RECENSIE: TeaSeR - Flush

teaser-flush
2004-09-25 Teaser speelt poprock met passie. De Bredase band haalt hun inspiratie onder andere uit de muziek van Train, Krezip, Racoon, Counting Crows en Red Hot Chili Peppers, waarbij wordt geprobeerd zowel het stevige rockgeluid als de subtiliteit te vinden.

Teaser werd begin 2002 opgericht en bracht al eerder twee CD’s uit. De recensie van hun eerste mini CD 'What we will find', die hier op festivalinfo terug te lezen valt, vonden de mannen van Teaser enigszins teleurstellend. Toch mocht ook de nieuwe CD 'Flush' beluisterd en van commentaar voorzien worden.

Het eerste nummer, 'Flush', komt aan het begin met luid gitaargeluid lekker op gang. Naar het eind van het nummer wordt het echter ietwat saaier en langdradiger. Het volgende nummer is wat aangenamer, het lijkt een geschikt nummer om live te spelen. Door de niet al te ingewikkelde melodie en tekst zou het een aardig meezingnummer kunnen zijn. Het wordt gevolgd door het nummer 'Another Life', wat enigszins doet denken aan Nederlandse rockbandjes zoals Di-Rect. Een lekker rockend nummer, niet heel bijzonder, maar ook niet heel slecht. Als Teaser de vier nummers tellende CD helemaal op deze manier zou hebben volgespeeld, zou er zeker niks bijzonders aan zijn. Gelukkig doen ze dat niet. Het vierde nummer 'Dialogue' is, na de andere drie nummers geluisterd te hebben, zeker een verrassing. Het is een vrij rustig nummer, wat meerstemmig wordt gezongen. Een paar melodieuze gitaarsolo’s tussendoor en het nummer sterft langzaam weg. Wat mij betreft mag een band als Teaser wel vaker met zulke kleine verrassingen komen. Af en toe wat anders tussen de toch niet al te bijzondere rock nummers kan net dat beetje extra doen.
Recensent:Ike Breed Artiest:TeaSeR Label:Eigen Beheer
lineout-lineout

Line Out - Line OutWanneer ik de cd in mijn computer doe zie ik gelijk een menu verschijnen op...