RECENSIE: Sister Bliss - Nightmoves

Sister Bliss – Nightmoves
2008-08-27 Met Faithless begon in 1995 een glansrijke carrière voor Ayalah Bentovim. Samen met Maxi Jazz en Rollo produceerde ze hits als ‘God Is A DJ’, ‘Insomnia’ en ‘We Come One’. Niet alleen in Engeland scoorden de nummers goed, ook Nederland is sindsdien in de ban van de house formatie. Ayalah is bij ons bekend als Sister Bliss, die in 2001 met Headliners: 02 al bewees alleen ook prima uit de voeten te kunnen komen. Zeven jaar later is het tijd voor de opvolger van het redelijk faamloze debuut: Nightmoves. Een dubbel-cd met in totaal 26 nummers, waarvan de sampler er veertien van heeft.

De cd is eigenlijk een verzameling van club house nummers. Zomerse muziek waar weinig verandering inzit. Nummers als ‘ET’ en ‘Shake Yourself Loose’ schieten vanwege de aanstekelijkheid boven de rest uit, maar echt de dans ontspringen doen ze niet. Na een minuut of twintig slaat de verveling dusdanig toe dat je bijna automatisch op het fast forward knopje drukt. Dit komt niet omdat de muziek slecht is, maar gewoon te eentonig om thuis te draaien. Op een dancefeest misstaat Sister Bliss echter niet, mede door het draaien op dit soort feesten heeft ze haar roem verworven.

Het is wel duidelijk dat de cd snel weer de kast in verdwijnt. Ook met Headliners: 02 laat Sister Bliss niet de gewenste indruk achter. Met de live reputatie en kwaliteit in het achterhoofd krijgt de cd toch een voldoende, maar na zeven jaar hadden we toch wel op iets mooiers getrakteerd mogen worden.
Recensent:Kees de Jong Artiest:Sister Bliss Label:Godlike & Electric / NEWS
Seelenluft – Birds and plants and rocks and things

Seelenluft - Birds and Plants and Rocks and ThingsHet Duitse Seelenluft past een beetje het Faithless principe toe; een DJ,...