RECENSIE: You Say Party! - Lose All Time

You Say Party, We Say Die - Lose All Time
2007-07-22 You Say Party! We Say Die!... Een heftige naam voor een band die in een tijdsbestek van een paar jaar twee platen klaargestoomd heeft. We zullen ons voorlopig moeten vermaken met het nieuwe album van deze Canadezen, want amper een maand terug stond de vijfkoppige formatie nog in het Amsterdamse Paradiso.

Lose All Time is een waardige opvolger van Hit The Floor, maar komt wel een stuk beschaafder uit de hoek. Je zou kunnen zeggen dat deze discogangers de haartjes glad gestreken en de das recht getrokken hebben. Dat wordt snel duidelijk als je luistert naar nummers als 'Teenage One Hit Wonder'. Vette gitaarnoise hoef je dus niet te verwachten, maar het gitaargeweld van single 'Monster' en 'Five Year Plan' maken het meer dan goed.

De onvaste vocalen van Ninkovic en Loewen worden op Lose All Time begeleid door bijna belegen synthesizerklanken en vinnig gitaargepingel. Dansbare punk dat herinneringen oproept aan een nog onschuldige Blondie, die de eerste stappen op de dansvloer zet. Het nummer 'Like I Give A Care' doet je denken aan een combi van Be Your Own Pet en Help She Can't Swim. De stekker wordt definitief uit de discobol getrokken bij 'You're Almost There'. Een nummer wat qua stijl veel weg heeft van Tori Amos' 'Boys For Pele'.

Deze tweede uitsmijter van de voormalige Smoking Spokes wordt opgediend in hapklare, maar afwisselende brokken. Wat dat betreft mag de brave discopunk wel wat vuiger neergezet worden met hier en daar de rauwe randjes flink opgeruwd. Een extra luistersessie naar voorbeeld Karen O zou geen kwaad kunnen, want je heet natuurlijk niet voor niets You Say Party! We Say Die!.
Recensent:Roxana König Artiest:You Say Party! Label:Fierce panda
Fridge - The Sun

Fridge - The SunOndanks dat het laatste album van het Britse Fridge alweer uit 2001 stamt,...