VERSLAG: Paaspop 2002

Festivalinfo was aanwezig op Paaspop Schijndel 2002 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 32 foto's.

VERSLAG: Jeroen Verdel   Rob van der Zwaan

1234

Dag 2

Blood Or Whiskey (JV)

Op Paaspop blijkt met alles rekening gehouden te zijn; maar een reminder m.b.t. het ingaan van de zomertijd zou geen overbodige luxe zijn.... Wegens het ontbreken hiervan zien we Blood Or Whiskey reeds spelen wanneer we The Dollybirds verwachten aan te treffen.
Het geluid staat gelukkig goed afgesteld (i.t.t. de week ervoor op de EHCP). Het gitaar, bazouki, banjo en folkfluitwerk komt goed tot z'n recht. Wat fanatiekelingen proberen het goede voorbeeld te geven door te dansen (waaronder uw verslaggevers). Helaas maakt onbekend nog steeds onbemind. Gelukkig zet BOW een energieke set neer, waarbij de gitarist doorspeelt met meerdere gebroken snaren. Aan de bandleden is te zien dat ze op pad zijn geweest in de Benelux. Burgerweeshuis en The Heartaches t-shirts zijn hiervan de trots gedragen trofeeën.
De muziek van BOW is eigenlijk Ierse folk zoals The Pogues. Er zit echter enige punkinvloed in, wat vooral dankzij de bassist naar voren komt. Het nummer dat hij zingt blijkt een behoorlijke punkgeest (Joey himself?) te herbergen.

Undeclinable (MG)

Het is nog vroeg in de zondagmorgen als Undeclinable het Masters of Rock podium betreedt. Het is aan hen om het publiek na een koude nacht weer helemaal wakker te schudden. De wapens die Undeclinable hiertoe inzet zijn een dosis punkrock, tomeloze inzet, enthousiasme en de nodige ervaring (het is inmiddels de derde keer dat zij op Paaspop spelen). Een uur lang doen ze er alles aan om de laatste restjes slaap uit het publiek weg te beuken en daar slagen zij, gezien de reactie van het publiek, vrij aardig in. Toch ben ik van mening dat Undeclinable net iets te weinig topnummers in het repertoire heeft (ondanks een erg leuke cover van Joe Jackson's ""Is she really going out with him"") om te blijven boeien en kies er voor op zoek te gaan naar een bakkie koffie.

Nicotine Feat. Gotcha (JV)

De dansvloer in de ""Dance Playground"" wordt opgewarmd door de lenige breakdancers van The Last Crewsaders. Bij de eerste tonen van Nicotine's Jazzy saxofoon raakt de verhoogde discovloer dan ook meteen gevuld met dansende mensen. De 7-man en 1-vrouwsformatie weet met haar relaxt klinkende funky hiphop zichzelf te introduceren en positief te presenteren. Aan het begin valt even de verlichting weg, maar dat mag niet deren. De band speelt onverstoorbaar verder met hun prima nummers en swingt er samen met het publiek op los.

After Forever (JV)

After Forever timmert al een tijdje aan de weg. Terecht worden op Paaspop vruchten geplukt van dit harde werk. De band staat dit jaar voor menig festival geboekt en laat op Paaspop voor het tweede jaar achtereen zien hoe metal hoort te klinken. De van het twin-pedal afkomstige drumslagen leggen een prima laag onder uitstekende composities zoals Follow In The Cry. De hoorbaar klassiek geschoolde Floor kondigt, alvorens het nummer ingezet wordt, aan dat Emphasis de nieuwe single met bijbehorende videclip wordt. Hoewel de vergelijking vaak gemaakt wordt, lijkt AF niet op Within Temptation. Hiervoor zijn de van grunt voorziene nummers zeker te ontoegankelijk.

1234

FOTOGRAFIE: Andreas Terlaak

123
The Shavers foto Paaspop 2002 The Shavers foto Paaspop 2002 16 Down foto Paaspop 2002 16 Down foto Paaspop 2002 Fu Manchu foto Paaspop 2002 Fu Manchu foto Paaspop 2002  foto Paaspop 2002 Van Dik Hout foto Paaspop 2002 Van Dik Hout foto Paaspop 2002 Heideroosjes foto Paaspop 2002 Heideroosjes foto Paaspop 2002  foto Paaspop 2002

123

MOTEL MOZAÏQUEHet kan nog: een nieuw, kleinschalig, leuk, verrassend, en gezellig meerdaags...

EUROPEAN HARDCORE PARTY # 7 Aan het eind van het optreden van Shattered, welke de spits mag afbijten...