RECENSIE: Dear Reader - Day Fever

Dear Reader
2017-03-17 Dear Reader is sinds het vertrek van medeoprichter Darryl Torr een soloproject van de Zuid-Afrikaanse Cherilyn Macneil. Het net uitgekomen Day Fever is het vierde studioalbum wat we van haar te horen krijgen en en zowel in Duitsland als in Zuid-Afrika heeft Dear Reader al naam kunnen maken. Haar fijne, rustige alternatieve pop streelt al tijden de oren van velen en misschien is het dan ook tijd dat we er in Nederland kennis van nemen.

De plaat begint met ‘Oh, The Sky’, een nummer dat goed de toon zet voor de rest van de tracks. We horen weloverwogen licht-elektronische tonen en de prachtige stem van Macneil, met precisie gebalanceerd waardoor het een de belevenis van het ander niet in de weg staat. Hier komt het hele album geen verandering in, de vocale kwaliteiten van Cherilyn zijn er constant en het geluid van wat hetgeen nog het meest aan een orgeltje doet denken kabbelt rustig op de achtergrond mee.

De gitaar op ‘Nothing Melodious’ geeft een welkome afwisseling en daarnaast is ‘The Run’, het laatste nummer wel intenser dan de rest. Er is alleen niet echt een nummer dat er echt uit springt op de plaat, en dat is jammer. Dear Reader geeft ons hier elf prachtige nummers, muzikaal helemaal in orde, maar het is precies dit gebrek aan variëteit dat het geheel een beetje onderuit haalt. Saai is het ook weer niet, maar de volgende keer hopen we toch op die paar nummers die blijven hangen, boven het geheel uitsteken en ervoor zorgen dat Dear Reader voor altijd in ons geheugen gegrift staat.
Recensent:Tim Jongenelen Artiest:Dear Reader Label:City Slang
Cover The Courtneys - II

The Courtneys - II The Courtneys is een meidentrio uit Vancouver, Canada. Het trio bestaat uit...