RECENSIE: Micke Bjorklof & BlueStrip - Colors Of Jealousy

Micke
2023-12-20 Album nummer acht Colors Of Jealousy van Micke Bjorklof laat een warme bluesband horen. Blues met een heerlijk aangenaam suikerlaagje. Het klinkt warm en tot in de puntjes verzorgd. Een plaat met stevige bluesrock, maar ook soulvolle ballads zoals ‘Are You Real’, waarbij de gitaar ondergeschikt is aan de soulvolle bluesstem van Micke. Het is
warme blues uit Finland! We horen een plaat op het snijvlak van blues, pop en soul zoals in ‘Long Ago’. Op dit nummer horen we zelfs lekkere achtergrondvocalen. Veel zenders kunnen deze nieuwe plaat daardoor prima op hun playlist zetten door deze fraaie mix van nummers.

Op ‘Colors Of Memory’ bezingt Micke de beren op de weg die hij nu al ziet; hij verwacht dat zijn vriendin hem te zijner tijd gaat verlaten voor een andere man. Zo kun je niet genieten van het leven. Op ‘Thought You Were Mine’ gaat Micke weer terug naar de rauwe blues met lekker gitaarspel, in combinatie met een lekkere rauwe harmonica. Met deze plaat weet Micke Bjorklof & Blue Strip zich op de kaart te zetten voor de bluesfestivals maar ook daar buiten. Micke heeft het stemgeluid dat binnenkomt. De band en de nummers zijn lekker afwisselend zodat er geen verzadiging optreed. Van deze plaat kun je zeer zeker genieten omdat er geen zwakke nummers tussen zitten en de productie tot in de puntjes verzorgd klinkt.

De blues van een verbroken relatie horen we in ‘Get Out’, waarbij de gitaar angstaanjagend schreeuwt dat zijn geliefde moet opdonderen. Bij dit nummer moeten we denken aan de lekkere bluesplaten van Gary Moore. ‘Into The Fire’ verstrekt deze referentie nog meer. Het is blues die lekker warm binnenkomt en dat kunnen we met de winter aanstaande goed gebruiken.

Afsluiter ‘It Takes Two’ zegt het al. Aan Micke ligt het niet, nu de luisteraar nog die dit snoepje op zijn waarde moet schatten. Verwacht warme blues met hammond, verzorgde pop en bluesy gitaarwerk. Minder glad dan John Mayer en meer naar Gary Moore neigend. Elf nummers zonder een tegenvaller die je bij elke luisterbeurt nog wat harder kunt zetten voor nog meer impact. Voor ondergetekende de bluesplaat van het jaar, die al uitkijkt naar de concertagenda van deze Finnen.
Recensent:René Obdeijn Artiest:Micke Bjorklof & BlueStrip Label:Continental Record Services
Cover Jan James - Time Bomb

Jan James - Time BombWie bluesrock enigszins volgt kent ongetwijfeld Jan James . De inmiddels...