RECENSIE: Promise Down - I Bleed Rock 'n' Roll

Promise Down
2021-05-01 Promise Down is een Belgische band die bestaat uit vier muzikanten die al in heel wat verschillende bands speelden. Redelijk ervaren jongens dus die de krachten bundelen in een rauwe mix van rock ’n roll en vintage metal. Juist, I Bleed Rock ’n Roll bevat muziek die heel overdadig is geïnspireerd door de overbekende Britse bands die in de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw opgang maakten en natuurlijk Motörhead.

Dat de band geen intellectuele ambities koestert blijkt vrij duidelijk uit de botte teksten. In het wel heel sterk aan Motörhead gelieerde ‘Turn To Break The Seal’ horen we William Debaene “Empty a bottle, we go full throttle. Drink till you puke, my vomit’s a little nuke” zingen. Tja, hoe krijg je het bij elkaar gepend. Helemaal ranzig wordt het in ‘Furious Masturbation’ waarin je bij wijze van spreken het zaad door de microfoon hoort klotsen. We zullen u verder niet vermoeien met de puberale teksten. Luister en oordeel zelf maar.

Haverwege de vijf tracks tellende EP horen we ‘Don’t’ dat half akoestisch begint, maar dan toch ook weer een hogere versnelling opzoekt. Net als de twee afsluitende songs overigens. Waarin de heren in het titelnummer nog maar eens laat horen hoe gek de mannen op whisky zijn. Het is overigens de vraag of de heren ook daadwerkelijk de door hen beschreven “wilde” levenswijze van drank en seks ook echt naleven of dat het meer een krampachtige manier is om een legende als Lemmy naar de kroon te steken. We gokken dat ze in het echt gewoon brave Hendrikjes zijn en in dat kader komen de teksten wel heel erg cheesy over. Wanneer de teksten je geen bal interesseren kun je best nog wat plezier beleven aan de ongecompliceerde, niet bijster originele, maar strak uitgevoerde, heavy rock.
Recensent:Jan Didden Artiest:Promise Down Label:Eigen Beheer
Cover Everdawn - Cleopatra

Everdawn - CleopatraVolgens de overlevering was de Egyptische koningin Cleopatra een sterke en...