RECENSIE: De FunkAbilities - FunkAvision

FunkAbililties- FunkAVision
2007-04-17 Er zit iets in het water in Haarlem. Iets waardoor er verschrikkelijk veel goede funk uit deze stad komt. Gotcha, Relax en Pete Philly and Perquisite zijn enkele van de grote namen die uit deze stad komen. En daar is nu weer een nieuwe groep aan toe te voegen: FunkAbilities. FunkAbilities is een groep met een klassieke bezetting; Gitaar, trompet, bas, drum en zanger. Hun muziek is een mix van funk, hiphop, ska, pop en rock op een manier die meteen doet denken aan stadsgenoot Relax.

De band is flink in opmars, opgericht in 2005 wonnen ze al in maart 2006 zowel de Dommelsch Publieksprijs als de Rob Acda Award. Volgens die jury zijn ze ‘de perfecte festival band’, en daarom zeker iets om in de gaten te houden!

In maart 2007 heeft de vijfkoppige groep FunkAilities hun debuut EP `FunkAvision` gepresenteerd in een uitverkocht Patronaat. De EP FunkAvision bestaat uit 5 nummers die allen heerlijk funky klinken. Niet verrassend, niet vernieuwend, maar wel ontzettend lekker. Als ze niet uit dezelfde stad kwamen als Relax was de vergelijking wat minder snel gemaakt, maar het geluid komt toch wel heel erg overeen. Dus als de sound van Relax je ligt is FunkAbilities zeker een aanrader. De nummers zijn allen zelf geschreven en staan stevig. De muziek smaakt naar meer, ligt lekker in het gehoor en zorgt ervoor dat je niet stil kan blijven zitten. Helaas is het dan ook maar bij een EP gebleven en is de pret na 5 nummers en een kleine 20 minuten al weer afgelopen en is het wachten op een complete cd. Ook ben ik benieuwd naar de live performance, want een publieksprijs win je niet zomaar.
Recensent:Willem Swinkels Artiest:De FunkAbilities Label:Eigen Beheer
Billy King - The You Go My Love

Billie King - There You Go, My LoveDe hemel zij geprezen. De gebeden zijn gehoord. Het volk mag weer genieten...