RECENSIE: Lady Linn & Her Magnificent Seven - No Goodbye At All

Cover Lady Linn & Her Magnificent Seven - No Goodbye At All
2012-11-15 Lady Linn wist samen met haar Magnificent Seven drie jaar geleden een bescheiden hit te scoren met de cover van Eddy Grants ‘I Don’t Wanna Dance’. De Belgsiche groep wist het feelgood gevoel van het reggaenummer fantastisch om te zetten naar een jazzy variant. Vervolgens werden de meeste festivals en clubs in de Benelux wel aangedaan door de band. Met No Goodbye At All ligt er weer een nieuwe plaat van het achttal in de winkel.

Op deze cd probeert de zangeres haar vintage jazz geluid gedeeltelijk achter zich te laten. Het sterke muzikale gezelschap wordt nu ingezet om afwisselend reggae, soul en bossa nova te spelen. Hiermee wordt de jazz in het breedste zin van het woord benadert. Dit leidt met het nummer ‘Good Old Sunday Blues’ tot het leukste resultaat. Het lied draait om een ska-ritme en weet tegelijkertijd nog iets van het opgewekte New Orleans jazz gevoel te bevatten. Een ander hoogtepunt is het soulvolle ‘First Snow’. Lady Linn klinkt hier krachtig en de blazerssectie valt precies op het juiste moment in.

Over de gehele linie houden de muzikanten zich helaas net iets te veel aan de veilige kant. Het succes van Lady Linn & Her Magnificent Seven schuilt hem gedeeltelijk in haar poppy jazz. Op No Goodbye At All bekruipt je echter het gevoel dat de pop als uitvalbasis genomen is. Alle nummers zijn stuk voor stuk goed gearrangeerd, de beleving die je bij jazz juist moet overtuigen ontbreekt helaas. De keuze om No Goodbye At All te vullen met twaalf nummers geïnspireerd door verschillende subgenres maakt daarnaast dat je hem helaas snel weer vergeet.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Lady Linn & Her Magnificent... Label:Universal Music
Cover Los Lobos - Kiko Live

Los Lobos - Kiko Live Los Lobos bracht in 1992 het album KIKO uit. Dit album, geproduceerd door...