RECENSIE: Virus Inhumanity - Infectious

Virus Inh
2023-05-24 Virus Inhumanity is een metalband uit België. De band bestaat pas sinds 2019 en weet al direct indruk te maken met haar in eigen beheer uitgebrachte debuut EP. De heren Dimitri Janssens (zang), Robbie Claes (gitaar), Daan(Gitaar), Elvis (bas) en Sepp Coeck (drums) hebben zich bekwaamd in lomp groovende metal die door de grunts van Dimitri Janssens wel flink de kant van deathmetal op gaan, maar wel met een licht Industrial tintje, wat ook gelijk verklaart waarom de band Infectious nogmaals heeft uitgebracht, maar dan in een elektronische industrial stijl, met als titel Re-Infected. Omdat wij alleen de metal-versie hebben, kunnen we alleen hier wat over zeggen, en dat lijkt ons goed genoeg.

Infectious trapt af met twee zwaar groovende deathmetal tracks, waarvan ´Darkness Came´ ook wel wat thrashmetal in zich heeft terwijl ‘Baptized In Fire’ een lekkere groove op tafel legt. In de derde track ‘Virus Inhumanity’ is de grunt van Dimi in het begin wat vervormd opgenomen, terwijl de daaropvolgende riff de eerste industrial invoeden voorzichtigjes bloot legt.

Het slotstuk van de EP zijn ‘7 Sins (Part 1)’ en ‘7 Sins (Part 2)’, twee tracks die inderdaad het meest afwijken van de groovende deathmetal, waarbij ‘Part 1’ wat industrial-achtig uit de hoek kom, terwijl ´Part 2’ bijna swingende metal is te noemen. Het is dat de grunt prominent aanwezig is, anders zou je hier zomaar Megadeth als invloed kunnen opvoeren. Al met al maakt het van Infectious een heel lekker klinkende EP. Hiermee komen de vijf Belgen goed voor de dag. Het wachten is op een volledig album.
Recensent:Jan Didden Artiest:Virus Inhumanity Label:Eigen Beheer
Cover Malfested - Unethical Creations

Malfested - Unethical CreationsOldschool deathmetal blijft altijd een lekkere muziekstijl waarbij het gevoel...