RECENSIE: Alle Benassi - Mobbing Rock the Dog

Alle Benassi – Presents Mobbing Rock the Dog
2009-09-17 Wie kent het legendarische nummer , met de waarschijnlijk nog legendarische videoclip, ‘Satisfaction’ van Benny Benassi nou niet? De medeproducer, en neef van Benny, Alle Benassi vindt dat het na de samenwerkingsverbanden, onder de naam van Benassi Bros, wel eens tijd wordt voor een wellicht succesvolle solo carrière. Vandaar dat Presents Mobbing Rock The Dog vanaf nu in de schappen ligt.

Al vanaf het eerste nummer ‘Ohm-o-genik’ weet je waar deze man bekend mee geworden is. Ruige, harde, vieze technohouse. Dit is precies de ‘Satisfaction’ stijl. Zelfs de bekende vocoder wordt weer gebruikt op enkele tracks. De vocoder geeft een nummer als ‘Butter my biscuit’ precies de juiste ondeugende stijl mee. Met behulp van de vrouwenstemmen op ‘Eat more pasta’ werkt de formule nog beter. Waarbij laatstgenoemde wel een heel erg exacte kopie van de formule voor ‘Satisfaction’ gebruikt heeft. Enkel de teksten zijn wat beschaafder.

Ook is er een poging gedaan tot het scoren van een nieuwe hit met de het lekkere ‘Open legs’. Deze hit zit er zeker in, mits er nog een commerciëlere kortere versie komt. Deze acht minuten versie zal het hoogstwaarschijnlijk niet zo snel redden op de radio.

Alsof Alle Benassi na elf nummers ineenkeer bedacht heeft dat alle knallende beats op een gegeven moment vervelen, verschijnt er als afsluiter ineenkeer het meer poppy ‘Breaking my heart’ met medewerking van zangeres Channing . Ondanks dat dit nummer het enige met een nadruk op de vocals is en een rustiger ritme heeft, voelt het zich als een vis in het water als afsluiter van Benassi zijn solo debuut.

Met Presents Mobbing Rock The Dog levert Alle Benassi een meer dan heerlijke plaat af. Twaalf knallende technohouse nummers vakkundig aan elkaar gemixt tot een lange set. Helaas zit een grammy nominatie er niet nog een keer in, door de toch wel standaard forumles. Maar Presents Mobbing Rock The Dog blijft gewoon een meer dan prima knallende en harde plaat. Perfect voer voor de techno DJ’s dus!
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Alle Benassi Label:Ada Global
Arctic Monkeys – Humbug

Arctic Monkeys - HumbugAlex Turner is pas 23 jaar en bracht met Arctic Monkeys al twee bejubelde...