Dat is gewoon racisme tegen Nederlanders.


Als je er van uit gaat dat allochtonen buitenlanders zijn wel ja. En dat is een hele kromme gedachte, want je bent als allochtoon een Nederlander waarvan 1 van je ouders is geboren in het buitenland of zelf in het buitenland geboren bent en nu een Nederlands paspoort hebt. Je bent als allochtoon geen buitenlander, maar een Nederlander. Heel simpel en eenvoudig, maar zo vaak wordt alles maar op 1 hoop gegooid en worden daar zelf namen aan gegeven.

Dat het discriminatie is dat is duidelijk, maar kortingen voor kinderen of ouderen zijn dat eigenlijk ook. Dit is een actie om meer allochtonen kennis te laten maken met festivals, want zoals iemand terecht opmerkte zijn festivals gewoon wit. Dat komt voor een groot deel natuurlijk door de muziek, maar an sich vind ik de actie van de Zwarte cross wel aardig. Je kan er tegen zijn, maar het lijkt me niet iets om je heel erg druk over te maken.

 0
Avatar Paul_Banks
vr 18 apr 2008 10:50

Paul_Banks deathisfaction schreef:
Ik weet het niet het is aan de ene kant discriminatie. Maar als ze in duitsland wacken voor allochtonen ofzo gratis zouden maken zouden we ook gelijk gaan.


Want je bent een Duitser en je ouders zijn geboren Nederlander?

Let goed op het woord allochtoon. Zoek eens uit wat het is, wat de Nederlandse definitie voor allochtonen is (handig is om hierbij de CBS definitie aan te houden) en besef dan dat het een vrij domme reactie is geweest.

 0
Avatar eisenherz
vr 18 apr 2008 10:54

eisenherz Allochtoon

Iemand wordt tot de allochtonen gerekend als ten minste één van de ouders in het buitenland is geboren.

Deathisfaction heeft dus gewoon gelijk, mr. paul banks. En dat leek me al zo logisch.

 0
Avatar Paul_Banks
vr 18 apr 2008 10:55

Paul_Banks Het bericht schort dus zelf echt aan alle kanten. "Op vertoon van je buitenlandse paspoort". Als je een buitenlands paspoort hebt betekent dat niet automatisch dat je allochtoon bent, ook niet dat je geen allochtoon bent (er zijn mensen die 2 paspoorten hebben).

 0
Avatar Paul_Banks
vr 18 apr 2008 10:57

Paul_Banks eisenherz schreef:
Allochtoon

Iemand wordt tot de allochtonen gerekend als ten minste één van de ouders in het buitenland is geboren.

Deathisfaction heeft dus gewoon gelijk, mr. paul banks. En dat leek me al zo logisch.


Ja dus als je Nederlander bent en je ouders zijn in Duitsland geboren ben je allochtoon. Als je op vakantie gaat in Duitsland en je ouders en jij zijn Nederlanders dan ben je dus geen allochtoon in Duitsland.

 0
Avatar ericr
vr 18 apr 2008 11:00

ericr Ik vind het wel een goed gebaar!! Weten 'ze' gelijk dat niet alle Nederlanders er zo over denken als Geert en z'n vrienden.

 0
Avatar Solar.Cell
vr 18 apr 2008 11:14

Solar.Cell wat een fucking bullshit, dit is ongelijkheid, hun beetje gratis binnen laten en Nederlanders niet, ik vind het geen goed gebaar, maar oneerlijk tegenover de Nederlandse bezoekers die wel geld moeten betalen! als hun zo graag willen komen betalen ze ook maar gewoon lekker hun entree kaartje zoals ieder ander, dat is eerlijk
Dit soort acties wijst juist alleen maar weer uit hoe men denkt over dit soort dingen, je moet mensen geen allochtoon of autochtoon noemen maar gewoon mensen, die in mijn mening allemaal hetzelfde recht hebben, dus geen vrijkaartjes voor een bepaalde groep!

 -1
Avatar DaVaris
vr 18 apr 2008 11:51

DaVaris Hoe je het ook wendt of keert, het is in strijd met de grondwet

 0
Avatar deathmarch
vr 18 apr 2008 11:51

deathmarch gewoon vaag:S
laat iedereen betalen of iedereen niet
Ik vind het onzin:S helemaal geen goed gebaar:)gewoon fuckin onzin

 0
Avatar Tabbueno
vr 18 apr 2008 12:16

Tabbueno Of het storm gaat lopen bij de ingang met 'allochtonen' vraag ik me echter af...
Het idee achter de actie is in ieder geval goed. De organisatie van ZC geeft in ieder geval een positief signaal af, hopelijk zet het mensen, die er een vernauwde blik op na houden, aan het denken.

 0
Avatar janai
vr 18 apr 2008 12:18

janai Solar.Cell schreef:
wat een fucking bullshit, dit is ongelijkheid, hun beetje gratis binnen laten en Nederlanders niet, ik vind het geen goed gebaar, maar oneerlijk tegenover de Nederlandse bezoekers die wel geld moeten betalen! als hun zo graag willen komen betalen ze ook maar gewoon lekker hun entree kaartje zoals ieder ander, dat is eerlijk
Dit soort acties wijst juist alleen maar weer uit hoe men denkt over dit soort dingen, je moet mensen geen allochtoon of autochtoon noemen maar gewoon mensen, die in mijn mening allemaal hetzelfde recht hebben, dus geen vrijkaartjes voor een bepaalde groep!


Amen.

 0
Avatar ingridbreda
vr 18 apr 2008 12:22

ingridbreda Nocturna schreef:
Tsja, de doorsnee Nederland wordt niet blij als iets wat gratis hem/haar door de neus wordt geboord;)


idd, zeikerds hier

 0
Avatar pollepom
vr 18 apr 2008 12:32

pollepom ...en verdeeldheid was wederom gezaaid...

 0
Avatar Marieke234
vr 18 apr 2008 12:36

Marieke234 Hmmm... Ik denk dat je geen onderscheid moet maken, op wat voor manier dan ook.

 0
Avatar Tabbueno
vr 18 apr 2008 12:50

Tabbueno Marieke234 schreef:
Hmmm... Ik denk dat je geen onderscheid moet maken, op wat voor manier dan ook.


..oftewel; iedereen over één kam scheren.
...

 0
Avatar mtje
vr 18 apr 2008 12:56

mtje Weet je wat de ironie is...
als je zou zeggen, 'alle mensen met een Nederlands paspoort mogen gratis naar binnen en buitenlanders moeten betalen'.. dan haal je de voorpagina :D

DAN heb je pas ophef!


hahaha!!!

opzich de gedachte erachter is goed... maar ze doen het op de verkeerde manier, probeer op een andere manier die mensen te trekken, waarom HELEMAAL gratis? geef ze dan korting...

 0
Avatar Utje
vr 18 apr 2008 12:58

Utje Waarom denkt iedereen heel de tijd bij het woord allochtoon aan getinte mensen?

 1
Avatar E-Clect-Eddy
vr 18 apr 2008 13:09

E-Clect-Eddy Zal het straks nog wel zwart zien van de mensen daar bij dat festival :-P



PS de schrijver dezes is een blanke allochtoon :-)

 0
Avatar mtje
vr 18 apr 2008 13:18

mtje Utje schreef:
Waarom denkt iedereen heel de tijd bij het woord allochtoon aan getinte mensen?


Omdat dat hier ook bedoeld word ;) denk je nou echt dat ze het hier gewoon over belgen, duitsers of whatever hebben?

 0
Avatar Geluksknikker
vr 18 apr 2008 13:21

Geluksknikker Wat een onzin actie. Het mag volgens mij wettelijk niet eens. Dit kan ook echt weer alleen in NL. Als allochtonen naar een festival willen komen, prima! gewoon een kaartje kopen, volgens mij krijg je bij de ticketservice ook gewoon als allochtoon een kaartje, dus als je als allochtoon de zwarte cross leuk lijkt, dan kun je gewoon een kaartje kopen.

Ik ben absoluut voor tolerantie en ik wil me tot een bepaalde hoogte ook nog best inleven in allochtonen in NL, maar dergelijke acties slaan compleet de plank mis. Het is voor iedereen toch gewoon een vrije keuze om te gaan naar wat voor evenement dan ook in NL, zowel voor allochtonen als autochtonen. En dan al die moraalridders die nu gaan reageren in de trant van: "Integreren doen we tenslotte met zijn allen en dit is hun manier om iets van de 'Ollandse' cultuur te laten zien". Kotsmisselijk wordt ik ervan.........

 0
Avatar Baldie
vr 18 apr 2008 13:25

Baldie Mijn hemel... Wat een totale onzin! "Was heel Nederland maar zo gezellig"... Hahaha!

 0
geen avatar
vr 18 apr 2008 13:50

Jboog Na de reacties hiet te hebben gelezen moest ik mezelf wel registreren. Als eerste:

een allochtoon is niet alleen een Marokkaan, Turk of Antilliaan. Ook je buurjongen met zijn Duitse paps of mams is een allochtoon.

Als tweede:
Ik vind deze actie echt super. Als tegengas tegen Geert Wilders is dit echt een actie in de stijl van het ZwarteCross festival (lekker gek doen).

Als derde:
Het festival heeft nu dus al zijn doel bereikt, namelijk de discussie openen.

en @ all de tegenstanders: dan kom je toch lekker niet, een persoon meer of minder maakt die boeren echt niet uit hoor. Meer bier voor ons.. :D

 0
Avatar outcognito
vr 18 apr 2008 13:51

outcognito Ik weet niet in hoeverre de personen met een negatief oordeel over dit geheel zichzelf autenthieke Nederlanders kunnen noemen met continu berichten waarin het woord hun volledig verkeerd in gebruik wordt genomen. Ik heb het over zinnen als "hun krijgen alweer iets voor niks" en "als hun zo graag willen komen betalen ze ook maar gewoon". Tenenkrommend, maar ook wel weer heel grappig. Jullie mogen je best druk maken hoor, als je niks beters te doen hebt, maar doe het dan wel in het correct Nederlands.

 0
geen avatar
vr 18 apr 2008 13:56

Jboog outcognito schreef:
Ik weet niet in hoeverre de personen met een negatief oordeel over dit geheel zichzelf autenthieke Nederlanders kunnen noemen met continu berichten waarin het woord hun volledig verkeerd in gebruik wordt genomen. Ik heb het over zinnen als "hun krijgen alweer iets voor niks" en "als hun zo graag willen komen betalen ze ook maar gewoon". Tenenkrommend, maar ook wel weer heel grappig. Jullie mogen je best druk maken hoor, als je niks beters te doen hebt, maar doe het dan wel in het correct Nederlands.


p0wned.. :D

en gelijk heb je

 0
Avatar deathisfaction
vr 18 apr 2008 14:00

deathisfaction Jboog schreef:
Na de reacties hiet te hebben gelezen moest ik mezelf wel registreren. Als eerste:

een allochtoon is niet alleen een Marokkaan, Turk of Antilliaan. Ook je buurjongen met zijn Duitse paps of mams is een allochtoon.

Als tweede:
Ik vind deze actie echt super. Als tegengas tegen Geert Wilders is dit echt een actie in de stijl van het ZwarteCross festival (lekker gek doen).

Als derde:
Het festival heeft nu dus al zijn doel bereikt, namelijk de discussie openen.

en @ all de tegenstanders: dan kom je toch lekker niet, een persoon meer of minder maakt die boeren echt niet uit hoor. Meer bier voor ons.. :D


Het gaat mij niet om of iemand allochtoon is of niet. Iedereen moet gewoon betalen. Iedereen wilt als gelijke worden behandeld. Dus misschien doet zwarte cross wel racistisch en niet wij? Gelijk behandelen is namelijk een goed iets denk ik. Als ze het hebben over datze laatste tijd vele over zich heen krijgen,dan moeten ze maar ens de alternatieve groepjes of dergelijke in een vrijwel buitelands buurtje bekijken,die worden dat netzogoed.

Maar wel leuke actie om een discussie te starten ja. ik blijf erbij dat allochtonen het tog niet zo op vatten als troost. Die lachen waarschijnlijk gewoon en denken heb ik even geluk.

 0
Avatar mtje
vr 18 apr 2008 14:08

mtje jullie hebben het hier wel allemaal mooi over "jullie moeten eens even nadenken bij wat het woord allochtoon betekent" maar het festival doelt hier op de groep allochtonen die het zwaar te verduren hebben... met andere woorden de turken, marrokanen, etc!
dus hou eens op met zeuren over wat het woord allochtoon betekent want dat weten we wel, het gaat erom wat in dit bericht ermee bedoeld word

 0
Avatar mtje
vr 18 apr 2008 14:14

mtje ik citeer van de site van de zwarte cross

"Het zijn roerige tijden. Soms zou je bijna het idee krijgen dat Nederland op het punt staat van een humanitaire ramp. Volgens sommigen staan de zelfmoordterroristen al bijna in onze achtertuin te knappen, gaan we een nieuwe watersnoodramp tegemoet in de vorm van “een tsunami van islamisering” en als we niet oppassen moeten zelfs onze huisdieren over een paar jaar gesluierd en besneden over straat…

De Feestfabriek Alles Komt Goed BV, de organisator van het Zwarte Cross Festival is echter een andere mening toegedaan en, hoewel op een andere manier dan ons aller Rita Verdonk, ook trots op Nederland. In tegenstelling tot menig politicus, journalist of opiniemaker voegt De Feestfabriek de daad bij het woord en wil met deze actie laten blijken dat medemensen van buitenlandse afkomst juist van harte welkom zijn en dat vele autochtonen ook absoluut open staan om samen feest te vieren."

 0
Avatar Geluksknikker
vr 18 apr 2008 14:20

Geluksknikker Een goede discussie is natuurlijk nooit weg, maar is alleen een beetje lastig voeren op deze manier. En daarbij vertroebeld de discussie nogal.

Deze kwestie gaat naar mijn mening ook niet of je wilders aanhanger of niet bent en of je nu politiek gezien links of rechts georienteerd bent, het is gewoonweg niet wenselijk dat op basis van wat maar ook zijn kan, gediscrimineerd wordt. En het is dus echt wettelijk NIET toegestaan. Je mag simpelweg geen hele groepen op basis van ras, nationaliteit, sexe etc.. discrimineren. Kijk er de wet maar op na....

Ik zou het prima vinden als er meer allochtonen naar festivals zouden komen, geen enkel probleem, maar wel gewoon omdat ze het leuk vinden om er naar toe te gaan en er dus gewoon een kaartje voor willen kopen en niet omdat een organisatie geforceerd allochtonen naar een festival wil krijgen......

 0
Avatar mulambochris
vr 18 apr 2008 14:33

mulambochris Limp Bizkit (en nog een aantal bands) had ooit een concert gegeven met de motto: "Ladies' Night"... niemand had toen wat te klagen over positieve discriminatie tegenover vrouwen en ook al niet over discriminatie tegen mannen.

Als zoiets dan hier gebeurt, weeliswaar met allochtonen en autochtonen, wordt het meteen een kwestie van ergenis en gedeelde menningen over discriminatie.

Ga genieten van zo'n festival en laat anderen dat ook doen, ongeacht je eigen en hun afkomst, geslacht of uiterlijk!!!

 0
Avatar Kalk
vr 18 apr 2008 14:49

Kalk Damn... Wat zijn jullie toch een stelletje ouwe zeikerds! xD
Niet normaal.

Ik vind het een domme actie, omdat het mensen beledigt, en omdat er weer een kloof ontstaat tussen veel mensen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van ZC (die het juist goed bedoelt, wat ik ook wel inzie).

En als je Geert Wilders wil pesten en de "allochtonen" een hart onder de riem wil steken moet je ze niet uitnodigen op je eigen feesten, maar interesse tonen in hun feesten.

Leipo's hier! Stop met ruziën!!!

 0
Avatar CalibanFan
vr 18 apr 2008 15:02

CalibanFan hmm dit vind ik weer nergens op slaan, echt dom.

 0
Avatar koen88
vr 18 apr 2008 15:40

koen88 Prima actie voor festivalinfo, levert lekker veel reacties op

 0
Avatar massammy
vr 18 apr 2008 16:17

massammy Hallo allemaal,

ieder zo zijn mening, maar ik kan beide reacties begrijpen.

Op zich vindt ik het top dat ze de allochtone NEderlanders een hart onder de riem willen steken in deze tijd waarin rechtse poppulisten de ene naar de andere rasistische opmerking maken naar allochtonen, moslims, zwarten, turken, marokanen etc. En uiteindelijk proberen ze die groep over 1 kam te scheren, terwijl niet iedereen hetzelfde is.

Anderzijds vraag ik me af of het helpt en of het niet een beetje rare actie is omdat je zo ook de ongelijkheid vergroot en een wij/zij gevoel creert! daarnaast is het positieve discriminatie (wat trouwens niet hetzelfde is als discriminatie, want het is wel mogelijk positiev te discrimineren volgens de grondwet). Het is dus wel mogelijk voor de grondwet, net zoals kinderen gratis naar binnen mogen en 65+ minder betaalt in het OV.

verder zijn er natuurlijk veel defenities van allochtoon. maar de meest gebruikte is die Paul Banks al aangeeft: Een Nederlander (of iemand die in NL woont (dus niet op vakantie), daar ben ik niet zeker van) waarvan 1 van zijn ouders in het buitenland geboren is. (Kortom:het hele koninklijk huis is allochtoon en kunnen dus gratis gaan;)!).

daarnaast lijkt het me inderdaad leuk, zoals gezegd is) dat het publiek van festivals wat gemixter wordt. Maar dat is misschien een hoop die nooit waarheid zal worden, omdat uit onderzoek blijkt dat blanken een andere smaak hebben dan bijvoorbeeld Zwarten. (Een gemiddelde metal fan bijvoorbeeld= blank, man en laag (zoals ze dat noemen) opgeleid, let op dit kan je niet omdraaien).

gegroet!

 0
Avatar kippie68
vr 18 apr 2008 16:50

kippie68 niet dat ik daar ben te vinden maar vind dit wel de grootste onzin , als niet allochtoon ken je dus neertellen , vind dit ergens een dicriminatie naar ons nederlander toe , zou niet mogen dit .of voor iedereen gratis of alemaal betalen that"s it

 0
Avatar Obey-Your-Master
vr 18 apr 2008 16:57

Obey-Your-Ma.. maar dit mag dus wel, maar als er word gezegt: alleen nederlanders mogen gratis naar binnen, allochtonen moeten betalen!! op een hip-hop festival, dan moet je eens horen hoe zo'n gedoe dat word want dat is pure discriminatie natuurlijk!!! en dit? dit is gewoon een goed gebaar naar de allochtonen toe omdat ze het hier al zo vreselijk zwaar hebben aangezien het gevaarlijk is in hun eigen land.. ik snap et allemaal niet meer zo goed.. xD

 0
Avatar eric_maiden
vr 18 apr 2008 17:28

eric_maiden Nocturna schreef:
eric_maiden schreef:
Nocturna schreef:
eric_maiden schreef:
WTF!!!!!
slaat echt fucking helemaal nergens op!


Ach gut, ga je nu huilen? Tsja, de doorsnee Nederland wordt niet blij als iets wat gratis hem/haar door de neus wordt geboord;)

lul niet zo met je jankie man, faget! dus jij vind het volkomen terecht dat alle allochtonen gratis naar binnen mogen en wij gewoon moeten betalen? stakker

Kun je ook reageren zonder je zielige scheldwoorden? Het feit dat je al overgaat tot schelden toont al aan dat je niet ik, maar jij een zielige stakker bent..

Ik snap niet wat het probleem is van zo'n ludieke actie? De eerste keer dat t voorkomt en meneer is heftig verontwaardigd omdat hij wordt achtergesteld ten opzichte van allochtonen.. Nou, ik heb heel veel medelijden met je hoorrr..Ik snap nu dat je wereldje instort, kom toch op man, zielig hoopje mens dat je bent..

heb je cker een uur over gedaan om dat verhaaltje te typen! heeft je mammie nog geholpen of heb je het helemaal zelf gedaan?
Ik zeg wat ik wil en als jij er dan van dat achterlijke commentaar hebt heeft dat weinig zin om te zeggen want mijn mening verander je der niet mee.. dus ga maar lekker commentaar geven op andere..

 0
Avatar ingridbreda
vr 18 apr 2008 17:33

ingridbreda mtje schreef:
Utje schreef:
Waarom denkt iedereen heel de tijd bij het woord allochtoon aan getinte mensen?


Omdat dat hier ook bedoeld word ;) denk je nou echt dat ze het hier gewoon over belgen, duitsers of whatever hebben?

uh ja d'oh, anders hadden ze de doelgroep wel anders omschreven. Ze zeggen 'allochtoon', dat zegt genoeg.

 0
Avatar Solar.Cell
vr 18 apr 2008 17:53

Solar.Cell wat me trouwens te binnen schoot volgens mij komen er toch weinig meer mensen die zaterdag want die groep die hiermee bedoelt word luisterd bijna niet naar de muziek die op zwarte cross komt

 0
Avatar meneerbas
vr 18 apr 2008 18:19

meneerbas Belachelijk dat ze zoiets kunnen verzinnen.. Ik denk dat ik m'n Sinterklaaspak en Spaanse neppaspoort maar uit de kast moet toveren xD

 0
Avatar meneerbas
vr 18 apr 2008 18:29

meneerbas Belachelijk dat ze zoiets kunnen verzinnen.. Ik denk dat ik m'n Sinterklaaspak en Spaanse neppaspoort maar uit de kast moet toveren xD

 0
Avatar Mask
vr 18 apr 2008 18:30

Mask weetje, dit kan best een domme opmerking zijn. maar hoe willen ze controleeren of iemand echt allochtoon is of niet. op je pasport/id staat niet waar je vader of moeder is gebooren. zo kan iedereen gratis naar binnen. gwoon zeggen dat je vader uit belgië/engeland/duitsland ofzo komt. dan kan iedereen er gratis in en is iedereen behalve de organisatie blij :D

 0
Avatar Mask
vr 18 apr 2008 18:31

Mask weetje, dit kan best een domme opmerking zijn. maar hoe willen ze controleeren of iemand echt allochtoon is of niet. op je pasport/id staat niet waar je vader of moeder is gebooren. zo kan iedereen gratis naar binnen. gwoon zeggen dat je vader uit belgië/engeland/duitsland ofzo komt. dan kan iedereen er gratis in en is iedereen behalve de organisatie blij :D

 0
Avatar johnnyvogel
vr 18 apr 2008 18:45

johnnyvogel doe dan de ene dag, niet allochtonen gratis, en de andere dag wel allochtonen gratis,

 0
Avatar ingridbreda
vr 18 apr 2008 18:47

ingridbreda Mask schreef:
weetje, dit kan best een domme opmerking zijn. maar hoe willen ze controleeren of iemand echt allochtoon is of niet. op je pasport/id staat niet waar je vader of moeder is gebooren. zo kan iedereen gratis naar binnen. gwoon zeggen dat je vader uit belgië/engeland/duitsland ofzo komt. dan kan iedereen er gratis in en is iedereen behalve de organisatie blij :D


het gaat om een BUITELANDS paspoort. maja

 0
Avatar djanick
vr 18 apr 2008 18:51

djanick iedereen kan zeggen dat ze dit een kut actie vinden of juist een hele goede,, ieder zo zijn eigen mening maar ik vind het nergens op slaan dat sommige zeggen "dit mag gewoon, maak je er niet druk om" of iets in die richting.. dat zou hetzelfde zijn dat ik een cafe begin waar allochtonen en getinte mensen 10 euro entree moeten betalen en ras witte gewoon gratis naar binnen mogen.. maar zodra dit gebeurd is het opeens zware discriminatie en zou je cafe worden aangeklaagd. waarom mag ZC dit dan wel doen vraag ik me af want het princiepe komt op hetzelfde neer..

 0
Avatar deHertog
vr 18 apr 2008 19:05

deHertog Ze moeten eens een festival houden waar alleen autochtone nederlanders gratis binnen mogen en dan kijken wat voor rellen dr komen... maar dit draagt dan weer bij aan een multiculturele samenleving, wat een bullshit

 0
Avatar Nocturna
vr 18 apr 2008 19:28

Nocturna eric_maiden schreef:
Nocturna schreef:
eric_maiden schreef:
Nocturna schreef:
eric_maiden schreef:
WTF!!!!!
slaat echt fucking helemaal nergens op!


Ach gut, ga je nu huilen? Tsja, de doorsnee Nederland wordt niet blij als iets wat gratis hem/haar door de neus wordt geboord;)

lul niet zo met je jankie man, faget! dus jij vind het volkomen terecht dat alle allochtonen gratis naar binnen mogen en wij gewoon moeten betalen? stakker

Kun je ook reageren zonder je zielige scheldwoorden? Het feit dat je al overgaat tot schelden toont al aan dat je niet ik, maar jij een zielige stakker bent..

Ik snap niet wat het probleem is van zo'n ludieke actie? De eerste keer dat t voorkomt en meneer is heftig verontwaardigd omdat hij wordt achtergesteld ten opzichte van allochtonen.. Nou, ik heb heel veel medelijden met je hoorrr..Ik snap nu dat je wereldje instort, kom toch op man, zielig hoopje mens dat je bent..

heb je cker een uur over gedaan om dat verhaaltje te typen! heeft je mammie nog geholpen of heb je het helemaal zelf gedaan?
Ik zeg wat ik wil en als jij er dan van dat achterlijke commentaar hebt heeft dat weinig zin om te zeggen want mijn mening verander je der niet mee.. dus ga maar lekker commentaar geven op andere..

Ik wil je mening niet veranderen.. Waarom zou ik? Ik verbaas me slechts over je heftige reacties en ook van die van anderen...

Uit je reactie schemert door dat je jezelf boven anderen stelt, in dit geval 'allochtonen', als je dat woord gebruiken wilt.. Dat vind ik gewoon erg triest..

Ach ja.. je zal wel behoren tot de groep; ikke ikke en de rest kan stikken..

 1
Avatar Femmz
vr 18 apr 2008 20:00

Femmz het slaat nergens op..
hoe kun je nou de 1 wel laten betalen, en de ander niet

 0
Avatar Magz
vr 18 apr 2008 20:30

Magz Integratie!
Dus ook kaart betalen!

 1
geen avatar
vr 18 apr 2008 20:55

Paraduck Ik vind dat elke commerciële organisatie zelf mag bepalen wie men binnenlaat en hoeveel ze moeten betalen. Bedrijven 'discrimineren' al bij bijvoorbeeld leeftijd (kinderen gratis! ouderen korting!) geslacht (ladies night!)of opleiding (korting op vertoon van studentenkaart!)en ik zie weinig weerstand tegen zulke acties. En ja, van mij mag men ook buitenlanders laten betalen en nederlanders gratis naar binnen laten. Hun keus. Niet eens met de voorwaarden, dan ga je toch niet. Een festival is geen noodzakelijk iets.

 1
Avatar E-Clect-Eddy
vr 18 apr 2008 23:04

E-Clect-Eddy Goed lezen is een kunst! Da's in elk geval wel duidelijk geworden. Gaat hier niet om huidskleur blanken worden niet onrecht aangedaan. Is allemaal waarschijnlijk goed bedoelt of juist om dit soort reclame te genereren???

Hoop wel dat nog iemand van die muziek kan genieten. Dat is toch de bedoeling, muziek verbroedert toch.

 0
Avatar E-Clect-Eddy
vr 18 apr 2008 23:07

E-Clect-Eddy meneerbas schreef:
Belachelijk dat ze zoiets kunnen verzinnen.. Ik denk dat ik m'n Sinterklaaspak en Spaanse neppaspoort maar uit de kast moet toveren xD

Sinterklaas was toch een Turk? en die Zwarte Pieten waren Moren uit Noord-Afrika? :-)

 0
Avatar MegadetH
vr 18 apr 2008 23:21

MegadetH wtf man zij kunne toch net zo goed kaartjes kopen als wij...
ik vind dit niet echt eerlijk tegenover de autochtonen als ze gelijk behandeld willen worden moeten ze ook maar kaartjes kopen net als ons

 0
Avatar ingridbreda
vr 18 apr 2008 23:26

ingridbreda ehh IEMAND er over nagedacht dat het ook met meerdere/andere doeleinden zou kunnen zijn? of check dan gewoon 's de site van de zwarte cross en t officiele bericht, lui volk

 0
Avatar Machine_Dead
za 19 apr 2008 00:21

Machine_Dead wtf, gaan we weer in hokjes beginnen denken ofwa.. jeez

 0
geen avatar
za 19 apr 2008 01:10

mini-mo ok... nou sorry hoor maar ze zouden het eens andersom moeten proberen wedden dat er grote opspraak komt, demonstraties enzo! want ja je mag niet DISCRIMINEREN!

 0
geen avatar
za 19 apr 2008 01:15

mini-mo ok heb net het pers bericht gelezen.. en blijf bij de zelfde conclusie.. dus de duitsers kunnen gratis heen en wij niet? nou zak dan maar in de *** , ze willen toen dat wij allemala gelijk zijn? ik vind acties om meer "alochtonen" te trekken goed, maar niet op deze rasistische manier tegen ons "nederlanders"

 0
Avatar Baldie
za 19 apr 2008 02:30

Baldie Weet je, ga inderdaad maar verder met het pamperen van de samenleving die het 'zo zwaar te verduren heeft'... Niet alle autochtone Nederlanders zijn perfect, tuurlijk niet! Maar mensen, cijfers liegen niet.. I rest my case...

 0
Avatar metaalerik
za 19 apr 2008 11:34

metaalerik Paraduck schreef:
Ik vind dat elke commerciële organisatie zelf mag bepalen wie men binnenlaat en hoeveel ze moeten betalen. Bedrijven 'discrimineren' al bij bijvoorbeeld leeftijd (kinderen gratis! ouderen korting!) geslacht (ladies night!)of opleiding (korting op vertoon van studentenkaart!)en ik zie weinig weerstand tegen zulke acties. En ja, van mij mag men ook buitenlanders laten betalen en nederlanders gratis naar binnen laten. Hun keus. Niet eens met de voorwaarden, dan ga je toch niet. Een festival is geen noodzakelijk iets.


Hear, hear! Positieve discriminatie gebeurt inderdaad al volop, en nu het gebeurt met allochtonen is het opeens een ramp?

@mini-mo: het woordenboek zegt bij allochtoon "iemand die van elders afkomstig is", wat dus betekent dat toeristen in feite ook allochtonen zijn. Dan ben ik het met je eens dat het bizar is dat Duitsers dan gratis zouden mogen. Toch moet je wel leren typen en niet zo overdrijven.

 0
geen avatar
za 19 apr 2008 11:59

RoyalRumble Ik vind dit soort acties behoorlijk gevaarlijk en zeker ruiken naar rascisme. Volgens mij was er in de Tweede Wereldoorlog iemand die alleen van die mensen hield die wiens voorouders zuiver van bloed waren. Alle anderen kwamen in de gaskamer terecht. Over dat soort onderscheid op grond van ras komen dus problemen. Natuurlijk zullen de problemen bij ZC niet de omvang van WWII aannemen, maar je moet mensen nooit alleen op grond van hun afkomst beoordelen, maar ook niet bevoordelen. Kan alleen maar narigheid van komen.

 0
Avatar graspop20
za 19 apr 2008 12:09

graspop20 Ik vind dat je eht aan twee kanten kunt bekijken..
aan de ene kant is het oneerlijk tegenover de nederlanders (waaronder ik)
aan de andere kant is eht wel goed dat ze het festival aantrekkelijker maken en voor allochtonen.
Maar ergens klopt er iets neit in de beschrijving..of klopt mijn definitie van allochtoon niet?
volgens mij is een allochtoon iemand die oorspronkelijk uit een ander land komt maar wel in het desbetreffende land woont.

 0
Avatar graspop20
za 19 apr 2008 12:11

graspop20 dus als je een buitenlands paspoort voor de dag kunt halen wil ngo neit zeggend a tje aloochtoon bent..dan ben je buitenlander

 0
Avatar V!NNIE
za 19 apr 2008 12:19

V!NNIE jullie doen me allemaal denken aan die dame die een rechtzaak begon tegen de postcode loterij.

Hoe hadden jullie zeikerds gereageerd wanneer het andersom was? autochtonen gratis en allochtonen betalen?

 0
Avatar graspop20
za 19 apr 2008 12:36

graspop20 V!NNIE schreef:
jullie doen me allemaal denken aan die dame die een rechtzaak begon tegen de postcode loterij.

Hoe hadden jullie zeikerds gereageerd wanneer het andersom was? autochtonen gratis en allochtonen betalen?


nou ik denk dat er veel mensen wel zullen gaan in dat geval..
maar je moet toch ook begrip hebben in dat geval voor de allochtonen

deze actie is goed bedoeld, maarje maakt er heel veel herrie mee.

als ze allochtonen willen betrekken, laat ze dan de gehele vrijdag gratis maken..en maak de indien nodig de consupties dan wat duurder om de inkomsten te dekken.

maak daarnaast meer reclame-posters..voor mijn part in meerdere talen zodat de bootschap zeker goed overkomt.

 0
Avatar ingridbreda
za 19 apr 2008 12:50

ingridbreda wat vinnie zegt inderdaad. Als het andersom was dan hadden jullie wel anders gedacht. Typisch Nederlands misschien? Die hebberigheid altijd. Gun 'n ander ook eens wat.

 0
Avatar darkjustice-drummer
za 19 apr 2008 12:57

darkjustice-.. MegadetH schreef:
wtf man zij kunne toch net zo goed kaartjes kopen als wij...
ik vind dit niet echt eerlijk tegenover de autochtonen als ze gelijk behandeld willen worden moeten ze ook maar kaartjes kopen net als ons


en daar sluit ik me helemaal bij aan.

 0
geen avatar
za 19 apr 2008 13:15

freebee85 Belachelijke actie, ik heb geen geld, maar mag ik dan ergens gratis naar binnen ? Nee dus.

 0
Avatar ingridbreda
za 19 apr 2008 14:51

ingridbreda freebee85 schreef:
Belachelijke actie, ik heb geen geld, maar mag ik dan ergens gratis naar binnen ? Nee dus.


daar gaat het toch ook helemaal niet over?

 0
Avatar Nocturna
za 19 apr 2008 16:57

Nocturna RoyalRumble schreef:
Ik vind dit soort acties behoorlijk gevaarlijk en zeker ruiken naar rascisme. Volgens mij was er in de Tweede Wereldoorlog iemand die alleen van die mensen hield die wiens voorouders zuiver van bloed waren. Alle anderen kwamen in de gaskamer terecht. Over dat soort onderscheid op grond van ras komen dus problemen. Natuurlijk zullen de problemen bij ZC niet de omvang van WWII aannemen, maar je moet mensen nooit alleen op grond van hun afkomst beoordelen, maar ook niet bevoordelen. Kan alleen maar narigheid van komen.


Wat een belachelijke vergelijking.. ook al zeg je t zal niet zo ver komen als toen.. Alleen t noemen slaat al nergens op..

 0
Avatar V!NNIE
za 19 apr 2008 17:11

V!NNIE graspop20 schreef:
V!NNIE schreef:
jullie doen me allemaal denken aan die dame die een rechtzaak begon tegen de postcode loterij.

Hoe hadden jullie zeikerds gereageerd wanneer het andersom was? autochtonen gratis en allochtonen betalen?


nou ik denk dat er veel mensen wel zullen gaan in dat geval..
maar je moet toch ook begrip hebben in dat geval voor de allochtonen

deze actie is goed bedoeld, maarje maakt er heel veel herrie mee.

als ze allochtonen willen betrekken, laat ze dan de gehele vrijdag gratis maken..en maak de indien nodig de consupties dan wat duurder om de inkomsten te dekken.

maak daarnaast meer reclame-posters..voor mijn part in meerdere talen zodat de bootschap zeker goed overkomt.

jij held,
hoe wil je de boodschap die ZC nu maakt zo goed over laten komen als je het helemaal gratis maakt '-_-

 0
Avatar massammy
za 19 apr 2008 17:22

massammy Nocturna schreef:
RoyalRumble schreef:
Ik vind dit soort acties behoorlijk gevaarlijk en zeker ruiken naar rascisme. Volgens mij was er in de Tweede Wereldoorlog iemand die alleen van die mensen hield die wiens voorouders zuiver van bloed waren. Alle anderen kwamen in de gaskamer terecht. Over dat soort onderscheid op grond van ras komen dus problemen. Natuurlijk zullen de problemen bij ZC niet de omvang van WWII aannemen, maar je moet mensen nooit alleen op grond van hun afkomst beoordelen, maar ook niet bevoordelen. Kan alleen maar narigheid van komen.


Wat een belachelijke vergelijking.. ook al zeg je t zal niet zo ver komen als toen.. Alleen t noemen slaat al nergens op..

HIer wil ik me bij aansluiten! Deze vergelijking is belachelijk en slaat helemaal nergens op.. Hoe kun je het in hemelsnaam in je hoofd halen om een actie als dit te vergelijken met het Nazisme?
Misschien wordt het voor jou tijd de gevolgen van het nazisme en WOII nog een keer nat te kijken en je schoolgeld terug te halen.. want dit had je toch gewoon moeten weten!

 0
Avatar massammy
za 19 apr 2008 17:28

massammy Nocturna schreef:
RoyalRumble schreef:
Ik vind dit soort acties behoorlijk gevaarlijk en zeker ruiken naar rascisme. Volgens mij was er in de Tweede Wereldoorlog iemand die alleen van die mensen hield die wiens voorouders zuiver van bloed waren. Alle anderen kwamen in de gaskamer terecht. Over dat soort onderscheid op grond van ras komen dus problemen. Natuurlijk zullen de problemen bij ZC niet de omvang van WWII aannemen, maar je moet mensen nooit alleen op grond van hun afkomst beoordelen, maar ook niet bevoordelen. Kan alleen maar narigheid van komen.


Wat een belachelijke vergelijking.. ook al zeg je t zal niet zo ver komen als toen.. Alleen t noemen slaat al nergens op..

HIer wil ik me bij aansluiten! Deze vergelijking is belachelijk en slaat helemaal nergens op.. Hoe kun je het in hemelsnaam in je hoofd halen om een actie als dit te vergelijken met het Nazisme?
Misschien wordt het voor jou tijd de gevolgen van het nazisme en WOII nog een keer nat te kijken en je schoolgeld terug te halen.. want dit had je toch gewoon moeten weten!

 0
Avatar V!NNIE
za 19 apr 2008 17:33

V!NNIE graspop20 schreef:
V!NNIE schreef:
jullie doen me allemaal denken aan die dame die een rechtzaak begon tegen de postcode loterij.

Hoe hadden jullie zeikerds gereageerd wanneer het andersom was? autochtonen gratis en allochtonen betalen?


nou ik denk dat er veel mensen wel zullen gaan in dat geval..
maar je moet toch ook begrip hebben in dat geval voor de allochtonen

deze actie is goed bedoeld, maarje maakt er heel veel herrie mee.

als ze allochtonen willen betrekken, laat ze dan de gehele vrijdag gratis maken..en maak de indien nodig de consupties dan wat duurder om de inkomsten te dekken.

maak daarnaast meer reclame-posters..voor mijn part in meerdere talen zodat de bootschap zeker goed overkomt.

jij held,
hoe wil je de boodschap die ZC nu maakt zo goed over laten komen als je het helemaal gratis maakt '-_-

 0
Avatar MetalTuupLimburg
za 19 apr 2008 18:28

MetalTuupLim.. Ik wacht op de dag dat Wacken, Graspop, Metalcamp, Sziget, Rock Hard, Tuska, Summer Breeze en Gods of Metal hetzelfde beleid invoeren :-D

 0
Avatar mtje
za 19 apr 2008 18:53

mtje ingridbreda schreef:
ehh IEMAND er over nagedacht dat het ook met meerdere/andere doeleinden zou kunnen zijn? of check dan gewoon 's de site van de zwarte cross en t officiele bericht, lui volk


ja misschien moet je het zelf eerst eens lezen, daar staat toch duidelijk wat ze bedoelen.
ze hebben het alleen maar over terroristische aanslagen en dergelijke.. dus ze hebben het duidelijk niet over de allochtonen zoals duitsers en belgen :D, oke die vallen natuurlijk ook onder de allochtonen, maar dit is niet de directe doelgroep van zwarte cross.

wat iedereen probeert te zeggen, het doel is goed, tuurlijk, laat die mensen ook naar de zwarte cross komen! zou leuk zijn.. maar doe het niet zo op de manier van "zij hebben het al zwaar genoeg dus dit is een tegemoetkoming voor "DIT VOLK".."

 0
geen avatar
za 19 apr 2008 18:54

RoyalRumble Wat ik wil zeggen is dat als je mensen op grond van hun ras een voordeel geeft, dat je aan het discrimineren bent. En je kunt zeggen wat je wilt, maar de grootste rascist van deze eeuw was Hitler.

Misschien dat we volgend jaar mannen met een piemel langer dan 20 cm gratis kunnen toelaten op de festivals of vrouwen zonder wenkbrauwen of geboren limburgers of .....

Bij al deze groepen zou óf het land op zijn achterste benen staan óf iedereen zou het afdoen als grap.

Maar als je er nu iets van zegt omdat het allochtonen betreft, ben je een rascist. Nederland is zo krom als wat.

 0
geen avatar
za 19 apr 2008 19:08

RoyalRumble Wat ik wil zeggen is dat als je mensen op grond van hun ras een voordeel geeft, dat je aan het discrimineren bent. En je kunt zeggen wat je wilt, maar de grootste rascist van deze eeuw was Hitler.

Misschien dat we volgend jaar mannen met een piemel langer dan 20 cm gratis kunnen toelaten op de festivals of vrouwen zonder wenkbrauwen of geboren limburgers of .....

Bij al deze groepen zou óf het land op zijn achterste benen staan óf iedereen zou het afdoen als grap.

Maar als je er nu iets van zegt omdat het allochtonen betreft, ben je een rascist. Nederland is zo krom als wat.

 0
Avatar Brinkster
za 19 apr 2008 19:33

Brinkster Snapt nou niemand dat het gewoon een publiciteitsstunt is?

 0
Avatar mtje
za 19 apr 2008 19:35

mtje Brinkster schreef:
Snapt nou niemand dat het gewoon een publiciteitsstunt is?


tuurlijk wel, is toch logisch
maar dan kun je het er nog wel mee eens zijn of niet en je mening erover geven :)

 0
Avatar Marieke234
zo 20 apr 2008 10:27

Marieke234 Deze actie is vast goed bedoeld, maar je krijgt er gewoon wrijving door. Kijk maar eens naar alle reacties op deze pagina. Ik denk niet dat de zwarte cross er gezeliger op gaat worden.
En hoewel het best een leuk idee is, vergeten ze dat de meeste allochtonen niet anders behandeld willen worden. En dat doe je op deze manier wel.
Niet een echt doordacht plan, denk ik zo.

 0
Avatar dreamofatheater
zo 20 apr 2008 10:28

dreamofathea.. koen88 schreef:
Is het niet duurde om jullie canadees/frans/nieuw-zeelands pasoort aan te vragen dan gewoon een kaartje kopen voor zwarte cross?


ja dat klopt, paspoort aanvragen kost al met al 100 euro en duurt meer dan een jaar voordat je hem dan werkelijk hebt.

 0
Avatar buke
zo 20 apr 2008 12:43

buke heerlijk, die reactie van nederland. verbaas me er steeds minder over dat wilders en rita zo populair zijn.

lieve mensen die zeggen "als zij zo graag willen komen betalen ze maar gewoon".. daar schort t m dus juist, ze willen niet 'graag' komen want ze kennen die festivals nog nauwelijks. door ze er gratis kennis mee te laten maken kan zo'n festival juist nog breder worden. hoe hard gaat het op lowlands los op gogol bordello en andere balkan muziek?

ik denk dat het juist leuk is als het publiek van festivals ook wat wereldser geörienteerd zou zijn, zoals de programering nu vaak al is.

goeie actie!!

 0
Avatar ingridbreda
zo 20 apr 2008 12:45

ingridbreda mtje schreef:
ingridbreda schreef:
ehh IEMAND er over nagedacht dat het ook met meerdere/andere doeleinden zou kunnen zijn? of check dan gewoon 's de site van de zwarte cross en t officiele bericht, lui volk


ja misschien moet je het zelf eerst eens lezen, daar staat toch duidelijk wat ze bedoelen.
ze hebben het alleen maar over terroristische aanslagen en dergelijke.. dus ze hebben het duidelijk niet over de allochtonen zoals duitsers en belgen :D, oke die vallen natuurlijk ook onder de allochtonen, maar dit is niet de directe doelgroep van zwarte cross.

wat iedereen probeert te zeggen, het doel is goed, tuurlijk, laat die mensen ook naar de zwarte cross komen! zou leuk zijn.. maar doe het niet zo op de manier van "zij hebben het al zwaar genoeg dus dit is een tegemoetkoming voor "DIT VOLK".."

heb het goed zat doorgelezen, maar ik ga dus gewoon af op de feiten. Klopt inderdaad dat de omschrijving van hun dan niet juist/doordacht is, maar ze zeggen gewoon alle allochtonen.

 0
Avatar walterschen
zo 20 apr 2008 17:59

walterschen werkelijk te achterlijk voor woorden! als het ondersom was geweest had iederen geroepen: discriminatie, discriminatie!

 0
Avatar ingridbreda
zo 20 apr 2008 18:03

ingridbreda roepen ze nu ook

 1
geen avatar
ma 21 apr 2008 13:50

umberrella elke allochtoon die zegt geintregreerd te zijn in NL gaat hier nu natuurlijk naar toe... want het is gratis! :)

 0
Avatar Ace2000
ma 21 apr 2008 19:44

Ace2000 Wat veel opgewonde en zure reacties zeg.
We hebben het hier over een dagkaartje á 17,50 voor een uit de klauwen gelopen boerenfeest in de Achterhoek. Lijkt me sterk dat daat ineens een tsunami van gratis festivalgangers opduikt.

Blijkbaar wordt een ander (toevallig een allochtoon?) niet 's een mazzeltje gegund.

 0
Avatar Ace2000
ma 21 apr 2008 19:56

Ace2000 Wat veel opgewonde en zure reacties zeg.
We hebben het hier over een dagkaartje á 17,50 voor een uit de klauwen gelopen boerenfeest in de Achterhoek. Lijkt me sterk dat daat ineens een tsunami van gratis festivalgangers opduikt.

Blijkbaar wordt een ander (toevallig een allochtoon?) niet 's een mazzeltje gegund.

 0
Avatar ekie-pekie
di 22 apr 2008 08:48

ekie-pekie gods kolere....nou ga ik er nooit meer heen...."zwarte"cross...hoe verzin je deze regel....mafkezen!!!!!!

 0
geen avatar
di 22 apr 2008 12:04

bloodywout toen het festival voor het eerst in Lichtenvoorde werd gehouden (2 á 3 jaar terug) mochten alle mensen uit de gemeente Lichtenvoorde er op zaterdag gratis in... Toen heb ik niemand horen kankeren dat de rest van de Nederlanders werden achtergesteld en gediscrimeerd en toen zei niemand dat die Lichtenvoordenaren maar gewoon een baan moesten nemen en dat ze net zo hard zouden moeten werken voor hun kaartje als de andere Nederlanders...Jullie zijn echt een stelletje zeikerds, allemaal bange en onzekere mannetjes...

 0
Avatar renee1989
di 22 apr 2008 14:21

renee1989 Ze willen dat iedereen gelijk is, maar waarom trekken ze dan wel een bepaalde groep voor? Dat is racisme voor het verkeerde ras.

 0
Avatar E-Clect-Eddy
di 22 apr 2008 20:42

E-Clect-Eddy Een Nederlander in Zuid-Afrika is ook een Allochtoon, een Rus in Finland ook, een Fransoos in Nigeria of een Amerikaan in Mexico. Allochtoon is een definitie dus niet rasgebonden maar plaatsgebonden.

Allochtonen met geld noem je toeristen ;-P

 0
Avatar meneerbas
di 06 mei 2008 16:09

meneerbas E-Clect-Eddy schreef:
meneerbas schreef:
Belachelijk dat ze zoiets kunnen verzinnen.. Ik denk dat ik m'n Sinterklaaspak en Spaanse neppaspoort maar uit de kast moet toveren xD

Sinterklaas was toch een Turk? en die Zwarte Pieten waren Moren uit Noord-Afrika? :-)

Daarom dat ik ook schreef "NEPpaspoort" ;-)

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.