RECENSIE: Make Them Suffer - Severe Disease

Make Them Suffer – Severe Disease
2009-10-27 Binnen Nederland lijkt Noord-Brabant bijna het Mekka der bandjes te zijn. Hieronder vallen ook veel hardcore-gerelateerde bandjes. Make Them Suffer is er hier één van. Na veel kleine showtjes door heel Nederland en een aantal wisselingen in de band, zijn de vrienden eind maart 2009 de studio ingedoken om hun eerste mini-cd op te nemen. Het eindproduct telt vijf nummers en heeft de naam Severe Disease meegekregen. Volgens de heren zelf met meer dan ooit een eigen, vernieuwde sound.

Duidelijk is in elk geval wat de aanpak van de band geweest is. Studio in en rammen maar. Iets wat in dit geval voor de heren goed uitpakt. In vijf nummers wordt je als luisteraar mee terug genomen naar de jaren negentig. De old school sound van Make Them Suffer speelt hierin natuurlijk een grote rol. Ook de vocalen klinken hartstikke old school. Knap, als je bedenkt dat de zanger pas 21 is. Het eerste nummer ‘Open Your Mind’ en de gelijknamige song ‘Severe Disease’ zijn stevige old school nummers met de nodige moshinvloeden erin verwerkt. Een goed affiche voor deze jonge band.

Al met al valt de eerste mini-cd van Make Them Suffer niets tegen. Hier en daar is er natuurlijk ruimte voor verbetering, maar de old school sound en de rauwe vocals doen het erg goed. Make Them Suffer is nog een piepjonge band, maar als de jongens hun energie op het podium net zo goed weten over te brengen als op de gevoelige schijf, zal het niet lang meer duren voor de heren bij een label getekend zullen worden. (Severe Disease is in eigen beheer uitgebracht.) Kijk op de MySpace-pagina voor de speeldata!
Recensent:Raoul Markaban Artiest:Make Them Suffer Label:Eigen Beheer
My Own Army – Throw Away The Silence

My Own Army - Throw Away the SilenceMet twee demo’s op de planken brengt de Zuid Hollandse band My Own Army met...