RECENSIE: Close Talker - Lens

Close Talker
2017-05-03 Sinds 21 april kunnen we genieten van Lens, het nieuwe album van Close Talker. Het gaat hier om een indierocktrio uit Canada, met al twee uitgebrachte albums van een hoog niveau, en dit derde werk past zeker in de huidige lijn. We horen een tiental tracks waar weinig tegenin te brengen valt. De verschillende partijen vallen goed op hun plaats en de zang vult soms subtiel en melodisch, en soms duidelijk en prettig overheersend aan. Op deze laatste plaat zoekt de band net wat meer de pop op, maar blijft nog wel trouw aan hun eigen geluid.

De openingstrack heet ‘All Of Us’, en geeft duidelijk aan wat je te wachten staat de komende 42 minuten. Ritmisch gezien is het vlot, de bas- en drumlijn is vlot en fijn om te horen, terwijl het wat zang en gitaar betreft wat rustiger aanvoelt. Hierdoor komt het geheel ergens halverwege uit wat zeer positief uitpakt. Het nummer dat er uitspringt moet toch wel ‘Afterthought’ zijn. Het is een track die intiem is, en constant en veranderlijk tegelijkertijd. Het drietal laat hiermee zijn volwassenheid horen en dat ze niet terugdeinzen om ook de gevoelige kant van het genre op te zoeken.

Al met al kunnen we eigenlijk alleen maar positief zijn over Lens. Het is een plaat waar hele goede nummers op terug te vinden zijn en die een duidelijk karakter heeft, maar toch ook weer niet gaat vervelen. De band heeft overduidelijk steeds meer zichzelf ontdekt en we horen een Close Talker zoals nooit tevoren.
Recensent:Tim Jongenelen Artiest:Close Talker Label:Devil Duck Records
Cover Spinvis - Trein Vuur Dageraad

Spinvis - Trein Vuur Dageraad ”Mijn vader is wiskundige en leerde me; twee punten op een rechte lijn is...