RECENSIE: Marit Larsen - The Chase

Marit Larsen - The Chase
2009-07-25 Wat is dat toch met Noorse zangeressen die zonder problemen de harten van menig Nederlands man en vrouw veroveren? Maria Mena hoeft niet eens meer met nieuw materiaal te komen om voor uitverkochte zalen te zorgen en artiesten als Annie en Anne Brun sluiten we ook moeiteloos in onze armen. Marit Larsen kan zo bij dit rijtje aanschuiven. Net zoals haar collega's een plaatje en op cd zo toegankelijk dat je kleine zusje het ook te gek vindt.

De toegankelijkheid is voor velen waarschijnlijk meteen het grootste probleem. The Chase is wel heel erg toegankelijk namelijk. Heel erg zoet ook. Van een voormalig lid van de meidengroep M2M (bekend van 'Don't Say You Love Me', dat als soundtrack fungeerde in de eerste Pokemon film) kun je natuurlijk ook niet veel anders verwachten. The Chase is een grote speeltuin voor volwassenen, maar ook voor kinderen. Zij het met teksten die de pet van menig kind te boven gaan.

Want Marit zingt vooral over de liefde. Optimistisch vooral. En als het een keer niet optimistisch bedoeld is klinkt het evengoed zo dankzij het lieve stemmetje van de Noorse. Verwacht geen complexe tekstuele hoogstandjes. "With you it's about the chase" en "I'm addicted to your love" illustreren de toon en inhoud van de liedjes prima. Simpel dus, maar daarom niet meteen slecht. Het luistert namelijk heerlijk weg. En mits je niet spontaan begint te kokhalzen van dit soort muziek ben je ongetwijfeld na de eerste luisterbeurt een stuk vrolijker dan ervoor.

Mits je niet begint te kokhalzen dus. Het bord dat Marit Larsen hier voorschotelt is namelijk mierzoet. Zo zoet dat je er als man eigenlijk sowieso niet naar mag luisteren. Of in ieder geval even gaat headbangen op een of andere ruige metalband nadat je The Chase fluitend en glimlachend hebt afgeluisterd. Een prima plaat, een guilty pleasure misschien wel. Ondergetekende kan er in ieder geval genoeg mee. En ik schaam me er dan ook niet voor om te zeggen dat ik Marit Larsen leuk vind en de hele zomer ga luisteren.
Recensent:Harm Groustra Artiest:Marit Larsen Label:EMI Music
Iggy Pop - Preliminaires

Iggy Pop - PreliminairesOp een cd vol Franse chansons verwacht je niet snel een naam van een bekende...