VERSLAG: Pinkpop 2005

Festivalinfo was aanwezig op Pinkpop 2005 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 31 foto's.

Naar het Pinkpop persconferentie verslag

123456

Pinkpop verslag van zaterdag

Net als elke voorgaande edities wordt ook deze geopend door de winnaar van de Nu-of-Nooit-wedstrijd. De emo-core band Mindfold heeft deze prijs dit jaar bemachtigd en staat om die reden te spelen op het Hoofdpodium. De band heeft een opvallend grote aanhang en het staat bij de opening van het festival lekker vol. Vorig jaar ging het niet helemaal goed met de band Wealthy Beggar doordat deze het zo stoer vond om op Pinkpop steeds foto's van zichzelf te gaan maken met het publiek als achtergrond. Mindfold heeft geen problemen met het publiek en speelt het hele publiek plat. Op de helft van het optreden wordt zanger Remco versterkt door de Amsterdamse zangeres Wendel (ex-88 Circles Above/Winona Star) die met haar stem perfect aansluit in het nummer. "Pinkpop moet voor altijd bestaan, ik kwam hier al toen ik fucking vijftien was, man" aldus de zangeres vlak voor het einde, waarop veel geklapt wordt door het publiek.

Een band, die net als vorig jaar, de Gouden Tip wint kan echt niet langer genegeerd worden. Jan Smeets heeft eerder aangegeven dat hij het geen Pinkpop band vind, maar ze staan er toch vandaag: Intwine. Een erg leuke band die helaas nog steeds een negatieve gloed om zich heen heeft dankzij Roger’s deelname aan het Idols-programma en de eerste (erg softe) single Happy? Dit nummer spelen ze ook al een tijdje niet meer, aangezien dit ook niet meer bij de band past. Gelukkig worden Idols en Intwine steeds minder in één zin genoemd. Intwine speelt stevige rock met reggae-invloeden wat het een unieke band maakt. Brainpower en TLM komen de band versterken bij het nummer Cruel Man. Deze waren in 2001 ook al te gast bij Green Lizard waar ze Down 2K1 speelden. Een bijna vaste verrassing voor Pinkpop. Of het nou regent of niet, Roger heeft de zon altijd in zijn bol zitten. Zoals altijd huppelt hij als een ware macho over het podium in zijn Hawaï korte printbroek, en het liefst dan ook nog op blote voeten. Zo ook vanmiddag. Happy? Werd niet gespeeld, maar wel een zonnige versie van het nummer ‘Get Outta My Head’, in bijna dezelfde versie als dat Roger vroeger speelde met zijn oude bandje Orange Groove (Waar overigens ook bassist Touché en gitarist Jacob Streefkerk deel van uitmaakte). Ondanks dat Intwine nog steeds zijn onterechte “haters” heeft, is dit wel één van zaterdags beste acts op het podium, want wat zijn dit een goeie muzikanten! Als er één band was die zaterdag de zon kon laten schijnen, dan was het Intwine wel.

Millencolin stond onlangs nog in de Paradiso in Amsterdam en met hetzelfde gemak vandaag ook op het Pinkpopfestival. Door het erg gevarieerde programma zullen er vandaag weinig echte fans aanwezig van de skate-punk van de band. In de zestig minuten worden er ongeveer 30 nummers doorheen geknald, of misschien is geragd hier wel meer op zijn plaats, zoals Giel Beelen ook al aankondigde. Tussen de nummers door is er evengoed nog wat tijd voor communicatie "Wat zijn al die roze hoedjes? Oh ja, natuurlijk.. het is Pinkpop!" en binnen no-time frisbeed iemand zijn hoedje het podium op en zet zanger/bassist Nikola het roze hoedje op. Dit nummer is voor Charles & Camille, en met hetzelfde tempo als het nummer, is de band alweer weg. Terug naar Zweden.

123456

123
Beth Hart foto Pinkpop 2005 Beth Hart foto Pinkpop 2005 Bloc Party foto Pinkpop 2005 Bloc Party foto Pinkpop 2005 Di-rect foto Pinkpop 2005 Di-rect foto Pinkpop 2005 Gabriel Rios foto Pinkpop 2005 Gabriel Rios foto Pinkpop 2005 Golden Earring foto Pinkpop 2005 Golden Earring foto Pinkpop 2005 Golden Earring foto Pinkpop 2005 Kaiser Chiefs foto Pinkpop 2005

123

DYNAMO OPEN AIR 2005In het Brabants Dagblad staat dat de regen zaterdag met bakken uit de hemel...

DAUWPOP 2005 Alanis Morisette, DJ Tiesto en de Toy Dolls het kon niet op voor Dauwpop in...