RECENSIE: Scarrots - Peace Of Sunshine

2002-07-02 Op dit debuutalbum zijn verschillende nummers welke het uit het Belgische Tienen afkomstige Scarrots de afgelopen jaren voor verzamelabums maakte en enkele nieuwe nummers bijeengebracht. Opener is de single “Burn The Pages” welke op studio Brussel momenteel airplay krijgt. Dit emocore-achtige nummer wijkt wel wat af van de rest van de nummers. Bij chronologische beluistering (creatief cd-speler programmeren vereist) valt te horen dat de band van skapunk en rock (The Clash, Rancid) aan het evolueren is naar een breed georiënteerde popband met emo en two-tone ska invloeden. Zanger Pieter laat goed horen dat hij echt zingen kan, de rest van de band houdt zich prima in zodat het geluid niet té punkerig wordt en lekker in het gehoor blijft liggen. De keyboard effecten, pianogeluiden en vooral het opvallend aanwezige orgel geven Scarrots een eigen geluid. En dat geluid is goed.
“A 1000 Pieces” valt op door mooi gebruik van de trompet, het volgende nummer heeft een mooi piano intermezzo, in “Lift me up” lijkt het alsof Madness een stel hete pepers toegediend heeft gekregen. Eigenlijk zijn alle nummers ijzersterk.
Dit is een prettig album om naar te luisteren. Het enige minpunt is het gebrek aan samenhang. De band is zich duidelijk positief aan het ontwikkelen, ook dit komt ongetwijfeld goed. Zodra er een tweede album met een iets eenduidiger karakter verschijnt gaat Scarrots tot de grote namen behoren. Het benodigde talent om sterke songs te schrijven is in ieder geval aanwezig.
Recensent:Jeroen Verdel Artiest:Scarrots Label:Good Life Recordings

Speedcocks - On TopElke regio in Nederland heeft hem wel, een punkbandje dat het drinken tot een...

Groovie Ghoulies - Go! Stories Naast enorm grappig zijn de Amerikaanse cult-pret-punkers Groovie Ghoulies...