VERSLAG: Paaspop 2002

Festivalinfo was aanwezig op Paaspop Schijndel 2002 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 32 foto's.

VERSLAG: Jeroen Verdel   Rob van der Zwaan

1234

Vervolg dag 1

Normaal (RZ)

Een van de hoofdacts op Vrijdag is Normaal. De band krijgt van de festivalorganisatie vergeleken met andere bands een dubbele hoeveelheid tijd om hun ding te doen. En hier zal men geen spijt van gekregen hebben (al is het alleen maar vanwege de enorme bieromzet). Ook Brabanders kunnen echt høken!! En dat is erg vermakelijk om te zien. Zo stoïceins als de band (allemaal met hoed op) op het podium staat, zo hard gaat het publiek uit zijn dak. Een geslaagd optreden dus.

Brabants Sportgala + Boom Chicago (MG)

Paaspop doet duidelijk hard zijn best een modern festival a la Lowlands te zijn en daarbij hoort natuurlijk ook een theater. Ondanks het ""vol is vol"" deurbeleid is er meestal genoeg ruimte voor alle belangstellenden, alleen bij de Kamichaos Freakshow lukt het niet iedereen om binnen te komen (dankzij Andreas hebben we gelukkig wel een mooie foto van dit spektakel!). Wat we wel kunnen zien in het theater is echter ook zeer de moeite waard. Zaterdag is er het Brabants sportgala, waar enkele typisch Brabantse sporten (ballonvouwen, worsten bereiden, strijden om een volkslied) beoefend worden. Het is allemaal erg flauw, maar zo overdreven flauw dat het toch weer leuk wordt.
Op zondag komt het team van Boom Chicago naar Schijndel toe. Zij leveren een hilarische show met goede sketches en heel veel erg leuke improvisaties. Het publiek speelt hierbij een belangrijke rol. Vooral de sketch over Nico, de immens populaire zanger van een boy band doet het erg goed op het popfestival. Erg de moeite waard.

The Flaming Sideburns (JV)

Hoewel the Flaming Sideburns een vette pot Rock & Roll neerzetten wordt het meeste publiek in de Masters of Rock tent niet echt enthousiast van de in luipaardlegging gehulde zanger. De muziek klinkt als een iets ruigere versie van The Rolling Stones en de bandleden zien er ook zo uit. Een fijne band is het wel. De zanger is lekker arrogant, maar niet genoeg; The Hives hebben dit trucje duidelijk beter onder de knie.

The Apers (JV)

Rotterdams punk-rock-trots The Apers mogen zaterdag na plekje gewisseld te hebben met Fu Manchu het Rock podium afsluiten. De pure punkliedjes klinken geen van alle origineel, maar bij The Apers is dat in het geheel niet erg. Net zoals hun grote voorbeelden, The Ramones, begint Kevin Aper elk nummer met een luid ""1,2,3,4"". The Apers zijn dankzij veel touren en daadwerkelijk overal optreden een goedgeoliede punkrockmachine geworden. Het live geluid van the Ramones wordt geëvenaard, zo niet overtroffen. Met een scheutje van Fat Mike, een lepeltje van The Queers, een covertje Ramones en een dosis Teenage Kicks wordt er duidelijk een ode aan de punkrock & roll gebracht. Hoor ik daar zelfs Zeke langsdenderen?

1234

FOTOGRAFIE: Andreas Terlaak

123
The Shavers foto Paaspop 2002 The Shavers foto Paaspop 2002 16 Down foto Paaspop 2002 16 Down foto Paaspop 2002 Fu Manchu foto Paaspop 2002 Fu Manchu foto Paaspop 2002  foto Paaspop 2002 Van Dik Hout foto Paaspop 2002 Van Dik Hout foto Paaspop 2002 Heideroosjes foto Paaspop 2002 Heideroosjes foto Paaspop 2002  foto Paaspop 2002

123

MOTEL MOZAÏQUEHet kan nog: een nieuw, kleinschalig, leuk, verrassend, en gezellig meerdaags...

EUROPEAN HARDCORE PARTY # 7 Aan het eind van het optreden van Shattered, welke de spits mag afbijten...