Pinkpop bevestigt The Killers & Franz Ferdinand

Door Eric01 op 26 januari 2009 - 14:47 1 Afgelopen dagen wisten wij uit diverse bronnen te melden dat The Killers en Franz Ferdinand op Pinkpop 2009 zouden spelen. De organisatie van Pinkpop heeft dit vandaag officieel bevestigd.

Op de site van Pinkpop valt te lezen dat het de organisatie gelukt is de winnaar van de "gouden tip": The Killers te strikken. Een andere "gouden tip" die geboekt is, is de Schotse band Franz Ferdinand. Ook het eerder uitgelekte Novastar kan de organisatie bevestigen.

Er zullen nu nog minstens 33 groepen volgen, welke pas bekend gemaakt zullen worden op de feestelijke perspresentatie in Paradiso Amsterdam op woensdag 4 maart a.s.



marktrock_news.jpg

LEUVEN SUBSIDIEERT MARKTROCK 2009Leuven subsidieert Marktrock voor het eerst in het 26-jarig bestaan van het...

Summer Darkness 2008

WINNEN 3X2 KAARTEN SUMMER DARKNESS WINTER EDITION Festivalinfo mag 3x2 kaarten weggeven voor Summer Darkness Winter Edition op...

REACTIES

Avatar jeroensiep
ma 26 jan 2009 14:55

jeroensiep Ik had niet verwacht dat ze de gouden tip zouden winnen...Wisten we al, maar nu iig officieel bevestigd. The Killers, Placebo, The Boss en Franz....Zeker wel aanwezig :D

 0
Avatar Lenny
ma 26 jan 2009 14:55

Lenny Totaal andere soort bands dan vorig jaar. Gelukkig geen goede heavy bands dit jaar, dan hoef ik ook niet weer naar Pinkpop.

 0
Avatar Bert
ma 26 jan 2009 15:01

Bert FF is wel een erg leuk bandje. The Killers doet me helemaal niks en die Are we human or are we dancer is irritant.

 0
Avatar Haario
ma 26 jan 2009 15:25

Haario Hm ja dit wisten we dus al. Ik vind het alledrie leuke namen maar niet genoeg om me naar Pinkpop te halen (The Killers heb ik al gezien tegen die tijd, want ik ga naar de HMH).

Hoe ze mij nog willen trekken? Snow Patrol! Ik wil Snow Patrol!

 0
Avatar CalibanFan
ma 26 jan 2009 15:29

CalibanFan o dat zijn wel 2 leuke namen

 0
geen avatar
ma 26 jan 2009 15:32

Jboog Haario schreef:
Hm ja dit wisten we dus al. Ik vind het alledrie leuke namen maar niet genoeg om me naar Pinkpop te halen (The Killers heb ik al gezien tegen die tijd, want ik ga naar de HMH).


Er zijn al meerdere namen bekend, misschien trekken die je wel aan.. ;)

Was idd al bekend.. Ik vrees ook dat er niet veel meer te presenteren zal zijn in Maart...

 0
Avatar riazor
ma 26 jan 2009 15:36

riazor Jboog schreef:
Ik vrees ook dat er niet veel meer te presenteren zal zijn in Maart...

de maandagafsluiter moet nog bekend worden ;)

 0
Avatar Haario
ma 26 jan 2009 15:40

Haario Jboog schreef:
Er zijn al meerdere namen bekend, misschien trekken die je wel aan.. ;)


Ja nee, die dus ook al niet, dat was het probleem :p.

 0
geen avatar
ma 26 jan 2009 15:40

Jboog Haario schreef:
Jboog schreef:
Er zijn al meerdere namen bekend, misschien trekken die je wel aan.. ;)


en er moeten er nog 33 bekend worden.. ;) dus zal vast wel iets tussen zitten.. :D

Ja nee, die dus ook al niet, dat was het probleem :p.

 0
Avatar pikhaak
ma 26 jan 2009 15:43

pikhaak Laat de killers ASJEBLIEFT op zaterdag spelen!!!!:D

 0
Avatar Renzo
ma 26 jan 2009 15:45

Renzo Bert schreef:
FF is wel een erg leuk bandje. The Killers doet me helemaal niks en die Are we human or are we dancer is irritant.


tis are we human or are we dencer...
dat je 't weet

 -1
Avatar BasP
ma 26 jan 2009 15:55

Wrong Renzo schreef:
Bert schreef:
FF is wel een erg leuk bandje. The Killers doet me helemaal niks en die Are we human or are we dancer is irritant.


tis are we human or are we dencer...
dat je 't weet

'dencer'? Juist. en de band heet The Kellers? :p

 1
Avatar Renzo
ma 26 jan 2009 16:01

Renzo Wrong schreef:
Renzo schreef:
Bert schreef:
FF is wel een erg leuk bandje. The Killers doet me helemaal niks en die Are we human or are we dancer is irritant.


tis are we human or are we dencer...
dat je 't weet

'dencer'? Juist. en de band heet The Kellers? :p

dencer is een engels woord hoor gast

 0
Avatar horned_reaper
ma 26 jan 2009 16:02

horned_reaper The horror :') ... wat een meuk...

 0
Avatar Nvl8
ma 26 jan 2009 16:03

Nvl8 pikhaak schreef:
Laat de killers ASJEBLIEFT op zaterdag spelen!!!!:D


Ja heel goed opgelet :D:P VOOR THE BOSS die staat inderdaad op zaterdag ja :D:D

Maar de rijtjes zijn al best prettig. NU nog ff een lekkere afsluiter :D:D

 0
Avatar Renzo
ma 26 jan 2009 16:03

Renzo Renzo schreef:
Wrong schreef:
Renzo schreef:
Bert schreef:
FF is wel een erg leuk bandje. The Killers doet me helemaal niks en die Are we human or are we dancer is irritant.


tis are we human or are we dencer...
dat je 't weet

'dencer'? Juist. en de band heet The Kellers? :p

dencer is een engels woord hoor gast

vertypte me: denser
en dat woordt maakt ook net iets meer sence in deze context

 0
Avatar riazor
ma 26 jan 2009 16:06

riazor Brandon Flowers heeft in een interview met Spin Magazine verklaard dat de tekst "Are we human, or are we dancer" is ;) en dat hij daarmee een schrijver (naam is me ontschoten) aanhaalt. Dat het grammaticaal fout is maakt hem niks uit :P

 0
Avatar riazor
ma 26 jan 2009 16:08

riazor en btw nog een tip: wordt geen leraar Engels -.-

 0
Avatar Renzo
ma 26 jan 2009 16:08

Renzo riazor schreef:
Brandon Flowers heeft in een interview met Spin Magazine verklaard dat de tekst "Are we human, or are we dancer" is ;) en dat hij daarmee een schrijver (naam is me ontschoten) aanhaalt. Dat het grammaticaal fout is maakt hem niks uit :P


Ik las juist dat hij had gezegd dat het denser was (wat dus ook veel logischer is en grammaticaal klopt) en dat ie zich stoorde aan al die mensen die dachten dat 't dancer was...

Weet alleen niet meer waar, ga 't 's nazoeken

 0
Avatar Renzo
ma 26 jan 2009 16:09

Renzo riazor schreef:
en btw nog een tip: wordt geen leraar Engels -.-


En hoezo niet? Blijkbaar kent niet iedereen het woordt denser en ik wel, eerder reden om het wel te doen

 0
geen avatar
ma 26 jan 2009 16:24

Squix CalibanFan schreef:
o dat zijn wel 2 leuke namen


Gelukkig heb jij ook altijd iets nuttigs te melden :")

 0
Avatar FRTMLK
ma 26 jan 2009 16:27

FRTMLK Renzo schreef:
riazor schreef:
en btw nog een tip: wordt geen leraar Engels -.-


En hoezo niet? Blijkbaar kent niet iedereen het woordt denser en ik wel, eerder reden om het wel te doen

http://www.islandrecords.com/site/artist_bio.php?artist_id=547

Those familiar with the band's oeuvre will recognize their signature in the synth-heavy "Human," four minutes of sweeping, epic rock, on which Flowers sings: "My sign is vital/ My hands are cold/ And I'm on knees, looking for the answer/ Are we human, or are we dancer?" He says the lyrics were inspired by a disparaging comment made by Hunter S. Thompson about how America was raising a generation of dancers. But the song also had some help from album producer Stuart Price (aka Jacques LuCont), known for his work with Madonna and Missy Elliot, and who'd previously remixed "Mr. Brightside." "He was the icing on the cake," says Stoermer.

 0
Avatar dualcia
ma 26 jan 2009 16:38

dualcia Bluh, The Killers hebben misschien 2 leuke liedjes :P
Franz Ferdinand is wel vet though [de eerste écht vette naam vind ik dan.]

 0
Avatar FRTMLK
ma 26 jan 2009 16:39

FRTMLK Renzo schreef:
riazor schreef:
en btw nog een tip: wordt geen leraar Engels -.-


En hoezo niet? Blijkbaar kent niet iedereen het woordt denser en ik wel, eerder reden om het wel te doen

http://www.islandrecords.com/site/artist_bio.php?artist_id=547

Those familiar with the band's oeuvre will recognize their signature in the synth-heavy "Human," four minutes of sweeping, epic rock, on which Flowers sings: "My sign is vital/ My hands are cold/ And I'm on knees, looking for the answer/ Are we human, or are we dancer?" He says the lyrics were inspired by a disparaging comment made by Hunter S. Thompson about how America was raising a generation of dancers. But the song also had some help from album producer Stuart Price (aka Jacques LuCont), known for his work with Madonna and Missy Elliot, and who'd previously remixed "Mr. Brightside." "He was the icing on the cake," says Stoermer.

 0
Avatar Renzo
ma 26 jan 2009 16:41

Renzo FRTMLK schreef:
Renzo schreef:
riazor schreef:
en btw nog een tip: wordt geen leraar Engels -.-


En hoezo niet? Blijkbaar kent niet iedereen het woordt denser en ik wel, eerder reden om het wel te doen

http://www.islandrecords.com/site/artist_bio.php?artist_id=547

Those familiar with the band's oeuvre will recognize their signature in the synth-heavy "Human," four minutes of sweeping, epic rock, on which Flowers sings: "My sign is vital/ My hands are cold/ And I'm on knees, looking for the answer/ Are we human, or are we dancer?" He says the lyrics were inspired by a disparaging comment made by Hunter S. Thompson about how America was raising a generation of dancers. But the song also had some help from album producer Stuart Price (aka Jacques LuCont), known for his work with Madonna and Missy Elliot, and who'd previously remixed "Mr. Brightside." "He was the icing on the cake," says Stoermer.

thanks voor opheldering haha had me er al bij neergelegd. Vroeg me alleen of waarom ie zei dat ik geen engels leraar moest worden?
In deze context is denser wat zoiets betekent als minder intelligent (vrij vertaald) wel logischer aangezien hij dan de vraag stelt of we menselijk zijn of iets wat daaronder staat...

 0
Avatar riazor
ma 26 jan 2009 16:50

riazor o dat was maar een geintje omdat je eerst "dencer" schreef en later ook nog "sence" :P maar bedankt voor de link, dat bedoelde ik inderdaad ;)

 0
geen avatar
ma 26 jan 2009 16:52

drummer001 IK SMEEK JAN SMEETS!

Geef mij Pearl Jam of The Cure als festivalafsluiter,

en ik ben erbij op Pinkpop 2009!

 0
Avatar Renzo
ma 26 jan 2009 16:53

Renzo riazor schreef:
o dat was maar een geintje omdat je eerst "dencer" schreef en later ook nog "sence" :P maar bedankt voor de link, dat bedoelde ik inderdaad ;)


haha vrede dan maar :p
tjah vertyp me nog 's met m'n duffe kop (iets met veel drank gister)

 0
Avatar riazor
ma 26 jan 2009 16:54

riazor drummer001 schreef:
IK SMEEK JAN SMEETS!

Geef mij Pearl Jam of The Cure als festivalafsluiter,

en ik ben erbij op Pinkpop 2009!

Pearl Jam +1

 0
Avatar jos_theboss22
ma 26 jan 2009 17:35

jos_theboss22 ik wordt niet echt warm van deze 3 acts.

 0
Avatar pijnacker
ma 26 jan 2009 17:55

pijnacker Fijn om te weten Jos.

 0
Avatar skatestage
ma 26 jan 2009 19:24

skatestage hmm, allang bekend :)

 0
Avatar MaSt
ma 26 jan 2009 19:49

MaSt Franz is wel erg strak, maar goed dat ik naar de Paradiso ga 13 maart.
The Killers vind ik maar eentonig.

 0
Avatar jos_theboss22
ma 26 jan 2009 20:00

jos_theboss22 pijnacker schreef:
Fijn om te weten Jos.

ik bedoel gewoon dat ik niet zo bij wordt van deze namen.

 0
Avatar Nocturna
ma 26 jan 2009 20:09

Nocturna jos_theboss22 schreef:
pijnacker schreef:
Fijn om te weten Jos.

ik bedoel gewoon dat ik niet zo bij wordt van deze namen.

Goh, je meent t..

 0
geen avatar
ma 26 jan 2009 21:08

troela riazor schreef:
en btw nog een tip: wordt geen leraar Engels -.-


En jij geen leraar Nederlands. Het is word geen leraar Engels.

 0
Avatar pijnacker
ma 26 jan 2009 21:14

pijnacker jos_theboss22 schreef:
pijnacker schreef:
Fijn om te weten Jos.

ik bedoel gewoon dat ik niet zo bij wordt van deze namen.

En je vond het belangrijk om de lezers dat te laten weten zeker ? Ga je nog iets leuks doen met de Pinksteren ?

 0
Avatar riazor
ma 26 jan 2009 21:36

riazor troela schreef:
riazor schreef:
en btw nog een tip: wordt geen leraar Engels -.-


En jij geen leraar Nederlands. Het is word geen leraar Engels.
tenzij je de gebiedende wijs gebruikt tegen meerdere mensen of iemand die je met "u" aanspreekt! dan mag het allebei :P
maargoed, genoeg offtopic geleuter

 0
Avatar Renzo
di 27 jan 2009 01:16

Renzo riazor schreef:
troela schreef:
riazor schreef:
en btw nog een tip: wordt geen leraar Engels -.-


En jij geen leraar Nederlands. Het is word geen leraar Engels.
tenzij je de gebiedende wijs gebruikt tegen meerdere mensen of iemand die je met "u" aanspreekt! dan mag het allebei :P
maargoed, genoeg offtopic geleuter

Ik ga ervan uit dat hij me inderdaad gewoon met u aanspreekt hoor :p

 0
Avatar pongolesi
di 27 jan 2009 08:54

pongolesi ik weet nu wel bijna zeker dat ik weer eens een jaartje over sla, niet echt mijn ding dit..

 0
Avatar pijnacker
di 27 jan 2009 17:00

pijnacker pongolesi schreef:
ik weet nu wel bijna zeker dat ik weer eens een jaartje over sla, niet echt mijn ding dit..


Fijn, kan je iets leuks gaan doen met Jos theBoss.

 0
Avatar Charlotte208
wo 28 jan 2009 00:34

Charlotte208 Ben wel echt benieuwd naar nieuwe Franz Ferdinand live. The Killers minder, hoop dan dat ze niet te veel nieuw spul spelen en meer oud doen.

 0
Avatar Marieke234
wo 28 jan 2009 13:30

Marieke234 Franz ga ik toch al zien in de Paradiso, The Killers heb ik ook al meerdere malen gezien en Novastar zie ik vast nog wel eens op een leuk festival. ;-) Laat Lowlands maar snel met namen komen, daar ben ik veel nieuwschieriger naar!

 0
geen avatar
vr 30 jan 2009 20:13

kovo ARE WE HUMAN OR ARE WE CANCER IS HET GELOOF IK XXXXXXXXX

 0
Avatar Jordy14
za 31 jan 2009 12:41

Jordy14 Ik weet ook niet of ik ga, veel van die bands zijn niet echt uit mijn tijd. The Killers en The Kooks lijken me 'leuk' maar that's it, vorig jaar was way beter: Foo Fighters, Metallica, RATM. Wat wil je nog meer?

 0

REAGEREN

REAGEREN?