RECENSIE: TD Lind - The Outskirts of Prosper

TD Lind – The Outskirts Of Prosper
2011-06-20 The Outskirts Of Prosper is het derde album van de Britse muzikant TD Lind. Voor het album liet hij zich inspireren door Los Angeles, de stad waar hij naartoe verhuisde voor zijn geliefde. Een stad, die volgens TD Lind is “built on passionate fame and fortunate bullshit”. Dit komt tekstueel vooral tot uiting in ‘Goodnight From Hollywood’. Een fraaie song, met de passende tekstregels “we all chase the big dream, and we all end up waiting on tables”.

De stad inspireerde hem dermate, dat hij zijn oorspronkelijke plan om slechts vier songs op te nemen na één studiodag al snel overboord gooide. Uiteindelijk heeft hij in drie dagen tijd de twaalf songs van dit album live in de studio opgenomen. Het album heeft dan ook die heerlijke live feel zonder het geklap van het publiek tussen de songs door.

Muzikaal gezien vindt TD Lind zijn wortels diep verankerd in de Amerikaanse muziek vanaf de jaren ’50. Flarden rock & roll, jazz, country, blues, folk en ragtime komen voorbij. En het moet gezegd: TD Lind en zijn band beheersen de stijlen allemaal feilloos. Qua sound weet hij de songs ook perfect in te kleuren. Hoor bijvoorbeeld die galm in de ballad ‘What Will Become’. Als je je ogen dichtdoet, heb je echt het idee dat je naar een classic uit de jaren ‘60 zit te luisteren.

Het fraaie muzikale vakmanschap, de keur aan stijlen en TD Lind’s aangename stem die de liedjes steeds weer passend inkleurt, maken dit een heerlijk album. Een soort muzikale tijdreis, waar de liefde voor het muziek maken in doorklinkt. En de rode draad in de liedjes, die van iemand die naar de stad komt met een droom en er alles aan doet om die waar te maken, geeft de songs een zekere meerwaarde mee.
Recensent:Chris Dietzel Artiest:TD Lind Label:Dramatico Records
The Subs – Decontrol

The Subs - DecontrolPompen of verzuipen, dat moet wel het motto zijn van The Subs . Drie jaar...