Summer Darkness werkt samen met Universiteit Utrecht en Catherijneconvent

Door LIJN op 05 juni 2008 - 16:07 1 Dit jaar zal grootste underground lifestyle event van de Benelux, Summer Darkness, voor het eerst samenwerken met de Universiteit Utrecht en het hierdoor georganiseerde congres Uncanny Media. Ook is bevestigd dat het Museum Catherijneconvent dit jaar voor het eerst participeert in het Summer Darkness festival van 6 t/m 10 augustus.

De samenwerking met de Universiteit Utrecht wordt benadrukt met een gezamenlijke opening op donderdag 7 augustus in het Academiegebouw door het vanuit de Universiteit Utrecht georganiseerde congres Uncanny Media. Tijdens dit congres buigen internationale wetenschappers zich vanuit wetenschappelijk, artistiek en maatschappelijk oogpunt over (gothic) muziek, videogames en films als Dracula en Mulholland Drive. Het centrale thema van het congres is de schaduwkant van mediëring.

Hiernaast zal er dit jaar zal ook een speciale Summer Darkness rondleiding door Museum Catherijneconvent plaatsvinden. Zo kunnen Summer Darkness bezoekers tijdens het festival op vertoon van hun polsbandje gratis bij dit museum naar binnen. Bezoekers kunnen zaterdag- of zondagmiddag om 12.30 uur, 14.00 uur en 15.30 uur mee met de speciale Summer Darkness rondleiding: de Dark Ages-Tour.



Lowlands Paradise138

VEEL, VEEL LOWLANDS NIEUWS!Wie had dat gedacht op donderdagavond? Maar goed, plots kunnen we jullie toch...

de beschaving logo amoebe7

MEER NIEUWE NAMEN FESTIVAL DEBESCHAVING BEKEND Nadat afgelopen vrijdag bekend werd gemaakt dat Kate Nash, Air Traffic en...

REACTIES

Avatar ingridbreda
do 05 jun 2008 19:41

ingridbreda Zo, festival beetje uit zn potje gegroeid. Toch wel nieuwsgierig

 0
Avatar Soeperman87
do 05 jun 2008 19:57

soeperman87 Summer Darkness is een van de beste festivals van Nederland. Hoewel ik het wel tof zou vinden als er ook een 'goth-open air' komt in Holland. Like: Summer Darkness Open Air... :)

 0
Avatar Marz667
do 05 jun 2008 20:44

Marz667 ingridbreda schreef:
Zo, festival beetje uit zn potje gegroeid.

Volgens mij het grootste indoor festival van Nederland ondertussen? :) (hoewel het qua dagen (5) wel verliest van ZXZW (8))

 0
Avatar jos_theboss22
do 05 jun 2008 21:05

jos_theboss22 ik zal nou wel eens willen weten of er nog dagkaartne komen. want ik wil the 69 eyes nog wel even zien.

 0
Avatar Nocturna
do 05 jun 2008 21:50

Nocturna jos_theboss22 schreef:
ik zal nou wel eens willen weten of er nog dagkaartne komen. want ik wil the 69 eyes nog wel even zien.


Nou dan kijk je even op www.summerdarkness.nl en dan zie je dat dat inderdaad het geval is, net zoals elk jaar..

Pff kijk toch eens eerst..

 0
Avatar Marz667
do 05 jun 2008 21:57

Marz667 Nocturna schreef:
jos_theboss22 schreef:
ik zal nou wel eens willen weten of er nog dagkaartne komen. want ik wil the 69 eyes nog wel even zien.


Nou dan kijk je even op www.summerdarkness.nl en dan zie je dat dat inderdaad het geval is, net zoals elk jaar..

Pff kijk toch eens eerst..
Cool, staat ook eindelijk een dagindeling :D Ik ben er de 6e en 10e!

 0
Avatar Nocturna
do 05 jun 2008 22:13

Nocturna Marz667 schreef:
Nocturna schreef:
jos_theboss22 schreef:
ik zal nou wel eens willen weten of er nog dagkaartne komen. want ik wil the 69 eyes nog wel even zien.


Nou dan kijk je even op www.summerdarkness.nl en dan zie je dat dat inderdaad het geval is, net zoals elk jaar..

Pff kijk toch eens eerst..
Cool, staat ook eindelijk een dagindeling :D Ik ben er de 6e en 10e!

Hmm dat moet dan maar 8, 9 en 10 worden:P

Elk van die dagen speelt er wel wat interessants:)

 0
Avatar ingridbreda
do 05 jun 2008 22:33

ingridbreda inderdaad tegenwoordig 1 van de grootste. maar toen ik er nog kwam (2e editie, niet eens zo mega lang geleden) was dat dus nog zeker niet het geval. daarom is het leuk om te zien dat het zo snel kan groeien, hopend dat het niet te snel is voor de organisate.

 0
Avatar niesl2
do 05 jun 2008 23:56

niesl2 klinkt interessant! dat congres vind ik misschien nog wel interessanter dan een deel van de bands :)

 0
Avatar Paul_Banks
vr 06 jun 2008 07:51

Paul_Banks Wat ik zeer spijtig vind is dat ik dan op vakantie ben en zo Echo and the Bunnymen moet missen :-(

 0
geen avatar
vr 06 jun 2008 08:40

NFD Wanneer is die officiele Vampirefreaks meeting?

 0
Avatar Marz667
vr 06 jun 2008 08:45

Marz667 NFD schreef:
Wanneer is die officiele Vampirefreaks meeting?

donderdag ;)

 0

REAGEREN

REAGEREN?