RECENSIE: Stroave - Options

Stroave - Options
2010-12-13 Stroave komt uit zuidelijk Nederland en bestaat sinds 2007. Sindsdien werd er aan de weg getimmerd en stond de band onlangs zelfs in 013 voor het Emergenza Festival, om hier een plek in de halve finale te veroveren. De band speelt ook in de Nederlandse speelfilm ‘Omega’. Options is het debuut.

Op het debuut kiest de band er voor om de drums elektrisch op te nemen en de gitaren redelijk gematigd mee te mixen. Samen met de wat hese, soms wat ingehouden stem van de zanger zorgt het voor een wat ingehouden geluid op de demo. Zo kun je op opener ‘Options’ horen dat in de praktijk, op een podium, de band meer tot zijn recht moet komen dan op de EP. Het eerste nummer van de EP is aanstekelijk en zit intelligent in elkaar. Het tweede nummer, ‘Sin’ maakt op mij een wat futloze, depressieve indruk. Aan het eind van het nummer zijn wat Pearl Jam invloeden te horen. Toch denk ik niet dat dit de ideale weg is voor de band en laat het een wat suffe indruk achter. 'All Things' is levendiger, maar ook weer wat slecht te beoordelen, omdat de gitaar en drums niet vol eruit springen. Ik denk dat dit nummer live erg krachtig kan klinken. 'Insecure' heeft een wat meer punk-attitude. Het nummer is het best overgekomen op de EP, maar heeft tegelijk wel weer de meeste slordigheidfoutjes.

Het is te hopen voor Stroave dat ze binnenkort een dikke vette pot met geld winnen op een festival en hiermee met een groter budget hun nummers kunnen opnemen. Deze demo laat een gematigd enthousiaste indruk achter, voornamelijk door de wat goedkope productie. Het is zaak dat de band er achter komt welk genre ze het beste ligt. Voor deze debuut-EP is het nog wat onbestemd waar de band heen wil.
Recensent:Erik Oudman Artiest:Stroave Label:Eigen Beheer
Trip Fontaine - Lambada

Trip Fontaine - Lambada Trip Fontaine is een Duitse punkband, bestaande uit vijf leden. In het...