Verslag Sonisphere on-line en meer

Door Marz667 op 21 juni 2009 - 11:43 1 Sonisphere, het rockfestival gistermiddag in het Goffertpark, is slechts een paar uurtjes achter de rug. Onze fotograaf heeft momenteel trillende vingers en enorme zwarte kringen onder zijn ogen, maar met behulp van veel energy drink kunnen we jullie hier in topsnelheid onze foto's laten zien.

Het festival verliep ook volgens de politie erg goed, er zijn slechts zes aanhoudingen verricht. Bij alle aanhoudingen ging het om geringe feiten zoals het niet voldoen aan bevel of vordering, wederspannigheid, vernieling en eenvoudige mishandeling. In drie gevallen ging het om het niet voldoen aan een bevel of vordering. Daarvoor zijn drie verdachten aangehouden.

Wanneer we Lamb Of God-zanger Randy Blythe moeten geloven komt er definitely een vervolg op Sonisphere, zolang hij het maar niet hoeft te organiseren...



Twitter13

FESTIVALINFO HEEFT 2.500 FOLLOWERS OP TWITTEREen paar maanden geleden haakten wij van Festivalinfo in op de hype van...

groteprijsnews.gif

GROTE PRIJS OP 5 DAYS OFF 2009 Op woensdag 15 juli presenteren 5 Days Off en de Grote Prijs van Nederland in...

REACTIES

Avatar wastedrobin
zo 21 jun 2009 14:10

wastedrobin Twas een mooi fiske!

 0
Avatar skelter
zo 21 jun 2009 14:54

skelter Leuk festival, helaas viel Mastodon af, waar ik toch een beetje voor ging. Met eerdere afhaker The Sword had de organisatie wel voor wat vervanging kunnen zorgen! Bands genoeg op tour nu. Vond de gehele line up nu wat mager.

 0
Avatar niesl2
zo 21 jun 2009 15:22

niesl2 Het was een leuk dagje chillen in de Goffert ja.

 0
Avatar D-vid
zo 21 jun 2009 15:42

D-vid Ik vond de lineup zeer teleurstellend. Kwam voor Mastodo, Lamb of God en Metallica. Lamb of God was heel goed. Metallica (natuurlijk) ook maar het afvallen van Mastodon en The Sword was erg teleurstellend. Wel heel gezellig feessie!

 0
Avatar frizzoinca
zo 21 jun 2009 16:08

frizzoinca gezellig feest daar in het goffertpark

 0
Avatar bolletje88
zo 21 jun 2009 16:16

bolletje88 Sonisphere was echt gaaf :D

 0
Avatar TAOS
zo 21 jun 2009 16:21

TAOS Kamelot viel me wat tegen, voorderest was het heel tof :] en down begreep ik totaal niet.

 0
Avatar Stoethaspel
zo 21 jun 2009 18:11

Stoethaspel Erg erg jammer dat Mastodon het af liet weten, had ik me best wel op verheugd. Verder was het allemaal erg mooi, heerlijk weertje erbij :D Metallica was natuurlijk weer super en heb genoten van Lamb of God! En tja...Down idd een beetje apart, leek alsof ze zich te goed vonden voor het publiek had ik het idee. Geluid was ook bagger bij hun optreden.

 0
Avatar scarykidsx
zo 21 jun 2009 19:39

scarykidsx slipknot! hell yeah

 0
Avatar SnarfLiono
zo 21 jun 2009 20:21

SnarfLiono TAOS schreef:
Kamelot viel me wat tegen, voorderest was het heel tof :] en down begreep ik totaal niet.
Het is een band met ex-leden van Pantera en huidige leden van Eyehategod, Crowbar en Corrosion of Conformity die muziek maken. En Phil Anselmo is nou eenmaal te in-your-face voor het Nederlandse doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg publiek, hij had niets anders dan lof voor het Nederlandse publiek maar dat dat volledig langs jullie heen gaat zegt meer over jullie dan over hem.

 0
Avatar 8erhooker
zo 21 jun 2009 20:47

8erhooker Vet feestje ben mijn blauwe plekken aan het tellen! ff een vraag wat het was een na laatste nummer wat Metallica speelde, dus tussen Stone cold crazy van Queen en Seek and Destroy in? Waar om was Mastodon er trouwens niet heb ik ff gemist. Lamb of God zette ook wel een vette show neer!

 0
Avatar lamberigts
zo 21 jun 2009 21:03

lamberigts dat liedje is Phantom Lord van Kill 'Em All album.

Mastodon had vervoersproblemen, die speelden eergisteren op een ander festival en geraken niet op tijd op sonisphere om het festival te openen.

Down vond ik zelf ook niet goed.

mijn klein verslagske en wa amateursfoto zie hier http://kurtlamberigts1.skynetblogs.be/post/7082197/sonisphere-2009-verslag

 0
Avatar riazor
zo 21 jun 2009 21:35

riazor ben benieuwd wat er met die jongens is gebeurd die het hek overklommen :P volgens mij kwamen ze niet veel verder dan een witte crew-tent

 0
Avatar 7WORDS
zo 21 jun 2009 22:14

7WORDS In het begin was het wel balen: Mastodoon afgelast, geluid wat uitviel bij Pendulum.. geluid was sowieso matig het grootste deel van de dag; Down kwam daardoor zeker niet tot z'n recht, zonde :(
Maar het werd later op de dag steeds beter en beter! Alleen had ik soms een beetje het idee dat ik de enige in het publiek was die lekker meedeed (naast de pit dan) :P

 0
Avatar Bert
ma 22 jun 2009 00:39

Bert SnarfLiono schreef:
TAOS schreef:
Kamelot viel me wat tegen, voorderest was het heel tof :] en down begreep ik totaal niet.
Het is een band met ex-leden van Pantera en huidige leden van Eyehategod, Crowbar en Corrosion of Conformity die muziek maken. En Phil Anselmo is nou eenmaal te in-your-face voor het Nederlandse doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg publiek, hij had niets anders dan lof voor het Nederlandse publiek maar dat dat volledig langs jullie heen gaat zegt meer over jullie dan over hem.

Phil is een van de beste metal frontmannen ooit. Pantera is legendarisch en Down doet daar zeker niet voor onder. Zijn stem is dan niet meer wat het geweest is maar zijn charisma maakt veel goed.

 0
Avatar Daddy-Owl
ma 22 jun 2009 01:34

Daddy-Owl Ach ik vond Down eerlijk gezegd maar saai... Wat een schokkende politieberichten zeg!:D Zes aanhoudingen op tienduizenden mensen. En dan ook nog het voorbeeld dat een man een boete kreeg voor het 'vernielen' van de zonnebril van een securitydude:D

Was erg gezellig op Sonisphere, maar de bands Kamelot, Lamb of God, Down en Slipknot konden me echt niet boeien.
Korn was erg sterk gister, en Metallica speelde zijn beste optreden van de vier die ik gezien heb!

 0
Avatar Daddy-Owl
ma 22 jun 2009 01:37

Daddy-Owl Oh een gewone bril:P Tis laat:P

 0
Avatar tbeest
ma 22 jun 2009 01:43

tbeest Setlist Metallica: http://www.setlist.fm/setlist/metallica/2009/sonisphere-festival-nijmegen-netherlands-23d67c6b.html

Down vonden ik en mijn maten maar redelijk standaard, niet spannend, volgens mij veel dezelfde akkoorden wat op den duur gaat vervelen. Maar iedereen zijn ding natuurlijk.

 0
Avatar Doomed do better
ma 22 jun 2009 07:40

Doomed do be.. Zwaar onder de indruk van Down, diepe buiging voor Phil !!!
Leuk festival verder, Lamb of God knalde goed, Penudlum leuke verrassing.

Ik vind wel dat de organisatie mbt het wegvallen van The Sword en Mastodon zwaar onder de maat heeft geacteerd. Geen vervangende band voor the Sword ten eerste en bij Mastodon 'Goedemorgen, Mastodon komt niet, krijg de klere!'.

Maar, het was nog steeds vet !

 0
Avatar Doomed do better
ma 22 jun 2009 07:43

Doomed do be.. Zwaar onder de indruk van Down, diepe buiging voor Phil !!!
Leuk festival verder, Lamb of God knalde goed, Penudlum leuke verrassing.

Ik vind wel dat de organisatie mbt het wegvallen van The Sword en Mastodon zwaar onder de maat heeft geacteerd. Geen vervangende band voor the Sword ten eerste en bij Mastodon 'Goedemorgen, Mastodon komt niet, krijg de klere!'.

Maar, het was nog steeds vet !

 0
Avatar Paul_Banks
ma 22 jun 2009 07:47

Paul_Banks Dus als ik het goed begrijp waren er gisteren dus gewoon 2 bands minder?

Goed geregeld door de organisatie, maar ze hadden vast het 1 en ander kunnen voorkomen door Mastodon op wel een fatsoenlijke plek te zetten.

 0
Avatar SnarfLiono
ma 22 jun 2009 08:29

SnarfLiono Een maat van mij bedacht zich nadat 'ie gegeten had dat 'ie voor 12 muntjes had gegeten en die 12 muntjes kreeg je (uit een automaat ook, scheelt weer 20 studenten bij de muntverkoop) voor 50 Euro en nog wat terug en dan had 'ie nog niet eens zoveel bijzonders op.

En 2 bands minder inderdaad. Fail voor de boeker en de agent die weten allebei dat je 1500 km uit Oostenrijk met een toerbus niet in een nachtje rijdt om nog maar de zwijgen van de vrachtwagen met apparatuur.

 0
Avatar SnarfLiono
ma 22 jun 2009 08:38

SnarfLiono Of wacht je kreeg 20 muntjes voor 50 Euro, maar eten voor 12 * 2,40 = 28,8 Euro blijft toch eten voor 30 Euro.

 0
Avatar sir-baller
ma 22 jun 2009 09:17

sir-baller Hoe teringhard was Down!? Ook petje af voor lamb of god en - tot mijn grote verrassing - Korn. Ook Metallica deed het prima. Fijn dat het weer ook prima meewerkte!!

 0
Avatar PsychopaatStok
ma 22 jun 2009 12:16

PsychopaatStok Bert schreef:
SnarfLiono schreef:
TAOS schreef:
Kamelot viel me wat tegen, voorderest was het heel tof :] en down begreep ik totaal niet.
Het is een band met ex-leden van Pantera en huidige leden van Eyehategod, Crowbar en Corrosion of Conformity die muziek maken. En Phil Anselmo is nou eenmaal te in-your-face voor het Nederlandse doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg publiek, hij had niets anders dan lof voor het Nederlandse publiek maar dat dat volledig langs jullie heen gaat zegt meer over jullie dan over hem.

Phil is een van de beste metal frontmannen ooit. Pantera is legendarisch en Down doet daar zeker niet voor onder. Zijn stem is dan niet meer wat het geweest is maar zijn charisma maakt veel goed.

Dankzij Phil zijn ego was er geen Pantera meer. En Down, sorry, maar waar is zijn geluid heen man? :<
Had me er erg op verheugd maar werd wel teleurdgesteld. Ik ging sowieso al voor Dream Theater op Graspop maar nu hoef ik echt niet meer te twijfelen.

 0
Avatar SnarfLiono
ma 22 jun 2009 13:39

SnarfLiono PsychopaatStok schreef:
Bert schreef:
SnarfLiono schreef:
TAOS schreef:
Kamelot viel me wat tegen, voorderest was het heel tof :] en down begreep ik totaal niet.
Het is een band met ex-leden van Pantera en huidige leden van Eyehategod, Crowbar en Corrosion of Conformity die muziek maken. En Phil Anselmo is nou eenmaal te in-your-face voor het Nederlandse doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg publiek, hij had niets anders dan lof voor het Nederlandse publiek maar dat dat volledig langs jullie heen gaat zegt meer over jullie dan over hem.

Phil is een van de beste metal frontmannen ooit. Pantera is legendarisch en Down doet daar zeker niet voor onder. Zijn stem is dan niet meer wat het geweest is maar zijn charisma maakt veel goed.

Dankzij Phil zijn ego was er geen Pantera meer. En Down, sorry, maar waar is zijn geluid heen man? :<
Had me er erg op verheugd maar werd wel teleurdgesteld. Ik ging sowieso al voor Dream Theater op Graspop maar nu hoef ik echt niet meer te twijfelen.

O jee, meneertje zijn totaal niet op argumenten gebaseerde Heilige Mening wordt weer eens niet op prijs gesteld, dus begint 'ie maar weer een mauw verhaal over Pantera, jongen we hebben jou niet nodig bij zowel Down als Motorhead dus als je niet komt, mij maakt het sowieso weinig tot niks uit.

 0
Avatar x__oortje__x
ma 22 jun 2009 20:07

x__oortje__x vet erg verbrand
maar het was gaaf ^^ alleen jammer van het slechte geluid tot aan koRn xO

 0
Avatar vark
di 23 jun 2009 15:09

vark Toch hou ik meer van kleinere clubshows en kijk nu al uit naar Lamb of God za 1 aug in de Melkweg! O ja, en Anthrax en DevilDriver 1 juli ook daar.

 0
Avatar crusader
di 23 jun 2009 23:41

crusader vark schreef:
Toch hou ik meer van kleinere clubshows en kijk nu al uit naar Lamb of God za 1 aug in de Melkweg! O ja, en Anthrax en DevilDriver 1 juli ook daar.


Idd Lamb of god en Down beide twee maal gezien in de 013,een eigen show blijft toch altijd wel de beste manier om een band te zien.

 0
Avatar PsychopaatStok
wo 24 jun 2009 09:37

PsychopaatStok x__oortje__x schreef:
vet erg verbrand
maar het was gaaf ^^ alleen jammer van het slechte geluid tot aan koRn xO


Pendulum had toen de linkerkant weer werkte best goed geluid. Lamb of God ook niets te klagen volgens mij :)

 0
Avatar PsychopaatStok
wo 24 jun 2009 09:39

PsychopaatStok SnarfLiono schreef:
PsychopaatStok schreef:
Bert schreef:
SnarfLiono schreef:
TAOS schreef:
Kamelot viel me wat tegen, voorderest was het heel tof :] en down begreep ik totaal niet.
Het is een band met ex-leden van Pantera en huidige leden van Eyehategod, Crowbar en Corrosion of Conformity die muziek maken. En Phil Anselmo is nou eenmaal te in-your-face voor het Nederlandse doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg publiek, hij had niets anders dan lof voor het Nederlandse publiek maar dat dat volledig langs jullie heen gaat zegt meer over jullie dan over hem.

Phil is een van de beste metal frontmannen ooit. Pantera is legendarisch en Down doet daar zeker niet voor onder. Zijn stem is dan niet meer wat het geweest is maar zijn charisma maakt veel goed.

Dankzij Phil zijn ego was er geen Pantera meer. En Down, sorry, maar waar is zijn geluid heen man? :<
Had me er erg op verheugd maar werd wel teleurdgesteld. Ik ging sowieso al voor Dream Theater op Graspop maar nu hoef ik echt niet meer te twijfelen.

O jee, meneertje zijn totaal niet op argumenten gebaseerde Heilige Mening wordt weer eens niet op prijs gesteld, dus begint 'ie maar weer een mauw verhaal over Pantera, jongen we hebben jou niet nodig bij zowel Down als Motorhead dus als je niet komt, mij maakt het sowieso weinig tot niks uit.

Als Dimebag niet in Pantera zat, wil ik wel eens weten hoe populair ze dan waren.

 0
Avatar SnarfLiono
wo 24 jun 2009 13:55

SnarfLiono Ok ik laat me de discussie inlokken is dom van me, maar toch:

Dimebag Darrel Abbot is vermoord door een psychopaat(stok) die van zijn moeder ondanks zijn bekende labiele toestand een gun gekregen had, hij is zeker niet door Phil Anselmo vermoord.

Het feit dat Phil dingen geroepen heeft in de pers (hetgeen over en weer ging Dimebag deed er zelf aan mee) zal hem door Vinnie Paul, zijn weduwe Rita en vader Abbot voor altijd nagedragen worden als zijnde de reden voor Dime's dood, de echte reden is dat hij zonder reden door een psychopaat(stok) is doodgeschoten.

Dat de moordenaar "Dime, Phil needs heroin money" zou hebben geroepen is slechts een gerucht heb ik gelezen, is waarschijnlijk een gerucht geworden aangezien dat de schutter een motief (hij had een blad gelezen met uitspraken van Phil) zou hebben gegeven.

Bovendien was Dimebag als Texaan een warm voorstander van wapenbezit, dus wat is nu eigenlijk je punt?

Ik wil hier anders zondag a.s. op Graspop onder het genot van een biertje nog wel verder over discussiëren.

 0
Avatar SnarfLiono
wo 24 jun 2009 13:59

SnarfLiono Bovendien:

In the A Vulgar Display Of Power book, several of Gale's personal writings, given to the author by Gale's mother, suggest that the gunman was not angry about Pantera's breakup or about a belief that Pantera had "stolen songs"; instead, the documents suggest that Gale's paranoid schizophrenia caused delusions that the band could read his mind, and that they were "stealing" his thoughts and laughing at him.

 0
Avatar Tabbueno
wo 24 jun 2009 15:40

Tabbueno Paul_Banks schreef:
Dus als ik het goed begrijp waren er gisteren dus gewoon 2 bands minder?

Goed geregeld door de organisatie, maar ze hadden vast het 1 en ander kunnen voorkomen door Mastodon op wel een fatsoenlijke plek te zetten.


De organisatie valt hierin niets te verwijten. Mastodon heeft toegezegd om op dat tijdstip te komen en dat is ze niet gelukt. De organisatie heeft geprobeerd de programmering te wijzigen, dit was echter niet meer mogelijk.

 0
Avatar Paul_Banks
wo 24 jun 2009 16:39

Paul_Banks Dus als ik tegen jou zeg dat ik dat ik over 10 minuten in het Westland ben, terwijl ik nog in Groningen dan valt jou niets te verwijten terwijl je dezelfde informatie hebt.

Natuurlijk is het ook knap stom, maar toch had Mastodon gewoon op de plaats van Korn moeten staan, of niet, daar ging het mij eigenlijk meer om.

En dat ze na de afzegging van The Sword niet eens een andere band hebben geprobeerd te regelen is ook niet de schuld van de organisatie zeker?

Ik was er niet bij dus ik maak me er verder niet druk om, maar als je ziet dat FoR, Dynamo al ten onder zijn gegaan aan slechte organisaties zou het toch zonde zijn als dit soort evenementen helemaal zouden verdwijnen van Nederlandse bodem,. doordat men gewoon loopt te kutten?

 0
Avatar xPikachu
do 25 jun 2009 09:18

xPikachu Ik vond 't zeer fijn, vandaag geen zin om moeilijk te doen.

Festivals zijn altijd duur, er is altijd wat te zeiken, maar ik had een geweldig dagje!

 1
geen avatar
wo 01 jul 2009 18:09

Arduinna Sonisphere was heel relaxed, mede door t heerlijke weer, maar ik zit nog steeds met een prangende vraag, van wie was die clip die ze tussendoor draaide met die vechtende dames!!?? weet iemand dat?

 0

REAGEREN

REAGEREN?