RECENSIE: Die! Chihuahua Die! - Bitch Songs

Die! Chihuahua Die! – Bitch Songs
2011-04-26 Het gebeurt dat je als recensent cd’s in de bus krijgt waarvan je op voorhand al vermoedt dat ze enorm teleurstellend zullen zijn. Meestal is dit het gevolg van een enorm zwakke bandnaam, een verschrikkelijke albumtitel of een aartslelijke cover. Wanneer geen van deze drie echter meezit, is de wanhoop nabij en ga je al op zoek naar het minder flatterende vocabularium. We moesten echter noodgedwongen onze vooroordelen achterwege laten bij het eerste volwaardige album van Die! Chihuahua Die!, geef toe, de slechtste bandnaam ooit. Met Bitch Songs overtuigen ze de wereld van hun onkunde op het gebied van het verzinnen van titels, maar leveren ze wel een dijk van een plaat af.

In amper 25 minuten jaagt dit zootje ongeregeld uit Wales er negen nummers door. Vanaf de eerste riff in opener ‘Knife Sex’ grijpt de agressieve mix van garage, punk en hardcore je bij de keel. Qua sound worden ze vaak vergeleken met The Bronx en dit is zeker niet ten onrechte. ‘Stuck Pig’ deelt enkele hardcore klappen uit en ‘Happy Song’ propt op een gewelddadige manier een refrein in je hoofd, dat er de eerstvolgende weken niet meer uit verdwijnt. “What do you do when the room is on fire? You let the people burn, you let the people burn!”. Deze zin vat de energiebom die Bitch Songs is mooi samen: de perfecte muziek voor een dolenthousiast publiek, dat dampt van het zweet en nog niet denkt aan stoppen met springen en genieten.

Die! Chihuahua Die! is helemaal niets nieuws onder de zon, maar biedt hier dus onverwachts een meer dan aardige plaat, die je een klein half uur lang in beweging zet. Bitch Songs is beter en gezonder dan doping en klinkt energetischer dan een klas vol kinderen met ADHD.
Recensent:Bram De Wulf Artiest:Die! Chihuahua Die! Label:Stressed Sumo Records
About Today – About Today

About Today - About Today About Today is een jonge rockband uit Zuid-Holland, die zich op deze...