RECENSIE: Trash Talk - Eyes & Nines

Trash Talk – Eyes & Nines
2010-05-03 Het uit Sacramento afkomstige Trash Talk brengt ruim anderhalf jaar na het debuut een tweede langspeler uit. Zowaar duurt het album zeventien minuten, dat is alweer drie minuten meer dan de vorige plaat. In die tijd komen er op Eyes & Nines tien hardcore miniatuurtjes langs die als een flinke klap op je smoelwerk binnenkomen.

Ondanks de snelle en korte nummers heeft Trash Talk met het ruim vier minuten durende ‘Hash Wednesday’ één van haar langste composities aan ons toevertrouwd. Het nummer is traag en heeft vooral door de zang veel raakvlakken met het werk van Carnivore of, zo je wilt, het vroege werk van Type-0-Negative. Verder zijn alle elementen die de vorige plaat sierde aanwezig: de knorrende bas, agressieve zang en korte nummers. Ook het grindcore element is volop aanwezig in het ultra extreme ‘On A Fix’ met een striemende blastbeat. In opener ‘Vultures’ heeft de band overigens wat Obituary neigingen, iets wat je ook in het snelle ‘Explode’ tegenkomt. Verder is het vooral hardcore in de stijl van Agnostic Front en aanverwante bands, al is Trash Talk een heel stukje minder gepolijst.

Om eens een indruk te krijgen hoe het er bij de optredens van de band aan toe gaat moet je gewoon eens naar de website van de band gaan om een video te bekijken. Het is machtig om te zien in wat voor een chaos Trash Talk haar muziek moet spelen. Of kijk eens op YouTube, je weet niet wat je ziet. Ook Eyes & Nines gaat ongetwijfeld voor chaos in de concertzaaltjes zorgen. Lekker album waarmee je al je opgekropte agressie even de vrije loop kunt laten.
Recensent:Jan Didden Artiest:Trash Talk Label:Hassle Records
New Cool Collective Big Band – Pachinko

New Cool Collective - PachinkoToen New Cool Collective anderhalf jaar geleden als achtkoppige band het...