RECENSIE: Tiësto - In Search of Sunrise 7 - Asia

Tiesto - In Search of Sunrise Asia
2008-07-03 Tijs Verwest is al drie keer verkozen tot beste dj van de wereld en heeft nog veel meer prijzen gewonnen die waarschijnlijk meer dan één kast kunnen opvullen. Ooit begonnen met het draaien van oude disco platen en sinds 1999 niet meer weg te denken uit de internationale dance scene. Het publiek kent Tijs natuurlijk als DJ Tiësto. In de afgelopen jaren heeft hij zo’n beetje alle grote dance evenementen aangedaan en is hier nog steeds een van de meest gewilde dj’s.

In 1999 kwam de eerste van de inmiddels zevendelige In Search Of Sunrise serie uit. Deel zeven, getiteld In Search Of Sunrise 7: Asia, bevat net als de voorgaande delen een slipcase en is uitgebracht onder Tiësto’s eigen label Black Hole Recordings. De dubbel-cd bevat een compilatie trance nummers die de sfeer beschrijven van de tour die Tiësto in Azië had.
De eerste cd bevat vooral nummers waar trance- en ambient elkaar lijken te vinden. Een perfect voorbeeld hiervan horen we terug in ‘Space Katzle (Jerome Sudenham Remix) en ‘Denial’. Volgens Tiësto is deze cd geïnspireerd op de easy going ambiance van de Aziaten en de schoonheid van het continent.

De tweede cd brengt ons meer naar de techno kant. De nummers zijn harder en doen je denken aan de live sets van Tiësto. ‘Kenta’, ‘Just a Thought’ en ‘Wounded Soul’ zijn nummers die exact de sfeer van een dance feest met zich meebrengen. Tiësto heeft de inspiratie voor deze cd opgedaan tijdens de sets die hij heeft gedaan in Azië. De energie die hij voelde van de Aziaten was net zo energiek als de nummers op de cd.

Ondanks dat de dubbel-cd binnen één dag geproduceerd en gemixt is, doet dit niet onder aan de kwaliteit. Zet je strandstoel en een krat koud bier maar vast klaar want bij het luisteren naar deze dubbel-cd komt het ideale zomergevoel bij je naar boven. Voor wie te weinig geld heeft voor een ticket naar Ibiza: Tiësto is deze zomer in Nederland te zien op Dance Valley en Mysteryland.
Recensent:Kees de Jong Artiest:Tiësto Label:Black Hole Recordings
Little Feat and Friends - Join the Band

Little Feat - Join the BandEind jaren ’60 werd Little Feat opgericht door zanger/gitarist Lowell...